Przetargi.pl
„Zarządzanie cmentarzem komunalnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Zaplecze, świadczenie usług grzebalnych dla ludności oraz wykonanie ekspertyzy stanu technicznego budynków zlokalizowanych na terenie cmentarza”

Gmina Dąbrowa Górnicza ogłasza przetarg

  • Adres: 41-300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 956 700 , fax. 32 2625032, 2956700
  • Data zamieszczenia: 2020-10-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Górnicza
    ul. Graniczna 21
    41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie
    tel. 322 956 700, fax. 32 2625032, 2956700
    REGON: 27625531200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.dabrowa-gornicza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zarządzanie cmentarzem komunalnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Zaplecze, świadczenie usług grzebalnych dla ludności oraz wykonanie ekspertyzy stanu technicznego budynków zlokalizowanych na terenie cmentarza”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019r., poz. 1843 z późn. zm.) o wartości zamówienia poniżej 214.000,00 EUR I. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: 1. Świadczenie usług grzebalnych dla ludności. 2. Świadczenie usług grzebalnych dla osób pochowanych na zlecenie MOPS. 3. Utrzymanie porządku i czystości na terenie całego cmentarza, parkingu i terenie przyległym do terenu cmentarza oraz 0,5 m od ogrodzenia tj. wykaszanie trawy, grabienie trawy i liści, zamiatanie alejek, odśnieżanie, usuwanie śliskości na alejkach. 4. Utrzymanie w należytym stanie mogił osób pochowanych z MOPS. 5. Nadzorowanie i utrzymanie stanu technicznego obiektów znajdujących się na terenie cmentarza tj. kaplicy, budynku administracyjnego, ogrodzenia. 6. Wykonywanie napraw i konserwacji obiektów znajdujących się na terenie cmentarza. 7. Pobieranie opłat za usługi świadczone na cmentarzu zgodnie z Uchwałą nr XVII/401/2016 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 18.05.2016 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usługi grzebalne na cmentarzach komunalnych w Dąbrowie Górniczej (ul. Białej Przemszy, ul. Królewska, ul. Zaplecze)” – (niniejsza uchwała będzie stanowić załącznik nr 1 do umowy). 8. Dokonywanie uzgodnień w zakresie organizacji pogrzebu wykonywanego przez firmy pogrzebowe oraz pełnienie nadzoru nad robotami wykonywanymi bezpośrednio na terenie cmentarza i obiektach na nim zlokalizowanych przez podmioty świadczące usługi pogrzebowe. 9. Prowadzenie elektronicznej ewidencji grobów w systemie EWGROB. 10. Wykonanie ekspertyzy stanu technicznego budynków zlokalizowanych na terenie cmentarza tj. kaplicy wraz z zapleczem oraz budynku administracyjnego 11. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia wszelkiej dokumentacji na podstawie szczegółów prowadzenia tzw. ksiąg cmentarnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1.08.2011r. w sprawie: sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz.U.2008.48.284), które obejmują: - księgę osób pochowanych na cmentarzu, prowadzoną według numeracji narastającej lub w układzie rocznikowym, - księgę grobów, - alfabetyczny spis osób pochowanych na cmentarzu 12. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe prowadzenie dokumentacji określonej w § 7, pkt.1 projektu umowy na podstawie której, może pobierać odpowiednie opłaty określone Uchwałą nr XVII/401/2016 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 18.05.2016 r. w sprawie: ustalenia wysokości opłat za usługi grzebalne na cmentarzach komunalnych w Dąbrowie Górniczej (ul. Białej Przemszy, ul. Królewska, ul. Zaplecze). Dotyczy to w szczególności formy prowadzenia ww. ksiąg, zakresu danych w nich uzupełnianych przez Administratora cmentarza na mocy których, pobiera odpowiednie opłaty za usługi grzebalne. 13. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia wszelkiej dokumentacji finansowo-rzeczowej (księgowość) dotyczącej przedmiotowego zamówienia. Brak takiej dokumentacji, błędy w jej prowadzeniu lub utrudnienie w udostępnieniu jej Zamawiającemu w celu skontrolowania prawidłowości rozliczeń z Wykonawcą i kontroli jego faktycznych przychodów, spowoduje rozwiązanie umowy z winy Wykonawcy. 14. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania w należytym stanie mogił osób pochowanych z opieki społecznej, co rozumie się jako koszenie trawy i usuwanie samosiejek z mogił (Wysokość trawy nie może przekraczać 10cm), oznaczanie grobów tabliczkami i krzyżami, a także sprzątanie wieńców, kwiatów oraz wypalonych zniczy z mogił. W przypadku zniszczenia, kradzieży krzyża lub tabliczki Wykonawca na swój koszt uzupełni miejsce pochówku MOPS o brakujące elementy. Wprowadza się wzór krzyża: Krzyż Dębowy lakierowany na połysk, wymiary: wysokość 175cm; rozpiętość ramion 52cm; szerokość deski 7cm; grubość min. 2,5cm. 15. Wykonawca na bieżąco dba o utrzymanie porządku i czystości na terenie cmentarza o powierzchni tj. 4,09 ha oraz w odległości 0,5 m od ogrodzenia. Użytkuje go zgodnie z jego przeznaczeniem i wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymuje we właściwym stanie technicznym, sanitarnym i estetycznym. 16. Wykonawca zobowiązany jest do: 16.1 wykonania 6 krotnego koszenia trawy w ciągu trwania umowy, usuwania samosiejek oraz chwastów na terenie całego cmentarza łącznie z przylegającym pasem drogowym od ul. Zaplecze o powierzchni 3,64 ha. Termin realizacji prac zostanie każdorazowo wskazany odrębnym e-mailem. Po wykoszeniu Wykonawca niezwłocznie uporządkuje teren całego cmentarza tj. 4,09 ha tzn. zgrabi trawę, zbierze zanieczyszczenia, uporządkuje alejki, miejsce składowania odpadów. 16.2 gracowania i usuwania chwastów na bieżąco z nawierzchni asfaltowych i z kostki brukowej na terenie całego cmentarza komunalnego (place, chodniki, parkingi) o łącznej powierzchni 1,02 ha. 16.3 utrzymania w należytym porządku i czystości wszystkich obiektów znajdujących się na terenie cmentarza oraz wykorzystywanie ich zgodnie z przeznaczeniem. 16.4 wykonania koniecznych bieżących napraw powierzonego majątku, które zaistnieją w okresie związania przedmiotową umową polegające między innymi na wymianie klamki, uszkodzonej szyby, zamka, itp. 16.5 zapewnia 1 szt. toalety przenośnej, 16.6 w okresie zimowym Wykonawca na bieżąco zobowiązany jest do wykonywania odśnieżania na alejkach prowadzących od wejścia bramą boczną do końca alei istniejących grobów (440 m2), od wejścia bramą boczną w kierunku budynku administracyjnego (479 m2), od wejścia głównego do placu przed kaplicą włącznie z placem (1479 m2) oraz przed budynkiem administracyjnym i na parkingu (1440 m2). Wykonawca zapewni również odśnieżone dojście do konkretnego miejsca grzebalnego dla osób uczestniczących w uroczystościach pogrzebowych na cmentarzu. 17. Wykonawca umieszcza w widocznym miejscu tablicę zawierającą aktualny cennik oraz informację o administratorze (adres, numer telefonu) oraz godziny jego urzędowania. W przypadku zmiany cennika i danych administratora lub uszkodzenia tablicy Wykonawca zobowiązany jest do zakupu i wymiany tablicy. 18. Na terenie cmentarza oraz w odległości 2 m od ogrodzenia, drogi dojazdowej i parkingów Zamawiający zabrania Wykonawcy ustawiania wszelkich reklam, bilbordów, banerów. 19. Wykonawca udostępniania cmentarz firmom pogrzebowym, kamieniarskim i innym w celu wykonania usług na cmentarzu. . 20. Wykonawca zapewnienia na własny koszt materiały, urządzenia i narzędzia niezbędne do realizacji umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym wszelkie materiały niezbędne do przygotowania nowych miejsc pochówku, przeprowadzenia pochówków do już istniejących miejsc oraz utrzymania porządku, koszenia, odśnieżania i usuwania śliskości. 21. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzania na wezwanie telefoniczne Zamawiającego kontroli obiektów objętych umową. 22. Wykonawca ponosi wszelkie koszty z tytułu korzystania z mediów (woda, prąd – w przypadku wykonania odpowiednich przyłączy), odbioru wszelkich odpadów z terenu cmentarza, kosztów utrzymania toalety przenośnej. 23. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie cmentarza. 24. Wykonawca zobowiązany jest do zlecenia dodatkowego wywozu odpadów z terenu cmentarza 31 października każdego roku trwania umowy. 25. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilną za szkody powstałe wobec osób trzecich, które wynikną na skutek zaniechania lub nieprawidłowego wykonywania przedmiotu zamówienia. 26. Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu umowy posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). Wykonawca zobligowany jest do utrzymania ważnej polisy ubezpieczeniowej lub innego dokumentu ubezpieczenia przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy. Nie później niż w ostatnim dniu ważności ubezpieczenia Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię polisy lub innego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o przedłużonym terminie ważności przypadku zmiany terminu obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłużyć ważność ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności do dnia obowiązywania umowy. 27. Wykonawca ubezpieczy powierzone mu w administrowanie mienie od ognia, kradzieży, dewastacji na kwotę min. 500 000,00 zł z cesją praw na właściciela obiektu tj. Gminę Dąbrowa Górnicza. Powyższa polisa ma obowiązywać przez cały okres obowiązywania umowy. Wykonawca przedkłada Zamawiającemu potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię posiadanej polisy OC najpóźniej w pierwszym dniu obowiązywania umowy. 28. Zamawiający wyraża zgodę na przygotowanie przez Wykonawcę wyprzedzająco do pięciu studzienek pochówkowych. Zamawiający wyraża również zgodę na gromadzenie w wyznaczonym miejscu piasku, ziemi oraz innych materiałów potrzebnych do wykonywania usług grzebalnych. 29. Wszystkie rezerwacje miejsc pochówkowych opłacane u poprzednich zarządców przed podpisaniem niniejszej umowy pozostają aktualne w czasie jej obowiązywania. 30. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia przedstawi ekspertyzę stanu technicznego budynków zlokalizowanych na terenie cmentarza tj. kaplicy wraz z zapleczem oraz budynku administracyjnego w terminie 3 miesięcy od daty podpisania umowy. 31. Ekspertyza stanu technicznego budynków zlokalizowanych na terenie cmentarza tj. kaplicy wraz z zapleczem oraz budynku administracyjnego ma na celu ocenę stanu technicznego budynków, określenie zasad dalszego użytkowania budynków, określenie możliwych metod naprawy elementów uszkodzonych lub stwierdzenie koniczności wyburzenia budynków. 32. Wykonawca oświadcza, że w okresie realizacji usługi będzie posiadał: 32.1 pracownika przeszkolonego w zakresie obsługi systemów komputerowych wspomagających prace zarządcy cmentarza w kontekście prowadzenia elektronicznej ewidencji grobów. 32.2 stosowną wiedzę oraz zasoby w zakresie wykonania ocen i ekspertyz stanu technicznego budynków oraz dysponuje zasobami ludzkimi, rzeczowymi oraz informacyjnymi, odpowiednimi do realizacji tej części zamówienia, a w szczególności osobą(-ami) posiadającą(-ymi) wymagane przepisami uprawienia rzeczoznawcy/-ów budowlanego/-ych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz w specjalności architektonicznej lub uprawnienia budowle do projektowania bez ograniczeń w ww. specjalności, potwierdzone aktualnymi wpisami na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego z zastrzeżeniem § 9 ust. 3 pkt. 3.2 projektu umowy. 32.3 w przypadku niedysponowania stosowną wiedzą oraz osobami określonymi w § 9 ust. 3 pkt. 3.2 projektu umowy Wykonawca może zawrzeć umowę o wykonanie ekspertyzy stanu technicznego budynków zlokalizowanych na terenie cmentarza tj. kaplicy wraz z zapleczem oraz budynku administracyjnego odpowiedniej jednostce projektowej posiadającej stosowną wiedzę oraz zasoby w zakresie wykonywania ocen i ekspertyz stanu technicznego budynków oraz dysponuje zasobami ludzkimi, rzeczowymi oraz informacyjnymi, odpowiednimi do realizacji tej części zamówienia, a w szczególności osobą(-ami) posiadającą(-ymi) wymagane przepisami uprawienia rzeczoznawcy/-ów budowlanego/-ych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz w specjalności architektonicznej lub uprawnienia budowle do projektowania bez ograniczeń w ww. specjalności, potwierdzone aktualnymi wpisami na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. 32.4 Wykonawca odpowiada przed Zamawiającym za jednostkę projektową, której zleciła do wykonania ww. zakres umowy. 33 Opracowanie ekspertyzy stanu technicznego kaplicy wraz z zapleczem oraz budynku administracyjnego winno zawierać co najmniej: 33.1 ocenę stanu technicznego budynków (branża ogólnobudowlana w tym konstrukcja, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne) wraz z oceną możliwości wykorzystania istniejących w budynkach instalacji, pod kątem ich zgodności z obowiązującymi wymaganiami technicznymi. 33.2 Opis wszystkich uszkodzeń podstawowych elementów konstrukcji budynków w formie dokumentacji rysunkowej i fotograficznej. 33.3 Określenie aktualnego stopnia zużycia technicznego budynku. 33.4 Analizę przyczyn powstania uszkodzeń podstawowych elementów konstrukcyjnych. 33.5 Ocenę ogólną bezpieczeństwa budynku i jego poszczególnych elementów. 33.6 Podanie ewentualnego zakresu i programu robót naprawczych i remontowych oraz analizę ekonomicznej opłacalności powyższych robót. 33.7 Sformułowanie wniosków, w tym ocena stanu budynku, jego instalacji i uszkodzeń w kontekście jego przydatności do dalszego użytkowania wraz z informacją czy budynki należy wyburzyć. 34 Dokumentacja stanowiąca ww. zakres umowy powinna być zaopatrzona w wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenie jednostki projektowej, iż jest ona wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi oraz normami i że zostaje wydana w stanie kompletnym. 35 Wykonawca powinien przekazać 4 egzemplarze powyższej dokumentacji w wersji papierowej oraz 1 wersję elektroniczną na nośniku danych (np. płyta CD/DVD, pamięć USB). Dokumentacja przygotowana w wersji elektronicznej winna mieć możliwość powielania, w celu jej udostępnienia. 36 Zamawiający nabywa bez obowiązku zapłaty dodatkowego wynagrodzenia autorskie prawa majątkowe i prawa zależne do dokumentacji w zakresie utrwalania i zwielokrotniania wszelkimi dostępnymi technikami (w szczególności wytwarzania kolejnych egzemplarzy dokumentacji, w tym techniką drukarską, ksero oraz techniką cyfrową oraz w zakresie rozpowszechniania dokumentacji (publiczne wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawani, a także publiczne jej udostępnianie) w każdym celu publicznym, w tym również w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na jej podstawie. 36.1 Datę nabycia praw, o których mowa powyżej stanowi dzień, w którym Zamawiający dokonał odbioru dokumentacji. 37 Odbiór dokumentacji nastąpi na podstawię protokołu odbioru podpisanego przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy po przeprowadzeniu weryfikacji przedstawionej dokumentacji w terminie 7 dni od daty jej złożenia w siedzibie Zamawiającego. II. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego zatrudnione były na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2019r., poz. 1040 z późn. zm.). III. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych W związku z charakterem przedmiotu usługi nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 29 ust 5 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98371111-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto do oferty należy załączyć: 1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania); 2. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub inny stosowny dokument – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 3. dokument(-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, treści których musi wynikać w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje zakres, którego wskazane zdolności dotyczą. 4. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach