Przetargi.pl
Zarządzanie targowiskami miejskimi w Zduńskiej Woli w roku 2020

Miasto Zduńska Wola ogłasza przetarg

  • Adres: 98-220 Zduńska Wola, ul. Stefana Złotnickiego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 825 02 00 , fax. 43 825 02 02
  • Data zamieszczenia: 2019-12-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Zduńska Wola
    ul. Stefana Złotnickiego 12
    98-220 Zduńska Wola, woj. łódzkie
    tel. 43 825 02 00, fax. 43 825 02 02
    REGON: 59842800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdunskawola.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zarządzanie targowiskami miejskimi w Zduńskiej Woli w roku 2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zadania jest zarządzanie (w zakresie nieprzekraczającym zwykłego zarządu) targowiskami miejskimi, których położenie określa Uchwała Nr XXXVI/296/17 (ze zmianami) Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 10 marca 2017 r. w sprawie położenia i regulaminu targowisk miejskich na terenie Miasta Zduńska Wola za wyjątkiem targowisk o których mowa w § 3 pkt 4 i 5 ww. Uchwały tj. targowiska przy ulicy Łaskiej 40 i przy ulicy Ukośnej w Zduńskiej Woli i obejmuje: 1) Targowisko położone przy ul. Adama Mickiewicza 11 B-15 w Zduńskiej Woli „Mój Rynek”, w skład którego wchodzą: a) działki gruntu oznaczone nr ewidencyjnym w obrębie 11: 85/4; 85/5; 85/8; 85/9; 85/10; 85/11; 85/13; 85/14; 85/15; 85/16; 81; 85/2; 82 o łącznej powierzchni 29285 m2, b) miejsce sprzedaży (w granicach ogrodzenia), parking, drogi dojazdowe oraz działki położone wokół miejsca sprzedaży, c) budynek administracyjny z garażem o łącznej powierzchni użytkowej 170,10 m². W budynku znajdują się pomieszczenia biurowe i WC. Jedno z pomieszczeń biurowych wyposażone jest w radiowęzeł do emisji ogłoszeń służących sprawom związanym z targowiskiem oraz monitoring. d) budynek sanitariatów o łącznej powierzchni użytkowej 53,20 m², e) zadaszone powierzchnie handlowe o łącznej powierzchni zadaszeń 6535,00 m², f) punkt kasowy o powierzchni użytkowej 3,20 m²; 2) Targowisko położone przy ul. Szadkowskiej 20 a w Zduńskiej Woli - działka nr ewidencyjny gruntu 174/6 obręb 4 o powierzchni 455 m². Miejsce sprzedaży na utwardzonym placu w szczycie bloku od strony ul. Szadkowskiej 20; 3) Targowisko położone u zbiegu ulic Stefana Okrzei i Bolesława Leśmiana w Zduńskiej Woli – część działek nr ewidencyjny gruntu 203/2 oraz 332 obręb 27 o powierzchni 800 m². Miejsca sprzedaży utwardzone w kierunku budynku szkoły i w kierunku wiaduktu. 2. Zakres zarządzania na targowisku „Mój Rynek” przy ul. Adama Mickiewicza 11B-15 obejmuje w szczególności: 1) nadzorowanie zajmowania miejsc rezerwacyjnych zgodnie z zarządzeniem Prezydenta Miasta Zduńska Wola w sprawie ustalenia opłaty za rezerwację miejsca stałego w celu dokonywania sprzedaży oraz regulaminu świadczenia usług rezerwacyjnych, 2) prowadzenie nadzoru nad miejscami do handlu pod zadaszeniami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz rozmieszczania osób handlujących poza terenem zadaszonym, 3) ścisłą współpracę z Zamawiającym w zakresie przestrzegania i egzekwowania postanowień Zarządzenia Prezydenta Miasta Zduńska Wola z dnia 2 sierpnia 2017r. nr 264/17 (ze zmianami) w sprawie ustalenia opłaty za rezerwację stałego stanowiska handlowego w celu dokonywania sprzedaży oraz regulaminu świadczenia usług rezerwacyjnych na targowisku „Mój Rynek” na targowisku przy ul. Adama Mickiewicza 11B, 4) udostępnianie wszelkich dokumentów źródłowych i informacji związanych z prowadzeniem targowiska na żądanie Zamawiającego, 5) kontrolę, czy sprzedający posiadają dowód uiszczenia opłaty targowej, 6) wyznaczanie miejsc sprzedaży na targowisku „Mój Rynek” z uwzględnieniem zarządzeń Prezydenta Miasta, 7) umieszczanie na tablicach ogłoszeń aktualnych dokumentów: regulaminu targowiska, uchwał Rady Miasta dotyczących wysokości stawek opłaty targowej, obowiązujących zarządzeń Prezydenta Miasta oraz listy wolnych miejsc handlowych. 8) nadzór nad przestrzeganiem regulaminu targowisk przez osoby prowadzące handel oraz informowane właściwych służb i inspekcji o przypadkach łamania prawa na targowisku w tym handel towarem nielegalnym; 9) otwieranie bram przed rozpoczęciem handlu i zamykanie po jego zakończeniu, 10) prowadzenie książki obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie targowiska, (zgodnie z ustawą prawo budowlane) w tym wykonywanie okresowych przeglądów obiektów budowlanych i instalacji oraz czyszczenie separatorów ropopochodnych przynajmniej 1 raz w roku (po dokonaniu stosownych przeglądów książka obiektów do wglądu Zamawiającego); 11) utrzymanie wszystkich obiektów i urządzeń w stanie niepogorszonym tj.: utrzymanie infrastruktury targowiska we właściwym stanie technicznym i estetycznym w tym ogrodzenia, bramy, drogi, parkingi, infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, oświetlenie targowiska i przyległego parkingu, poprzez bieżąca konserwację i naprawy, również: a) bieżącą konserwację koszy przymocowanych do słupów i wiat w sektorach A-I oraz kontenerów, (mycie i dezynfekcja w okresie letnim 1 x w miesiącu, w pozostałym okresie wg. potrzeb nie rzadziej niż 2 razy na kwartał), b) bieżącą konserwację i naprawę rynien, usuwanie zanieczyszczeń z rynien spustowych zamocowanych przy wiatach (liście, gałęzie itp.) z zachowaniem przepustowości wód opadowych, c) naprawę zadaszeń znajdujących się nad miejscami do handlu (likwidacja przecieków deszczu), 12) przeprowadzanie dezynfekcji terenu targowiska na którym odbywa się sprzedaż drobiu i królików oraz po zakończeniu giełdy zoologicznej, środkiem do dezynfekcji zgodnym z wymogami weterynaryjnymi (środek i sprzęt do oprysku zapewnia Wykonawca). Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia rejestru przeprowadzanych oprysków, 13) obsługę radiowęzła w zakresie ogłoszeń własnych, 14) utrzymanie czystości i porządku na targowisku i terenach przyległych (opisanych w SIWZ) polegające na: a) wywozie odpadów stałych z terenu targowiska i unieszkodliwianie ich zgodnie z Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. 2019 poz. 701 ze zmianami), oraz z Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 ze zmianami). b) zamiataniu, grabieniu, zbieraniu odpadów i umieszczaniu ich w kontenerach, opróżnianie odpadów z koszy przymocowanych do słupów i wiat w sektorach w dni targowe tj.: we wtorki i piątki (w godzinach od 5.00 do 14.00) oraz w soboty (w godzinach od 6.00 do 13.00) z uwzględnieniem określonego regulaminem dziennego czasu funkcjonowania targowiska w celu zapewnienia czystości po zakończeniu handlu przez osoby korzystające z targowiska na podstawie opłaty targowej, c) systematycznym usuwaniu z terenu targowiska i terenów przyległych do targowiska opisanych w pkt.2.ppkt 1) chwastów z terenów utwardzonych, liści, gałęzi, piasku, błota, gruzu, oleju, niedopałków, odchodów i innych śmieci oraz przeszkód zagrażających bezpieczeństwu pieszych z terenów powierzonych do utrzymania, w częstotliwości zapewniającej pełną estetykę, d) pielęgnację zieleni wysokiej i niskiej na terenie targowiska i terenach przyległych z zachowaniem czystości (wykaszanie trawy, odchwaszczanie, przycinanie drzew i krzewów w zależności od potrzeby); 15) w okresie sezonu zimowego podczas opadów śniegu przed rozpoczęciem funkcjonowania targowiska Wykonawca zobowiązany jest do: a) usunięcia śniegu z płyty targowiska, ciągów pieszych i parkingu od strony ul. Adama Mickiewicza, (wywóz śniegu wg potrzeb w miejsce wskazane przez Zamawiającego), b) zapobiegania śliskości na parkingu, płycie targowiska i ciągach pieszych w trakcie funkcjonowania targowiska poprzez posypywanie ich mieszanką piasku i soli 4% zakupionej przez Wykonawcę, c) usunięcia sopli, nawisów i osuwisk śniegu z zadaszeń o pow. 6535 m², przed rozpoczęciem handlu co umożliwi prowadzenie bezpiecznej działalności handlowej, d) odnawianie oznakowania istniejących stanowisk handlowych 1 raz w roku. e) bieżącą eksploatację i utrzymanie pomieszczeń WC, w tym w szczególności: i. udostępnianie pomieszczeń WC przeznaczonych dla osób handlujących i kupujących, we wtorki, piątki i soboty, sprzątania pomieszczeń toalet, mycie i czyszczenie urządzeń sanitarnych wewnątrz, oraz przeprowadzania dezynfekcji pomieszczeń toalet i urządzeń sanitarnych z zachowaniem wymaganych warunków sanitarnych stawianych tym pomieszczeniom przez Powiatowego Inspektora Sanitarnego i Stację Sanitarno-Epidemiologiczną, ii. wyposażanie pomieszczeń toalet w materiały sanitarne i higieniczne zapewnione przez Wykonawcę (papier toaletowy, ręczniki papierowe, mydło i środki zapachowe, wymiana wkładów foliowych w koszach - wg. potrzeb), iii. usuwanie drobnych awarii (np.; udrażnianie rur - zlewu, toalety, naprawa kranów itp.), iv. wymianę uszkodzonych artykułów łazienkowych (kosze, uchwyty na papier toaletowy, dozowniki na mydło, podajniki na ręczniki papierowe, gałki przy drzwiach, lustra, biała armatura itp.) koszty zakupów uszkodzonych artykułów ponosi Wykonawca, v. utrzymanie w należytej czystości pomieszczeń WC w trakcie funkcjonowania targowiska, malowanie raz w roku farbą zakupioną przez Wykonawcę, pomieszczeń na kolor pierwotny. 3. Zakres zarządzania na targowiskach miejskich przy ul. Szadkowskiej 20 i u zbiegu ulic Stefana Okrzei i Bolesława Leśmiana w Zduńskiej Woli obejmuje w szczególności: 1) kontrolę, czy sprzedający posiadają dowód uiszczenia opłaty targowej, 2) umieszczanie w miejscu ogólnie dostępnym aktualnych dokumentów: regulaminu targowisk, uchwał Rady Miasta dotyczących wysokość stawek opłaty targowej, obowiązujących zarządzeń, 3) nadzór nad przestrzeganiem regulaminu targowisk przez osoby prowadzące handel oraz informowaniu właściwych służb i inspekcji o przypadkach łamania prawa na targowisku, 4) utrzymanie czystości i porządku na terenach przeznaczonych do handlu w tym: a) zamiatanie, grabienie, zbieranie odpadów i składowaniu ich w kontenerze. Czynności te będą realizowane w dni funkcjonowania targowiska w celu zapewnienia czystości po zakończeniu handlu przez osoby korzystające na podstawie opłaty targowej, b) systematyczne usuwanie z terenu targowisk i terenów przyległych chwastów z terenów utwardzonych (trylinka), traw poprzez koszenie terenów zielonych, liści, gałęzi, piasku, błota, gruzu, oleju, niedopałków, odchodów i innych śmieci oraz przeszkód zagrażających bezpieczeństwu pieszych z terenów powierzonych do utrzymania, w częstotliwości zapewniającej pełną estetykę, c) w okresie sezonu zimowego przed i w godzinach funkcjonowania targowisk zapobieganiu śliskości na placu targowym i ciągach pieszych poprzez usuniecie zalegającego śniegu i posypywania ich mieszanką piasku i soli 4% zakupioną przez Wykonawcę, d) wywozie odpadów stałych z terenów targowisk i unieszkodliwianie ich zgodnie z Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach oraz z Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 4. Wykonawca zapewnieni dostęp do toalety, lub zapewnieni toaletę ekologiczną wraz z jej obsługą w dniu handlu dla handlujących na targowisku przy zbiegu ulic Stefana Okrzei i Bolesława Leśmiana. Przez obsługę toalety ekologicznej należy rozmieć opróżnianie zbiornika, zapewnienie środków czystości oraz środków higienicznych dla osób korzystających z toalety. W okresie letnim, częstotliwość wywozu nieczystości powinna być dostosowana do warunków pogodowych. 5. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania oraz do zapewnienia przestrzegania przez osoby korzystające z targowisk o których mowa w pkt. 1, w szczególności: a) przepisów porządkowych, BHP, P- POŻ i przepisów sanitarnych, b) uchwały Nr XXXVI/296/17 (ze zmianami) Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 10 marca 2017r. w sprawie położenia i regulaminu targowisk miejskich na terenie Miasta Zduńska Wola, c) zarządzenia Prezydenta Miasta Zduńska Wola nr 264/17 (ze zmianami) z dnia 2 sierpnia 2017 roku w sprawie ustalenia opłaty za rezerwację stałego stanowiska handlowego w celu dokonywania sprzedaży oraz regulaminu świadczenia usług rezerwacyjnych, d) przestrzegania innych norm i wytycznych wynikających z obowiązujących przepisów prawa oraz uchwał Rady Miasta Zduńska Wola obowiązujących na terenie Miasta Zduńska Wola. 6. Wykonawca oświadcza, iż zapoznał się z opisem przedmiotu zamówienia i nie wnosi do niego żadnych zastrzeżeń i uznaje je za wystarczającą podstawę do świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy. 7. Wykonawca oświadcza, iż nie istnieją żadne przeszkody prawne i faktyczne, uniemożliwiające lub utrudniające mu wykonywanie przyjętych w niej zobowiązań. 8. Informacje dodatkowe: Zamawiający informuje, że na ww. terenach, Rada Miasta Zduńska Wola określiła inkasenta – Elżbietę Witaszczyk prowadzącą PPHU „ELBLUM” (uchwała z dnia 20 grudnia 2018 r. nr IV/54/18 zmieniająca w sprawie opłaty targowej), a aktualną wysokość wynagrodzenia za inkaso określono w uchwale z dnia 29 grudnia 2016 r. Nr XXXII/267/16. Wynagrodzenie za inkaso wynosi obecnie 12 %. Zamiarem Zamawiającego jest przekazanie poboru opłaty targowej podmiotowi wyłonionemu w tym zamówieniu. Będzie to możliwe po podjęciu stosownej uchwały rady Miasta Zduńska Wola 9. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę: Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone zgodnie z pkt 2 i 3 niniejszego opisu przedmiotu zamówienia, o ile nie będą wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, były wykonywane przez osoby zatrudnione (przez Wykonawcę lub podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70330000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. Uwaga! Wadium wnoszone w poręczeniach, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 5) ustawy, należy zdeponować przed upływem terminu składania ofert w Kasie Urzędu Miasta Zduńska Wola (budynek nr 4, parter, pokój nr 411). Z treści tych dokumentów musi wynikać bezwarunkowe, (na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. Wyżej wymienione gwarancje i poręczenia nie mogą wprowadzać żadnych dodatkowych warunków merytorycznych. Ponadto wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, co oznacza, że dochodzenie roszczenia z tytułu zapłaty wadium nie może być utrudnione, w szczególności poprzez rozumienie terminu, w którym żądanie zapłaty Zamawiającego powinno dotrzeć do Gwaranta lub Poręczyciela jako terminu ważności gwarancji i poręczeń. Terminu, w którym żądanie zapłaty Zamawiającego powinno dotrzeć do Gwaranta lub Poręczyciela musi dawać możliwość realnego zaspokojenia roszczeń Zamawiającego z Gwarancji lub Poręczenia w przypadku zaistnienia w terminie związania ofertą któregokolwiek z przypadków, o których mowa w art 46 ust. 4a i 5 ustawy. Termin ten musi uwzględniać w szczególności czas niezbędny na dostarczenie pisemnego żądania zapłaty Zamawiającego do Gwaranta lub Poręczyciela. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem przed upływem terminu składania ofert na rachunek bankowy Zamawiającego: Ludowy Bank Spółdzielczy w Zduńskiej Woli Nr konta 81 9279 0007 0071 1166 2000 0120. 5. Zamawiający dokona zwrotu wadium, zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy. 6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania oferta, określony w rozdziale IX SIWZ. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy. 8. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. VIII. 4 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Informacja o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 2. Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (jeżeli nie wynikają one z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę do oferty), a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik — także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcę. 3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy załączyć do oferty. 4. Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu, czyli wskazać jego zakres, rodzaj, czas udzielenia, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu. Z treści dokumentu musi jasno wynikać: a) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem, d) czy podmiot, na zdolnościach, którego Wykonawca polega zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach