Przetargi.pl
Zakup usług polegających na zapewnieniu kompleksowej realizacji projektu: Małe inicjatywy duże sukcesy

Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA ogłasza przetarg

  • Adres: 00-930 Warszawa, ul. Wspólna 30
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 623 19 23 , fax. 22 623 19 09
  • Data zamieszczenia: 2013-10-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA
    ul. Wspólna 30 30
    00-930 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 623 19 23, fax. 22 623 19 09
    REGON: 01156286700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.fapa.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Fundacja

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup usług polegających na zapewnieniu kompleksowej realizacji projektu: Małe inicjatywy duże sukcesy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zakup usług polegających na zapewnieniu kompleksowej realizacji projektu: Małe inicjatywy duże sukcesy. Założenia i cele projektu: Celem głównym projektu jest promocja przedsiębiorczości na obszarach wiejskich. Cele szczegółowe projektu: Celem projektu jest identyfikacja najlepszych z najlepszych czyli inicjatyw - przykładów przedsiębiorczości na obszarach wiejskich, które odniosły rynkowy sukces. Celem projektu jest wybranie inicjatyw - przykładów dobrych praktyk, które mogą być polecone mieszkańcom obszarów wiejskich jako godne naśladowania i możliwe do przeniesienia w inne rejony kraju. Projekt obejmuje 2 kluczowe obszary. Pierwszy to część badawcza obejmująca identyfikację, analizę przedsięwzięć, które odniosły sukces rynkowy. Drugi to promocja dobrych praktyk z zakresu przedsiębiorczości. W celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zorganizuje Biuro Projektu, zwane dalej Biurem, odpowiedzialne za całość prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. W celu sprawnego funkcjonowania Biura Wykonawca zapewni: a) zespół składający się z osób zapewniających prawidłową i terminową realizację usług, b) minimum jeden numer telefonu stacjonarnego, numer telefonu komórkowego, numer faksu oraz adres mailowy i korespondencyjny, c) organizację pracy, która umożliwi łatwy kontakt z przedstawicielami Biura Zamawiającemu i uczestnikom projektu. Czas odpowiedzi na zapytanie mailowe nie może przekroczyć dwóch dni roboczych. Przedstawiciele Biura będą ściśle współpracować z Zamawiającym i na bieżąco dostarczać wszelkich informacji o realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca w terminie 3 dni od daty podpisania umowy przekaże Zamawiającemu szczegółowy harmonogram realizacji całości projektu oraz szczegółowy opis sposobu realizacji części badawczej projektu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłoszenia uwag do dokumentu w terminie 5 dni od jego otrzymania. Do uwag Wykonawca zobowiązuje się zastosować nieodpłatnie w terminie 3 dni. Wykonawca w terminie 10 dni od daty podpisania umowy przekaże Zamawiającemu na adres mailowy k.krawczyk@fapa.org.pl i d.dlugosz@fapa.org.pl podstawowe informacje o projekcie oraz zaproszenie na szkolenie przeznaczone do zamieszczenia na portalu KSOW, a ponadto w terminie 3 dni roboczych od zakończenia projektu Wykonawca przekaże Zamawiającemu podsumowującą relację z realizacji całości projektu przeznaczoną do zamieszczenia na portalu KSOW wraz z minimum 20 zdjęciami ze szkoleń oraz broszurę w formacie pdf gotową do zamieszczenia na portalu KSOW. Na realizację projektu złożą się następujące działania: I. Część badawcza projektu: 1. Zapewnienie zespołu ekspertów W celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni Zespół ekspertów składający się co najmniej z 6 ekspertów. Wymagania dotyczące zespołu badawczego: 3 osoby z wykształceniem wyższym magisterskim z zakresu: zarządzania, ekonomii, rolnictwa, socjologii z minimum 2 letnim dorobkiem naukowym oraz udziałem w co najmniej 2 projektach badawczych z zakresu rozwoju obszarów wiejskich, w tym przynajmniej jedna osoba z tytułem doktora z zakresu ekonomii, która będzie kierownikiem zespołu ekspertów. 3 osoby z wykształceniem wyższym magisterskim z zakresu ekonomii, marketingu, zarządzania, rolnictwa w tym nauk pokrewnych (ogrodnictwo, zootechnika, żywienie człowieka), socjologii, i z minimum 2 letnim doświadczeniem w zakresie rozwoju przedsiębiorczości na terenach wiejskich lub kształcenia kadry doradztwa rolniczego. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu skład Zespołu ekspertów wraz z CV jego członków, w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy. Do podstawowych zadań zespołu ekspertów należy: Przeprowadzenie badania - analizy przykładów dobrych praktyk z zakresu przedsiębiorczości na obszarach wiejskich - tj. laureatów konkursów dot. przedsiębiorczości na obszarach wiejskich, co najmniej konkursów: Agro Liga, Sposób na Sukces, opracowanie raportu podsumowującego oraz broszury. 2. Realizacja badania Przedmiotem badania będą konkursy kierowane do przedsiębiorstw na obszarach wiejskich o największym znaczeniu praktycznym i edukacyjnym. Konkursy odgrywające znaczącą rolę w rozwoju przedsiębiorczości (w tym pozarolniczej) na obszarach wiejskich, w aktywizacji gospodarczej mieszkańców wsi oraz w upowszechnieniu dobrych praktyk i wymianie wiedzy oraz doświadczeń tj. co najmniej konkursy: Agro Liga, Sposób na Sukces. Wykonawca zgromadzi na podstawie ogólnodostępnych informacji o konkursach: Agro Liga, Sposób na Sukces, materiały niezbędne dla pracy ekspertów. Ponadto informacje dotyczące laureatów konkursu zostaną zweryfikowane przez Wykonawcę pod kątem, ich aktualności, w szczególności prowadzenia działalności gospodarczej w czasie realizacji badania. Ocenie podlegać będą laureaci konkursów na etapie krajowym, z ostatnich 6 lat. Wykonawca wykorzysta do badania ogólnodostępne źródła informacji dotyczące konkursów: przy czym informacje dotyczące konkursu Sposób na sukces, można znaleźć na stronie: http://www.cdr.gov.pl/index.php/aktualnoci-mainmenu-61/cdr-informuje-mainmenu-43/1198-rozstrzygniecie-xiii-edycji-konkursu-sposob-na-sukces http://www.cdr.gov.pl/pol/instytucja/dzial_row/sukces/katalog_SnS.pdf Informacje dotyczące konkursu Agro Liga są dostępne na stronach Wojewódzkich Ośrodków Doradztwa Rolniczego jako organizatorów konkursu. Badanie będzie realizowane w 3 etapach. Etap 1. Indywidualna praca ekspertów. W pierwszym etapie eksperci pracują niezależnie. Eksperci dokonają wstępnej selekcji laureatów, a następnie wytypują grupy przedsięwzięć według kategorii: inicjatywa indywidualna, inicjatywa rodzinna, inicjatywa zespołowa, agrofirmy, inicjatywy na rzecz rozwoju społeczności lokalnych. Następnie dokonają oceny w wyłonionych konkursach projektów ze względu na następujące kryteria oceny: Konkurencyjność Szansa rozwoju działalności oraz wpływu na lokalny rynek Innowacyjność działań Koszty wdrożenia inicjatywy Możliwość przeniesienia inicjatyw w inne rejony kraju Etap 2. Wspólna praca ekspertów - warsztaty. W drugim etapie badań przy zastosowaniu panelu eksperckiego, eksperci drogą dyskusji prezentując wyniki pracy indywidualnej wybiorą najlepsze w ich wspólnej opinii. Wybiorą takie przedsięwzięcia, które są możliwe do przeniesienia na szerszą praktykę gospodarczą, a co za tym idzie godne upowszechnienia poprzez organizowane dla mieszkańców obszarów wiejskich warsztaty. Warsztaty z ekspertami moderował będzie kierownik zespołu ekspertów. Ocena będzie się odbywać poprzez metodę ekspercką, zespół badawczy w panelu dyskusyjnym będzie oceniał inicjatywy i przydzielał punkty w wysokości: Konkurencyjność (0-30 pkt) Szansa rozwoju działalności oraz wpływu na lokalny rynek (0-30 pkt) Innowacyjność działań (0-15 pkt) Koszty wdrożenia inicjatywy (0-10 pkt) Możliwość przeniesienia inicjatyw w inne rejony kraju (0-15 pkt) Etap 3. Raport podsumowujący. Końcowym efektem prac ekspertów będą wnioski sformułowane w formie pisemnego raportu podsumowującego. Raport będzie zawierał: wprowadzenie do tematyki, opis najciekawszych inicjatyw i przedsięwzięć, które uzyskały największa liczbę punktów, opis czynników sukcesu wybranych przedsięwzięć oraz podsumowanie wszystkich projektów odnoszące się do czynników sukcesu przedsiębiorców na obszarach wiejskich. Wykonawca przekaże Zamawiającemu raport podsumowujący w terminie nie późniejszym niż do dnia 12.12.2013 r., w wersji elektronicznej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłoszenia uwag do raportu w terminie 7 dni od jego otrzymania. Do uwag Wykonawca zobowiązuje się zastosować nieodpłatnie w terminie 5 dni. Okładka raportu zawierać będzie stałą i trwałą wizualizację logotypów i sloganów wskazanych w załączniku nr 6 do SIWZ zgodnie z Księgą Wizualizacji Znaku PROW dostępną na stronie www.minrol.gov.pl. II. Część szkoleniowa projektu. Szkolenia małe inicjatywy duże sukcesy Szkolenia mają na celu przedstawienie praktycznych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej, kluczowych czynników sukcesu oraz spotkanie z przedsiębiorcami, którzy odnieśli sukces na rynku. W ramach szkolenia Wykonawca zapewni: a) Nabór maksymalnie 100 uczestników na 3 dwudniowe szkolenia. Wykonawca dokona naboru maksymalnie 100 uczestników na 3 szkolenia, przy czym jedna grupa szkoleniowa może liczyć nie więcej niż 40 osób. Wykonawca zapewni nabór uczestników przede wszystkim spośród doradców rolniczych, LGD (Lokalne Grupy Działania), nauczycieli szkół rolniczych, uczniów szkół rolniczych. b) Program szkolenia. Szklenie będzie trwało 2 dni. W pierwszym dniu odbędą się wykłady/warsztaty, w drugim dniu wyjazd studyjny i dodatkowo wykłady. Wyjazd studyjny obejmie dwa przedsięwzięcia, które są przykładami dobrych praktyk z zakresu przedsiębiorczości na obszarach wiejskich, przy czym przynajmniej jedno przedsięwzięcie powinno być nagradzane w konkursie Sposób na Sukces lub Agro liga. Długość trasy wyjazdu studyjnego nie przekroczy 200 km, a oba wizytowane przedsiębiorstwa znajdą się w promieniu 100 km od siedziby miejsca noclegu i prowadzenia wykładów/warsztatów. Wykonawca najpóźniej na 10 dni roboczych przed pierwszym szkoleniem przekaże Zamawiającemu szczegółowy program dwudniowego szkolenia wraz z informacją o wykładowcach oraz informacją o wizytowanych miejscach podczas wyjazdu studyjnego, przygotowany na podstawie ramowego programu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłoszenia uwag do programu, wykładowców i wizytowanych miejsc w terminie 5 dni od ich otrzymania. Do uwag Wykonawca zobowiązuje się zastosować nieodpłatnie i niezwłocznie. Ramowy program szkolenia. I dzień: 1. Podstawy psychologiczne podejmowania działalności gospodarczej - 1 godz. 2. Jak skutecznie przygotować przedsięwzięcie - 2 godz.: a) Badania rynkowe, b) Analiza własnych umiejętności i potencjału firmy. 3. Zarządzanie przedsięwzięciem - 1 godz. 4. Psychologia kontaktów z klientem - 1,5 godz. 5. Finanse działalności (jak pozyskać środki finansowe), rozliczenia US i ZUS - 1,5 godz. II dzień 1. Wyjazd studyjny u dwóch przedsiębiorców - 5 godz. 2. Marketing - jak zdobyć klienta - 1,5 godz. 3. Podsumowanie warsztatów. Forum dyskusyjne - 0,5 godz. c) Ilość i niezbędne kwalifikacje wykładowców. Wykonawca zapewni wykładowców w liczbie niezbędnej do prawidłowej realizacji szkoleń oraz z kwalifikacjami adekwatnymi do tematyki prowadzonych zajęć, przy czym Wykonawca zapewni przynajmniej: 4 wykładowców z wykształceniem co najmniej wyższym magisterskim z zakresu psychologii lub socjologii, ekonomii, zarządzania lub rolnictwa oraz z minimum 2 letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie zarządzania, ekonomiki, doradztwa rolniczego, rozwoju obszarów wiejskich lub przedsiębiorczości. d) Sale szkoleniowe Wykonawca zapewnia sale na przeprowadzenie szkolenia pierwszego dnia oraz drugiego dnia. Sala - w wielkości odpowiadającej liczbie uczestników szkolenia, wyposażona w sprzęt multimedialny (komputer + projektor). Sala musi zostać oznakowana w sposób zapewniający odpowiednią widoczność logotypów i sloganów wskazanych w załączniku nr 6 do SIWZ zgodnie z Księgą Wizualizacji Znaku PROW dostępną na stronie www.minrol.gov.pl. e) Zestawy szkoleniowe dla wszystkich uczestników szkolenia szczegółowy program szkolenia długopis plastikowy wyposażony w niebieski wkład, wymiary: min. 140 mm x 10 mm x 10 mm - 100 sztuk; notes minimum 45 - kartkowy w kratkę, papier offset 80g/m?, klejony na górnej krawędzi, z tyłu twarda kartonowa oprawa, format A5 (210 mm x 148 mm) - 100 sztuk; teczka tekturowa w kolorze białym, gładka, format A4, karton 300 g/m? , zadruk 4+0 CMYK, powierzchnia laminowana - 100 sztuk. materiał szkoleniowy - konspekty lub prezentacje wygłaszanych wykładów (minimum 40 stron w formacie A4, zadruk 1 +1 kolor, oprawa po dłuższej krawędzi). Wszystkie elementy zestawu szkoleniowego (w tym materiały szkoleniowe) zawierać będą stałą i trwałą wizualizacje logotypów i sloganów wskazanych w załączniku nr 6 do SIWZ zgodnie z Księgą Wizualizacji Znaku PROW dostępną na stronie www.minrol.gov.pl, przy czym długopisy zostaną opatrzone jedynie logotypami. Ponadto materiały szkoleniowe zawierać będą informacje zawarte w załączniku nr 7 do SIWZ. Wszystkie powstałe w ramach szkolenia prezentacje/abstrakty/konspekty zawierać będą stałą i trwałą wizualizacje logotypów i sloganów wskazanych w załączniku nr 6 do SIWZ zgodnie z Księgą Wizualizacji Znaku PROW dostępną na stronie www.minrol.gov.pl f) Wyżywienie dla wszystkich uczestników szkolenia, w miejscu gdzie odbędzie się szkolenie, w tym: Obiad - 2 podania - składający się co najmniej z dwóch dań gorących oraz napoju; Kolacja - 1 podanie w formie bufetu składająca się co najmniej z: pieczywa, dwóch rodzajów wędlin, nabiału (w szczególności sera białego oraz żółtego), 2 rodzaje sałatek dżemu, kawy oraz herbaty; Serwis kawowy - minimum 3 podania w trakcie szkolenia (2 jednego dnia i 1 drugiego) składający się co najmniej z: kawy, herbaty, ciasteczek, napojów zimnych; g) Zakwaterowanie dla wszystkich uczestników szkolenia, w miejscu gdzie odbędzie się szkolenie Wykonawca zapewni 1 nocleg ze śniadaniem w pokojach jedno i dwuosobowych, z osobnym węzłem sanitarnym, w obiekcie o standardzie trzygwiazdkowym lub równoważnym, dla maksymalnie 100 osób. III. Broszura Małe inicjatywy duże sukcesy w formie elektronicznej. Broszura będzie przeznaczona dla osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą i będzie zawierała część poradnikową dot. prowadzenia działalności gospodarczej oraz część dotyczącą wyników prac zespołu ekspertów - czyli prezentacje przykładów dobrych praktyk. W broszurze zostaną przedstawione wnioski z raportu podsumowującego oraz zaprezentowane wybrane przedsięwzięcia, które mogą stanowić inspiracje do aktywności dla mieszkańców obszarów wiejskich. Broszura zostanie przygotowana przez osoby z zespołu ekspertów oraz wykładowców biorących udział w szkoleniu. Broszura - w formacie PDF będzie o objętości przynajmniej 48 stron w formacie A4. Wykonawca zapewni korektę językową broszury. Broszura będzie zawierała zagadnienia dotyczące organizacji i prowadzenia działalności gospodarczej. Minimalny zakres tematyczny broszury: 1. Wstęp. 2. Wyniki badań zespołu eksperckiego - wnioski z raportu podsumowującego. 3. Przykłady przedsiębiorczości na obszarach wiejskich - min 3. 4. Jak założyć działalność gospodarczą krok po kroku. 5. Organizacja małej firmy. 6. Zarządzenie finansami. 7. Marketing w małym przedsiębiorstwie. 8. Dane kontaktowe do ekspertów (bezpośrednie wsparcie dla osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej). Broszura zawierać będzie stałą i trwałą wizualizację logotypów i sloganów wskazanych w załączniku nr 6 do SIWZ zgodnie z Księgą Wizualizacji Znaku PROW dostępną na stronie www.minrol.gov.pl. oraz informacje zawarte w załączniku nr 7 do SIWZ. Wykonawca przekaże do akceptacji Zamawiającemu tekst i projekt graficzny broszury w wersji elektronicznej najpóźniej do 16.12.2013 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłoszenia uwag do broszury w terminie 4 dni roboczych od jej otrzymania. Do uwag Wykonawca zobowiązuje się zastosować nieodpłatnie w terminie 4 dni roboczych. Pozostałe warunki dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia zawiera wzór umowy, stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 730000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.fapa.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach