Przetargi.pl
Zarządzanie budynkami mieszkalnymi wraz ze znajdującymi się w nich lokalami mieszkalnymi i socjalnymi, budynkami innymi niż mieszkalne, lokalami mieszkalnymi i socjalnymi położonymi w budynkach Wspólnot Mieszkaniowych oraz lokalami użytkowymi stanowiącymi własność Gminy Poddębice.

Gmina Poddębice ogłasza przetarg

  • Adres: 99-200 Poddębice, Łódzka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 436782580 , fax. 43678 39 95
  • Data zamieszczenia: 2016-11-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Poddębice
    Łódzka 17/21
    99-200 Poddębice, woj. łódzkie
    tel. 436782580, fax. 43678 39 95
    REGON: 730934387
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zarządzanie budynkami mieszkalnymi wraz ze znajdującymi się w nich lokalami mieszkalnymi i socjalnymi, budynkami innymi niż mieszkalne, lokalami mieszkalnymi i socjalnymi położonymi w budynkach Wspólnot Mieszkaniowych oraz lokalami użytkowymi stanowiącymi własność Gminy Poddębice.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zarządzanie budynkami mieszkalnymi wraz ze znajdującymi się w nich lokalami mieszkalnymi i socjalnymi, budynkami innymi niż mieszkalne, lokalami mieszkalnymi i socjalnymi stanowiącymi własność Zamawiającego położonymi w budynkach Wspólnot Mieszkaniowych, i lokalami użytkowymi stanowiącymi własność Zamawiającego”, które obejmuje: 1) budynki mieszkalne wraz ze znajdującymi się w nich lokalami mieszkalnymi i socjalnymi stanowiącymi własność Zamawiającego, 2) budynki inne niż mieszkalne stanowiące własność Zamawiającego, 3) lokale mieszkalne i socjalne stanowiące własność Zamawiającego położone w budynkach Wspólnot Mieszkaniowych, 4) lokale użytkowe stanowiące własność Zamawiającego. 2. Wykaz budynków mieszkalnych i innych budynków, o których mowa w ust. 1 pkt. 1 i 2 stanowi załącznik Nr 8 do SIWZ. 3. Wykaz lokali mieszkalnych i socjalnych położonych w budynkach Wspólnot Mieszkaniowych, o których mowa w ust. 1 pkt 3 stanowi załącznik Nr 9 do SIWZ. 4. Wykaz lokali użytkowych, o których mowa w ust. 1 pkt 4 stanowi załącznik Nr 10 do SIWZ. Zarządzanie polegać będzie na podejmowaniu decyzji i dokonywaniu czynności mających na celu zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości oraz zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji nieruchomości, w tym bieżącego administrowania nieruchomością, jak również czynności zmierzających do utrzymania nieruchomości w stanie niepogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem. 3.W ramach usługi związanej z zarządzaniem do Wykonawcy należeć będzie w szczególności: 1) W zakresie obsługi mieszkańców i najemców: a) zawieranie umów najmu lokali mieszkalnych i socjalnych z osobami kierowanymi przez Zamawiającego oraz umów najmu na lokale użytkowe na zasadach i warunkach określonych w obowiązujących przepisach prawa, b) przyjmowanie od najemców lokali mieszkalnych i socjalnych objętych umową deklaracji i korekt deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. c) wszczynanie postępowania sądowego w stosunku do najemców, którzy nie przestrzegają praw i obowiązków wynikających z ustawy z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1610 z późn. zmianami) po uzyskaniu zgody Zamawiającego, d) w przypadkach uzasadnionych rozwiązywanie umów najmu i nakazanie opróżnienia lokali mieszkalnych przez dotychczasowych mieszkańców bądź też występowanie na drogę sądową o opróżnienie lokali, e) zorganizowanie i prowadzenie na terenie miasta Poddębice biura obsługi najemców wraz z punktem kasowym otwartym minimalnie 6 maksymalnie 8 godzin na dobę przez 5 dni w tygodniu. Dostęp do biura winien być dostosowany dla osób niepełnosprawnych poruszających się między innymi na wózkach inwalidzkich. f) prowadzenie na terenie miasta Poddębice całodobowego pogotowia technicznego usuwającego skutki awarii w budynkach i lokalach objętych umową, g) prowadzenie w imieniu i na rzecz Zamawiającego spraw przed sądami i organami administracji publicznej, wynikającymi z przedmiotu niniejszej umowy, i) potwierdzanie wniosków w sprawie dodatków mieszkaniowych. 2) W zakresie obsługi finansowo – księgowej a) prowadzenie księgowej obsługi budynków i lokali objętych niniejszą umową zgodnie z przepisami obowiązującej ustawy o rachunkowości, b) ustalenie z Zamawiającym szczegółowego sposobu prowadzenia ewidencji rozliczeń i formy przedstawiania Zamawiającemu informacji z tym związanej, c) przygotowanie i wydawanie książeczek czynszowych dla najemców lokali mieszkalnych i socjalnych w tym najemców lokali znajdujących się we Wspólnotach Mieszkaniowych, które przed wydaniem najemcom w terminie do dnia 5 stycznia 2017 r. muszą być zaakceptowane przez Zamawiającego, d) naliczanie czynszów, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i pozostałych opłat niezależnych od właściciela lokali (Zamawiającego), e) prowadzenie ewidencji analitycznej czynszów opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i pozostałych opłat niezależnych od właściciela lokali (Zamawiającego) z uwzględnieniem, iż: - wpływy z czynszów stanowią dochód Zamawiającego; - wpływy z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i pozostałych opłat niezależnych od właściciela lokali (Zamawiającego) a dotyczących lokali mieszkalnych i socjalnych znajdujących się we Wspólnotach Mieszkaniowych stanowią dochód Zamawiającego, - wpływy z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i pozostałych opłat niezależnych od właściciela lokali (Zamawiającego) w budynkach stanowiących własność Gminy Poddębice stanowią dochód Wykonawcy, - wpływy z opłat niezależnych od właściciela lokali użytkowych w budynkach stanowiących własność Gminy Poddębice stanowią dochód Wykonawcy, f) ewidencja, o której mowa w pkt 2 e winna uwzględniać wyłącznie zdarzenia i operacje odnoszące się do zasobu objętego niniejszą umową oraz zapewnić możliwość przedstawienia stanu w okresach miesięcznych w rozbiciu na funkcje lokali (mieszkalne, socjalne i użytkowe) oraz ich lokalizację ( w podziale na Wspólnoty Mieszkaniowe i 100 % własność Gminy): - wpływów czynszowych uzyskanych z zasobów (w stosunku do przypisu); - wpływów pozostałych opłat (w stosunku do przypisu), - rozliczeń lokali gminnych we Wspólnotach Mieszkaniowych zgodnie z przyjętymi uchwałami Wspólnot Mieszkaniowych; - rozliczeń ze Wspólnotami Mieszkaniowymi kosztów podgrzania ciepłej wody, zużycia centralnego ogrzewania, wody i odprowadzenia ścieków, wywozu nieczystości płynnych oraz gospodarowania odpadami komunalnymi, g) pobieranie od najemców czynszu, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz opłat niezależnych od właściciela lokali (Zamawiającego), h) księgowanie wpłat wnoszonych przez najemców na ich indywidualnych kontach w sposób umożliwiający ustalenie należności wpłat w tym zaległości, i) bieżące naliczanie odsetek od zaległości z tytułu czynszu, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i opłat niezależnych od właściciela lokali (Zamawiającego), j)prowadzenia wyodrębnionego rachunku bankowego dla uzyskiwanych dochodów o których mowa w pkt. 2 e, k) przekazywanie wpływów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rachunek Zamawiającego do dnia 10-go następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, l) przekazywanie wpływów z czynszu na rachunek Zamawiającego do dnia 15- tego następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, wraz z pisemnym zestawieniem stanu należności wpływów i zobowiązań wynikających z ewidencji, o której mowa w pkt 2 lit e - Wzór zestawienia stanowi załączniki Nr 4 do umowy ł) składanie organowi podatkowemu deklaracji opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w budynkach mieszkalnych oraz uiszczanie opłat z tego tytułu, m) windykacja należności czynszowych i innych opłat należnych od najemców lokali komunalnych i użytkowych, w przypadkach, gdy najemca jest w zwłoce z zapłatą czynszu lub innych opłat za używanie lokalu co najmniej przez trzy pełne okresy płatności, n) powiadamianie z zachowaniem obowiązujących terminów najemców lokali mieszkalnych i socjalnych o zmianach stawek czynszu i opłat niezależnych od właściciela lokali (Zamawiającego), o) bieżąca analiza kosztów utrzymania powierzonych do zarządzania budynków mieszkalnych, lokali mieszkalnych, socjalnych oraz użytkowych oraz ich rozliczanie zgodnie z obowiązującymi przepisami, p) wystawianie w imieniu Gminy najemcom lokali użytkowych faktur z tytułu sprzedaży towarów i świadczenia usług, r) prowadzenia rejestrów sprzedaż VAT w imieniu i na rzecz Gminy, s) weryfikowanie zgodności ze stanem faktycznym powierzchni, ilości osób i innych danych z danymi zawartymi w dokumentach księgowych wystawionych przez Wspólnoty Mieszkaniowe, t) archiwizowanie dokumentów księgowych, 3) W zakresie prawidłowej eksploatacji budynków i terenów przydomowych: a) prawidłowego prowadzenia dla powierzonych budynków tzw. książki obiektu budowlanego oraz wymaganej przepisami Prawa budowlanego dokumentacji technicznej tego obiektu, b) ubezpieczenie budynków i nieruchomości przekazanych do zarządzania, W zakres ubezpieczenia wchodzi: - ubezpieczenie mienia od ognia i innych żywiołów; - ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. c) zawiadamianie Zamawiającego o zwolnionych lokalach mieszkalnych, socjalnych i użytkowych /sprawowanie dozoru „pustostanów”/ plombowanie, przechowywanie kluczy, udostępnianie lokali do obejrzenia osobom kierowanym do zawarcia umowy najmu, d) rozliczanie najemców zdających lokale mieszkalne, socjalne oraz użytkowe i sporządzanie protokołów zdawczo-odbiorczych. e) bieżące prowadzenie dla każdego lokalu mieszkalnego, socjalnego, użytkowego oddzielnych tzw.„teczek lokalu” obejmujących wszelką dokumentację i korespondencję związaną z najmem, f) prowadzenie bieżącej ewidencji napraw obciążających najemców i ich realizacji, dokonywanie odbioru wykonanych przez najemców napraw, g) zawieranie z zachowaniem trybu przewidzianego przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych, umów na dostawę energii elektrycznej, wody, centralnego ogrzewania, odprowadzanie ścieków, na wywóz nieczystości ciekłych oraz innych specjalistycznych usług związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości z podmiotami świadczącymi tego rodzaju usługi dla budynków mieszkalnych i innych budynków objętych umową, h) bieżące informowanie Zamawiającego o stanie technicznym i sanitarnym pojemników oraz konieczności zwiększenia bądź zmniejszenia liczby tych pojemników na danej nieruchomości, i) wykonywanie dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacji nieruchomości, urządzeń oraz innych pomieszczeń znajdujących się w przedmiocie zamówienia, j) uczestniczenie w eksmisjach z lokali objętych niniejszą umową, k) prowadzenie magazynu przedmiotów i rzeczy pochodzących z eksmisji, l) utrzymanie i konserwacja terenów zielonych w obrębie budynków mieszkalnych (w tym nieruchomości na których znajdują się budynki Wspolnot Mieszkaniowych) polegające na : - koszeniu trawy, - likwidacji chwastów, samosiewek krzewów i drzew, - zgrabianiu liści, zbieraniu odpadów komunalnych np. papiery, butelki, folie i inne zanieczyszczenia; - pielęgnacji drzew, których korona formowana jest corocznie poprzez obcinanie odrostów w okresie całego sezonu wyrastających z korzenia oraz obcinanie odrostów gałęzi w okresie całego sezonu w przypadku, gdy zasłaniają widoczność, znaki drogowe bądź utrudniają korzystanie z chodnika; - pielęgnacji drzew, których korona jest wysoka poprzez: wycinanie konarów w okresie całego sezonu w przypadku, gdy zasłaniają widoczność znaki drogowe, utrudniają korzystanie z chodnika, stanowią zagrożenie oraz usuwanie wiatrołomów; - pielęgnacji i formowaniu żywopłotów w okresie całego sezonu - pielęgnacji róż poprzez: kopcowanie i odkrywanie, obcinanie pędów, usuwanie przekwitniętych kwiatostanów i dzikich odrostów, odchwaszczanie, opryskiwanie przeciw szkodnikom i chorobom, nawożenie oraz podlewanie, - sadzeniu roślin ozdobnych jednorocznych zakupionych przez Wykonawcę. ł) utrzymanie i konserwacja placów zabaw w ilości 4 szt. znajdujących przy nieruchomościach komunalnych: Narutowicza 6/8, Targowa 16/18, Grunwaldzka 2, Przejazd 16 poprzez: - zakładanie i prowadzenie książki obiektu; - przeglądy i bieżące naprawy zabawek, ogrodzenia; - oznakowanie placu zabaw; - przygotowanie i umieszczenie w miejscu widocznym regulaminu korzystania z placu zabaw; - wymianie piasku min. 1 raz w roku zakupionego przez Wykonawcę; m) dbanie o czystość i porządek poprzez: - zamiatanie i zbieranie nieczystości z chodników, ciągów jezdnych wewnątrz osiedlowych wraz z zatokami postojowymi; - opróżnianie, mycie i dezynfekcję koszy parkowych, a także bieżącą konserwację i naprawę; - usuwanie plakatów, ogłoszeń i innych informacji zamieszczonych w miejscach niedozwolonych jak: na drzewach, słupach energetycznych, telefonicznych, budynkach stanowiących mienie gminne; - bieżącą konserwację i utrzymanie w czystości ławek parkowych znajdujących się wokół budynków oraz uzupełnieniu uszkodzonych części tych ławek; n) utrzymanie w okresie zimowym ciągów komunikacyjnych (pieszo - jezdnych) w obrębie nieruchomości poprzez: - odśnieżanie i posypywanie materiałami szorstkimi w razie występowania śliskości, - zgromadzenie odpowiedniej ilości materiału szorstkiego na okres zimowy, zakupionego przez Wykonawcę , - wywóz śniegu i lodu w razie wystąpienia takiej potrzeby w miejsce wskazane przez Gminę, - niezwłoczne usunięcie materiałów szorstkich użytych do zapobiegania śliskości po ustaniu przyczyny ich stosowania, - niezwłoczne usunięcie po okresie zimowym skrzyń przeznaczonych do przechowywania materiałów szorstkich. Mapy terenów objętych utrzymaniem czystości i porządku, prowadzeniem „akcji zimowej” oraz utrzymaniem i konserwacją terenów zieleni osiedlowej stanowi załączniki Nr 5 do niniejszej umowy. p) zapewnienie sprawnego funkcjonowania 3 lokalnych kotłowni centralnego ogrzewania dla następujących budynków: Niemysłów 33, Niewiesz - Kolonia 37, Poddębice ul. Piotrowskiego 27, r) utrzymanie i konserwacja 4 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków w Kałowie, Niewieszu Kolonii 37 i 44 i Paulinie 11 zgodnie z przekazaną dokumentacją i obowiązkami eksploatacyjnymi w tym wykonywanie i ponoszenie kosztów badania ścieków zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. poz. 1800), s) bieżąca konserwacja zarządzanych budynków mieszkalnych i innych budynków oraz lokali mieszkalnych, socjalnych i użytkowych i zarządzanych lokali, przy czym za bieżącą konserwację należy rozumieć prace polegające na zapewnieniu utrzymania przedmiotu umowy w stanie nie pogorszonym, t) określanie warunków remontów lokali wykonywanych przez najemców na ich wniosek i na ich koszt. 4. Wymagania Zamawiającego w zakresie zatrudnienia pracowników przy realizacji przedmiotu zamówienia. 1. Wykonawca oraz jego podwykonawcy w ramach realizacji niniejszej umowy obejmującej zarządzanie: 1)budynkami mieszkalnymi wraz ze znajdującymi się w nich lokalami mieszkalnymi i socjalnymi stanowiącymi własność Zamawiającego, 2) budynkami innymi niż mieszkalne stanowiącymi własność Zamawiającego, 3) lokalami mieszkalnymi i socjalnymi stanowiącymi własność Zamawiającego położonymi w budynkach Wspólnot Mieszkaniowych, 4) lokalami użytkowymi stanowiącymi własność Zamawiającego, są zobowiązani do zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę, których wykonywanie pracy zostało ustalone w sposób zgodny z art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy pracowników fizycznych wykonujących bezpośrednio prace: remontowo – budowlane, dekarskie, murarskie, malarskie, instalatorskie - wod. kan., c. o., elektryczne. 2. Wykonawca oraz jego podwykonawcy przed przystąpieniem do wykonywania przedmiotowej usługi oraz przed przejęciem terenu wraz z budynkami i lokalami są zobowiązani przedłożyć Zamawiającemu wykazy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę (imię i nazwisko, stanowisko pracy, zakres obowiązków) przy realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia. Każda zmiana wskazanych w wykazie pracowników zobowiązuje Wykonawcę oraz jego Podwykonawców do poinformowania Zamawiającego na piśmie. 3. W przypadku przedsiębiorców będących osobami fizycznymi dopuszcza się, aby osobiście wykonywali czynności wskazane w ust.1. 4. Zamawiający lub upoważniony przez niego pracownik ma prawo w każdym momencie trwania umowy przeprowadzić kontrolę na miejscu wykonywania zamówienia w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności wskazane w ust.1 są osobami wskazanymi przez Wykonawcę lub Podwykonawcę zatrudnionymi na podstawie umowy o pracę. 5. Osoba kontrolowana powinna wylegitymować się dokumentem stwierdzającym jej tożsamość. W przypadku braku takiego dokumentu lub stwierdzenia niezgodności osób wykonujących usługę zgodnie z wykazem osób, osoba taka nie będzie mogła dalej wykonywać czynności. 5. W przypadku stwierdzenia wykonywania czynności obejmujących wykonywanie przedmiotowej usługi przez osoby, które nie są zatrudnione na podstawie umowy o pracę i nie zostały wskazane w wykazie. Zamawiający uprawniony jest do naliczania kary umownej w wysokości 1/10 aktualnie obowiązującej kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę za każdą osobę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70330000-3

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium. 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ 2. Ustala się wadium dla przedmiotu zamówienia w kwocie 3 000,00 zł, słownie: trzy tysiące złotych. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku wymienionych poniżej formach: 3.1 w pieniądzu, 3.2 w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3.3 w gwarancjach bankowych, 3.4 w gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.5 w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240), 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr: 33 9263 0000 0000 0013 2000 0007 Banku Spółdzielczego w Poddębicach. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. Kserokopię potwierdzenia złożenia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wnoszone w innych formach, zgodnie z punktem 3.2 – 3.5 należy załączyć do oferty w formie kopii dokumentu, a oryginał złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej oryginał wadium, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty). 7. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej dokument gwarancyjny winien spełniać poniższe wymogi: 7.1 mieć postać gwarancji bezwarunkowej, tj. gwarancji umożliwiającej wypłatę sumy gwarancyjnej na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, 7.2 być ważny do czasu upływu terminu związania ofertą, 7.3 określać beneficjenta – zamawiającego, 7.4 winno wynikać, iż określona kwota pieniężna stanowi zabezpieczenie niezbędne do wzięcia udziału przez Wykonawcę w konkretnym postępowaniu, oraz że w przypadku nie wywiązania się przez Wykonawcę z warunków wskazanych w gwarancji na rzecz Zamawiającego przekazana zostanie gwarantowana kwota, 7.5 treść gwarancji winna ściśle odpowiadać przesłankom wymienionym w art. 46 ust. 4A i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 9. W przypadku nie zabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach