Przetargi.pl
zamówienie na świadczenie usług grupowego ubezpieczenia na życie pracowników oraz członków rodzin pracowników Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu

Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego ogłasza przetarg

  • Adres: 33-300 Nowy Sącz, Jagiellońska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 18 41 41 600 , fax. +48 18 41 41 700
  • Data zamieszczenia: 2019-10-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego
    Jagiellońska 33
    33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie
    tel. +48 18 41 41 600, fax. +48 18 41 41 700
    REGON: 49189318000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowosadecki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    zamówienie na świadczenie usług grupowego ubezpieczenia na życie pracowników oraz członków rodzin pracowników Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Zamówienie na świadczenie usług grupowego ubezpieczenia na życie pracowników oraz członków rodzin pracowników Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu. 2) Przedmiotem zamówienia jest grupowe ubezpieczenie na życie pracowników oraz członków rodzin pracowników Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu. 3) Zamawiający informuje, iż w poprzednich latach, średniorocznie z ubezpieczenia korzystało 241 osób z zastrzeżeniem, że Zamawiający nie gwarantuje Wykonawcy, że taka sama lub podobna liczba osób przystąpi do ubezpieczenia objętego przedmiotem zamówienia. Stąd Wykonawca winien we własnym zakresie oszacować w taki sposób składkę ubezpieczenia aby wziąć pod uwagę stan ubezpieczonych obecnie oraz fakt, że maksymalna liczba osób, które mogą przystąpić do grupowego ubezpieczenia na życie może wynieść 254 osoby (łącznie z członkami rodzin pracowników). Jest to liczba obecnie zatrudnionych osób wraz z członkami rodzin mogącymi potencjalnie przystąpić do ubezpieczenia. Dlatego też Zamawiający zastrzega, że uprawnieniem Zamawiającego, jak również Wykonawcy jest prawo do odstąpienia od Umowy w sytuacji, w której liczba osób zainteresowanych przystąpieniem do ubezpieczenia wyniesie mniej niż 127 osób. Odstąpienie z tej przyczyny winno nastąpić w terminie do 14 dni od dnia stwierdzenia podstawy. To jest po wyłonieniu Wykonawcy, zawarciu umowy, oraz po przeprowadzanej ankiecie wśród zainteresowanych osób przystąpieniem do ubezpieczenia i zebraniu minimalnej liczby osób deklarujących chęć przystąpienia do ubezpieczenia, nastąpi podpisywanie przez poszczególne osoby indywidualnych deklaracji przystąpienia do ubezpieczenia. Zbyt mała liczba tychże deklaracji przystąpienia będzie podstawą odstąpienia od umowy zarówno ze strony Zamawiającego jak i Wykonawcy. 4) W ciągu trwania umowy mogą wystąpić zmiany w ilości osób ubezpieczonych. 5) Jeżeli pracownik lub członek rodziny pracownika zrezygnuje z ubezpieczenia, zamawiający nie jest zobowiązany do opłacania za nich składki ubezpieczeniowej. 6) Przed podpisaniem umowy wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przedłoży zamawiającemu następujące dokumenty, które będą stanowić załączniki do umowy: a) Ogólne Warunki Grupowego Ubezpieczenia na Życie b) Ogólne Warunki Grupowych Ubezpieczeń Dodatkowych, c) Warunki indywidualnej kontynuacji ubezpieczenia, d) Tabele procentową- trwałego uszczerbku na zdrowiu, e) Katalog operacji chirurgicznych f) Kartę produktu ubezpieczenia – dokument zawierający informacje o produkcie ubezpieczeniowym. 7) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załącznikach nr 4 i 5 - do SIWZ. 8) W zakresie realizacji zamówienia występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy /tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, ze zmianami/. W związku z powyższym ma zastosowanie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp i zamawiający określa w opisie przedmiotu zamówienia wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących zamówienie. 8.1.) Zamawiający wymaga, aby wykonawca lub podwykonawca przez cały okres realizacji zamówienia zatrudniał na umowę o pracę osobę/osoby wykonującą/wykonujące czynności w zakresie bieżącej obsługi zawartych umów ubezpieczenia. 8.2.) Na każde żądanie Zamawiającego przekazane w okresie realizacji niniejszej Umowy, Wykonawca obowiązany jest, terminie 14 dni kalendarzowych od daty wystąpienia z takim żądaniem przez Zamawiającego, udostępnić do wglądu Zamawiającemu: Poświadczone za zgodność w z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopie umów o pracę zawartych z osobami wykonującymi czynności, o których mowa w ust. 8.1.) 8.3.) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę lub podwykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 8.2.), w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niedopełnienie obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w ust. 8.1.), których te dokumenty dotyczą i skutkuje naliczeniem kary umownej na zasadach określonych w § 7 ust. 6 umowy. 8.4.) W przypadku powzięcia przez Zamawiającego informacji o naruszeniu przez Wykonawcę lub podwykonawcę zobowiązań dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w ust. 8.1.), Zamawiający niezwłocznie zawiadomi o tym fakcie Państwową Inspekcję Pracy celem podjęcia przez nią stosownego postępowania wyjaśniającego lub kontroli. 8.5.) W przypadku, gdy część zamówienia, w zakres której wchodzą czynności, o których mowa w ust. 8.1.), powierzono podwykonawcy, przepisy ust. 8.1.) do 8.5.) w zakresie w jakim odnoszą się do Wykonawcy dotyczą także podwykonawcy, z tym że za niedopełnienie zobowiązań wynikających z niniejszego paragrafu przez podwykonawcę odpowiedzialność ponosi Wykonawca. Wykonawca oświadcza i gwarantuje, że podwykonawca będzie przestrzegał powyższych zobowiązań, a umowa zawarta pomiędzy Wykonawcą a podwykonawcą będzie zawierać postanowienia analogiczne do opisanych w niniejszym paragrafie. 8.6.) W przypadku gdy Wykonawca nie dochowa terminu wskazanego w ust. 8.2.), Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną w wysokości 500 zł za każde stwierdzone naruszenie; zastrzeżenie kary umownej nie wyłącza uprawnienia do dochodzenia odszkodowania do wysokości poniesionej szkody. 9.) Zamówienie nie jest przeznaczone do użytku osób fizycznych, zatem Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 5 ustawy. 10.) Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy. 11.) Termin wykonania zamówienia: ubezpieczenie ma obejmować okres od 01.12.2019 do 30.11.2022 r., tj. 36 miesięcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66511000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W tym zakresie Wykonawca powinien posiadać ważne zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej, o którym mowa w ustawie z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (teks jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 381 ze zm.), a w przypadku gdy rozpoczął on działalność przed wejściem w życie Ustawy z dnia 28 lipca 1990 r. o działalności ubezpieczeniowej (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 11, poz. 62 ze zmianami) zaświadczenie Ministra Finansów o posiadaniu zgody na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty powinien być dołączony dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy, a jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania, podpisane przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy. Pełnomocnictwo do podpisania oferty winno być dołączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty. Jeżeli prawo do podpisania oferty nie będzie wynikać bezpośrednio z pełnomocnictwa albo innych dokumentów dołączonych do oferty zamawiający dokona w pierwszej kolejności sprawdzenia prawa do podpisania oferty (reprezentowania wykonawcy) w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku braku takiej informacji lub jakichkolwiek wątpliwości z nią związanych zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia stosownych pełnomocnictw. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do składania w imieniu wykonawcy oświadczeń woli i wiedzy oraz poświadczania za zgodność z oryginałem ewentualnych kopii dokumentów składanych w postępowaniu. 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oferta złożona przez spółkę cywilną traktowana jest jako oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Podpisy muszą zostać złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument pełnomocnictwa należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik. Spełnianie warunków udziału w postępowaniu ocenia się łącznie w stosunku do wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia przy czym warunek udziału w postępowaniu określony w pkt 11.I lit a) SIWZ winien spełniać samodzielnie każdy z tych wykonawców. Żaden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku udzielenia zamówienia konsorcjum (tzn. wykonawcy określonemu w art. 23 ust. 1 ustawy Pzp) zamawiający przed podpisaniem umowy może zażądać przedłożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 3. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, wykonawca przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (o ile są znani), w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369). Formularz oświadczenia zostanie opublikowany na stronie internetowej pełnomocnika zamawiającego wraz z informacją o wykonawcach, którzy złożyli oferty. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej składa każdy z tych wykonawców. 4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawca razem z informacją składa zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp - stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ (o ile są znani).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach