Przetargi.pl
Zaprojektuj i Wybuduj: „Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1961B Wizna – Męczki – Kotowo-Plac Jedwabne (ul. Wojska Polskiego) oraz droga powiatowa nr 1928B – ul. Jana Pawła II i ul. Łomżyńska w Jedwabnem w lokalizacji km 0+000 – 11+630,50”

Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży ogłasza przetarg

  • Adres: 18-400 Łomża, ul. Poligonowa
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 862 184 189
  • Data zamieszczenia: 2020-09-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży
    ul. Poligonowa 30
    18-400 Łomża, woj. podlaskie
    tel. 862 184 189
    REGON: 45067253800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://powiatlomzynski.pl/bip/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektuj i Wybuduj: „Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1961B Wizna – Męczki – Kotowo-Plac Jedwabne (ul. Wojska Polskiego) oraz droga powiatowa nr 1928B – ul. Jana Pawła II i ul. Łomżyńska w Jedwabnem w lokalizacji km 0+000 – 11+630,50”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    W formule zaprojektuj i wybuduj: „Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1961B Wizna – Męczki – Kotowo-Plac Jedwabne (ul. Wojska Polskiego) oraz droga powiatowa nr 1928B – ul. Jana Pawła II i ul. Łomżyńska w Jedwabnem w lokalizacji km 0+000 – 11+630,50”. Zamówienie obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej (droga wraz z niezbędną infrastrukturą) oraz wykonanie robót budowlanych na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej. Na odcinku drogi powiatowej nr 1961B Wizna – Męczki – Kotowo-Plac – Jedwabne (ul. Wojska Polskiego) oraz droga powiatowa nr 1928B – ul. Jana Pawła II i ul. Łomżyńska w Jedwabnem w lokalizacji od km 0+000 do km 11+630,50 o łącznej długości 11,636 Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi powiatowej nr 1961B i1928B oraz oddanie do użytkowania. 5.1.1 Istniejące zagospodarowanie terenu: Przedmiotowy odcinek drogi powiatowej nr 1961B i 1928B zlokalizowany jest w województwie podlaskim na terenie powiatu Łomżyńskiego w gminie Wizna i Jedwabne. Początek przebudowy / rozbudowy drogi wyznaczony jest w kilometrażu ok. 0+000 za skrzyżowaniem z drogą krajową nr 64 w Wiźnie (początek pasa drogowego drogi powiatowej) a koniec w km ok. 11+630,50 w Jedwabnem (skrzyżowanie w kierunku Przytuł). Z uwagi na przyjęte rozwiązania techniczne zakresy kilometrażowe mogą ulec zmianie. Przedmiotowy odcinek graniczy częściowo z obszarem zabudowy jednorodzinnej oraz przebiega przez obszary użytkowane rolniczo a także leśne. W stanie istniejącym droga posiada przekrój drogowy, szlakowy w km 0+000 – 10+900,0 oraz uliczny na pozostałym odcinku w miejscowości Jedwabne. Według ewidencji droga obecnie posiada klasę techniczną „L" i jest drogą jednojezdniową 1x2 o szerokości jezdni ok. 5÷6m w km 0+000 – 10+900,0 i od 8,0÷10,25 na pozostałym odcinku w km 10+900 – 11+630,50. W przekroju poprzecznym drogi występują obustronne pobocza gruntowe w dostatecznym stanie technicznym, a w miejscowości Jedwabne chodniki. Istniejące odwodnienie drogi odbywa się powierzchniowo do rowów przydrożnych oraz w części m. Jedwabne do kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem do rowów melioracyjnych. Nawierzchnia na rozpatrywanym odcinku jest bitumiczna, w złym stanie technicznym o zdeformowanym przekroju i profilu, ze spękaniami poprzecznymi, siatkowymi i licznymi ubytkami. W jako załącznik nr 4 do SIWZ inwentaryzacja drogi według stanu ewidencji dróg prowadzonej przez PZD. 5.1.2 Projektowane zagospodarowanie terenu: Korpus drogi powiatowej oraz obiekty inżynierskie należy zaprojektować i wykonać dla układu docelowego, tj.: - oś drogi poprowadzić w miarę możliwości po istniejącym stanie (w osi istniejącej), - jednej jezdni o dwóch pasach ruchu o szerokości odpowiednio; w km 0+000 – 10+900 -2x3,0 m, w km 10+900 – 11+630,50 – wg. stanu istniejącego 2x3,0÷5,25 m; - na terenie miejskim Jedwabne w km 10+965 – 11+630,50 należy adaptować istniejący przekrój uliczny tj. jezdnia powinna być obramowana obustronnie krawężnikami betonowym, posadowionymi na ławie betonowej z oporem oraz obustronne chodniki; - na terenie miejscowości Jedwabne w km 10+495,00 – 10+965,00 oraz Wizna w km 0+000 – 0+085,00 należy zastosować przekrój półuliczny tj. jezdnia powinna być obramowana jednostronnie krawężnikami betonowym, posadowionymi na ławie betonowej z oporem oraz jednostronne chodniki; - przy obiektach inżynierskich jezdnia powinna być obramowana obustronnie ściekiem trójkątnym na ławie betonowej lub zatopionym krawężnikiem kamiennym, - obustronnych poboczy z kruszywa 0/31,5 o szerokości 1,0 m lub większej, jeżeli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego [BRD] oraz ochrony środowiska; - szerokość poboczy utwardzonych betonową kostką brukową miń. 1,5 m, betonowymi płytami ażurowymi miń. 1,2 m, nawierzchnią bitumiczną miń. 1,5 m, - skarp nasypu i wykopu drogowego; wysokość skarp ustalona będzie na etapie Projektu Budowlanego przez Wykonawcę na podstawie niwelety drogi; - rowów; - przeciwskarp; Parametry techniczne:  Przekrój jednojezdniowy 1x2  klasa techniczna Z  prędkość projektowa 50 km/h  liczba pasów ruchu 1 w każdym kierunku  szerokość pasa ruchu - 3,0 m w km 0+000 – 10+900 - wg. stanu istniejącego 2x3,0÷5,25 m; w km 10+900 – 11+630,50  szerokość poboczy - 1,0 m lub większej, jeżeli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego [BRD] oraz ochrony środowiska - miń. 1,5 m – umocnione betonową kostką brukową lub nawierzchnią bitumiczną - miń. 1,2 m – umocnione płytami et. ażurowymi  pochylenie poprzeczne na prostej 2.0 % w przekroju daszkowym  pochylenia poprzeczne na łukach jednostronne lub jak na odcinku prostym  skrajnia pionowa 4.60 m  obciążenie nawierzchni 100 kN/oś  kategoria ruchu KR2  przejezdność na skrzyżowaniach i łukach poziomych – promienie łuku nie mniej niż 25m.  skrzyżowania proste lub skanalizowane (jeżeli jest taka możliwość) Nie ograniczając się do niżej wymienionych Robót, lecz zgodnie z wszystkimi innymi wymaganiami określonymi w PFU, w ramach wynagrodzenia ryczałtowego i terminu realizacji inwestycji należy zaprojektować i wykonać w szczególności następujące Roboty: - geodezyjne wytyczenie obiektu w terenie, - rozbiórkę elementów drogi nie przewidzianych do dalszego użytkowania lub przewidzianych do przebudowy, - rozbiórkę istniejącej nawierzchni bitumicznej wraz z warstwą bruku kamiennego z odwiezieniem na odcinku od km 0+000 do km 10+858,0 - jako alternatywa możliwe jest obustronne poszerzenia konstrukcji jezdni i pozostawienie istniejącego bruku, - wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp; - przekruszenie bruku kamiennego z rozbiórki z przygotowaniem do ponownego wbudowania w podbudowę jako jedna z alternatywy, - wykonanie robót ziemnych, - przebudowa i budowa przepustów pod koroną drogi i pod zjazdami w ciągu rowów przydrożnych, - wykonanie system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, przepusty pod zjazdami, kanalizację deszczową, drenaże, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne (niezbędne do prawidłowej pracy systemu odwodnienia); - frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej gr. 4 cm na odcinku od km 10+858,00 do km 11+630,50 - wykonanie nakładki – warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4 cm na odcinku zfrezowanej nawierzchni w km 10+858,00 do km 11+630,50, - doprowadzenie podłoża gruntowego do grupy nośności G1 jeśli wynikać to będzie z badań terenowych, - wykonanie warstw podbudowy pod nawierzchnie jezdni z wykorzystaniem materiałów rozbiórkowych – kruszywa powstałego z przekruszenia bruku – jako jedna z alternatyw lub uzupełnienie podbudowy na poszerzeniach ist. bruku kamiennego z kruszywa stabilizowanego cementem w dolnej warstwie i mieszanki kruszyw niezwiązanych w górnej warstwie, - wykonanie podbudowy pod chodniki i utwardzone pobocza, - ustawienie krawężników betonowych oraz obrzeży chodnikowych, - wykonanie chodników o nawierzchnie z betonowej kostki brukowej gr. 6 cm i szerokości 2,0 m przyległych do jezdni na odcinkach w km 0+000 – 0+085,0 str. lewa i km 10+495,00 – 11+027,0 str. Lewa, oraz oddzielonego pasem zieleni od jezdni w km 10+848,00 – 10+953,00 str. prawa - wykonanie nawierzchni jezdni dla ruchu KR2 na odcinku od km 0+000 do km 10+858,00 w dwóch warstwach – (wiążącej gr. 8 cm i ścieralnej gr. 4 cm wg. aktualnego katalogu typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych opracowanego dla GDDKiA lub innej zaprojektowanej indywidualnie w oparciu o dopuszczone prawnie metody i zaakceptowanej przez Zamawiającego), - wykonanie nawierzchni na istniejących skrzyżowaniach i zjazdach, - wykonanie poboczy z mieszanki kruszywa niezwiązanego szerokości po 1,0 m, - wykonanie poboczy utwardzonych betonową kostką brukową gr. 8 cm, płytami ażurowymi 60x40x10 cm oraz nawierzchnią bitumiczną jak dla ruchu KR2 wraz z wykonaniem podbudowy, - odtworzenie istniejących rowów przydrożnych trawiastych o przekroju trapezowym z dnem szer.0,4 m i skarpami o nachyleniu 1:1,5, - wykonanie umocnień skarp, - wykonanie oznakowania poziomego i pionowego drogi powiatowej i dróg związanych oraz wyposażenie ww. drogi w urządzenia BRD m.in.: bariery ochronne, osłony przeciw-olśnieniem; - wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej wraz ze sporządzeniem dokumentacji, - oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego; - wykonanie nasadzeń drzew i krzewów, - po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi dojazdowe i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę; - dokonać uzgodnień z zarządcami dróg publicznych oraz właścicielami nieruchomości w zakresie przywrócenia dróg oraz nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy oraz zrealizuje ww. zobowiązania. - - Wykonawca zobowiązany jest do uregulowania zobowiązań wobec zarządców dróg publicznych oraz nieruchomości, potwierdzonych przez Zamawiającego; - wznowienie/ustalenie granic projektowanego pasa drogowego oraz opracowanie szkicu przebiegu granic całego pasa drogowego wraz ze stabilizacją słupkami PD; - wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań; - Wykonawca przed rozpoczęciem robót budowlanych zobowiązany jest do zinwentaryzowania nieruchomości w bezpośrednim położeniu oddziaływania sprzętu budowlanego. Inwentaryzację budynków (tj. zdjęcia, opis uszkodzeń zewnętrznych/wewnętrznych itp.) należy przekazać w formie papierowej oraz elektronicznej celem akceptacji przez Zamawiającego. - przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą powiatową z uwzględnieniem ich przyszłej kategorii; - drogi dojazdowe i wewnętrzne (obsługujące tereny przyległe do drogi powiatowej), w tym uzgodnienie z ich zarządcami zakresu budowy lub przebudowy i ustalenie ich przyszłej kategorii; - przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowej, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych i innych zgodnie z wydanymi warunkami; - zakup i montaż tablic informacyjnych w tym tablic wymaganych przez jednostki udzielające dofinansowania inwestycji, Podczas projektowania należy uwzględniać optymalizację rozwiązań technicznych i kosztów późniejszego utrzymania w przewidywanym okresie eksploatacji drogi powiatowej. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia i uzyskania zatwierdzenia przez Zamawiającego rozwiązań technicznych minimalizujących koszty eksploatacji. W przypadku zastosowania rozwiązań innowacyjnych, przed zatwierdzeniem Projektu Budowlanego, należy przedstawić instrukcję utrzymania i przewidywane koszty eksploatacji danego elementu. 5.1.3. Zamówienie obejmuje: 1) Wykonanie Projektu Budowlanego 2) Wykonanie Projektu Stałej Organizacji Ruchu, Projektu Wykonawczego, Szczegółowych Specyfikacji Technicznych, wykonania i odbioru robót budowlanych, części przedmiarowo – kosztorysowej, 3) Opracowanie wszystkich niezbędnych materiałów do uzyskania decyzji, postanowień i koniecznych uzgodnień, opinii itp. 4) Uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzji administracyjnych w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w trybie ustawy z dnia z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tj. Dz.U. z 2015 r. poz. 2031 z późn. zm.) jeśli będzie wymagana, pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robt; 5) przebudowę i rozbudowę drogi powiatowej nr 1961B Wizna – Męczki – Kotowo-Plac Jedwabne (ul. Wojska Polskiego) oraz droga powiatowa nr 1928B – ul. Jana Pawła II i ul. Łomżyńska w Jedwabnem w lokalizacji km 0+000 – 11+630,50: -przebudowę i budowę chodników, wzdłuż przebudowywanego odcinka drogi powiatowej, - przebudowę i budowę drogowych obiektów inżynierskich, - przebudowę i budowa zjazdów publicznych i indywidualnych, - przebudowę i budowę przepustów pod zjazdami, - budowę zatok autobusowych, - przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia terenu - przebudowę i budowę sieci kanalizacji deszczowej, - wycinkę drzew i krzewów, - wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich, - oczyszczanie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego (istniejącego i projektowanego), - wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego (drogowego) wraz z ewentualna przebudową i zmiana organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań, - przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez wykonawcę w czasie budowy , w standardzie sprzed rozpoczęcia budowy, zgodnie z ustaleniami poczynionymi z zarządcami Dróg, -wykonanie nadzoru przyrodniczego oraz archeologicznego wraz z ewentualnymi badaniami archeologicznymi/ratunkowymi jeśli będzie wymagane, 6) Opracowanie dokumentacji powykonawczej 7) Opracowanie inwentaryzacji powykonawczej, 8) Uzyskanie, w imieniu Zamawiającego, skutecznego zgłoszenia o zakończeniu budowy jw. oraz uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, w przypadku konieczności, 9) Wykonanie opisu stanu zagospodarowania nieruchomości, które będą wykupowane pod przyszły pas drogowy 5.1.4. Szczegółowy zakres i sposób wykonania dokumentacji projektowej i robót budowlanych określają: 1) Program Funkcjonalno - Użytkowy, 2) Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, 3) Decyzje i inne dokumenty formalno-prawne. Zamawiający dokona interpretacji zapisów i udzieli w tym zakresie niezbędnych wyjaśnień na etapie postępowania o udzielenie zamówienia. Projekt budowlany i wykonawczy podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego na każdym etapie. Projekty budowlane i wykonawcze branżowe muszą być uzgodnione i zatwierdzone przez odpowiednich gestorów na każdym etapie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 250 000,00 PLN (słownie złotych: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 15.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w Banku HEXABANK nr 84876200090003275320000030, (w tytule przelewu należy wpisać znak postępowania ZDP-4.252.P-12.1256.2020 b) poręczeniach bankowych; c) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach ubezpieczeniowych; f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r. poz. 310 z późn. zm.). 15.3.Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale (zgodnie z pkt 13.6.3) IDW) i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wnoszenia wadium w formach innych niż pieniądz, należy je złożyć w odrębnej kopercie w pokoju nr 11 – (oryginał) przed upływem terminu składania ofert, a kopię należy dołączyć do oferty. Jako Beneficjenta Wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać - Zarząd Dróg Powiatowych 18-400 Łomża, ul. Poligonowa 30. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich. 15.4. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 15.2.a) IDW rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 15.5. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. 15.6. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach