Przetargi.pl
Administrowanie i utrzymanie trzech cmentarzy komunalnych zlokalizowanych przy ulicach: Rakoniewskiego, 1 Maja - Plebiscytowej i Słonecznej na okres 24 miesięcy

Gmina Knurów ogłasza przetarg

  • Adres: 44-190 Knurów, ul. dr. Floriana Ogana
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 392 308 , fax. 32 2351521, 3392292
  • Data zamieszczenia: 2020-06-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Knurów
    ul. dr. Floriana Ogana 5
    44-190 Knurów, woj. śląskie
    tel. 323 392 308, fax. 32 2351521, 3392292
    REGON: 27625758700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.knurow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Administrowanie i utrzymanie trzech cmentarzy komunalnych zlokalizowanych przy ulicach: Rakoniewskiego, 1 Maja - Plebiscytowej i Słonecznej na okres 24 miesięcy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest administrowanie i utrzymanie przez okres 24 miesięcy, trzech cmentarzy komunalnych, zlokalizowanych w Knurowie przy ulicach: Rakoniewskiego, 1 Maja-Plebiscytowej, Słonecznej. 2. Administrowanie w/w cmentarzami komunalnymi obejmuje: 1) prowadzenie prawidłowej i racjonalnej gospodarki miejscami grzebalnymi zgodnie z planem zagospodarowania cmentarzy, 2) zabezpieczenie obsługi ludności w celu załatwienia spraw związanych z pochówkiem oraz przebywającej na terenie cmentarzy a także otwieranie i zamykanie bram w godzinach podanych w Regulaminie korzystania z cmentarzy komunalnych w Knurowie, 3) pobieranie opłat za korzystanie z cmentarzy i urządzeń cmentarnych według cen ustalonych przez Zamawiającego na podstawie Uchwały Rady Miasta Knurów w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z miejsc, obiektów i urządzeń na cmentarzach komunalnych w Knurowie oraz ich ewidencjonowanie zgodnie z zapisami § 2 ust. 13 - 24 wzoru umowy, 4) ustalanie terminów i warunków pogrzebów, 5) ustalanie miejsca pochówku na cmentarzu komunalnym przy ul. Słonecznej na zlecenie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, 6) umożliwienie bliskim osób pochowanych urządzenia grobu zgodnie z ich życzeniem przez wybranego usługodawcę z zachowaniem zasad zagospodarowania cmentarza oraz obowiązujących przepisów, 7) całodobowe przyjmowanie zwłok do chłodni na cmentarzu przy ul. Rakoniewskiego, 8) prowadzenie dokumentacji cmentarnej, o której mowa w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz.U.2001.90.1013 z późn. zm.) oraz bezpieczne jej przechowywanie. Niezbędne do prowadzenia w/w dokumentacji księgi zostaną przekazane przez Zamawiającego Wykonawcy niezwłocznie po podpisaniu umowy. 9) W przypadku wystąpienia braku możliwości dokonywania w nich kolejnych wpisów, nowe księgi zostaną zakupione przez Wykonawcę na jego koszt. Księgi zakupione przez Wykonawcę muszą odpowiadać wymaganiom formalnym określonym w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz.U.2001.90.1013 z późn. zm.). Po zakończeniu realizacji umowy, dokumentacja przekazana zostanie Zamawiającemu nieodpłatnie. 10) prowadzenie dokumentacji pomocniczej niezbędnej przy administrowaniu i utrzymaniu cmentarza: a) rejestru kart zgonów wg wzoru ustalonego z Zamawiającym, b) rejestru miejsc rezerwowych wg wzoru ustalonego z Zamawiającym, c) ksiąg obiektów budowlanych, w tym wykonywanie niezbędnych przeglądów i pomiarów, d) aktualizacji planu zagospodarowania i wykorzystania miejsc na cmentarzu, po zakończeniu realizacji umowy, w/w dokumentacja przekazana zostanie Zamawiającemu nieodpłatnie, 11) uzupełnianie na bieżąco danych w programie komputerowym: internetowym systemie bazy danych osób pochowanych oraz na elektronicznej mapie cmentarza, 12) program zostanie przekazany Wykonawcy przez Zamawiającego nieodpłatnie, 13) Wykonawca uprawniony jest do korzystania z programu komputerowego oraz zawartej w nim bazy danych wyłącznie dla celów realizacji niniejszej umowy, 14) przedstawianie pisemnego sprawozdania o stopniu wykorzystania miejsc grzebalnych każdorazowo na żądanie Zamawiającego, 15) egzekwowanie od wykonawców usług pogrzebowych utrzymania porządku oraz usuwania nadmiaru ziemi, 16) pełnienie nadzoru nad robotami wykonywanymi bezpośrednio na terenie cmentarza i jego obiektach przez podmioty gospodarcze świadczące usługi pogrzebowe, 17) przyjmowanie oraz rejestrowanie zgłoszeń, interwencji i wniosków, udzielanie niezwłocznie odpowiedzi o sposobie załatwienia sprawy oraz przygotowywanie odpowiedzi na skargi, interwencje i wnioski złożone u Zamawiającego, 3. Utrzymanie cmentarzy komunalnych obejmuje: 1) systematyczne (minimum siedem razy w sezonie) koszenie i wygrabianie trawników oraz terenów przeznaczonych pod miejsca grzebalne, oraz wykaszanie pasa zieleni izolacyjnej o szer. do 3 m bezpośrednio przylegającego do terenu cmentarza, 2) wykaszanie mogił zaniedbanych, zgodnie z deklaracją Wykonawcy zawartą w ofercie, w równych odstępach czasowych w sezonie wegetacyjnym, 3) pielęgnacja zieleni znajdującej się na cmentarzach, w tym: bieżące uzupełnianie ubytków, przycinanie oraz zabezpieczanie na okres zimowy a w okresie letnim systematyczne podlewanie, 4) odchwaszczanie na bieżąco alejek i terenów wokół drzew i nasadzeń w przypadku zarastania trawą lub chwastami w ciągu całego okresu konserwacyjnego, 5) wykonywanie prac korekcyjno - pielęgnacyjnych drzew, krzewów i bylin, w tym usuwanie odrostów, 6) wycinka drzew i krzewów oraz nasadzenia zieleni zastępczej zgodnie z decyzją uzyskaną przez Zamawiającego, 7) bieżące utrzymywanie czystości alejek cmentarnych, uzupełnianie ubytków w nawierzchniach alejek, 8) bieżące utrzymywanie w czystości terenu bezpośrednio przyległego do cmentarzy, 9) systematyczne usuwanie opadłych liści, 10) odśnieżanie i posypywanie piaskiem alejek cmentarnych i chodników przyległych do cmentarza (posypywanie należy wykonać w miarę potrzeb, odśnieżanie w przypadku ciągłych opadów na bieżąco,) 11) bieżąca naprawa sieci wodociągowej, czyszczenie basenów na wodę oraz zabezpieczenie ujęć wody przed zamarzaniem na okres zimowy, 12) bieżąca konserwacja i dokonywanie napraw (w tym z powodu wandalizmu) w celu utrzymania cmentarzy, obiektów i urządzeń cmentarnych w stanie nie pogorszonym oraz wykonywanie innych czynności przewidzianych przepisami ustawy z dnia 31 stycznia 1959r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U.2019.1473 z późn. zm.) oraz aktami wykonawczymi, 13) egzekwowanie od osób opiekujących się mogiłami zachowania porządku na cmentarzu, nadzór nad zachowaniem się osób i wjeżdżających na teren cmentarza pojazdów w celu nie dopuszczenia do dewastacji grobów, alejek lub urządzeń cmentarnych, 14) kopanie grobów i grzebanie zwłok z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, 15) nadzór nad kopaniem grobów i grzebaniem zwłok w przypadku wykonywania tych czynności przez inną firmę, 16) utrzymywanie tablic ogłoszeniowych i regulaminowych przy wejściach na cmentarze w stanie zdatnym do użytku, 17) wyposażenie cmentarzy w niezbędną liczbę kontenerów na odpady oraz zlecanie bieżącego ich opróżniania, a także utrzymywanie w czystości miejsc gromadzenia odpadów, 18) zawarcie umów na dostawę mediów, niezbędnych do funkcjonowania cmentarzy oraz wywóz nieczystości ciekłych i ponoszenie kosztów z tym związanych, 19) złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wnoszenie opłat z tym związanych zgodnie z obowiązującymi uregulowaniami, 20) Wykonawca bierze odpowiedzialność za gospodarowanie odpadami powstającymi w wyniku świadczonej usługi, 21) wykonywanie przeglądów technicznych obiektów budowlanych i instalacji zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane, 22) zapewnienie właściwej obsługi cmentarzy w dniach od 27.10 do 05.11. każdego roku do wykonania prac porządkowo - konserwatorskich, utrzymania dyżuru w godzinach wieczornych oraz zapewnienia dodatkowego sprzętu umożliwiającego utrzymanie czystości i porządku na zarządzanym terenie, 23) inne niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania cmentarza prace zlecone przez Zamawiającego, 4. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania czynności przypisanych poszczególnym w/w cmentarzom, wskazanych w § 3 ust. 1 ppkt. 1.3, 1.4 i 1.5 wzoru umowy, który zawiera szczegółowy opis i pozostałe warunki realizacji zamówienia. 5. Wykonawca zobowiązany będzie do dysponowania w trakcie realizacji umowy lokalem, stanowiącym miejsce obsługi administracyjnej cmentarzy, przyjmowania interesantów oraz przechowywania dokumentacji związanej z prowadzoną działalnością na terenie miasta Knurów, dostępnym dla osób niepełnosprawnych, zlokalizowanym w promieniu do 1 km od siedziby Urzędu Miasta Knurów przy ul. dr. Floriana Ogana 5. 6. Na czas realizacji umowy Wykonawcy zostanie nieodpłatnie przekazana jedna kasa fiskalna do ewidencjonowania opłat za korzystanie z miejsc, obiektów i urządzeń na cmentarzach komunalnych w Knurowie, zgodnie z zapisami Uchwały Nr V/48/11 Rady Miasta Knurów z dnia 16 lutego 2011r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z miejsc, obiektów i urządzeń na cmentarzach komunalnych w Knurowie. Adres lokalu Wykonawca wskaże w umowie. 7. Wykonawca wybrany na administratora cmentarza zobowiązany jest nie nadużywać pozycji dominującej w zakresie świadczenia usług pogrzebowych. W związku z tym Wykonawca wybrany na administratora cmentarza: 1) nie będzie w żaden sposób ograniczał przedsiębiorcom pogrzebowym dostępu do świadczenia w/w usług, 2) nie będzie ustalał zasad korzystania z cmentarzy, budynków i urządzeń niezbędnych do przeprowadzenia ceremonii pogrzebowej, które prowadziłyby do ograniczenia bądź wykluczenia konkurencji na rynku przedsiębiorców pogrzebowych. 3) nie będzie prowadził handlu akcesoriami pogrzebowymi na terenie cmentarza.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98371111-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu winien wnieść wadium w wysokości 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych). 2. Wadium winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 PZP. 4. Wadium winno być ważne na cały okres związania ofertą. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Knurów w: GETIN NOBLE Bank S.A., konto nr 67 1560 1081 2121 0517 3581 0006. 6. Wadium w pieniądzu przechowywane jest na rachunku bankowym. 7. Wadium w pozostałych formach należy złożyć w oryginale, w Wydziale Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5, pok. 217, II piętro, nie później niż do terminu składania ofert wyznaczonego w SIWZ, i nie powinno ono stanowić załącznika do oferty – z uwagi na konieczność zwrotu dokumentu. Wadium wnoszone w postaci gwarancji lub poręczenia musi zawierać zobowiązanie Gwaranta lub Poręczyciela do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie zapłaty zamawiającego, w przypadku zaistnienia co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych. Gwarant (Poręczyciel) nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji. W przypadku gdy, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wnoszą wadium w postaci gwarancji lub poręczenia to z ich treści musi wynikać, że odnoszą się one zarówno do zleceniodawcy gwarancji lub poręczenia jak i wszystkich pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 8. Wadium uważa się za wniesione w terminie: 1) z chwilą uznania rachunku bankowego zamawiającego przed upływem terminu do składania ofert - w pieniądzu, 2) z chwilą złożenia w Wydziale Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Knurów przed upływem terminu składania ofert - w pozostałych formach.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty, wg wzoru Zamawiającego, o treści odpowiadającej Załącznikowi nr 2 do SIWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawcy ci składają jeden formularz oferty. 2. Dokument z którego wynikać będzie umocowanie dla osoby(osób) podpisujących ofertę do reprezentowania w postępowaniu wykonawcy(ów) np. KRS, CEIDG, pełnomocnictwo. 3. Dokumenty składane w celu wykazania, że zastrzeżone w ofercie informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa (zgodnie z rozdz. X ust. 10 i 11 SIWZ). 4. Zobowiązanie lub inne dokumenty podmiotu, na którego zdolnościach wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a PZP w celu udowodnienia, że realizując zamówienie, wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zamawiający wymaga, aby składany dokument określał w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji i doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Gdy dowodem dysponowania zasobami innych podmiotów wybranym przez wykonawcę, jest zobowiązanie tego podmiotu, musi ono przybrać formę pisemną i nie jest dopuszczalna inna forma. Jedynie złożenie oryginału dokumentu zawierającego podpis pod treścią oświadczenia osoby uprawnionej do reprezentacji innego podmiotu, spełnia wymóg formy pisemnej zobowiązania. 5. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wskazanych w § 5 pkt 1) - 9) rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016r., poz. 1126 z późn. zm.) w zakresie określonym w rozdz. V ust. 4 pkt 2) lit. b) SIWZ. 6. Jeżeli wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a PZP, żąda się od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tego podwykonawcy dokumentów wskazanych w rozdz.VI ust. 3 pkt 1) SIWZ. 7. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.knurow.pl w zakładce Zamówienia publiczne dot. danego postępowania informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) PZP wg wzoru zamieszczonego na stronie internetowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia..

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach