Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Budowa 2 wiat śmietnikowych oraz rozbudowa 1 wiaty śmietnikowej na terenie Kampusu Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku”.

UNIWERSYTET GDAŃSKI ogłasza przetarg

  • Adres: 80-309 Gdańsk, ul. Jana Bażyńskiego 8
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-04-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: UNIWERSYTET GDAŃSKI
    ul. Jana Bażyńskiego 8
    80-309 Gdańsk, woj. pomorskie
    REGON: 000001330
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ug.edu.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Budowa 2 wiat śmietnikowych oraz rozbudowa 1 wiaty śmietnikowej na terenie Kampusu Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Budowa 2 wiat śmietnikowych oraz rozbudowa 1 wiaty śmietnikowej na terenie Kampusu Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku”.2. Kod Klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):71220000-6 (usługi projektowania architektonicznego),71221000-3 (usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych),71242000-6 (przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów),79421200-3 (usługi projektowe inne niż w zakresie robót budowlanych),45111200-0 (roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne),45000000-7 (roboty budowlane),45222000-9 (roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej),45400000-1 (roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych),45111291-4 (roboty w zakresie zagospodarowania terenu),45233140-2 (roboty drogowe).3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:1) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo–kosztorysowej niezbędnej do prawidłowego wykonania robót zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia (załącznikiem nr 5 do SWZ) i obowiązującymi przepisami, zwanej dalej „dokumentacją projektową” wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień, opinii, ekspertyz i decyzji wynikających z obowiązujących przepisów, w tym uzyskanie mapy zasadniczej do celów projektowych,2) kompleksowe wykonanie, na podstawie sporządzonej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, robót budowlanych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.4. Przedmiotem zamówienia objęte jest także sprawowanie nadzoru autorskiego w toku wykonywania robót budowlanych realizowanych na podstawie sporządzonej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej, będącej przedmiotem zamówienia.5. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określa program funkcjonalno–użytkowy, zwany dalej „PFU” wraz z załącznikami, stanowiący opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 5 do SWZ.6. Informacje dotyczące przedmiotu zamówienia zawarte w którymkolwiek dokumencie uważa się za obowiązujące. Wszystkie dokumenty należy traktować jako wzajemnie uzupełniające się i wzajemnie wyjaśniające się.7. Dokumentacja projektowa będąca przedmiotem zamówienia winna odpowiadać przepisom ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2021 r. poz. 2454), rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (tekst jednolity Dz.U. z 2022 r. poz. 1679 z późn. zm.), wymaganiom technicznym niezbędnym do wykonania w sposób prawidłowy robót budowlanych w pełnym zakresie oraz w sposób nadający się do eksploatacji i bez wad.8. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania ostrożności w prowadzeniu prac, w szczególności do zapewnienia odpowiedniego ich zabezpieczenia, nadzoru terenu robót w trakcie prowadzenia robót, utrzymywanie placu robót w należytym porządku.9. Prace będą realizowane na terenie wykorzystywanym przez inne podmioty. Roboty głośne i uciążliwe dla otoczenia, będą mogły być wykonywane po pisemnym uzgodnieniu terminów z Zamawiającym. Należy się liczyć z koniecznością pracy w przedłużonych godzinach, np. w godzinach popołudniowych, nocnych lub w dni ustawowo wolne od pracy.10. Przed przystąpieniem do robót należy dokonać pomiarów z natury.11. Wykonawca ponosi odpowiedzialność w przypadku wystąpienia uszkodzeń budynku lub budynków przyległych lub dróg komunikacyjnych wynikających z niewłaściwego prowadzenia robót.12. Niniejszym zamówieniem objęte są również roboty towarzyszące, np. związane z przygotowaniem terenu robót, wszelkimi robotami przygotowawczymi, zabezpieczającymi, rozbiórkowymi, odtworzeniowymi, porządkowymi, sprzątaniem po zakończonych robotach, sporządzeniem dokumentacji powykonawczej w wersji papierowej i elektronicznej, wywiezieniem materiałów porozbiórkowych i innych odpadów wraz z ich utylizacją. Wykonawca nie ponosi kosztów związanych z dostawą mediów na potrzeby realizacji przedmiotu zamówienia (wody, energii).13. Należy przyjąć wysoki standard wykonywanych robót.14. Wszelkie roboty, prace towarzyszące, prace porządkowe, czynności, materiały, rozwiązania itp. nieopisane lub niewymienione w SWZ wraz z załącznikami, a konieczne do wykonania z punktu widzenia prawa, sztuki i praktyki budowlanej muszą być przewidziane przez Wykonawcę na podstawie analizy SWZ wraz z załącznikami i ewentualnej wizji lokalnej. Roboty takie muszą być ujęte w cenie oferty.15. Wykonawca zobowiązany jest do zrealizowania pełnego zakresu rzeczowego niniejszego zamówienia z należytą starannością, zgodnie z warunkami przedmiotowego postępowania opisanymi w SWZ, obowiązującymi przepisami prawa, w tym określonymi w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, ogólnie przyjętą wiedzą w tym zakresie, ofertą Wykonawcy oraz ustaleniami z Zamawiającym.16. Zamawiający przewiduje możliwość odbycia wizji lokalnej. Termin wizji lokalnej należy uzgodnić z Zamawiającym.17. Zamawiający wymaga gwarancji na przedmiot zamówienia nie krótszej niż 36 miesięcy, przy czym Wykonawca może zaoferować dłuższy okres gwarancji z uwzględnieniem zapisów rozdziału XVI SWZ. Okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Szczegóły dotyczące gwarancji zawarte są w § 14 projektu umowy – załącznika nr 4 do SWZ.18. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy:1) Zgodnie z art. 95 ust. 1 Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jednolity Dz.U. z 2022 r. poz. 1510 z późn. zm.), osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:a) roboty demontażowe,b) roboty nawierzchniowe,c) roboty budowlane konstrukcyjne,d) wszystkie inne czynności związane z wykonaniem prac objętych przedmiotem zamówienia, z wyłączeniem czynności w zakresie opracowania dokumentacji projektowej przez projektanta oraz pełnienia funkcji kierownika robót – zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SWZ wraz z załącznikami.2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane w ppkt 1) czynności, związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia w każdym momencie realizacji zamówienia.3) W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, nie krótszym jednak niż 3 dni robocze, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane w wezwaniu dowody, o których mowa poniżej, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ppkt 1) czynności w trakcie realizacji zamówienia:a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie stosunku pracy w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, o których mowa w ppkt 1). Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności, o których mowa w ppkt 1) wykonują osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, dat zawarcia umów o pracę, rodzaju umów o pracę, wymiaru etatu i zakresu obowiązków danego pracownika oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy,b) wyjaśnienia zażądane przez Zamawiającego zgodnie z uprawnieniem opisanym w ppkt 2) lit. b).4) Wykonawca lub podwykonawca może zastąpić osobę lub osoby realizujące na jego rzecz przedmiot zamówienia innymi osobami, pod warunkiem, że spełnione zostaną powyższe wymagania co do sposobu ich zatrudnienia przy realizacji zamówienia.5) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane w ppkt 1) czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy – załączniku nr 4 do SWZ. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów, o których mowa w ppkt 3), w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy lub odmowa poddania się przez Wykonawcę kontroli, o której mowa w ppkt 2) lit. c) lub jej utrudnianie, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane w ppkt 1) czynności i skutkować będzie naliczeniem Wykonawcy kary umownej, o której mowa w zdaniu poprzedzającym.6) W przypadku powzięcia przez Zamawiającego wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Na potwierdzenie tego warunku Zamawiający wymaga wykazania się przez Wykonawcę, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 150.000,00 PLN.2) zdolności technicznej lub zawodowej.a) Na potwierdzenie tego warunku Zamawiający wymaga wykazania się przez Wykonawcę wykonaniem, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie lub remoncie, zrealizowanych na kwotę nie mniejszą niż 80.000,00 PLN brutto każda.b) Na potwierdzenie tego warunku Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował w okresie realizacji zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. zespołem 2 osób, w skład którego wchodzą:- projektant – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia i posiadająca odpowiednie kwalifikacje do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,- kierownik robót – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno–budowlanej bez ograniczeń lub w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia i posiadająca odpowiednie kwalifikacje do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.Przez określenia: „budowa”, „przebudowa”, „remont” należy rozumieć definicje określone w art. 3 odpowiednio pkt 6), 7a), 8) ustawy Prawo budowlane.2. Zasady oceny spełniania warunków Zamawiającego:Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia – nie spełnia na podstawie dokumentów opisanych w rozdziale VII pkt 4 SWZ.3. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia na podstawie art. 58 ust. 1 Pzp warunek udziału w postępowaniu określony w pkt 1 ppkt 1) i ppkt 2) lit. b) powinien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo ci wszyscy Wykonawcy wspólnie, a warunek udziału w postępowaniu określony w pkt 1 ppkt 2) lit. a) powinien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców. Niniejsze postanowienia stosuje się analogicznie w przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 Pzp.4. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-17

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach