Przetargi.pl
Zakup usług polegających na zapewnieniu kompleksowej realizacji projektu: Przedsiębiorcza wieś - innowacja i kreatywność wsparta PROW 2007-2013 - identyfikacja, opracowanie i upowszechnienie dobrych praktyk

Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA ogłasza przetarg

  • Adres: 00-930 Warszawa, ul. Wspólna 30
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 623 19 23 , fax. 22 623 19 09
  • Data zamieszczenia: 2013-10-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA
    ul. Wspólna 30 30
    00-930 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 623 19 23, fax. 22 623 19 09
    REGON: 01156286700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.fapa.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Fundacja

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup usług polegających na zapewnieniu kompleksowej realizacji projektu: Przedsiębiorcza wieś - innowacja i kreatywność wsparta PROW 2007-2013 - identyfikacja, opracowanie i upowszechnienie dobrych praktyk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zakup usług polegających na zapewnieniu kompleksowej realizacji projektu: Przedsiębiorcza wieś - innowacja i kreatywność wsparta PROW 2007-2013 - identyfikacja, opracowanie i upowszechnienie dobrych praktyk. Założenia i cele: Celem ogólnym projektu jest promocja innowacyjności i kreatywności w rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich. Cele szczegółowe: Celem szczegółowym projektu jest poszerzenie wśród kadry doradczej publicznych jednostek doradztwa rolniczego, wiedzy z zakresu identyfikacji i opracowania przykładów dobrych praktyk w rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich oraz doskonalenie umiejętności niezbędnych dla wspierania innowacyjności i kreatywności mieszkańców wsi. W celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zorganizuje Biuro Projektu, zwane dalej Biurem, odpowiedzialne za całość prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. W celu sprawnego funkcjonowania Biura Wykonawca zapewni: a) zespół składający się z osób zapewniających prawidłową i terminową realizacji usług, b) minimum jeden numer telefonu stacjonarnego, numer telefonu komórkowego, numer faksu oraz adres mailowy i korespondencyjny, c) organizację pracy, która umożliwi łatwy kontakt z przedstawicielami Biura Zamawiającemu i uczestnikom seminarium internetowego i szkolenia warsztatowego. Czas odpowiedzi na zapytanie mailowe nie może przekroczyć dwóch dni roboczych. Przedstawiciele Biura będą ściśle współpracować z Zamawiającym i na bieżąco dostarczać wszelkich informacji o realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca w terminie 4 dni od daty podpisania umowy przekaże Zamawiającemu szczegółowy harmonogram realizacji projektu. W celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni Zespół ekspertów składający się co najmniej z 4 ekspertów, w tym: 1 z tytułem doktora habilitowanego i z minimum 8 letnim doświadczeniem w prowadzeniu badań dotyczących rolnictwa, przedsiębiorczości i rozwoju obszarów wiejskich oraz udziałem w realizacji co najmniej 3 projektów badawczych w okresie ostatnich 3 lat. 3 z tytułem doktora z zakresu rolnictwa, socjologii, ekonomii, nauk humanistycznych i z minimum 5 letnim doświadczeniem w prowadzeniu badań i/lub szkoleń dotyczących rolnictwa, przedsiębiorczości i rozwoju obszarów wiejskich. Do podstawowych zadań Zespołu ekspertów należy: opracowanie i zrealizowanie ankiety sondażowej wraz z raportem podsumowującym, opracowanie pakietów samokształceniowych na potrzeby seminarium internetowego, prowadzenie indywidualnych konsultacji, przeprowadzenie szkolenia warsztatowego, opracowanie matrycy oceny dobrej praktyki oraz opracowanie publikacji. W ramach projektu Wykonawca zrealizuje następujące działania: 1. Ankieta sondażowa. Wykonawca zapewni opracowanie ankiety, pilotaż ankiety, przeprowadzenie ankiety, opracowanie raportu podsumowującego. Celem ankiety jest wyłonienie doradców rolnych wspierających innowacyjne projekty z zakresu przedsiębiorczości na obszarach wielskich oraz identyfikacja przykładów innowacyjnych projektów z zakresu przedsiębiorczości na obszarach wiejskich. Ankieta zostanie rozesłana w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej do wszystkich Powiatowych Zespołów Doradztwa Rolniczego (PZDR) w całej Polsce. W ramach 16 Wojewódzkich Ośrodków Doradztwa Rolniczego (WODR) funkcjonuje 314 PZDR. Wykonawca zagwarantuje zwrot co najmniej 200 wypełnionych ankiet z całej Polski, przy czym przynajmniej 8 z jednego województwa. Ankieta będzie zawierała deklaracje uczestnictwa w seminarium oraz umożliwi pozyskanie zwięzłej informacji o zrealizowanym przedsięwzięciu z zakresu przedsiębiorczości na obszarach wiejskich, które było wsparte usługą doradczą zgłaszającego się doradcy. Pilotaż ankiety - będzie polegał na przeprowadzeniu co najmniej 5 ankiet w co najmniej 2 PZDR. Raport podsumowujący będzie zawierał zestawienie wyników ankiety oraz wnioski dotyczące udziału doradców rolnych w identyfikacji przykładów dobrych praktyk w rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich. Raport będzie zawierał informacje o rekrutacji doradców chętnych do udziały w projekcie, a wspierających innowacyjne projekty z zakresu przedsiębiorczości na obszarach wielskich, ponadto dostarczy informacje o innowacyjnych projektach z zakresu przedsiębiorczości na obszarach wiejskich. Raport podsumowujący z ankiety Wykonawca przekaże Zamawiającemu, w terminie najpóźniej 5 dni przed rozpoczęciem seminarium internetowego. Ankieta oraz raport podsumowujący zawierać będą stałą i trwałą wizualizacje logotypów i sloganów wskazanych w załączniku nr 7 zgodnie z Księgą Wizualizacji Znaku PROW dostępną na stronie www.minrol.gov.pl. 2. Seminarium internetowe Seminarium internetowe: Innowacyjne projekty z zakresu przedsiębiorczości na obszarach wiejskich - ocena, weryfikacja i opracowanie dobrych praktyk, adresowane do doradców, wyłonionych w drodze ankiety, przy czym uczestników będzie minimum 80. Seminarium będzie trwało 7 dni. 1) Wykonawca zapewni opracowanie 4 pakietów samokształceniowych dla uczestników seminarium, obejmujących następującą tematykę: a) istota i definicja dobrej praktyki w rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich, definicja i rola kreatywności w rozwoju przedsiębiorczości; definicja i rola innowacyjności w rozwoju przedsiębiorczości b) sposób weryfikacji i monitorowania dobrych praktyk; c) metodyka opracowania i prezentacji dobrej praktyki; d) rola dobrej praktyki w promocji innowacyjnych projektów z zakresu przedsiębiorczości na obszarach wiejskich; Pakiety będą o objętości minimum 10 stron formatu A4 każdy. 2) Seminarium zostanie zrealizowane w formie e-lerningu, na który złoży się udostepnienie pakietów samokształceniowych i uruchomienie forum internetowego. Seminarium zostanie zrealizowane z udziałem minimum 3 ekspertów, przy czym jeden będzie pełnił rolę moderatora. W realnym czasie uczestnicy będą prowadzić rozmowę na tematy związane z problematyką pakietów samokształceniowych. Każdy uczestnik otrzyma indywidualny login i hasło do zalogowania się na platformie intranetowej, dzięki czemu będzie miał dostęp do pakietów samokształceniowych, forum a także testu zaliczeniowego. Pierwszego dnia seminarium zostaną udostępnione wszystkie 4 pakiety samokształceniowe oraz zostanie uruchomione moderowane forum internetowe; Ostatniego dnia na zakończenie seminarium zorganizowany zostanie czat - 3 godz. lekcyjne - z udziałem wszystkich uczestników i ekspertów. 3) Wykonawca zapewni prowadzenie moderowanego forum internetowego wspierającego proces samokształcenia. Moderowanie dyskusji i wsparcie doradcze na forum internetowym będzie polegało na tym, że eksperci, a w szczególności moderator forum, będą inicjować wątki problemowe i zachęcać uczestników seminarium internetowego do podejmowania dyskusji oraz stawiania pytań, na które eksperci będą udzielać odpowiedzi. Forum będzie dostępne przez 7 dni. 4) Wykonawca zapewni wystawienie zaświadczeń o odbytym seminarium dla uczestników, którzy zaliczą test końcowy. Test będzie się skład z 10 pytań z 3 odpowiedziami, z których tylko jedna będzie poprawna. Udzielenie odpowiedzi na 6 pytań (przez wybór właściwej odpowiedzi) będzie warunkiem otrzymania zaświadczenia, wystawionego przez organizatora, o uczestnictwie w edukacyjnej formie e-lerningowej, jaką będzie seminarium. 5) Wykonawca spośród uczestników seminarium, którzy zaliczą test końcowy wyłoni co najmniej 50 uczestników, którzy podejmą prace nad przygotowaniem dobrej praktyki i będą brali udział w indywidualnej pracy warsztatowej. Pakiety samokształceniowe, zaświadczenia oraz inne narzędzia i materiały powstałe w wyniku realizacji seminarium internetowego zawierać będą stałą i trwałą wizualizacje logotypów i sloganów wskazanych w załączniku nr 7 zgodnie z Księgą Wizualizacji Znaku PROW dostępną na stronie www.minrol.gov.pl. 3. Indywidualna praca warsztatowa. 1) Indywidualna praca warsztatowa nad opracowaniem dobrej praktyki z zakresu przedsiębiorczości na obszarach wiejskich przy wsparciu eksperckim. Indywidualna praca warsztatowa będzie prowadzona za pośrednictwem internetu (intranet i e-mail) i będzie trwała minimum 7 dni. 2) Wykonawca przydzieli eksperta każdemu uczestnikowi seminarium internetowego, który zadeklaruje dalszą pracę nad przygotowaniem dobrej praktyki. Jeden ekspert będzie miał pod opieką nie mniej niż 12 uczestników. Eksperci będą prowadzili indywidualne konsultacje oraz będą wspierać uczestników w pracach związanych z oceną i analizą zidentyfikowanych projektów z zakresu przedsiębiorczości na obszarach wiejskich. Ekspert będzie odpowiedzialny za właściwe ukierunkowanie pracy doradcy nad opracowaniem dobrej praktyki, przy jego wsparciu dobra praktyka zostanie ostatecznie opracowana. 3) Eksperci dokonają oceny opracowanych przez uczestników studiów przypadku w kontekście kryteriów dobrej praktyki w zakresie przedsiębiorczości wiejskiej, a następnie wyłonią maksymalnie 30, które zostaną zakwalifikowane do publikacji, a ich autorzy do dalszego udziału w projekcie, tj. szkoleniu warsztatowym. 4. Szkolenie warsztatowe dla doradców - maksymalnie 30 osób, na terenie województwa małopolskiego. Szkolenie warsztatowe dla doradców, których opracowane przykłady przedsiębiorczości wiejskiej zostały uznane przez ekspertów jako studium przypadku dobra praktyka. 1) Wykonawca opracuje matrycę oceny dobrej praktyki. Matryca będzie narzędziem do weryfikacji inicjatywy pod kątem uznania jako dobra praktyka. Będzie rodzajem tabeli posiadającej układ kolumn i wierszy, w których wpisane będą cechy inicjatywy. Matryca umożliwi przyznawanie punktów zgodnie z zasadą: 0 pkt jeżeli cecha nie występuje; 1 pkt jeżeli występuje ale nie jest przekonywująca; 2 pkt jeżeli występuje i jest przekonywująca; 3 pkt jeżeli występowanie cechy nie budzi żadnych wątpliwości. Matryca pozwoli na zobiektywizowaną ocenę przykładów przedsiębiorczości na obszarach wiejskich i umożliwi identyfikację w analizowanym przykładzie, każdej z cech zawartych w matrycy. Uczestnik będzie zobowiązany do uzasadnienia swojej decyzji. 2) Wykonawca opracuje szczegółowy program trzydniowego szkolenia na podstawie ramowego programu szkolenia. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu szczegółowy program szkolenia w terminie na 10 dni przed jego rozpoczęciem. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłoszenia uwag do programu w terminie 4 dni roboczych od jego otrzymania. Do uwag Wykonawca zobowiązuje się zastosować nieodpłatnie w terminie 2 dni roboczych. Ramowy program szkolenia - 3 dni. omówienie przebiegu samokształcenia, krytyczna ocena opracowanych przykładów, podsumowanie indywidualnej pracy warsztatowej, konsultacje indywidualne z ekspertami, obejmujące ostateczną redakcję przygotowanych przez doradców opisów studium przypadku dobra praktyka w zakresie przedsiębiorczości na obszarach wiejskich, Ocena dobrej praktyki zgłaszanej i opracowywanej przez uczestników, przy wykorzystaniu matrycy będzie stanowiła element szkolenia warsztatowego. wykłady teoretyczne: rola dobrej praktyki w inspirowaniu procesów rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich, wykorzystanie dobrej praktyki w procesie edukacji podnoszącej kompetencje mieszkańców wsi do korzystania z instrumentów wspierających rozwój przedsiębiorczości, zajęcia warsztatowe: kreatywność jako warunek niezbędny do tworzenia innowacyjnych projektów z zakresu przedsiębiorczości obszarów wiejskich - to jest temat zajęć warsztatowych, w czasie których doradcy - uczestnicy szkolenia warsztatowego nabędą umiejętności rozpoznawania predyspozycji do kreowania innowacyjnych przedsięwzięć gospodarczych u osób (mieszkańcy wsi, którzy są zainteresowani podejmowaniem działalności gospodarczej), z którymi będą pracować w przyszłości w zakresie rozwoju przedsiębiorczości na wsi, metodyka doradztwa w kreowaniu innowacyjnych projektów rozwijających przedsiębiorczość na obszarach wiejskich wizyta studyjna wizyta studyjna na terenie województwa małopolskiego do dwóch obiektów reprezentujących innowacyjne przedsięwzięcia gospodarcze wsparte środkami PROW 2007-2013, a spełniających kryteria dobrej praktyki z zakresu przedsiębiorczości na obszarach wiejskich, umożliwiająca zapoznanie się z nowoczesnymi technologiami i produkcjami. Trasa wyjazdu nie dłuższa niż 230 km. 3) Zastawy materiały szkoleniowe dla wszystkich uczestników. Wykonawca opracuje i wydrukuje materiały szkoleniowe (co najmniej 40 stron znormalizowanego tekstu, grafik i ilustracji, format wydruku A4, kolor zadruku czarny, oprawa zszywka), zawierające: streszczenia wykładów, matryca oceny dobrej praktyki opis 2 studiów przypadku na obszarze wizyty studyjnej. Materiały szkoleniowe zawierać będą stałą i trwałą wizualizację logotypów i sloganów wskazanych w załączniku nr 7 zgodnie z Księgą Wizualizacji Znaku PROW dostępną na stronie www.minrol.gov.pl. 4) Wyżywienie dla wszystkich uczestników szkolenia: 3 x obiad składający się minimalnie z dwóch dań gorących, w tym zupa i drugie danie oraz napój zimny, 2 x kolacja w tym przekąska gorąca i przystawki zimne oraz napoje zimne i gorące, serwis kawowy - ( łącznie 5 podań; przy czym minimum po jednym podaniu każdego dnia) składające się minimalnie z zapewnienia ciastek oraz napoi zimnych - woda, soki i gorących - kawy, herbaty. Wyżywienie będzie zapewnione w miejscu gdzie odbędzie się szkolenie warsztatowe. 5) Zakwaterowanie dla wszystkich uczestników - 2 noclegi ze śniadaniem w pokojach jedno i dwuosobowych, z osobnym węzłem sanitarnym, w obiekcie o standardzie trzygwiazdkowym lub równoważnym. Zakwaterowanie będzie zapewnione w miejscu gdzie odbędzie się szkolenie warsztatowe. 6) Sala na szkolenie warsztatowe w wielkości odpowiadającej liczbie uczestników szkolenia, na terenie województwa małopolskiego (wyposażona w sprzęt audiowizualny, flipcharty), w ciągu dwóch dni szkolenia. Sala musi zostać oznakowana logotypami i sloganami wskazanymi w załączniku nr 7 do SIWZ zgodnie z Księgą Wizualizacji Znaku PROW dostępną na stronie www.minrol.gov.pl. 7) Wystawienie zaświadczeń. Wykonawca zapewni wystawienie zaświadczeń o odbytym szkoleniu dla wszystkich uczestników szkolenia. Wszystkie powstałe w ramach szkolenia ewentualne prezentacje/abstrakty/konspekty zawierać będą stałą i trwałą wizualizacje logotypów i sloganów wskazanych w Załączniku nr 7 do SIWZ zgodnie z Księgą Wizualizacji Znaku PROW dostępną na stronie www.minrol.gov.pl. 5. Publikacja prezentująca dobre praktyki a) Publikacja prezentująca dobrej praktyki z zakresu przedsiębiorczości na obszarach wiejskich. W publikacji zawartych zostanie przynajmniej 30 dobrych praktyk wybranych i opracowanych przez uczestników projektu. Publikacja będzie ilustrowana przy pomocy co najmniej 30 zdjęć, przy czym każda dobra praktyka będzie zilustrowana przynajmniej 1 zdjęciem. Zawartość: wprowadzenie do tematyki kreatywności i innowacji w rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich, rola dobrej praktyki w rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich, prezentacja dobrej praktyki wraz z przynajmniej jednym zdjęciem do każdego opisu, prezentacja autorów opracowań Wykonawca zapewni korektę językową, skład, łamanie i druk publikacji, według następujących wymagań: format: B5; objętość: co najmniej 120 str.; grafika: zdjęcia i okładka pełny kolor; nakład 300 egz. Publikacja na okładce zawierać będzie stałą i trwałą wizualizację logotypów i sloganów wskazanych w załączniku nr 7 do SIWZ zgodnie z Księgą Wizualizacji Znaku PROW dostępną na stronie www.minrol.gov.pl. Ponadto publikacja na stronie redakcyjnej zawierać będzie informacje zawarte w załączniku nr 8 do SIWZ. Wykonawca przekaże Zamawiającemu elektroniczną wersję publikacji, przygotowaną do druku na 7 dni przed drukiem publikacji. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłoszenia uwag do publikacji w terminie 4 dni roboczych od daty otrzymania publikacji. b) Wykonawca zapewni dystrybucję publikacji do: 1. Wojewódzkie Ośrodki Doradztwa Rolniczego - po 11 egz. (razem 176 egz.); 2. Biblioteki w Polsce - obowiązek ustawowy - 24 egz.; 3. Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie O/Kraków - 20 egz. 4. Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie O/ Poznań- 10 egz. 5. Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie O/Radom - - 10 egz. 6. Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie - 10 egz. 7. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi - 10 egz. 8. Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA - 10 egz. 9. Autorzy opisanych dobrych praktyk 30 egz. Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 3 dni roboczych od zakończenia realizacji projektu elektroniczną wersję merytorycznej relacji z realizacji projektu (z 15 zdjęciami) wraz z elektroniczną wersją publikacji gotową do zamieszczenia na portalu Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich. Projekt zostanie zrealizowany w terminie do 31 grudnia 2013 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 730000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.fapa.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach