Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa chodników przy ul. Mieleckiej”

Miejski Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 41-214 Sosnowiec, Plonów
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 291 79 22, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Usług Komunalnych
    Plonów 22i
    41-214 Sosnowiec, woj. śląskie
    tel. 32 291 79 22, , fax. -
    REGON: 27681549000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.sosnowiec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa chodników przy ul. Mieleckiej”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót związanych z przebudową istniejących chodników oraz budową fragmentu nowego chodnika drogi na łącznej długości ok. 180,00 m polegającą na wymianie nawierzchni istniejących chodników, budowie brakującego fragmentu chodnika, wymianie krawężników oraz obrzeży betonowych, wymianie zwieńczenia wpustu ulicznego, zabezpieczeniu istniejącego uzbrojenia podziemnego. Zakres robót (wymieniony wg kolejności realizacji): - rozbiórka istniejących ciągów pieszych z betonowych płyt chodnikowych 35x35 cm, 50x50 cm o nawierzchni betonowej, - wykonanie cięć piłą w nawierzchni bitumicznej wzdłuż wymienianego krawężnika, na gł. ok. 5 cm, - rozbiórka nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych wzdłuż wymienianego krawężnika, na gł. ok. 5 cm, - demontaż krawężników oraz obrzeży betonowych, - mechaniczne wykonanie koryta pod nawierzchnię projektowanych ciągów pieszych, - montaż krawężników betonowych wysokich i najazdowych na ławie betonowej, - montaż obrzeży betonowych 6x20 na podsypce piaskowej, - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego o frakcji 0-31,5, - ułożenie podsypki cementowo-piaskowej, - ułożenie nawierzchni z kostki brukowej betonowej, - uzupełnienie nawierzchni asfaltobetonowej jezdni wzdłuż wymienianego krawężnika, - wymiana zwieńczenia istniejącego wpustu ulicznego wraz z jego regulacją wysokościową, - humusowanie i obsianie trawą terenów przyległych, - zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia terenu wg mapy zasadniczej stanowiącej załącznik do przedmiotowego postępowania, - zabezpieczenie innego uzbrojenia niewykazanego na mapach, kolidującego z planowanymi robotami, - organizacja ruchu na czas prowadzenia robót, - wykonanie innych robót wynikłych w trakcie opracowania projektu oraz realizacji robót – w szczególności utrzymanie w nienaruszonym stanie istniejącego drzewostanu przewidzianego do pozostawienia, - utylizacja wraz z zagospodarowaniem odpadów powstałych podczas prowadzonych robót. Koncepcję przebudowy drogi przedstawia osobny Załącznik do przedmiotowego postępowania. Ulica Mielecka jest drogą wewnętrzną położoną na gruntach gminnych, którą nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego miasta Sosnowca. Obciążenie jezdni ruchem kategorii: - KR1-KR2. Klasa drogi: droga publiczna D. Jezdnia: 2x3,0 m. Ciągi piesze: szerokość zmienna: 1,50-3,0 m. Prędkość projektowa: VP = 30 km/h. Całość zadania realizowana będzie na działkach nr 2446/8, 2445/4, 2444/5, 2443/3, 2489/18, 2489/19, 2305/17, 2305/16, 2304/10, 2303/8, 2301/10, 2300/10, 2299/10 obręb 0003 Zagórze. Wymagania do dokumentacji: Dokumentację projektową należy opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. 2013 r. poz. 1129) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t.j. Dz. U. 2020, poz. 1609) w tym: - Sporządzenie koncepcji wg opracowania zawartego w Programie Funkcjonalno – Użytkowym w zakresie rozwiązań projektowych wraz z zasadniczymi elementami tymczasowej organizacji ruchu na czas robót, celem zaopiniowania oraz zatwierdzenia tych opracowań (koncepcja powinna zawierać materiał opisowy, graficzny, profile, charakterystyczne przekroje poprzeczne, konstrukcję) – 4 egz. Wykonawca po przedłożeniu Zamawiającemu „koncepcji” - po uzyskaniu pozytywnej opinii, przygotuje pisemne wystąpienia o wydanie warunków zabezpieczenia uzbrojenia kolidującego z planowanymi robotami do stosownych zarządców sieci zgodnie z zapisami warunków uzyskanych w ramach wywiadu branżowego – po 2 egz. dla każdego dysponenta i 1 egz. dla Zamawiającego. - Sporządzenie projektu budowlanego branży drogowej (na mapie do celów projektowych) – jeżeli będzie wymagana – 4 egzemplarze. - Sporządzenie projektu wykonawczego branży drogowej– 4 egz. - Sporządzenie projektów zabezpieczeń urządzeń uzbrojenia podziemnego (obligatoryjnie) oraz tych kolidujących z planowanymi robotami drogowymi (fakultatywnie) – 4 egz. - Przygotowanie przedmiarów robót – 4 egz. - Wykonanie badań geotechnicznych i dokumentacji geotechnicznej – 4 egz., – wymóg fakultatywny, w przypadku uznania, że występuje taka konieczność. - Wykonanie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu – 4 egz. - Opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) dla wszystkich branż – po 4 egz. - Pozyskanie we własnym zakresie wszelkich wymaganych opinii, decyzji, uzgodnień (również branżowych) dokumentacji oraz niezbędnych pozwoleń i zezwoleń, koniecznych do zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę lub dla uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę (w przypadku gdy będzie to wynikać z opracowanej dokumentacji projektowej). - Uzyskanie zgód Wspólnot Mieszkaniowych na wejście w teren celem wykonania robót budowlanych – dotyczy działek nr: 6347, 6350, 5563. - Przekazanie Zamawiającemu całości opracowanej dokumentacji w formie cyfrowej (na nośniku CD - 2 egz.), rysunki w plikach pdf i dwg, opisy techniczne w plikach doc i pdf z zastrzeżeniem, że opracowania przedmiarów robót winny być możliwe do odczytania w programie NORMA EXPERT. Uzyskanie akceptacji dokumentacji projektowej w zakresie zgodności z programem funkcjonalno-użytkowym: - uzgodnienie projektów budowlanych branży drogowej z Miejskim Zakładem Usług Komunalnych i Wydziałem Administracji Drogowej Urzędu Miasta w Sosnowcu, - uzgodnienie projektów wykonawczych, - uzyskanie akceptacji projektów zabezpieczeń urządzeń uzbrojenia podziemnego oraz kolidującego z planowanymi robotami drogowymi z właścicielami/administratorami urządzeń, - uzyskanie stosownego dokumentu zezwalającego na realizację robót tj. uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę i/lub zaświadczenia organu administracji architektoniczno-budowlanej o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu w zakresie zgłoszonych robót odpowiednio do opracowanej dokumentacji projektowej, - uzgodnienie planowanych do zastosowania materiałów i ich zgodności zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót. Nadzór autorski: - wykonywanie czynności nadzoru autorskiego określonych w art. 20 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. 2020 poz. 1333), - wyjaśnianie wątpliwości i niejasności dotyczących rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej pojawiających się w toku realizacji inwestycji, - uzupełnianie szczegółów dokumentacji projektowej oraz wyjaśnianie wątpliwości w tym zakresie w toku realizacji inwestycji, - ścisła współpraca ze wszystkimi uczestnikami procesu budowlanego, - udział w komisjach odbiorowych i naradach technicznych na budowie, - wykonywanie czynności związanych ze sprawowaniem nadzoru autorskiego na każde wezwanie Zamawiającego, - bieżące monitorowanie realizowanych robót budowlanych i przybywanie na teren budowy bądź do miejsca wskazanego przez Zamawiającego na każde jego wezwanie, celem rozstrzygnięcia wszelkich pojawiających się w toku realizacji robót wątpliwości związanych z rozwiązaniami przyjętymi w dokumentacji (przyjazd na budowę powinien nastąpić w terminie do 3 dni od daty zawiadomienia –telefon/poczta elektroniczna lub w innym umówionym z Zamawiającym terminie). Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu oraz zakres robót budowlanych: Zakres robót polegający na zaprojektowaniu i wykonaniu przebudowy chodników przy ul. Mieleckiej obejmuje min.:  demontaż istniejących krawężników betonowych oraz ław betonowych – 166,00 m,  montaż krawężników betonowych 15x30 cm oraz 15x22 cm na ławie betonowej – 173,00 m,  demontaż obrzeży betonowych – 172,50 m,  montaż obrzeży betonowych 6x20 cm – 247,50 m,  rozebranie nawierzchni chodnika z płytek betonowych 35x35 cm – 82,50 m2,  rozebranie nawierzchni z betonu gr. 15 cm – 150,00 m2,  rozebranie nawierzchni z betonowych płyt drogowych – 25,00 m2,  rozebranie nawierzchni bitumicznej o gr. 5 cm – 47,10 m2,  rozebranie nawierzchni z trylinki – 83,50 m2,  mechaniczne wykonanie koryta na gł. ok. 20 cm – 90,00 m2,  mechaniczne wykonanie koryta na gł. ok. 30 cm – 120,00 m2,  mechaniczne wykonanie koryta na gł. ok. 35 cm – 150,00 m2  mechaniczne wykonanie koryta na gł. ok. 40 cm – 25,00 m2,  wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego, warstwa dolna o gr. 15 cm – 360,00 m2,  wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego, warstwa dolna o gr. 20 cm – 25,00 m2,  ułożenie nawierzchni z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm, bez fazy, koloru szarego na podsypce cementowo-piaskowej o gr. 3 cm – 350,00 m2,  spulchnienie gruntu, usunięcie gruzu, rozścielenie ziemi urodzajnej o gr. m.in. 10 cm wraz z obsianiem nasionami traw – 369,00 m2,  uzupełnienie nawierzchni asfaltobetonowej wraz z docięciem krawędzi jezdni wzdłuż wymienianego krawężnika (warstwa ścieralna) – ok. 10,00 ton,  ułożenie nawierzchni asfaltobetonowej (warstwa wiążąca) – ok. 3,00 ton,  wywiezienie gruzu z miejsca robót wraz z utylizacją i zagospodarowaniem odpadów – ok. 320,00 ton,  zabezpieczenie kabli energetycznych oraz oświetlenia ulicznego rurami ochronnymi dwudzielnymi Ø 110 np. typu AROT – 252,00 mb,  zabezpieczenie kabli oświetlenia ulicznego rurami ochronnymi dwudzielnymi Ø 110 np. typu AROT – 63,00 mb,  wymiana zwieńczeń wpustów ulicznych wraz z regulacją wysokości – 1 sztuka. Uwaga! Zakres planowanych robót i ich rodzaje określone w programie funkcjonalno-użytkowym są szacunkowe, ostateczne ilości wynikać będą z opracowanej dokumentacji projektowej. Dla potrzeb oszacowania kosztów robót, zamawiający przekazuje kopię mapy zasadniczej w skali 1:500 oraz mapę z zaznaczonym zakresem planowanych robót. Szczegółowe rozwiązania projektowe wpływające na zwiększenie robót stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą traktowane jako roboty dodatkowe.. Uwaga ! Zakres planowanych robót i ich rodzaje określone w programie funkcjonalno-użytkowym są szacunkowe, ostateczne ilości wynikać będą z opracowanej dokumentacji projektowej. Dla potrzeb oszacowania kosztów robót, zamawiający przekazuje kopię mapy zasadniczej w skali 1:500 oraz mapę z zaznaczonym zakresem planowanych robót. Szczegółowe rozwiązania projektowe wpływające na zwiększenie robót stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą traktowane jako roboty dodatkowe. Ilość jednostek obmiarowych poszczególnych elementów zostały zaokrąglone do pełnych wartości, możliwe przekroczenia lub pomniejszenia szacuje się do 5%. W zakresie przedmiotu zamówienia należy uwzględnić do regulacji wszystkie urządzenia znajdujące się w terenie objętym realizacją (skrzynki zasuwy wodociągowej, skrzynki uliczne gazowe, studnie teletechniczne, studnie kanalizacyjne, wpusty uliczne, etc.) – również te, który nie zostały ujawnione w trakcie inwentaryzacji. Rodzaj materiału: Wbudowane materiały winny posiadać parametry jak niżej: - krawężniki betonowe uliczne/wysokie o przekroju 15x30x100 cm, - krawężniki betonowe uliczne/najazdowe o przekroju 15x22x100 cm, - ława betonowa z oporem z betonu C12/15, - obrzeża betonowe o przekroju 6x20x100 cm, - kostka brukowa betonowa o gr. 8 cm, bez fazy, typu Holland lub Behaton, w kolorze szarym, - asfaltobeton dla uzupełnienia nawierzchni w-wa ścieralna AC 8S, - asfaltobeton w-wa wiążąca AC 11W, - rury ochronne Ø 110 mm, - wpusty uliczne żeliwne klasy D400, - pierścienie dystansowe tworzywowe, - pozostałe materiały do zabezpieczenia uzbrojenia podziemnego zgodnie z wymogami właścicieli urządzeń. Aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia Program Funkcjonalno-Użytkowy określa wymagania dotyczące zaprojektowania, realizacji i przekazania w użytkowanie wszystkich założonych elementów. Wykonawca podejmujący się realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: - dokonania wizji w terenie, celem rozpoznania przedmiotu zamówienia, - wykonania we własnym zakresie, w obrębie inwestycji, monitoringu istniejącej infrastruktury technicznej niezwiązanej z funkcjonowaniem dróg oraz sporządzenia oceny stanu technicznego (wykonanie przekopów kontrolnych, otwarcia urządzeń,…), - opracowania dokumentacji projektowej, zgodnie z umową, przepisami techniczno- budowlanymi, normami i wytycznymi w tym zakresie branży drogowej, - opracowania projektów zabezpieczenia istniejącego uzbrojenia terenu (obligatoryjnie) oraz uzbrojenia kolidującego z planowanymi robotami drogowymi (wymóg fakultatywny), - opracowania i przedstawienia Zamawiającemu do zatwierdzenia specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, - wykonania i zatwierdzenia projektu czasowej organizacji ruchu, - opracowania informacji BiOZ, - uzyskania wymaganych uzgodnień i zatwierdzenie dokumentacji projektowej, - pełnienia obowiązków nadzoru autorskiego, - zrealizowania robót w oparciu o zatwierdzoną dokumentację projektową po wytyczeniu robót przez uprawnionego geodetę, - sporządzenia dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną. Realizacja powyższego zakresu zamówienia powinna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz osoby o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym. Projekt powinien być opracowany na aktualnej mapie w skali 1:500 lub 1:1000, zaleca się wykonanie na mapie w skali 1:500. Wykonawca winien rozpoznać rozwiązania projektowe zawarte w projekcie przed ich skierowaniem do realizacji robót budowlanych – w aspekcie ich zgodności z Programem Funkcjonalno–Użytkowym, jak również stanem istniejącym w terenie, a także w nawiązaniu do rozwiązań zgodnych z obowiązującymi aktami prawnymi w tym zakresie, w szczególności zgodności parametrów geometrycznych projektowanych elementów układu drogowego. Wszelkie rozwiązania projektowe w fazie tworzenia dokumentacji projektowej, powinny zostać uzgodnione z Zamawiającym. Szczegółowe rozwiązania wpływające na zwiększenie zakresu i ilości robót stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą traktowane jako roboty dodatkowe (podane w niniejszym programie funkcjonalno-użytkowym ilości planowanych robót mogą ulec zmianie po opracowaniu dokumentacji projektowej). Wymagania zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia: Wymagania do dokumentacji: Dokumentacja projektowa, na podstawie, której będą realizowane roboty powinna składać się z następujących opracowań i projektów: - projekt budowlany dla branży drogowej - projekt wykonawczy dla branży drogowej, - projekt zabezpieczeń istniejącego uzbrojenia terenu wraz z regulacją urządzeń, - projekt zabezpieczeń kolidującego uzbrojenia terenu - fakultatywnie, - projekt czasowej organizacji ruchu, - informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - wymagane uzgodnienia i zatwierdzenia dokumentacji projektowej. Wykonawca będzie zobowiązany do przyjęcia odpowiedzialności cywilnej za:  organizację robót budowlanych,  zabezpieczenie interesów osób trzecich,  ochronę środowiska,  warunki bezpieczeństwa pracy,  warunki bezpieczeństwa ruchu drogowego,  zapewnienie nadzoru właścicieli uzbrojenia podziemnego kolidującego z robotami drogowymi. Wyroby budowlane, stosowane w trakcie wykonywania robót budowlanych, mają spełniać wymagania odpowiednich przepisów, a Wykonawca będzie posiadał dokumenty potwierdzające, że zostały one wprowadzone do obrotu, zgodnie z regulacjami przepisów o wyrobach budowlanych i posiadają wymagane parametry. Zamawiający przewiduje bieżącą kontrolę wykonywanych robót budowlanych. Kontroli Zamawiającego będą w szczególności poddane:  rozwiązania projektowe zawarte w projekcie wykonawczym przed ich skierowaniem do realizacji robót budowalnych – w aspekcie zgodności z Programem Funkcjonalno- Użytkowym, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz warunkami umowy,  stosowane gotowe wyroby budowlane – w odniesieniu do dokumentów potwierdzających ich dopuszczenie do obrotu oraz zgodności parametrów z danymi zawartymi w specyfikacjach technicznych,  sposób wykonania robót budowlanych - w aspekcie zgodności wykonania z projektem wykonawczym i specyfikacjami technicznymi. Sprawdzeniu i kontroli będą podlegały:  użyte wyroby budowlane i powstałe w wyniku robót budowlanych elementy obiektu w odniesieniu do ich parametrów oraz ich zgodności z dokumentami budowy,  jakość wykonania robót i dokładność montażu,  prawidłowość funkcjonowania zamontowanych urządzeń i wyposażenia. Po wykonaniu robót należy uporządkować teren przyległy, na odcinku prowadzonych robót naruszony teren należy przekopać, usunąć zanieczyszczenia, pokryć warstwą humusu grubości 10 cm i obsiać mieszankami traw niskich, odpornymi na czynniki występujące w pasie drogowym. Miejsce po frezowanym pniu uzupełnić humusem i obsiać trawą. Ziemia humus: - ziemia nie powinna zawierać więcej niż 7% materii organicznej, - optymalne pH ziemi 5,5 – 6,8, - powinna posiadać strukturę gruzełkowatą, być dobrze przesianą oraz odchwaszczoną - ziemia urodzajna dostarczona na miejsce składowania - nie może być zagruzowana, przerośnięta korzeniami, zasolona lub zanieczyszczona chemicznie. Wyżej podane właściwości powinny być udokumentowane przez wykonawcę przy dostawie ziemi urodzajnej na miejsce składowania (powinna posiadać aktualne badania dotyczące odczynu pH oraz zawartości mikroelementów) – Wykonawca winien przedłożyć Zamawiającemu stosowne dokumenty. Zamawiający może powykonawczo wymagać od Wykonawcy przedłożenia wyceny całego przedmiotu zamówienia, w rozbiciu na poszczególne branże lub wyceny fragmentu przedmiotu zamówienia. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę co najmniej 4 robotników budowlanych wykonujących prace polegające na ułożeniu krawężników, kostki oraz masy asfaltobetonowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania warunku: zostanie uznany za spełniony, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, po złożeniu oświadczenia o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Stosowne pełnomocnictwo jeżeli dotyczy Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach