Przetargi.pl
Zamówienie na usługę nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi polegającymi na budowie hali sportowej wraz ze strzelnicą przy Zespole Szkół im. Władysława Orkana w Marcinkowicach.

Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego ogłasza przetarg

  • Adres: 33-300 Nowy Sącz, Jagiellońska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 18 41 41 600 , fax. +48 18 41 41 700
  • Data zamieszczenia: 2020-05-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego
    Jagiellońska 33
    33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie
    tel. +48 18 41 41 600, fax. +48 18 41 41 700
    REGON: 49189318000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowosadecki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zamówienie na usługę nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi polegającymi na budowie hali sportowej wraz ze strzelnicą przy Zespole Szkół im. Władysława Orkana w Marcinkowicach.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest usługa wykonania obowiązków związanych z pełnieniem funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi polegającymi na budowie hali sportowej wraz ze strzelnicą przy Zespole Szkół im. Władysława Orkana w Marcinkowicach, zwanymi dalej „robotami budowlanymi” lub „zadaniem inwestycyjnym”. II. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do SIWZ. III. Zakres rzeczowy robót budowlanych, nad którymi wykonawca będzie pełnił nadzór inwestorski został zawarty w dokumentacji projektowej, stanowiącej Załącznik nr 1a do SIWZ. Przedmiot zamówienia na roboty budowlane obejmuje również obsługę geodezyjną i geologiczną, uruchomienie wykonanych instalacji, przeszkolenie użytkownika, uzyskanie wszystkich zezwoleń i decyzji wymaganych przepisami prawa budowlanego umożliwiających użytkowanie przedmiotowego budynku zgodnie z jego przeznaczeniem. UWAGA: Zamówienie na roboty budowlane nie obejmuje wykonania: • zatoki autobusowej i wiaty przystankowej, oraz • zieleni wysokiej. Tak więc wszystkie zapisy, dotyczące robót nieobjętych zamówieniem na roboty budowlane, nie są wiążące dla wykonawcy robót budowlanych, a tym samym dla inspektora nadzoru inwestorskiego. IV. Miejsce realizacji robót budowlanych: teren Zespołu Szkół im. Władysława Orkana w Marcinkowicach, 33-393 Marcinkowice 1, powiat nowosądecki, województwo małopolskie. Lokalizacja inwestycji: działka nr 161/21, m. Marcinkowice, obr. 0014 Marcinkowice, gm. Chełmiec. Teren działki oraz budynki, w sąsiedztwie których prowadzone będą roboty budowlane są użytkowane przez Zespół Szkół w Marcinkowicach. Wykonawca robót budowlanych zobowiązany jest do prowadzenia robót w sposób zapewniający niezakłócone użytkowanie terenu oraz znajdujących się na nim budynków oraz zachowanie bezpieczeństwa osób znajdujących się na tym terenie. Wykonawca robót budowlanych jest również zobowiązany zapewnić swobodny i bezpieczny dostęp do budynków znajdujących się na terenie działki objętej inwestycją oraz do budynku wspólnoty mieszkaniowej zlokalizowanego przy drodze wewnętrznej. Prace powinny być prowadzone w uzgodnieniu z dyrektorem placówki. V. Specyfikacja wraz z załącznikami opisuje przedmiot zamówienia w sposób wyczerpujący i kompletny. VI. Wykonanie przedmiotu zamówienia przebiegać będzie zgodnie z postanowieniami zawartymi w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. VII. W zakresie realizacji przedmiotu zamówienia nie występują czynności, których wykonanie polegałoby na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy /tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040, ze zmianami/. W związku z powyższym nie ma zastosowania art. 29 ust. 3a ustawy i zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia wymagań zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących zamówienie. VIII. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy. IX. Z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia, zamawiający nie uwzględnił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 5 ustawy. X. Zamawiający wymaga wykonania (realizacji) zamówienia w terminie od dnia zawarcia umowy do dnia zakończenia zadania inwestycyjnego (podpisania protokołu odbioru przedmiotu umowy). Przewidywany termin zakończenia zadania inwestycyjnego: 30 czerwca 2022 r. oraz w okresie gwarancyjnym robót budowlanych. XI. Zakres obowiązków Wykonawcy usługi nadzoru inwestorskiego: a) Wykonawca usługi będzie pełnić obowiązki i funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.), zwanej dalej „ustawą Prawo Budowlane” oraz będzie reprezentować Zamawiającego (Inwestora) w trakcie realizacji zadania inwestycyjnego, o którym mowa powyżej w ppkt 2). b) Wykonawca usługi wykonuje obowiązki wynikające z art. 25 – 27 ustawy Prawo budowlane, jak również z odpowiednich przepisów wykonawczych w zakresie realizacji inwestycji. c) Pełniony przez Wykonawcę nadzór inwestorski ma charakter wielobranżowy, w szczególności: • konstrukcyjno – budowlanej, • instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, • instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. d) Zadaniem Wykonawcy usługi nadzoru inwestorskiego jest zapewnienie kompleksowej obsługi prowadzonej przez Zamawiającego (Inwestora) inwestycji w zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych, jak i nad dostawą i pracami związanymi z montażem wyposażenia obiektu, zgodnie z dokumentacją projektową. e) Wykonawca usługi będzie świadczył na rzecz Zamawiającego wsparcie i doradztwo w trakcie prowadzenia przez Zamawiającego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych, nad którymi prowadzony będzie nadzór inwestorski (jeżeli zajdzie taka potrzeba). f) Zakres zadań inspektora nadzoru inwestorskiego obejmuje podjęcie czynności z zakresu kontrolowania procesu inwestycyjnego, w szczególności: • reprezentowanie Zamawiającego (Inwestora) wobec pozostałych uczestników procesu inwestycyjnego, w ramach umocowań wynikających z zawartej umowy i udzielonych pełnomocnictw, przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji zadania inwestycyjnego z dokumentacją projektową oraz pozwoleniem na budowę, przepisami i zasadami wiedzy technicznej, w szczególności obowiązującymi Polskimi Normami; • współpraca z Zamawiającym, wykonawcą robót budowlanych oraz projektantem pełniącym nadzór autorski, w zakresie realizowanych robót budowlanych, w tym stałe konsultowanie i fachowe doradztwo na rzecz Zamawiającego celem wspólnego rozwiązywania bieżących problemów; • udział w protokolarnym przekazaniu terenu budowy; • weryfikacja i szczegółowa ocena jakości wykonywanych robót i wbudowanych materiałów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, jak również wyrobów, które ze względów technologicznych nie powinny mieć zastosowania w ramach realizacji inwestycji w uzgodnieniu z autorem dokumentacji; • udział w planowaniu i opracowaniu harmonogramów rzeczowo – finansowych robót budowlanych (zwanych dalej „harmonogramami”), umożliwiających ich etapowanie zarówno w zakresie rzeczowym, jak i finansowym, WKI oraz innych dokumentów niezbędnych do sprawnego prowadzenia finansowania inwestycji oraz umożliwiających pozyskanie środków ze źródeł zewnętrznych; • sprawdzanie prawidłowości dokumentów, faktur przedkładanych przez wykonawcę robót budowlanych, ich zgodności z harmonogramem w celu uruchomienia płatności określonych w umowie; • koordynacja robót i dostaw wg planów i harmonogramów opracowanych przez wykonawcę robót budowlanych i zatwierdzonych przez Zamawiającego; • nadzorowanie przebiegu realizacji zadania inwestycyjnego, koordynacja działań wykonawcy robót budowlanych i dostawców oraz podejmowanie działań dyscyplinująco – koordynujących, szczególnie w zakresie: i. nadzoru nad dotrzymaniem zgodności postępu robót z przyjętymi harmonogramami, ii. zapewnienia właściwej organizacji budowy i zaplecza, w tym przygotowanie i organizacja robót przez wykonawcę robót budowlanych gwarantujące dotrzymanie terminów realizacji poszczególnych zakresów robót według przyjętych harmonogramów robót, iii. sprawdzania postępu rzeczowo – finansowego robót, iv. przestrzegania na budowie właściwych przepisów prawno – porządkowych oraz decyzji i zaleceń Zamawiającego (Inwestora), v. zapewnienia zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego: - posiadających wymagane przepisami prawa uprawnienia do sprawowania funkcji inspektora nadzoru w pełnym zakresie dla realizowanego przedsięwzięcia, w tym między innymi w specjalnościach konstrukcyjno – budowlanej, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, - przynależnych do właściwej izby samorządu zawodowego, - posiadającego wskazane w ofercie Wykonawcy doświadczenie w nadzorowaniu robót budowlanych, o którym mowa w pkt 19.II.2) SIWZ, z wyznaczeniem koordynatora pracy zespołu inspektorów nadzoru, vi. koordynowania, przygotowania i przebiegu odbioru robót zanikających lub ulegających zakryciu, prób i rozruchów, odbiorów częściowych robót, odbioru końcowego robót budowlanych oraz odbioru końcowego przedmiotu umowy, vii. dokonywanie odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu – w postaci wpisu w dzienniku budowy; viii. sprawdzania i sporządzania protokołów odbioru częściowego (etapów), protokołu końcowego robót budowlanych i protokołu końcowego przedmiotu umowy, ix. weryfikacji i opisywania rekomendowanych do zapłaty faktur wykonawcy robót budowlanych z załączonymi dokumentami odbiorowymi za wykonane prace, dostawy i usługi, x. kontrolowania rozliczeń budowy, xi. po wyrażeniu zgody przez Zamawiającego (Inwestora) i projektanta opiniowanie ewentualnych rozwiązań zamiennych wynikłych w trakcie realizacji zadania inwestycyjnego, w oparciu o dokumentację projektową i specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych z zachowaniem równoważności przyjętych parametrów i rozwiązań technicznych, xii. wspólnie z Zamawiającym (Inwestorem) organizowanie na budowie w trakcie prowadzenia prac objętych harmonogramem, okresowych – nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie – narad roboczo- koordynacyjnych z udziałem inspektorów nadzoru i wykonawcy robót, w terminie ustalonym oraz sporządzanie pisemnych notatek z tych narad, xiii. zwoływania, organizowania i koordynowania narad z udziałem autorów dokumentacji projektowej w miarę potrzeb, w ramach sprawowanego nadzoru autorskiego, xiv. udział w przeglądach gwarancyjnych; xv. udział w ostatecznym odbiorze po upływie okresu gwarancji i rękojmi. • wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikom poszczególnych robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących usunięcia wad, usterek, nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób i badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów uprzednio zakrytych; • żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub decyzją zatwierdzającą projekt i udzielającą pozwolenia na budowę; • pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego wymaga od Wykonawcy: i. w ciągu każdego tygodnia prowadzenia robót budowlanych minimum 2 (dwóch) pobytów na budowie - każdy pobyt w wymiarze minimum 2 godzin (uwaga: liczba pobytów na budowie stanowi kryterium oceny ofert – patrz pkt 19.II.3) SIWZ), oraz ii. pobytów na budowie na każde żądanie Wykonawcy robót oraz Zamawiającego przez cały okres realizacji umowy, przy czym każdy pobyt winien być potwierdzony wpisem do dziennika budowy; • bieżące sprawowanie nadzoru inwestorskiego, organizacyjnego i finansowego w trakcie prowadzonych prac przez uprawnionych w tym zakresie inspektorów nadzoru różnych specjalności i koordynacja robót realizowanych na terenie i poza terenem budowy we wszystkich branżach; inspektorzy nadzoru będą sprawowali nadzór inwestorski, w szczególności nad: i. zgodnością realizacji robót, dostaw i wyposażenia zasadami sztuki budowlanej, ogólnie przyjętymi normami, nadzorując przebieg procesu inwestycyjnego, w oparciu o dokumentację projektową i specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, ii. przestrzeganiem prawa (w szczególności ustawy Prawo budowlane i przepisów wykonawczych) oraz zasad bezpieczeństwa (bhp, p.poż.), porządku i czystości oraz porządku publicznego przez Wykonawców i dostawców robót, iii. jakością robót, dostaw i wyposażenia poprzez egzekwowanie od wykonawców i podwykonawców poziomu jakości, zgodnego z dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych; • sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów wentylacyjnych, spalinowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych etapów obiektu podlegających zafakturowaniu oraz ostateczny odbiór realizowanej inwestycji; • uczestniczenie w przeprowadzanych przez wykonawcę robót wszelkich próbach, pomiarach, sprawdzeniach prac i urządzeń na budowie i kontrolowanie prawidłowości ich przeprowadzenia z potwierdzeniem pozytywnych wyników; • bieżąca kontrola posiadania odpowiednich atestów i certyfikatów dla zastosowanych przez wykonawcę robót materiałów, urządzeń i wyrobów budowlanych oraz ich zgodności z materiałami, urządzeniami i wyrobami budowlanymi przyjętymi w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych; • przy udziale Zamawiającego (Inwestora) organizowanie, obsługa i prowadzenie narad koordynacyjnych z udziałem kierownika budowy, inspektorów nadzoru, Wykonawcy robót budowlanych i innych zaproszonych osób; • na wniosek kierownika budowy, po uzgodnieniu z Zamawiającym (Inwestorem) zgłaszanie projektantowi wszelkich zastrzeżeń do projektu i dokonywanie z nim niezbędnych uzgodnień i wyjaśnień w ramach pełnionego przez niego nadzoru autorskiego; • nadzór nad terminowością i prawidłowością wykonania prac przez wykonawcę robót budowlanych; • nadzorowanie prawidłowego wykonywania umowy zawartej przez Zamawiającego (Inwestora) z Wykonawcą robót, a w szczególności przestrzegania harmonogramów, jakości i zgodności z projektem oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych; • nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dziennika budowy, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 963), dokonywanie w nich wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla prowadzenia prac – inspektor nadzoru inwestorskiego dokonuje wpisów do dziennika budowy określając szczegółowo datę, zakres prac wykonywanych przez wykonawcę robót, warunki i okoliczności ich realizacji oraz wyraźną informację o wyrażeniu zgody na przystąpienie przez wykonawcę robót do realizacji istotnych elementów budynku; • dokonywanie odbioru, protokolarnie z wpisem do dziennika budowy zgłoszonego przez wykonawcę robót zakończonego etapu prac, na zasadach określonych w umowie pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą robót; • potwierdzanie w protokołach odbioru, faktycznie wykonanego zakresu prac; • niezwłoczne opisywanie prawidłowo wystawionych faktur przez wykonawcę robót budowlanych; • bieżący nadzór i kontrola rozliczeń finansowych wykonawcy robót budowlanych z podwykonawcami, jeżeli takie przewiduje umowa z wykonawcą robót budowlanych; inspektor nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest, przed złożeniem faktury, przedłożyć Zamawiającemu oświadczenia podwykonawców o terminowym uregulowaniu dotychczasowych należności wobec nich przez Wykonawcę inwestycji; • sporządzanie na żądanie Zamawiającego pisemnych raportów – informacji dotyczących każdej sprawy związanej z nadzorowanymi pracami; • wspólnie z Zamawiającym ustalanie wysokości kar umownych oraz ewentualnych odszkodowań od wykonawcy robót oraz podwykonawców; • pisemne informowanie Zamawiającego o zaistniałych zdarzeniach mających znaczenie dla realizacji robót, bezzwłoczne udostępnianie Zamawiającemu – na każde żądanie – wszelkich dokumentów związanych z realizacją zadania; • udzielanie Zamawiającemu niezbędnych wyjaśnień oraz przygotowywanie dokumentów w przypadku ewentualnych sporów i roszczeń wykonawcy robót - Inspektor nadzoru inwestorskiego ma obowiązek przedstawić Zamawiającemu stanowisko własne i przygotować uzgodnioną z Zamawiającym propozycję stanowiska Zamawiającego dotyczącego sporu lub roszczenia; • przygotowanie protokołu zawierającego spis dokumentacji powykonawczej wraz z atestami, certyfikatami, znakami bezpieczeństwa, deklaracjami zgodności wbudowanych materiałów itp. oraz parafowanie dokumentacji będące potwierdzeniem jej kompletności i przekazanie jej Zamawiającemu; • wyegzekwowanie od wykonawcy robót uzyskania wszystkich wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, opinii, uzgodnień, stanowisk organów administracyjnych niezbędnych do zgłoszenia zakończenia robót budowlanych i uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie realizowanego obiektu oraz przekazanie Zamawiającemu tej decyzji wraz z kompletną dokumentacją powykonawczą; • obsługa okresu gwarancyjnego dotyczącego gwarancji udzielonej przez wykonawcę robót, przez cały okres trwania gwarancji od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy; obsługa okresu gwarancyjnego polega na: i. organizowaniu i uczestnictwie inspektorów nadzoru odpowiedniej specjalności w przeglądach gwarancyjnych w okresie gwarancji, po upływie każdego roku od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy; ii. uczestnictwie inspektorów nadzoru odpowiednich specjalności w przeglądach przeprowadzanych w wyniku zgłoszonych przez użytkownika lub Zamawiającego usterek i wad stwierdzonych w okresie gwarancji; iii. w razie wątpliwości co do przyczyn powstałych usterek wezwaniu projektanta celem zajęcia stanowiska; iv. przekazywaniu Zamawiającemu informacji niezbędnych do sporządzania wniosków o zapłatę kar umownych za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych w okresie gwarancji i rękojmi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca byłby zobowiązany wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Na ofertę składają się: a) wypełniony formularz oferty, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ, sporządzony, pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej i opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym i złożony w sposób określony w pkt 12.I lit. a) SIWZ, b) oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia w trybie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, treść oświadczenia została zawarta w Załączniku nr 3 do SIWZ (OSWIADCZENIE.doc), sporządzone, pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, złożone wraz z ofertą w sposób określony w pkt 12.I lit. a) SIWZ. II. Ofertę oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, tj. oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, sporządza się, pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Oświadczenia podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny mieć formę dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez każdego z nich w zakresie w jakim potwierdzają okoliczności, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Wykonawca składa zaszyfrowaną ofertę wraz z oświadczeniem i innymi wymaganymi załącznikami za pośrednictwem „Formularza składania oferty lub wniosku” dostępnego na stronie Platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/nowosadecki w zakładce dotyczącej niniejszego postępowania. Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, które wykonawca zastrzeże jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać załączone podczas składania oferty w osobnym miejscu przeznaczonym na zamieszczenie tajemnicy przedsiębiorstwa. Zaleca się, aby każdy dokument zawierający tajemnicę przedsiębiorstwa został zamieszczony w odrębnym pliku. Za datę złożenia oferty przyjmuje się datę jej wczytania do systemu za pośrednictwem „Formularza składania oferty lub wniosku” potwierdzonego komunikatem, że oferta została złożona. III. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, składane są w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego lub w elektronicznej kopii dokumentu lub oświadczenia poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem elektronicznej kopii dokumentu lub oświadczenia następuje przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego. IV. Oferta wraz z załącznikami powinna być podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę/y umocowaną/e do reprezentowania wykonawcy i składania oświadczeń woli i wiedzy w imieniu wykonawcy. V. Załączone do oferty dokumenty lub oświadczenia powinny być przedstawione w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego lub w elektronicznej kopii dokumentu lub oświadczenia poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/y wskazaną/e w pkt 15 ppkt 5 SIWZ. VI. Do oferty należy dołączyć dokument/-y wskazujący/-e, że osoba/-y podpisująca/-e ofertę i inne dokumenty lub oświadczenia jest/są do tej czynności umocowana/-e, chyba że umocowanie wynika z dokumentów dostępnych w myśl art. 26 ust. 6 ustawy Pzp. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby/osób udzielającej/-ych pełnomocnictwa lub w formie elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/-y udzielającą/-e pełnomocnictwa lub przez notariusza. Jeżeli prawo do podpisania oferty nie będzie wynikać bezpośrednio z pełnomocnictwa albo innych dostępnych dla zamawiającego dokumentów, zamawiający dokona w pierwszej kolejności sprawdzenia prawa do podpisania oferty (reprezentowania wykonawcy) w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku braku takiej informacji lub jakichkolwiek wątpliwości z nią związanych zamawiający wezwie wykonawcę do złożenia stosownych pełnomocnictw. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do składania w imieniu wykonawcy oświadczeń woli i wiedzy oraz poświadczania za zgodność z oryginałem ewentualnych elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń składanych w postępowaniu. VII. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oferta złożona przez spółkę cywilną traktowana jest jako oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Dokument pełnomocnictwa należy przedstawić w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby/osób udzielających pełnomocnictwa lub w elektronicznej kopii poświadczonej notarialnie lub poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/-y udzielającą/-e pełnomocnictwa. Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik. Spełnianie warunków udziału w postępowaniu ocenia się zgodnie z opisem zawartym w pkt 11 SIWZ (ramka pierwsza), z zastrzeżeniem, że żaden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku udzielenia zamówienia konsorcjum (tzn. wykonawcy określonemu w art. 23 ust. 1 ustawy Pzp) zamawiający przed podpisaniem umowy zażąda przedłożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców. VIII. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie Platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/nowosadecki dedykowanej dla niniejszego postępowania, informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 369, ze zmianami). Formularz oświadczenia zostanie zamieszczony na stronie Platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/nowosadecki w zakładce dotyczącej niniejszego postępowania wraz z informacją o wykonawcach, którzy złożyli oferty. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. IX. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie to określa w szczególności: (a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, (b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, (c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, (d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach