Przetargi.pl
Zakup używanej przyczepy (lawety) niskopodwoziowej. Zakup wózka siodłowego (dolly).

Przemysłowy Instytut Maszyn Rolniczych ogłasza przetarg

  • Adres: 60-963 Poznań, ul. Starołęcka 31
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 8712200 , fax. 61 8793262
  • Data zamieszczenia: 2013-09-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przemysłowy Instytut Maszyn Rolniczych
    ul. Starołęcka 31 31
    60-963 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 61 8712200, fax. 61 8793262
    REGON: 00003361400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pimr.poznan.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: instytut badawczy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup używanej przyczepy (lawety) niskopodwoziowej. Zakup wózka siodłowego (dolly).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje: CZĘŚĆ PIERWSZA - zakup używanej lawety niskopodwoziowej (1 szt.) o następującej charakterystyce: A. Przeznaczenie lawety: Laweta przeznaczona jest przede wszystkim do przewożenia prototypu urządzenia wielozadaniowego do regeneracyjnego kształtowania otwartych cieków wodnych. Laweta wraz z podłączonym wózkiem dolly (wg części drugiej SIWZ) stanowić będzie przyczepę do przewożenia urządzenia wielozadaniowego, ciągniętą za pomocą odpowiednio dużego ciągnika rolniczego. Z tego względu cechy lawety muszą odpowiadać warunkom przewożenia i cechom konstrukcyjnym urządzenia wielozadaniowego. Do tych warunków należy przede wszystkim zachowanie zgodnej z przepisami ruchu drogowego wysokości transportowej 4 m i nacisków kół jezdnych lawety i wózka dolly na podłoże, także gruntowe. Wymagania te determinują maksymalną odległość od gruntu podłogi w części obniżonej lawety, względnie poprzeczek pomiędzy podłużnicami ramy lawety w części obniżonej oraz wymóg liczby osi jezdnych w lawecie i wózku dolly. B. Postać konstrukcyjna: Laweta ma postać naczepy do ciągnika siodłowego (TIR), w której wyróżnia się ramę nośną z obniżonym pokładem transportowym w części środkowej w ten sposób, że wysokość podłogi w części obniżonej jest mniejsza niż średnica kół lawety, a rama nośna nie wystaje ponad poziom podłogi. Laweta posiada zaczep do siodła ciągnika siodłowego. Nad zaczepem znajduje się podłoga stanowiąca balkon przedni lawety. Za balkonem przednim znajduje się część obniżona pokładu lawety. Za częścią obniżoną znajdują się osie i koła układu jezdnego, nad którymi znajduje się podłoga, stanowiąca balkon tylny. Do balkonu tylnego zaczepiony jest trap najazdowy do wjeżdżania pojazdami na lawetę. Kształt przejścia z balkonu tylnego na obniżony pokład transportowy jest skośny, co pozwala na swobodne przejazdy kołami jezdnymi przewożonych na lawecie pojazdów z balkonu tylnego na pokład obniżony. Rama nośna posiada dwie równoległe podłużnice, połączone poprzeczkami, co umożliwia zmieszczenie pomiędzy podłużnicami gąsienicy urządzenia wielozadaniowego (rysunek z wymiarami transportowymi urządzenia wielozadaniowego jest w załączniku nr 1 do SIWZ). B. Wymiary i parametry techniczne lawety: - wymiary wraz ze szkicem objaśniającym zawiera załącznik nr 1 do SIWZ, - całkowita długość (bez rozłożonych trapów najazdowych) 1230 cm ? 150 cm, - długość pokładu obniżonego min. 360 cm, - długość tylnego balkonu, liczona od końca podłogi pokładu obniżonego do końca podłogi tylnego balkonu 405 cm ? 100 cm, - długość przedniego balkonu, liczona od początku lawety do początku podłogi pokładu obniżonego 450 cm ? 100 cm, - odległość od gruntu górnej powierzchni podłużnic ramy w części obniżonej 55 cm ? 10 cm, - odległość od gruntu górnej powierzchni poprzeczek pomiędzy podłużnicami ramy nośnej w miejscu obniżonego pokładu (odległość spodu gąsienicy urządzenia wielozadaniowego od gruntu) 50 cm ? 5 cm, - odległość od gruntu powierzchni oparcia ramy lawety na siodle ciągnika siodłowego lub wózka siodłowego dolly (wysokość siodła) 100 cm - 115 cm, - odległość od gruntu podłogi nad kołami jezdnymi lawety 85 cm ? 10 cm, - odległość podłogi przedniego balkonu od górnej powierzchni poprzeczek pomiędzy podłużnicami ramy nośnej w miejscu obniżonego pokładu max 85 cm, - szerokość 250 cm, - wysokość całkowita lawety z ustawionym na niej prototypem urządzenia wielozadaniowego (może stać na poprzeczkach miedzy podłużnicami ramy lawety) max 400 cm, - rozstaw wewnętrzny podłużnic ramy nośnej 70 cm ? 5 cm, - dopuszczalny całkowity ciężar lawety z ładunkiem max 35000 kg, - ciężar własny lawety gotowej do jazdy 5000-8000 kg, - ładowność min. 22000 kg, C. Trap najazdowy lawety: - trap najazdowy zamocowany jest na zawiasach w tylnej części lawety, - trap może być łamany zawiasowo, w celu redukowania jego długości po złożeniu, - trap może być jednoczęściowy lub dwuczęściowy (prawa i lewa strona), ale po rozłożeniu tworzy jednolitą powierzchnię o takiej szerokości, jak szerokość lawety (nie ma przerwy pomiędzy trapem lewym i prawym - patrz rysunek w Załączniku nr 1 do SIWZ), - podłoga trapu najazdowego umożliwia wjazd kołami ogumionymi (np. deski, blacha ażurowa, gruba siatka), - najazdy są rozkładane hydraulicznie, a układ sterowania rozkładaniem (w tym pulpit sterujący, siłowniki, pompa i rozdzielacze hydrauliczne) jest zainstalowany na lawecie i jest zasilany z akumulatorów elektrycznych (12 lub 24V), również zainstalowanych na lawecie, pozwalających co najmniej na kilkakrotne rozłożenie i złożenie trapu bez konieczności ich doładowania, - wytrzymałość trapu wystarczająca dla wjeżdżania pojazdem o masie co najmniej 10 t, D. Inne cechy konstrukcyjne i funkcjonalne lawety: - 2 - 3 osie jezdne z tyłu lawety, z kołami bliźniaczymi, - ogumienie nie starsze niż 8 lat, z grubością bieżnika min. 5 mm, dopuszcza się bieżnikowane, bez wad uniemożliwiających ich użytkowanie i pozytywne przejście przeglądu technicznego, - nośność i wymiary ogumienia właściwe dla gabarytów i nośności lawety, - układ hamulcowy bębnowy, pneumatyczny, dwuobwodowy, kompletny i w pełni sprawny, okładziny hamulcowe zużyte nie więcej niż 70%, - sprawny hamulec postojowy, - dwie nogi podporowe z przodu lawety, zainstalowane na lawecie, wysuwane mechanicznie, - podłoga na lawecie drewniana, grubości desek minimum 80 mm, drewno nie spróchniałe, deski nie połamane, - uchwyty do mocowania ładunków za pomocą pasów lub łańcuchów, - zawieszenie pneumatyczne na miechach, ze sprężystą belką wahacza, ze stałą wysokością jazdy, niezależnie od ciężaru przewożonego ładunku, regulacja 3 wysokości miechów pneumatycznych (obniżone, normalne podwyższone), - sprawne amortyzatory na osiach, bez wycieków oleju, przetartych osłon, - kompletne i nie przetarte błotniki kół, - podłoga lawety kompletna, drewniana, deski drewniane nie połamane, - deski podłogi nad poprzeczkami pomiędzy podłużnicami ramy pokładu obniżonego wyjmowalne, - nowa i sprawna instalacja oświetleniowa z żarówkami LED pracującymi w zakresie 12-24V, - powierzchnie stalowe muszą być zabezpieczone antykorozyjnie, miejsca dotychczasowych korozji oczyszczone mechanicznie (miejsca dużego skorodowania oczyszczone przez piaskowanie) i ponownie zakonserwowane malowaniem w tym samym kolorze, jak oryginalny kolor lawety, - kolor lawety dowolny, zgodny z kolorystyką producenta, E. Wymagania, co do stanu zużycia eksploatacyjnego lawety: - stan techniczny musi być wystarczający do bezpiecznego wykorzystania lawety do celów transportowych i przewożenia ładunków o masie co najmniej 22000kg, - konstrukcja nośna, rama i podwozie nie mogą mieć korozji powodujących znaczne osłabienie wytrzymałości (dopuszcza się miejscowe ubytki korozyjne nie większe niż 20% grubości ścianek profili lub blach), - spawy, profile ramy nośnej i elementy układu zawieszenia nie mogą mieć pęknięć zmęczeniowych, przeciążeniowych i eksploatacyjnych, - stan ramy nośnej musi być fabryczny, tj. nie może mieć widocznych przeróbek i śladów napraw spawalniczych po uszkodzeniach mechanicznych lub korozyjnych oraz nie może być widocznych wycięć profili nośnych ramy, wskazujących na ingerencję użytkownika w tym zakresie (warunkowo dopuszcza się ustępstwo w tym zakresie, jeżeli Dostawca dostarczy wraz lawetą opinię biegłego rzeczoznawcy, że powyższe naprawy lub przeróbki nie pogarszają warunków wytrzymałościowych i użytkowych lawety i nie są przeszkodą do wykonywania przeglądów technicznych), F. Stan rejestracji lawety: - laweta zarejestrowana w Polsce, z ważnym dowodem rejestracyjnym, przeglądem i OC (pozostała ważność przeglądu i OC minimum 1 miesiąc, liczona od chwili dostarczenia lawety do Zamawiającego), - rok produkcji nie wcześniej niż 1990 r., - czytelna tabliczka znamionowa na ramie lawety, G. Warunki odbioru lawety w siedzibie Zamawiającego: - wszystkie wymiary należy sprawdzić z lawetą sprzęgniętą z wózkiem siodłowym i miechami napompowanymi do jazdy, - po stronie Dostawcy leży dostosowanie pneumatycznych, elektrycznych i ew. hydraulicznych przyłączy lawety do podłączenia do wózka siodłowego dolly (według części drugiej SIWZ), względnie ciągnika rolniczego Deutz Fahr Agrotron X720, będącego w posiadaniu Zamawiającego (laweta łączy się za pośrednictwem wózka siodłowego z przyłączami na ciągniku rolniczym), - przed odbiorem laweta zostaje połączona z wózkiem siodłowym dolly (według części drugiej SIWZ) i ciągnikiem rolniczym Deutz Fahr Agrotron X720, celem sprawdzenia kompatybilności złącza siodłowego, przyłączy pneumatycznych, elektrycznych (i ew. hydraulicznych) oraz sprawdzenia działania układu hamulcowego, zawieszenia pneumatycznego i oświetlenia - warunkiem odbioru będzie pozytywne działanie ww. układów, CZĘŚĆ DRUGA - zakup wózka siodłowego typu dolly (1 szt.) o następującej charakterystyce: A. Przeznaczenie wózka: Wózek siodłowy typu dolly lub podobny przeznaczony jest do agregacji lawety niskopodwoziowej według części pierwszej SIWZ z ciągnikiem rolniczym Deutz Fahr Agrotron X720. B. Wymiary i parametry techniczne wózka: - wysokość siodła wózka 100 cm - 115 cm, - szerokość 250 cm, - wytrzymałość i nośność wózka wystarczająca do ciągnięcia lawety o dopuszczalnej masie całkowitej takiej, jak laweta w części pierwszej SIWZ, D. Inne cechy konstrukcyjne i funkcjonalne wózka: - wózek może być nowy lub używany, - siodło wózka zamontowane na ramie wózka pomiędzy pierwszą, a drugą osią jezdną, - dyszel wózka dopuszcza się sztywny lub połączony z ramą wózka sworzniowo (podwieszony na sprężynie i zaczepiony do ramy powyżej wysokości osi kół jezdnych wózka), - wózek posiada 2 osie z kołami bliźniaczymi lub pojedynczymi, stosownie do typu osi, - ogumienie nie starsze niż 8 lat, z grubością bieżnika min. 5 mm, dopuszcza się bieżnikowane, bez wad uniemożliwiających ich użytkowanie i pozytywne przejście przeglądu technicznego, - nośność i wymiary ogumienia właściwe dla gabarytów i nośności lawety według części pierwszej SIWZ, - nośność osi jezdnych wózka minimum 8000kg każda, - układ hamulcowy bębnowy, pneumatyczny, dwuobwodowy, kompletny i w pełni sprawny, okładziny hamulcowe zużyte nie więcej niż 60%, - sprawny hamulec postojowy, - sprawne zawieszenie pneumatyczne na miechach, dopuszcza się także zawieszenie na resorach piórowych, - sprawne amortyzatory na osiach, bez wycieków oleju, przetartych osłon, - kompletne i nie przetarte błotniki kół, - nowa i sprawna instalacja oświetleniowa z żarówkami LED pracującymi w zakresie 12-24V, - powierzchnie stalowe zabezpieczone antykorozyjnie, miejsca dotychczasowych korozji oczyszczone mechanicznie (najlepiej metodą piaskowania) i ponownie zakonserwowane malowaniem w tym samym kolorze, jak oryginalny kolor wózka, - kolor wózka dowolny, E. Wymagania co do stanu zużycia eksploatacyjnego wózka: - stan techniczny musi być wystarczający do bezpiecznego wykorzystania wózka do ciągnięcia lawety opisanej w części pierwszej SIWZ, - konstrukcja nośna, rama i podwozie nie mogą mieć korozji powodujących znaczne osłabienie wytrzymałości (dopuszcza się miejscowe ubytki korozyjne nie większe niż 30% grubości ścianek profili lub blach oraz naprawy spawalnicze w miejscach lokalnych ubytków korozyjnych), - spawy, profile ramy nośnej i elementy układu zawieszenia nie mogą mieć pęknięć zmęczeniowych, przeciążeniowych i eksploatacyjnych, - stan ramy nośnej musi być fabryczny, tj. nie może mieć widocznych przeróbek i śladów napraw spawalniczych po uszkodzeniach mechanicznych (za wyjątkiem napraw ubytków korozyjnych) oraz nie może być widocznych wycięć profili nośnych ramy, wskazujących na ingerencję użytkownika w tym zakresie (warunkowo dopuszcza się ustępstwo w tym zakresie, jeżeli Dostawca dostarczy wraz z wózkiem opinię biegłego rzeczoznawcy, że powyższe naprawy lub przeróbki nie pogarszają warunków wytrzymałościowych i użytkowych wózka), F. Stan rejestracji wózka: - nie wymaga się rejestracji wózka, chyba że wózek posiada dowód rejestracyjny lub inne dokumenty umożliwiające jego rejestrację, wówczas należy dołączyć te dokumenty, G. Warunki odbioru wózka w siedzibie Zamawiającego: - po stronie Dostawcy leży dostosowanie przyłączy wózka siodłowego do przyłączy ciągnika rolniczego Deutz Fahr Agrotron X720, będącego w posiadaniu Zamawiającego oraz do przyłączy lawety według części pierwszej SIWZ, - przed odbiorem wózek siodłowy zostaje połączony z lawetą (według części pierwszej SIWZ) i ciągnikiem rolniczym Deutz Fahr Agrotron X720, celem sprawdzenia kompatybilności złącza siodłowego, zaczepu dyszla, przyłączy pneumatycznych, elektrycznych (i ew. hydraulicznych) oraz sprawdzenia działania układu hamulcowego, zawieszenia pneumatycznego i oświetlenia - warunkiem odbioru będzie pozytywne działanie ww. układów, CZĘŚĆ TRZECIA - zakup łańcuchów i pasów mocujących do mocowania urządzenia wielozadaniowego oraz narzędzi roboczych na lawecie o następującej charakterystyce: A. Łańcuchy stalowe do mocowania ładunku o następującej charakterystyce: - dopuszczalne dwa typy: komplet jednoczęściowy ZRS 10 G8 lub komplet dwuczęściowy RLS 10 + SW 10, - uciąg łańcucha 63 kN, długość 3,5 m, - kompletacja według rysunków w Załączniku 1 do SIWZ, - liczba kompletów łańcuchów - 8 szt., - atest potwierdzający dopuszczenie łańcuchów do mocowania ładunków w transporcie drogowym, B. Pasy z taśmy poliestrowej do mocowania ładunku o następującej charakterystyce: - pas dwuczęściowy o długości 4 m i wytrzymałośći 5 ton o szerokości 50 mm, - w komplecie pas 3,5 m z hakiem plus napinacz 0,5 m z hakiem (według rysunku w Załączniku 1 do SIWZ), - wytrzymałość taśmy na zrywanie 7,5 ton (2500 daN), - atest potwierdzający dopuszczenie pasów do mocowania ładunków w transporcie drogowym, - liczba kompletów pasów - 8 szt. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferta winna obejmować łącznie wszystkie części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 341153009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 35 dni

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.pimr.poznan.pl odnośnik PRZETARGI
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach