Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót zgodnie z wytycznymi audytów Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (BRD) w ramach zadania pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 etap I i III

Miejski Zarząd Dróg ogłasza przetarg

  • Adres: 87-800 Włocławek, ul. Zielna 13/21
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 054 4121323 , fax. 054 4121323
  • Data zamieszczenia: 2013-08-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Dróg
    ul. Zielna 13/21 13/21
    87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 054 4121323, fax. 054 4121323
    REGON: 91015301500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzdwloclawek.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót zgodnie z wytycznymi audytów Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (BRD) w ramach zadania pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 etap I i III
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót na podstawie audytów Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (BRD) w ramach zadania pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 etap I i III 1. Zamówienie obejmuje: 1) Wykonanie pomiarów, analiz, inwentaryzacji i opracowań w zakresie inżynierii ruchu i BRD obejmujących elementy: - kompleksowe pomiary natężenia ruchu kołowego, pieszego i rowerowego, - analiza i prognoza ruchu drogowego, pieszego i rowerowego, - analiza wykorzystania, obciążenia i dostępności ciągów komunikacyjnych, - schemat generatorów ruchu pieszego i rowerowego, - analiza i schemat lokalizacji miejsc konfliktowych, - szczegółowa inwentaryzacja oznakowania pionowego i poziomego oraz informacji umieszczonej w pasie drogowym, - opracowanie wykresu prędkości, 2) Aktualizację docelowego projektu organizacji ruchu wprowadzającego działania korygujące i naprawcze na podstawie zdiagnozowanych w raportach z audytów BRD błędów (wad), usterek i zaleceń oraz na podstawie analiz i inwentaryzacji własnych ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb na podstawie wyników z realizacji zakresu opisanego w pkt 1. 3) Zaprojektowanie robót budowlanych dotyczących: - modułowego i jednorodnego uzupełnienia wyposażenia przejść dla pieszych, - modułowego wyposażenia peronów na przystankach komunikacji zbiorowej, - wymiany systemu ogrodzenia segmentowego, - zabezpieczenia odcinków przejściowych - zmiana typu przekroju, - zabezpieczenia przed parkowaniem pojazdów w miejscach niedozwolonych - oznakowania i wprowadzenia rozwiązań z zakresu BRD na skrzyżowaniu drogi rowerowej i drogi w kierunku jeziora, - oznakowania zejść i schodów w obszarze inwestycji, - wymiany barier na skrzyżowaniu DK1 z DK 62, - ograniczenia szerokości wjazdu na parking leśny w km ok. 247+500 - uzupełnienia wyposażenia i oznakowania w zakresie BRD - uporządkowania wyposażenia ze względu na bezpieczeństwo użytkowania - pozostałych wynikających z wymagań programu funkcjonalno - użytkowego (tabela - działania korygujące i naprawcze w zakresie BRD) 4) Wykonanie robót na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej i opracowanego docelowego projektu organizacji ruchu 5) Sporządzenie dokumentacji powykonawczej, 6) Sprawowanie nadzoru autorskiego nad prowadzonymi robotami w zakresie czynności określonych w odnośnych przepisach ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a w tym parametry i zakres prac, określone zostały w Programie Funkcjonalno - Użytkowym (załącznik nr 9 do SIWZ) opracowanym przez firmę FOJUD, z siedzibą przy ul. Tuleckiej 18 w Gowarzewie. Roboty realizowane będą na podstawie zgłoszenia robót. Wykonanie przedmiotu zamówienia ma nastąpić zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową i zgłoszeniem robót. W przypadku jakichkolwiek nieścisłości, niezgodności, niespójności w dokumentacji, wykonawca jest zobowiązany do opracowania na własny koszt zamiennych rozwiązań (wraz z dokonaniem koniecznych uzgodnień) i wykonania ich również na własny koszt. W zakresie przedmiotu zamówienia należy również uwzględnić: a) likwidację wszelkich odkrytych w toku robót, a nieujawnionych w dokumentacjach, kolizji z urządzeniami infrastruktury technicznej, b) rozbiórkę i odtworzenie nawierzchni, również w przypadku ingerencji większej niż przewiduje dokumentacja projektowa (np. w przypadku usuwania kolizji), c) utrzymanie ruchu drogowego na czas trwania robót i wykonanie w tym celu stosownych zabezpieczeń, w oparciu o opracowany we własnym zakresie i uzgodniony projekt organizacji ruchu na czas trwania robót, d) wszelkie inne koszty niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia, w tym wynikające z obowiązków Wykonawcy na etapie projektowania i realizacji robót budowlanych. Okres rękojmi i gwarancji wynosi 60 miesięcy od daty bezusterkowego odbioru końcowego. 2. Szczegółowy wykaz żądanych opracowań wchodzących w skład dokumentacji projektowej: 1) Mapa do celów projektowych w formie analogowej (diazo) i numerycznej (w państwowym układzie współrzędnych 2000) z rozszerzeniem DWG. Mapa w formie numerycznej winna być aktualna na dzień wydania. Płyta CD lub DVD opisana. 2) Raport z przeprowadzonych badań ruchu 3) Projekt zagospodarowania terenu z określeniem linii rozgraniczających 4) Projekt branży drogowej 5) Projekt branży elektrycznej 6) Projekty eliminujące kolizje z projektowanym zagospodarowaniem terenu 7) Projekt stałej organizacji ruchu 8) Projekt czasowej organizacji ruchu na czas trwania robót 9) Projekt gospodarki materiałami rozbiórkowymi 10) Projekt zieleni 11) Informacje BIOZ 12) Przedmiary robót (wszystkich branż) 13) Kosztorysy ofertowe (wszystkich branż) 14) Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (wszystkich branż). 3. Obowiązki Wykonawcy na etapie projektowania i realizacji robót budowlanych zostały określone w Programie Funkcjonalno - Użytkowym (załącznik nr 9 do SIWZ), niemniej należy również uwzględnić: 3.1. Opracowaną dokumentację projektową należy przekazać w formie papierowej - 6 kompletów i na nośniku elektronicznym - na płytach CD lub DVD - 2 sztuki. Projekty organizacji ruchu sporządzić w 3 egzemplarzach, a Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Informację BIOZ, kosztorysy, przedmiary sporządzić w 2 egzemplarzach, dołączając do pierwszych 2 egzemplarzy dokumentacji projektowej. 3.2. Rysunki branżowe na nośniku elektronicznym należy przekazać w plikach z rozszerzeniem *dwg (AutoCad). Części opisowe - w postaci umożliwiającej edycję tekstu - format danych w plikach z rozszerzeniem *doc (MS Word) lub kompatybilnym. 3.3. Sprawowanie nadzoru autorskiego na etapie prowadzenia robót budowlanych 3.4. Wykonawca urządzi zaplecze i plac budowy (jeżeli uzna za zasadne posiadanie zaplecza) w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym. 3.5. Wszystkie prace powinny być zrealizowane zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), opisem przedmiotu zamówienia, obowiązującymi normami, wiedzą budowlaną, przepisami BHP, ppoż., zasadami bezpieczeństwa oraz zgodnie z zaleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego i nadzoru autorskiego. 3.6. Wykonawca wykona wszelkie niezbędne roboty przygotowawcze i zabezpieczające, w szczególności dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - sporządzenie przez kierownika budowy Planu BIOZ w ciągu 3 dni od dnia przekazania przez Zamawiającego kopii zgłoszenia robót, przedłożenia go Zamawiającemu 3.7. Wykonawca wykona wszystkie niezbędne badania kontrolne wskazane w SST oraz inne niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. 3.8. Badania i próby związane z oceną jakości materiałów i robót przewidziane zapisami Specyfikacji Technicznych będą prowadzone przez laboratorium zaakceptowane przez Zamawiającego. 3.9. Materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia powinny być fabrycznie nowe i oznakowane zgodnie z aktualnymi przepisami. 3.10. Wykonawca jest zobowiązany do zgłaszania Inspektorom do odbioru wszelkich wykonanych robót zanikających (ulegających zakryciu) i sporządzania na własny koszt dokumentacji fotograficznej tych robót. 3.11. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za podjęcie środków zabezpieczających miejsce wykonywania robót i zabezpieczenia przed ewentualnymi szkodami osób trzecich. 3.12. Wykonawca odpowiada za ubezpieczenia: od pożaru, szkód poczynionych osobom trzecim, ryzyka wykonywanych robót budowlanych i montażowych i inne. Ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej w okresie od rozpoczęcia robót do ich zakończenia i protokolarnego przekazania musi obejmować: ubezpieczenie od zniszczenia własności prywatnej, samorządowej i państwowej spowodowanej działaniem lub zaniechaniem Wykonawcy; ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dot. pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonym robotami, w tym także ruchu pojazdów mechanicznych; ubezpieczenie od zniszczenia robót objętych umową, materiałów, sprzętu i innego mienia w czasie realizacji zadania. Polisy i dokumenty ubezpieczeniowe powinny być przez Wykonawcę na bieżąco aktualizowane. 3.13. Wykonawca ma obowiązek ochrony istniejącego uzbrojenia, roślinności i wód. 3.14. Wykonawca zobowiązany jest wykonać na własny koszt wszelkie tablice informacyjne budowy i ogrodzenie miejsc wykonywania robót. 3.15. Wykonawca przedstawi Inspektorowi do akceptacji PZJ, zawierający niezbędne informacje dotyczące organizacji prac i technologii z uwzględnieniem przepisów BHP, przeciwpożarowych i ochrony środowiska i w ciągu 3 dni od dnia przekazania przez Zamawiającego kopii zgłoszenia robót, przedłoży go Zamawiającemu 3.16. Wykonawca, w przypadku wystąpienia takiej potrzeby i na pisemny wniosek Zamawiającego będzie prowadził roboty w systemie wielozmianowym oraz w dniach wolnych od pracy. 3.17. Wykonawca ma obowiązek wykonać oznakowanie robót w pasie drogowym na podstawie wykonanego (we własnym zakresie) i zatwierdzonego projektu czasowej zmiany organizacji ruchu oraz utrzymanie oznakowania przez cały czas prowadzenia robót. Zamawiającemu należy przekazać dwa egzemplarze projektu w formie wydruku oraz jeden egzemplarz w formie elektronicznej (na płycie CD lub DVD). Rysunki muszą być zapisane w plikach *dwg lub *dxf, tekst w formacie *doc. 3.18. Najpóźniej w dniu przejęcia placu budowy Wykonawca zobowiązany jest podać Zamawiającemu dane osób lub podmiotów odpowiedzialnych za: - opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu drogowego - całodobowe, bezkolizyjne funkcjonowanie i utrzymanie organizacji ruchu oraz numer telefonu komórkowego, pod którym dane osoby lub podmioty są dostępne. 3.19. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek i koszt zagospodarowania odpadów powstałych z robót, z wyjątkiem stanowiących własność Zamawiającego: - zdemontowanych istniejących znaków drogowych wraz ze słupkami, wszelkich barier ochronnych, elementów urządzeń sygnalizacji świetlnych, które Wykonawca przetransportuje na własny koszt na miejsce wskazane przez Zamawiającego w odległości do 10 km od terenu robót. Nadmienia się, że Zamawiający nie dopuszcza wbudowania materiałów pochodzących z rozbiórek przy realizacji przedmiotu zamówienia. W związku z powyższym Wykonawca jako wytwórca odpadów jest zobowiązany postępować zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w zakresie gospodarki odpadami. 3.20. Jeśli przy realizacji przedmiotu zamówienia zaistnieje konieczność przebudowy bądź usunięcia awarii mediów, wykonawca jest zobowiązany każdorazowo udostępnić miejsce wykonywanych robót właściwemu gestorowi sieci. 3.21. Uczestniczenie na żądanie Zamawiającego w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego. 3.22. Uczestniczenie w kontrolach nadzoru budowlanego. 3.23. Wykonawca ma obowiązek w okresie trwania gwarancji pisemnego powiadomienia Zamawiającego o: - zmianie siedziby lub nazwy firmy, - zmianie osób reprezentujących, - ogłoszeniu upadłości, - ogłoszeniu likwidacji, - zawieszeniu działalności, - wszczęciu postępowania układowego, w którym uczestniczy Wykonawca. Tam, gdzie w Programie Funkcjonalno - Użytkowym zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 Ustawy, a w treści SIWZ nie zostały określone wymagania Zamawiającego względem parametrów materiałów równoważnych, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę (jeżeli będzie wymagane) oraz zapewnią uzyskanie parametrów techniczno - eksploatacyjnych - pod względem funkcjonalnym - nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Uwaga: Ulica Okrzei i Al. Chopina w zakresie kilometraża I i III etapu objęte są gwarancją wykonawcy robót I i III etapu Przebudowy drogi krajowej nr 1 w granicach administracyjnych Miasta Włocławek - w związku z powyższym, roboty należy wykonywać z należytą ostrożnością i starannością. Wszelkie zniszczenia i usterki powstałe w trakcie realizacji robót obciążać będą i winny być naprawione przez wykonawcę przedmiotowego zadania
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 12 000,00 zł. (słownie: dwanaście tysięcy złotych) Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Z roku 2007 Nr 42, poz.275, z późn, zm.) Wpłatę wadium przetargowego w pieniądzu należy dokonać na konto Miejskiego Zarządu Dróg Bank PKO BP S.A. I o/Włocławek Rachunek nr 61 1020 5170 0000 1102 0009 0407

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzdwloclawek.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach