Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie klimatyzacji oraz wentylacji mechanicznej z pompą ciepła na kondygnacji „-1” w budynku SP ZOZ w Bolkowie

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Bolkowie ogłasza przetarg

  • Adres: 59-420 Bolków, Wysokogórska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 7413244, , fax. 75 7412068
  • Data zamieszczenia: 2020-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Bolkowie
    Wysokogórska 6
    59-420 Bolków, woj. dolnośląskie
    tel. 75 7413244, , fax. 75 7412068
    REGON: 23000680000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://spzozbolkow.bip.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie klimatyzacji oraz wentylacji mechanicznej z pompą ciepła na kondygnacji „-1” w budynku SP ZOZ w Bolkowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Zaprojektowanie i wykonanie klimatyzacji oraz wentylacji mechanicznej z pompą ciepła na kondygnacji „-1” w budynku SP ZOZ w Bolkowie”, 59-420 Bolków, ul. Wysokogórska 6, dz. nr ewid. 489/2, obręb 0002 Bolków. W kondygnacji piwnicznej budynku SP ZOZ w Bolkowie znajdują się pomieszczenia przychodni dentystycznej, pomieszczenia techniczne i gospodarcze oraz część pomieszczeń, które zostały zaadaptowane na działające obecnie gabinety rehabilitacyjne. Przedmiot zamówienia zakłada zaprojektowanie i wykonanie klimatyzacji oraz wentylacji mechanicznej wraz z pompą ciepła w pomieszczeniach na kondygnacji piwnicznej w budynku SP ZOZ w Bolkowie. 2. Zakres zamówienia: 2.1.W ramach niniejszego zamówienia należy zaprojektować system klimatyzacji oparty na jednym agregacie zewnętrznym i 23 szt. jednostek wewnętrznych rozmieszczonych w poszczególnych pomieszczeniach na kondygnacji „-1” budynku. Jednostki wewnętrzne muszą być wyposażone w piloty bezprzewodowe oraz baterie. Jednostka zewnętrzna winna pracować na czynniku R-410, możliwie najciszej, mieć jak najmniejsze wymiary, wysoką wydajność i efektywność energetyczną. Na montaż tej jednostki na budynku SP ZOZ zgodę musi wyrazić Wojewódzki Konserwator Zabytków Delegatura w Legnicy ul. Zamkowa 2, 59-220 Legnica. 2.2.Należy również zaprojektować i uzgodnić wykonanie wentylacji mechanicznej opartej o jedną centralę z wbudowaną pompą ciepła, wymiennikami ciepła i odpowiednią automatyką. Wydajność min. 2000 m3/h, moc grzewcza min. 17,9 kW, moc chłodnicza min. 9,5 kW. Rozprowadzenie nawiewów do poszczególnych pomieszczeń korytarzem na poziomie piwnic należy zaprojektować kanałami wewnętrznymi w wybranym dedykowanym systemie. Wygląd kratek nawiewnych i wywiewnych należy uzgodnić z Konserwatorem Zabytków. 2.3.Na etapie projektowania należy przewidzieć wykucia otworów w ścianach, ich naprawę i odtworzenie w tych miejscach kolorystyki ścian. Należy również przewidzieć doprowadzenie zasilania elektrycznego, ewentualnie wymianę lub instalację nowych zabezpieczeń w skrzynce elektrycznej, wykucie i zaklejenie wszystkich otworów w ścianach i odtworzenie kolorystyki w miejscach ingerencji. 2.4.Wymaga się aby prace projektowe były na bieżąco konsultowane z wyznaczonym przedstawicielem Zamawiającego. Efektem finalnym ma być uzgodniona z Konserwatorem Zabytków, a jeśli trzeba również z innymi instytucjami dokumentacja projektowa, którą wraz z kopią uprawnień projektanta należy złożyć w Starostwie Powiatowym w Jaworze, celem zgłoszenia robót budowlanych. 2.5.Prace projektowe zakończą się z chwilą otrzymania Zaświadczenia Starosty Jaworskiego o braku sprzeciwu. 2.6. Zamawiający dopuszcza wcześniejsze zakupy i dostawy na plac budowy sprzętu i urządzeń. 2.7.Roboty budowlane mogą rozpocząć od momentu uzyskania wszelkich niezbędnych zezwoleń, w szczególności po otrzymaniu Zaświadczenia Starosty Jaworskiego o braku sprzeciwu. 2.8.Roboty instalacyjne zakończą się z chwilą dokonania ostatecznego odbioru przedmiotu umowy, zrealizowanego zgodnie z przygotowaną wcześniej dokumentacją techniczną. 2.9.Po uruchomieniu instalacji klimatyzacji oraz wentylacji mechanicznej z pompą ciepła Wykonawca będzie zobowiązany przeszkolić w zakresie obsługi tych urządzeń dwie osoby wskazane przez Zamawiającego i przekazać tym osobom zaświadczenie o odbyciu takiego przeszkolenia. Szkolenie winno trwać minimum 1 godzinę i musi obejmować zagadnienia z bieżącej obsługi urządzeń, ich regulację i sposoby postępowania w związku z eksploatacją. 3.Obowiązki Wykonawcy: 3.1.Wykonanie pełnego zakresu zamówienia, opisanego w punkcie 3.2 niniejszej SIWZ, który jest wymagany z punktu widzenia przepisów prawa i wiedzy technicznej oraz jest niezbędny dla ukończenia przedmiotu umowy i jego prawidłowego funkcjonowania zgodnie z przeznaczeniem. 3.2.Prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu niniejszej umowy, zgodnie z aktualnie obowiązującymi normami polskimi, polskim prawem budowlanym wraz z aktami wykonawczymi do niego i innymi obowiązującymi przepisami, a także dokumentami, uzgodnieniami, opiniami i decyzjami uzyskanymi na etapie prac projektowych. 3.3.Zabezpieczenie materiałów, urządzeń oraz placu budowy przed dostępem osób trzecich. W trakcie wykonywania robót Wykonawca ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób trzecich w obrębie placu budowy. 3.4.Wykonawca realizujący przedmiot umowy przy udziale podwykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za ich działanie (działania zawinione i niezawinione) lub zaniechanie działań, uchybienia i zaniedbania, jak za swoje własne prace. 3.5.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za właściwe wykonywanie robót, zapewnienie warunków bezpieczeństwa oraz metody organizacyjno – techniczne stosowane na budowie. 3.6.Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania i utrzymania oraz na koniec do likwidacji zaplecza placu budowy. Wszelkie koszty związane z dostawą i zużyciem niezbędnych mediów na czas budowy oraz ewentualnym wynajmem pomieszczeń magazynowych i utrzymaniem zaplecza budowy ponosi Wykonawca. 3.7.Wykonawca jest odpowiedzialny za wywóz i składowanie odpadów powstałych w trakcie realizacji inwestycji, zgodnie z przepisami w tym zakresie na swój koszt. 3.8.Przedmiot zamówienia należy wykonać z materiałów własnych, które powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2020 r., poz. 1333) oraz wymaganiom zawartym w dokumentacji technicznej. 3.9.Przestrzeganie przepisów bhp i ppoż., oraz zapewnienie przez Wykonawcę urządzeń ochronnych i zabezpieczających w zakresie bhp jak również ochrony mienia Wykonawcy i ochrony przeciwpożarowej. 3.10.Utrzymanie terenu robót w stanie wolnym od przeszkód, składowanie materiałów i sprzętu w ustalonych miejscach i w należytym porządku, usuwanie zbędnych przedmiotów z jego terenu. 3.11.Niezwłoczne zawiadomienie Zamawiającego na piśmie o wszelkich okolicznościach, które mogą przeszkodzić planowanemu i prawidłowemu wykonaniu przedmiotu niniejszej umowy. 3.12.Prowadzenie inwestycji w sposób uwzględniający ochronę środowiska. 3.13.Przeprowadzenie raz w roku, w okresie gwarancyjnym przeglądu gwarancyjnego. Zamawiający o dokonaniu powyższych czynności zawiadomi Wykonawcę w formie pisemnej. 3.14.Informowanie Zamawiającego o realizacji zadań siłami podwykonawców w terminie 30 dni od zawarcia umowy z podwykonawcą wraz ze wskazaniem danych identyfikujących podwykonawcę. 3.15.Zgłaszania gotowości do odbioru robót i brania udziału w wyznaczonych terminach w odbiorach robót. 3.16.Wykonawca odpowiedzialny jest za pełną kontrolę robót i jakości materiałów. Wykonawca zapewni odpowiedni system kontroli, włączając personel, sprzęt, zaopatrzenie i wszystkie urządzenia niezbędne do pobierania próbek i badań materiałów oraz robót. 3.17.Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć Zamawiającego przeciw wszelkim roszczeniom, postępowaniom odszkodowawczym i kosztom, jakie mogą powstać wskutek prowadzonych robót lub w związku z zakłóceniami spowodowanymi pracami budowlanymi w zakresie w jakim Wykonawca jest za nie odpowiedzialny, a w razie dopuszczenia do ich powstania – zrekompensować Zamawiającemu poniesione z tego tytułu koszty lub straty. 3.18.Przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej, w skład której wchodzą w szczególności: a) jeden komplet dokumentacji technicznej wraz z oryginałami uzgodnień i decyzji, b) atesty i certyfikaty na materiały i urządzenia podlegające certyfikacji, c) oświadczenie kierownika budowy potwierdzające wbudowanie materiałów, prefabrykatów, urządzeń na które dostarczono dokumenty odbiorowe oraz ich zgodność z dokumentacją techniczną, d) oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania robót z treścią dokumentacji technicznej, przepisami prawa i obowiązującymi Polskimi Norami, e) pisemna gwarancja jakości na wykonane roboty instalacyjne oraz prawidłowo wypełnione gwarancje producentów zamontowanych urządzeń, a także instrukcje obsługi i eksploatacji tych urządzeń, f) deklaracje zgodności materiałów z określeniem miejsca przeznaczenia zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2020 r., poz. 215) oraz ustawą z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2019 r., poz. 155), g) inne wymagane przepisami protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych badań i sprawdzeń nie wymienione w niniejszym ustępie, o które wystąpi Zamawiający. 3.19.Nie przekazanie w terminie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej będzie skutkowało odmową przystąpienia do ostatecznego odbioru przedmiotu zamówienia. 4.Inne informacje i wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia: 4.1.Wszelkie wątpliwości dotyczące zakresu robót, ewentualne rozbieżności lub opuszczenia należy wyjaśnić z Zamawiającym przed złożeniem oferty. 4.2.Zaleca się, aby przed przystąpieniem do składania ofert, Wykonawca uzyskał wszelkie niezbędne informacje dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia dokonując lustracji i zapoznając się z miejscem realizacji robót. 4.3.W cenie ofertowej należy uwzględnić niezbędne środki na realizację wszystkich obowiązków stawianych Wykonawcy, a także innych czynności niezbędnych do zrealizowania przedmiotu zmówienia. 4.4.Jeżeli w dokumentacji technicznej, stanowiącej uszczegółowienie przedmiotu zamówienia pojawią się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych przykładowo do wyceny. Zamawiający bezwzględnie dopuszcza zastosowanie produktu innego producenta, o parametrach równoważnych lecz nie gorszych niż przyjęto w dokumentacji technicznej. W każdym takim przypadku mogą zostać zastosowane inne równoważne materiały lub wyroby budowlane i urządzenia o tych samych lub lepszych parametrach, oraz posiadających cechy fizyczne umożliwiające zabudowę w projektowanym miejscu. 4.5.Za równoważne będą uważane urządzenia i materiały, których parametry odbiegają w zakresie ±5% od podanych w dokumentacji z jednoczesnym zachowaniem cech fizycznych umożliwiających ich zabudowę w projektowanej lokalizacji. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie docelowych parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej. 4.6.Wykonawca ma obowiązek zastosowania jedynie fabrycznie nowych materiałów i urządzeń, dopuszczonych do stosowania w budownictwie i dokumentacji projektowej. Zastosowanie materiałów i urządzeń budowlanych niezgodnych z dokumentacją techniczną lub obowiązującymi przepisami dotyczącymi materiałów budowlanych dopuszczonych do zastosowania w budownictwie, pomimo świadomej lub biernej akceptacji Zamawiającego nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku ich wymiany na prawidłowe i poniesienia kosztów tej wymiany. 5.Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 5.1.Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm.), przez wykonawcę lub podwykonawcę (jeżeli wykonawca powierza wykonanie części zamówienia podwykonawcy), wszystkich osób wykonujących czynności polegające na bezpośrednim (fizycznym) wykonywaniu robót budowlanych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 5.2.Wykonawca zobowiązany jest zatrudniać osoby wykonujące wyżej wymienione czynności na podstawie umowy o pracę, a w przypadku rozwiązania umowy przez osobę zatrudnioną lub przez pracodawcę, wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na to miejsce innej osoby wykonującej ww. czynności. 5.3.W terminie do 5 dni od dnia podpisania umowy wykonawca złoży zamawiającemu oświadczenie, zawierające informację o zatrudnionych osobach, o czasie trwania umowy oraz czynnościach wykonywanych przez wskazane osoby z zachowaniem tajemnicy o ochronie danych osobowych. 5.4.W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 5.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia, d) wystąpienia z wnioskiem do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli. 5.5.Postanowienia, dotyczące dokumentowania realizacji zamówienia przy udziale osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz sankcje za nieprzestrzeganie ww. warunków realizacji zamówienia zostały opisane w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45331200-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek spełniony zostanie jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w rozdziale 6 ust. 1 pkt 1) SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) pisemne oświadczenia - zobowiązania osób wskazanych do realizacji zamówienia, 2) oświadczenie wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (wzór stanowi załącznik nr 9 do SIWZ). 3) wypełnione załączniki do oferty wskazane w rozdziale 6 niniejszej SIWZ. 4) pełnomocnictwo złożone w oryginale lub poświadczona notarialnie kopia do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik; 5) w przypadku spółki cywilnej, wspólnicy nie przedstawiają osobnego dokumentu zawierającego pełnomocnictwo, jednakże uprawnienia do reprezentacji spółki przysługujące każdemu ze wspólników ma wynikać z samej umowy spółki cywilnej dołączonej do oferty;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach