Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania z VI edycji Budżetu Obywatelskiego pn.: „Przebudowa ul. Czołgistów” (BO 20/XIV/6)

Miejski Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 41-214 Sosnowiec, Plonów
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 291 79 22, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Usług Komunalnych
    Plonów 22i
    41-214 Sosnowiec, woj. śląskie
    tel. 32 291 79 22, , fax. -
    REGON: 27681549000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.sosnowiec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania z VI edycji Budżetu Obywatelskiego pn.: „Przebudowa ul. Czołgistów” (BO 20/XIV/6)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania z VI edycji Budżetu Obywatelskiego pn.: „Przebudowa ul. Czołgistów” (BO 20/XIV/6): Części 1: w zakresie odcinka 1, 2, 3 ulicy Czołgistów, zgodnie z treścią PFU wraz z montażem 6 donic miejskich, montażem 5 sztuk ławek i koszy na śmieci oraz wykonaniem nasadzeń 5 sztuk drzew. Części 2: w zakresie odcinka 4 i 5 ulicy Czołgistów, zgodnie z treścią PFU oraz wykonaniem nasadzeń 5 sztuk drzew. Ulica Czołgistów jest drogą gminną. Całość zadania realizowane będzie na działkach nr 2639, 2637, 2647/6 obręb Porąbka, dla których Zamawiający posiada zgodę właściciela nieruchomości OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA DLA CAŁOŚĆI: Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót związanych z:  przebudową istniejącej drogi na długości ok. 215,00 m polegającej na utwardzeniu pobocza drogi płytami betonowymi ażurowymi oraz wymianie nawierzchni istniejących chodników,  montażem betonowych donic miejskich,  montażem ławek betonowo-drewnianych z oparciem,  montażem koszy na śmieci,  nasadzeniem drzew oraz roślin w donicach. Zakres robót (wymieniony wg kolejności realizacji):  wykonanie robót rozbiórkowych,  demontaż krawężników drogowych na ławie betonowej,  demontaż obrzeży betonowych,  wykonanie koryta pod utwardzenie pobocza,  wykonanie koryta pod nawierzchnię chodników,  montaż płyt betonowych ażurowych z wypełnieniem otworów żwirem,  ułożenie nawierzchni z kostki brukowej betonowej,  montaż krawężników betonowych wysokich i najazdowych,  montaż obrzeży betonowych,  regulacja urządzeń uzbrojenia podziemnego terenu w obszarze prowadzonych prac; skrzynki żeliwne wodociągowe zasuw i hydrantów, skrzynki żeliwne gazowe, skrzynki teletechniczne, światłowód,  uzupełnienie nawierzchni asfaltobetonowej jezdni wzdłuż wymienianego krawężnika,  humusowanie i obsianie trawą terenów w obrębie prowadzonych prac,  zabezpieczenie kabli nN oraz SN poprzez montaż rur ochronnych,  zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia terenu wg wywiadów branżowych (jeżeli jest wymagane),  zabezpieczenie innego uzbrojenia niewykazanego na mapach, kolidującego z planowanymi robotami,  organizacja ruchu na czas prowadzenia robót,  wykonanie innych robót wynikłych w trakcie opracowania projektu oraz realizacji robót – w szczególności wycinka krzewów oraz utrzymanie w nienaruszonym stanie istniejącego drzewostanu przewidzianego do pozostawienia. Uwaga! Zakres planowanych robót i ich rodzaje określone w programie funkcjonalno-użytkowym są szacunkowe, ostateczne ilości wynikać będą z opracowanej dokumentacji projektowej. Ilość jednostek obmiarowych poszczególnych elementów zostały zaokrąglone, możliwe przekroczenia lub pomniejszenia szacuje się do 5%. Dla potrzeb oszacowania kosztów robót, zamawiający przekazuje kopię mapy zasadniczej w skali 1:500 z zaznaczonym zakresem planowanych robót. Szczegółowe rozwiązania projektowe wpływające na zwiększenie robót stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą traktowane jako roboty dodatkowe. Rodzaj materiału Wbudowane materiały winny posiadać parametry jak niżej: - krawężniki betonowe uliczne/wysokie o przekroju 15x30x100 cm, - krawężniki betonowe uliczne/najazdowe o przekroju 15x22x100 cm, - ława betonowa z oporem z betonu C16/20, - obrzeża betonowe o przekroju 8x30x100 cm, - płyty betonowe ażurowe gr. 10 cm, - asfaltobeton dla uzupełnienia nawierzchni w-wa ścieralna AC, - rury ochronne o średnicy min. 110 mm koloru niebieskiego do zabezpieczenia kabli nN, - rury ochronne o średnicy min. 160 mm koloru czerwonego do zabezpieczenia kabli SN, - materiały do zabezpieczenia uzbrojenia podziemnego zgodnie z wymogami właścicieli urządzeń. Aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia: Program Funkcjonalno-Użytkowy określa wymagania dotyczące zaprojektowania, realizacji i przekazania w użytkowanie wszystkich założonych elementów. Wykonawca podejmujący się realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do:  dokonania wizji w terenie, celem rozpoznania przedmiotu zamówienia,  wykonania we własnym zakresie, w obrębie inwestycji, monitoringu istniejącej infrastruktury technicznej niezwiązanej z funkcjonowaniem dróg oraz sporządzenia oceny stanu technicznego (wykonanie przekopów kontrolnych, otwarcia urządzeń,…)  opracowania dokumentacji projektowej, zgodnie z umową, przepisami techniczno- budowlanymi, normami i wytycznymi w tym zakresie branży drogowej i branży energetycznej,  opracowania projektów zabezpieczenia istniejącego uzbrojenia terenu kolidującego z planowanymi robotami drogowymi,  opracowania i przedstawienia Zamawiającemu do zatwierdzenia specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót – fakultatywnie w przypadku zmiany załączonych do programu funkcjonalno-użytkowego. Załączone do programu funkcjonalno-użytkowego Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych są odpowiednie dla proponowanej technologii robót,  wykonania i zatwierdzenia projektu czasowej organizacji ruchu,  opracowania informacji BiOZ,  uzyskania wymaganych uzgodnień i zatwierdzenie dokumentacji projektowej,  pełnienia obowiązków nadzoru autorskiego,  zrealizowania robót w oparciu o zatwierdzoną dokumentację projektową po wytyczeniu robót przez uprawnionego geodetę,  sporządzenia dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną. Realizacja powyższego zakresu zamówienia powinna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz osoby o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym. Planowane roboty związane z przebudową ul. Czołgistów w zakresie utwardzenia poboczy oraz wymianie nawierzchni chodników mają zapewnić poprawę warunków w ruchu drogowych oraz pieszym, komfortu poruszania się, a także estetykę miejsc przestrzeni publicznej dla mieszkańców. Zamawiający wymaga, aby roboty budowlane były wykonane w sposób powodujący jak najmniejsze utrudnienia w funkcjonowaniu ruchu drogowego i pieszego, a także przy zachowaniu przejezdności na każdym etapie prowadzonych robót. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do prowadzenia robót w cyklu roboczym gwarantującym wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie określonym w zawartej Umowie, przy zapewnieniu właściwej jakości robót. Wykonawca będzie zobowiązany do przyjęcia odpowiedzialności cywilnej za:  organizację robót budowlanych,  zabezpieczenie interesów osób trzecich,  ochronę środowiska,  warunki bezpieczeństwa pracy,  warunki bezpieczeństwa ruchu drogowego,  zapewnienie nadzoru właścicieli uzbrojenia podziemnego kolidującego z robotami drogowymi. Wyroby budowlane, stosowane w trakcie wykonywania robót budowlanych, mają spełniać wymagania odpowiednich przepisów, a Wykonawca będzie posiadał dokumenty potwierdzające, że zostały one wprowadzone do obrotu, zgodnie z regulacjami przepisów o wyrobach budowlanych i posiadają wymagane parametry. Zamawiający przewiduje bieżącą kontrolę wykonywanych robót budowlanych. Kontroli Zamawiającego będą w szczególności poddane:  rozwiązania projektowe zawarte w projekcie wykonawczym przed ich skierowaniem do realizacji robót budowalnych – w aspekcie zgodności z programem funkcjonalno- użytkowym, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz warunkami umowy,  stosowane gotowe wyroby budowlane – w odniesieniu do dokumentów potwierdzających ich dopuszczenie do obrotu oraz zgodności parametrów z danymi zawartymi w specyfikacjach technicznych,  sposób wykonania robót budowlanych - w aspekcie zgodności wykonania z projektem wykonawczym i specyfikacjami technicznymi. Sprawdzeniu i kontroli będą podlegały:  użyte wyroby budowlane i powstałe w wyniku robót budowlanych elementy obiektu w odniesieniu do ich parametrów oraz ich zgodności z dokumentami budowy,  jakość wykonania robót i dokładność montażu,  prawidłowość funkcjonowania zamontowanych urządzeń i wyposażenia. Po wykonaniu robót należy uporządkować teren przyległy, na odcinku prowadzonych robót naruszony teren należy przekopać, usunąć zanieczyszczenia, pokryć warstwą humusu grubości 10 cm i obsiać mieszankami traw niskich, odpornymi na czynniki występujące w pasie drogowym. Miejsce po frezowanym pniu uzupełnić humusem i obsiać trawą. Ziemia humus: - ziemia nie powinna zawierać więcej niż 7% materii organicznej, - optymalne pH ziemi 5,5 – 6,8, - powinna posiadać strukturę gruzełkowatą, być dobrze przesianą oraz odchwaszczoną - ziemia urodzajna dostarczona na miejsce składowania - nie może być zagruzowana, przerośnięta korzeniami, zasolona lub zanieczyszczona chemicznie. Wyżej podane właściwości powinny być udokumentowane przez wykonawcę przy dostawie ziemi urodzajnej na miejsce składowania (powinna posiadać aktualne badania dotyczące odczynu pH oraz zawartości mikroelementów) – Wykonawca winien przedłożyć Zamawiającemu stosowne dokumenty. Przedmiot zamówienia podzielny jest na dwie części Wymagania Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia dla Części 1 oraz Części 2: Dokumentację projektową należy opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. 2013 r. poz. 1129) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t.j. Dz. U. 2020, poz. 1609) w tym:  Sporządzenie koncepcji wg opracowania zawartego w programie funkcjonalno – użytkowym w zakresie rozwiązań projektowych wraz z zasadniczymi elementami tymczasowej organizacji ruchu na czas robót, celem zaopiniowania oraz zatwierdzenia tych opracowań (koncepcja powinna zawierać materiał opisowy, graficzny, profile, charakterystyczne przekroje poprzeczne, konstrukcję) – 4 egz. Wykonawca po przedłożeniu Zamawiającemu „koncepcji” - po uzyskaniu pozytywnej opinii, przygotuje pisemne wystąpienia o wydanie warunków zabezpieczenia uzbrojenia kolidującego z planowanymi robotami do stosownych zarządców sieci zgodnie z zapisami warunków uzyskanych w ramach wywiadu branżowego.  Sporządzenie projektu budowlanego branży drogowej (na mapie do celów projektowych) – wymóg fakultatywny – 4 egzemplarze.  Sporządzenie projektów wykonawczych branży drogowej– 4 egz.  Sporządzenie projektów zabezpieczeń urządzeń uzbrojenia podziemnego kolidującego z planowanymi robotami drogowymi – 4 egz.  Przygotowanie przedmiarów robót – 4 egz.  Wykonanie badań geotechnicznych i dokumentacji geotechnicznej – 4 egz., – wymóg fakultatywny, w przypadku uznania, że występuje taka konieczność.  Wykonanie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu – 4 egz.  Opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) dla wszystkich branż – po 4 egz.  Pozyskanie we własnym zakresie wszelkich wymaganych opinii, decyzji, uzgodnień dokumentacji, koniecznych do zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę lub dla uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę (w przypadku gdy będzie to wynikać z opracowanej dokumentacji projektowej).  Przekazanie Zamawiającemu całości opracowanej dokumentacji w formie cyfrowej (na nośniku CD lub pendrive - 2 egz.), rysunki w plikach pdf i dwg, opisy techniczne w plikach doc i pdf z zastrzeżeniem, że opracowania przedmiarów robót winny być możliwe do odczytania w programie NORMA EXPERT. Uzyskanie akceptacji dokumentacji projektowej w zakresie zgodności z PFU dla Części 1 oraz Części 2:  uzgodnienie projektów budowlanych branży drogowej z Miejskim Zakładem Usług Komunalnych (w tym uzyskanie akceptacji autora projektu Budżetu Obywatelskiego) i Wydziałem Administracji Drogowej Urzędu Miasta w Sosnowcu,  uzgodnienie projektów wykonawczych,  uzyskanie akceptacji projektów zabezpieczeń urządzeń uzbrojenia podziemnego kolidującego z planowanymi robotami drogowymi z właścicielami/administratorami urządzeń,  uzyskanie stosownego dokumentu zezwalającego na realizację robót tj. uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę i/lub zaświadczenia organu administracji architektoniczno-budowlanej o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu w zakresie zgłoszonych robót odpowiednio do opracowanej dokumentacji projektowej,  uzgodnienie planowanych do zastosowania materiałów i ich zgodności zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót. Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i uzgodnionej w/w dokumentacji projektowej dla Części 1 oraz Części 2:  zatwierdzenie kart materiałowych,  wykonanie robót budowlanych po wytyczeniu robót przez uprawnionego geodetę w tym robót związanych z zabezpieczeniem urządzeń uzbrojenia podziemnego kolidującego z robotami drogowymi,  odtworzenie trawników i terenów zielonych, przylegających do miejsc prowadzenia robót drogowych,  uporządkowanie obszaru przyległego do terenu prowadzonych robót,  prowadzenie dziennika budowy i wykonanie obmiarów ilości zrealizowanych robót – wymóg fakultatywny, wynikający z obowiązku jego prowadzenia,  sporządzenie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w formie GIS/CAD i dostarczenie na nośniku CD oraz w formie papierowej wraz z naniesieniem w zasobach geodezyjnych,  przeprowadzenie wymaganych badań i pomiarów kontrolnych zgodnie z wymogami SST; wyniki badań do akceptacji przez Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru,  sporządzenie rozliczenia końcowego: operatu kolaudacyjnego – 2 egz.,  przekazanie zrealizowanych robót Zarządcy Drogi. W zakresie przedmiotu zamówienia należy uwzględnić do regulacji wszystkie urządzenia znajdujące się w terenie objętym realizacją (skrzynki zasuwy wodociągowej, skrzynki uliczne gazowe, studnie teletechniczne, studnie kanalizacyjne, wpusty uliczne, etc.) – również te, który nie zostały ujawnione w trakcie inwentaryzacji. Realizacja powyższego zakresu zamówienia powinna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz osoby o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym. Zamawiający może powykonawczo wymagać od Wykonawcy przedłożenia wyceny całego przedmiotu zamówienia, w rozbiciu na poszczególne branże lub wyceny fragmentu przedmiotu zamówienia. Nadzór autorski (dla obu części zamówienia):  wykonywanie czynności nadzoru autorskiego określonych w art. 20 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 1333)  wyjaśnianie wątpliwości i niejasności dotyczących rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej pojawiających się w toku realizacji inwestycji,  uzupełnianie szczegółów dokumentacji projektowej oraz wyjaśnianie wątpliwości w tym zakresie w toku realizacji inwestycji,  ścisła współpraca ze wszystkimi uczestnikami procesu budowlanego,  udział w komisjach odbiorowych i naradach technicznych na budowie,  wykonywanie czynności związanych ze sprawowaniem nadzoru autorskiego na każde wezwanie Zamawiającego, - bieżące monitorowanie realizowanych robót budowlanych i przybywanie na teren budowy bądź do miejsca wskazanego przez Zamawiającego na każde jego wezwanie, celem rozstrzygnięcia wszelkich pojawiających się w toku realizacji robót wątpliwości związanych z rozwiązaniami przyjętymi w dokumentacji (przyjazd na budowę powinien nastąpić w terminie do 3 dni od daty zawiadomienia – fax, telefon lub w innym umówionym z Zamawiającym terminie. Uwaga: Cena kontraktowa winna obejmować wszystkie czynności, których obowiązek wykonania przez wykonawcę wynika lub może wynikać z PFU. Obejmuje ona również opłaty i płatności jakie Wykonawca będzie zobowiązany ponieść na rzecz właścicieli nieruchomości, instytucji i organów, itp., w związku z realizacją zamówienia. Cena kontraktowa winna uwzględniać także wszystkie koszty wynikające z projektu budowlano-wykonawczego realizowanego wg technologii uwzględnionej w PFU. Doprecyzowanie opisu przedmiotu zamówienia stanowi PFU wraz z kompletem załączników, w szczególności: 1. Program Funkcjonalno - Użytkowy 2. STWiORB 3. Projekt zagospodarowania terenu 4. Przedmiar 1 5. Przedmiar 2 6. Uzgodnienia branżowe Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę co najmniej 2 pracowników wykonujących prace związane z rozbiórką i ułożeniem krawężników oraz płyt betonowych, regulacją urządzeń drogowych i odtworzeniem trawników i terenów zielonych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania warunku: zostanie uznany za spełniony, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, po złożeniu oświadczenia o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Stosowne pełnomocnictwo jeżeli dotyczy Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach