Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie adaptacji budynku biurowego przy ul. Szlak 73A w Krakowie dla potrzeb Centrum Powiadamiania Ratunkowego

Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 31-156 Kraków, ul. Basztowa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 3921 338 , fax. 12 3921956
  • Data zamieszczenia: 2020-04-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
    ul. Basztowa 22
    31-156 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 3921 338, fax. 12 3921956
    REGON: 00051417600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.malopolska.uw.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie adaptacji budynku biurowego przy ul. Szlak 73A w Krakowie dla potrzeb Centrum Powiadamiania Ratunkowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie adaptacji budynku biurowego przy ul. Szlak 73A w Krakowie na dz. 47/24 obr. 118 dla potrzeb Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Zakres zamówienia obejmuje również roboty budowlane na terenie działki nr 47/18 obr. 118. Zakres zamówienia obejmuje: I. w zakresie prac projektowych: 1) wykonanie dokumentacji projektowej, w zakresie wszelkich projektów budowlanych niezbędnych do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę, a także projektów wykonawczych i warsztatowych we wszystkich branżach wraz z wszystkimi niezbędnymi opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczegółowymi, zgodnie z przepisami: a) ustawą Prawo budowlane, b) rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2018.1935), c) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2019.1065), d) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej (Dz.U.2013.1129), e) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U.2004.130.1389), f) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U.2003.120. 1126). 2) wykonanie STWiORB, zgodnie z przepisami rozporządzenia, o którym mowa w pkt. 1) lit. d), 3) sporządzenie kompletnego wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę i uzyskanie, w imieniu Zamawiającego, pozwolenia na budowę oraz dokonanie skutecznych zgłoszeń robót nie wymagających pozwolenia na budowę, w szczególności w zakresie robót rozbiórkowych możliwych do realizacji równolegle z wykonywaniem dokumentacji projektowej, 4) przed wykonaniem dokumentacji projektowej Wykonawca zobowiązuje się do pisemnego uzgodnienia z przedstawicielami Zamawiającego i Nadzorem Inwestorskim wszelkich szczegółów technicznych i użytkowych mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, 5) Generalny Wykonawca ma obowiązek zapewnić sprawdzenie dokumentacji pod względem zgodności z przepisami w tym techniczno – budowlanymi i Polskimi Normami przez osobę posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności lub rzeczoznawcę budowlanego, 6) Przyjęte rozwiązania Generalny Wykonawca zobowiązuje się uprzednio uzgodnić z Zamawiającym i Nadzorem Inwestorskim i potwierdzić to uzgodnienie w formie pisemnej na jednym egzemplarzu projektu. Osoby upoważnione lub wskazane przez Zamawiającego będą miały możliwość zapoznania się z rozwiązaniami projektowymi, a wniesione uwagi będą uwzględnione przez Projektantów, 7) Generalny Wykonawca zobowiązuje się aby przekazywana dokumentacja była wzajemnie skoordynowana technicznie i kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć oraz, że zawierać będzie wymagane potwierdzenia sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, wymagane opinie, uzgodnienia, zgody i pozwolenia w zakresie wynikającym z przepisów, a także spis opracowań i dokumentacji składających się na komplet przedmiotu umowy. Dokumentacja posiadać będzie również oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu powyższych wymagań. Wykonawca dołączy oświadczenie o zgodności wersji papierowej z elektroniczną. 8) Generalny Wykonawca zobowiązuje się przed sporządzeniem protokołu zdawczo-odbiorczego zwrócić wszelkie udostępnione przez Zamawiającego dokumenty i materiały. 9) Generalny Wykonawca zobowiązuje się za pośrednictwem Projektanta do sprawowania nadzoru autorskiego we wszystkich branżach podczas realizacji Inwestycji. W ramach nadzoru autorskiego Projektant jest zobowiązany do przedstawiania Zamawiającemu i Nadzorowi Inwestorskiemu ewentualnych zmian projektowych postulowanych przez Generalnego Wykonawcę robót w trakcie realizacji zadania, w każdym przypadku gdy mogą one wpłynąć na polepszenie eksploatacji projektowanej Inwestycji, 10) Generalny Wykonawca zobowiązuje się do terminowego dokonywania poprawek, zmian i uzupełnień w przypadku ich wskazania przez właściwy organ w procesie uzgadniania i uzyskiwania pozwolenia na budowę, 11) Generalny Wykonawca zobowiązuje się do wykonania i opracowania wszelkich niezbędnych projektów wykonawczych i warsztatowych dotyczących uszczegółowienia rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej we wszystkich branżach tj. architekturze, konstrukcji oraz wszystkich robotach instalacyjnych w ramach wynagrodzenia umownego. 12) Generalny Wykonawca zobowiązuje się do wykonania i opracowania wszelkich niezbędnych projektów we wszystkich branżach w przypadku braku rozwiązań w przekazanej dokumentacji, w szczególności PFU, w ramach wynagrodzenia umownego. II. w zakresie robót budowlanych: 1) wykonania i oddania Zamawiającemu Obiektu (budynku biurowego przy ul. Szlak 73A w Krakowie na dz. 47/24 obr. 118 wraz z otoczeniem, w tym na dz. 47/18) w ramach Inwestycji zgodnie z dokumentacją przetargową, w tym PFU a także opracowaną i zatwierdzoną przez Zamawiającego i Nadzór Inwestorski Dokumentacją techniczną oraz wydanymi pozwoleniami i zezwoleniami w terminie określonym w § 3 niniejszej umowy, 2) dostarczenia materiałów i urządzeń, konstrukcji i maszyn, niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy, dostarczenie mediów na plac budowy ze źródeł wskazanych przez Zamawiającego, 3) na każde żądanie Nadzoru Inwestorskiego, w trakcie realizacji Inwestycji, do okazania w stosunku do wskazanych materiałów certyfikatu na znak CE, deklaracji zgodności, aprobaty technicznej lub atestu higienicznego, 4) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia Obiektu z winy Generalnego Wykonawcy w trakcie realizacji zobowiązany jest on do jego naprawienia i doprowadzenia do stanu poprzedniego na własny koszt, 5) ochrony mienia, zabezpieczenia p.poż. i utrzymania ogólnego porządku na terenie budowy, 6) opracowanie i przedstawienie do akceptacji Nadzoru Inwestorskiego Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia (BiOZ) – w terminie do 14 dni od dnia zawarcia Umowy; 7) opracowanie i przedstawienie do akceptacji Nadzoru Inwestorskiego projektów zagospodarowania terenu budowy i projektów organizacji robót, w tym ruchu – w terminie do 14 dni od dnia zawarcia Umowy - zorganizowanie terenu budowy zgodnie z powyższymi zaakceptowanymi projektami, w tym wykonania dróg komunikacji, obejść, kładek, zastaw, zadaszeń, ogrodzeń, instalacji itp. a także zapewnienia warunków bezpieczeństwa. Generalny Wykonawca jest zobowiązany oznakować i zabezpieczyć prowadzone roboty przed ewentualnymi wypadkami podczas prowadzenia robót oraz dbać o stan techniczny oraz prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji Inwestycji. Generalny Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili przejęcia terenu budowy. W ramach obowiązku organizacji zaplecza budowy Generalny Wykonawca zapewni jedno pomieszczenie dla organizacji biura Nadzoru Inwestorskiego i wyposaży co najmniej w krzesła, biurka, stół, dostęp do prądu i Internetu . Koszty związane z użytkowaniem pomieszczenia, w tym koszty mediów, ponosi Generalny Wykonawca w ramach wynagrodzenia umownego, określonego w § 13. 8) uzgadnianie z Projektantem, sporządzenie i przedstawienie do weryfikacji Zamawiającemu i Nadzorowi Inwestorskiemu rysunków warsztatowych niezbędnych do wykonania robót – zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem; 9) sporządzenie i przedstawienie do weryfikacji kompletu materiałów potrzebnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie Obiektu oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego ostatecznego pozwolenia na użytkowanie Inwestycji; 10) obsługa geodezyjna Inwestycji wraz z wytyczeniem Obiektu oraz wykonywanie na każde żądanie Zamawiającego inwentaryzacji geodezyjnej na każdym etapie wykonywania Przedmiotu Umowy. Jeżeli w przypadku żądanego przez Zamawiającego dodatkowego pomiaru geodezyjnego okaże się, że wynik pomiaru elementów konstrukcji jest zgodny z Dokumentacją projektową koszt wykonania dodatkowych pomiarów poniesie Zamawiający. W przeciwnym przypadku koszt pomiarów obciąża Generalnego Wykonawcę; 11) wykonanie niezbędnych badań geotechnicznych towarzyszących wykonywaniu robót; 12) wykonanie niezbędnych badań betonów poprzez specjalistyczne laboratorium budowlane oraz pobieranie próbek w trakcie betonowania, a także dostarczenie Nadzorowi Inwestorskiemu stosownych atestów z całego okresu wykonywania robót żelbetowych; 13) uzyskanie we własnym zakresie wszelkich wymaganych zezwoleń związanych z wykonywanymi robotami, w tym wynikających z pozwolenia na budowę; 14) wykonanie niezbędnych ekspertyz i opracowań inżynierskich, których konieczność przygotowania może wystąpić w trakcie budowy, w tym świadectwa charakterystyki energetycznej budynku; 15) przygotowanie dokumentów niezbędnych do kontroli budowy przed wydaniem opinii w sprawie zgodności wykonania Przedmiotu Umowy z projektem budowlanym przez organy określone w art. 56 Prawa budowlanego tj. Państwowej Straży Pożarnej, Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz obowiązkowej kontroli Inspektora Nadzoru Budowlanego; 16) sporządzenie i przedstawienie do weryfikacji Zamawiającemu i Nadzorowi Inwestorskiemu instrukcji, oznakowania i procedur przeciwpożarowych (ppoż.) oraz bezpieczeństwa i higieny pracy (bhp) i innych materiałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Obiektu, w tym instrukcji bezpieczeństwa pożarowego Obiektu oraz instrukcji i procedur dotyczących obsługi zamontowanego w Obiekcie wyposażenia, sprzętu i urządzeń, jako elementu dokumentacji powykonawczej; 17) sporządzenie i przedstawienie świadectwa charakterystyki energetycznej Obiektu, jako elementu dokumentacji powykonawczej; 18) wykonanie operatów geodezyjnych powykonawczych dla Inwestycji i uzbrojenia zewnętrznego wraz z naniesieniem na mapę zasadniczą miasta Krakowa; 19) wykonanie operatów geodezyjnych powykonawczych konstrukcji Obiektu, osiowości i pionowości konstrukcji słupowej, poziomów stropów i innych pomiarów wskazanych przez Zamawiającego lub Nadzór Inwestorski; 20) przygotowanie i zgłoszenie do odbioru urządzeń, dla których wymagane są odbiory jednostek zewnętrznych, w tym Urzędu Dozoru Technicznego; 21) wykonanie innych czynności lub prac, których konieczność ujawni się w trakcie wykonywania Przedmiotu Umowy, a które Generalny Wykonawca powinien był przewidzieć na podstawie obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych i administracyjnych, jak również te, które można było przewidzieć na podstawie postanowień niniejszej Umowy, wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i ustalonymi zwyczajami; 22) opracowanie schematu rozwoju zdarzeń w trakcie pożaru oraz matrycy sterowań instalacji ppoż; 23) opracowanie instrukcji użytkowania Obiektu; 24) opracowanie planu ewakuacji budynku; 25) zapewnienie nadzoru archeologicznego; 26) przeprowadzenie szkoleń dla personelu Zamawiającego w zakresie obsługi obiektu, w tym w szczególności szkoleń w zakresie obsługi zainstalowanych urządzeń; 27) zapewnienie ochrony mienia znajdującego się na terenie budowy, 28) zabezpieczenie terenu budowy, w tym w sposób uniemożliwiający osobom postronnym dostęp do terenu budowy; 29) przygotowanie i przedstawianie Zamawiającemu Programu zapewnienia jakości, o którym mowa w § 12 oraz jego aktualizowanie podczas realizacji Umowy; 30) przygotowanie i przedstawianie Zamawiającemu Programu naprawczego, w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w § 3 ust. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, jak również wymagania, założenia i wytyczne odnoszące się do zamówienia, zostały zawarte w programie funkcjonalno – użytkowym, stanowiącym zał. nr 5 do siwz, oraz zał. nr 6 do siwz. 2. Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy. 3. Miejsce realizacji zamówienia: Kraków. 4. Uwagi dla wykonawców: a) W celu przygotowania właściwej i kompleksowej kalkulacji cenowej (oferty), Wykonawca może uczestniczyć w wizji lokalnej. Termin indywidualnej wizji lokalnej można ustalić za pośrednictwem Platformy (por. pkt. 7 siwz). b) Zamawiający, działając na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy zastrzega, iż może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostaną mu przyznane. c) Wybrany wykonawca zobowiązany będzie do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 5 000 000,00 złotych przez cały okres obowiązywania umowy. Kopia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia (potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy) musi zostać dostarczona do Zamawiającego przed podpisaniem umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium 1. W niniejszym postępowaniu wymaga się wniesienia wadium w wysokości: 150 000,00 zł. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Jeśli wadium jest wnoszone w formie przelewu na rachunek bankowy, musi znajdować się na koncie zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z następujących form: 1) w pieniądzu - przelewem na rachunek depozytowy Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie: Narodowy Bank Polski nr 94 1010 1270 0051 2213 9120 0000 z dopiskiem „WL-IV.272.11.2020 wadium – zaprojektowanie i wykonanie adaptacji budynku biurowego przy ul. Szlak 73A w Krakowie dla potrzeb Centrum Powiadamiania Ratunkowego”, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299) – w formie elektronicznej poprzez zamieszczenie na Platformie, w zakładce „OFERTY” oryginału dokumentu wadialnego, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób uprawnionych do jego wystawienia, tj. przez gwaranta – wystawcę tego dokumentu. Beneficjentem wadium jest Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie. Wadium powinno być oznaczone w następujący sposób: „WL-IV.272.11.2020 wadium – zaprojektowanie i wykonanie adaptacji budynku biurowego przy ul. Szlak 73A w Krakowie dla potrzeb Centrum Powiadamiania Ratunkowego”, tj. w sposób umożliwiający identyfikację postępowania, którego dotyczy. 3. Dopuszczalne jest złożenie wadium w jednej lub więcej niż jednej formie. 4. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi: - być wystawione na Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie, ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, - zawierać w treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4 a i 5 ustawy, - okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą. 5. Zamawiający zwróci wadium w przypadkach wymienionych w art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy. W przypadku wpłaty przelewem Zamawiający zwróci kwotę wadium wraz z odsetkami wynikającymi z umowy prowadzenia rachunku depozytowego, pomniejszoną o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizje bankowe. 6. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniesie wymaganego wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4 a i ust. 5 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie wyznaczonym na składanie ofert, Wykonawca jest zobowiązany złożyć za pośrednictwem Platformy pod adresem https://muw.ezamawiajacy.pl, w zakładce „OFERTY”, podpisane przez osoby uprawnione kwalifikowanym podpisem elektronicznym, następujące dokumenty: 1) formularz oferty, wypełniony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do siwz, 2) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. 3) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie należy złożyć wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do siwz. 4) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Oświadczenie należy złożyć wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do siwz. 5) JEŻELI DOTYCZY - zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inne dokumenty potwierdzające, że Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów przy realizacji zamówienia. UWAGA! Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza także informacje o tych podmiotach w oświadczeniach o których mowa w pkt. 3 i 4. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe innego podmiotu nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże, że spełnia warunki w postępowaniu w wymaganym przez zamawiającego zakresie. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia o których mowa w pkt 3 i 4 (o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6) potwierdzenie wniesienia wadium - w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej lub oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - w przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężnej, z zastrzeżeniem pkt 9.2 siwz.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach