Przetargi.pl
Zakup sprzętu i materiałów biurowych na rzecz 41.Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie.

41 Baza Lotnictwa Szkolnego ogłasza przetarg

  • Adres: 08-521 Dęblin, ul. Brygady Pościgowej
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 261 517 525, , fax. 261 519 536
  • Data zamieszczenia: 2020-07-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 41 Baza Lotnictwa Szkolnego
    ul. Brygady Pościgowej 5
    08-521 Dęblin, woj. lubelskie
    tel. 261 517 525, , fax. 261 519 536
    REGON: 61456920000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.wp.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka Wojskowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup sprzętu i materiałów biurowych na rzecz 41.Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zakup sprzętu i materiałów biurowych na rzecz 41.Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, Nr 43/20/N. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych, przez co należy rozumieć, że wykonawca może złożyć ofertę na pełen zakres przedmiotowy jednego lub dwóch zadań, lub trzech lub czterech lub pięciu lub sześciu zadań (części) zamówienia. Częścią zamówienia jest każde kompletne zadanie. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty na wszystkie lub wybrane zadanie (część) zamówienia. Każde zadanie (część) zamówienia będzie oceniane odrębnie. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia określonego w poszczególnych zadaniach zostaną odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2) ustawy Pzp. 3. Postępowanie zostało podzielone na sześć (6) niezależnych zadań. a) ZADANIE I – Sekcja Wychowawcza – urządzenia biurowe. Numer kodu CPV* Nazewnictwo zgodne z Wspólnym Słownikiem Zamówień Publicznych* 30000000-9 30232100-5 42994230-1 Maszyny biurowe i liczące, sprzęt ,materiały z wyjątkiem mebli i pakietów oprogramowania Drukarki i plotery Laminatory b) ZADANIE II – Sekcja Wychowawcza – urządzenia sublimacyjne. Główny przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) Numer kodu CPV* Nazewnictwo zgodne z Wspólnym Słownikiem Zamówień Publicznych* 30000000-9 30232100-5 42994230-1 Maszyny biurowe i liczące, sprzęt ,materiały z wyjątkiem mebli i pakietów oprogramowania Drukarki i plotery Laminatory c) ZADANIE III – Sekcja Wychowawcza – papier do sublimacji. Główny przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) Numer kodu CPV* Nazewnictwo zgodne z Wspólnym Słownikiem Zamówień Publicznych* 30000000-9 30232100-5 42994230-1 Maszyny biurowe i liczące, sprzęt ,materiały z wyjątkiem mebli i pakietów oprogramowania Drukarki i plotery Laminatory d) ZADANIE IV – Sekcja Wychowawcza – papier do plotera. Główny przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) Numer kodu CPV* Nazewnictwo zgodne z Wspólnym Słownikiem Zamówień Publicznych* 30000000-9 30232100-5 42994230-1 Maszyny biurowe i liczące, sprzęt ,materiały z wyjątkiem mebli i pakietów oprogramowania Drukarki i plotery Laminatory e) ZADANIE V – Służba Uzbrojenia i Elektroniki – zakup kalkulatorów i niszczarek. Główny przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) Numer kodu CPV* Nazewnictwo zgodne z Wspólnym Słownikiem Zamówień Publicznych* 30140000-2 30190000-7 Maszyny liczące i rachunkowe. Różny sprzęt i artykuły biurowe. f) ZADANIE VI – Infrastruktura – niszczarka do niszczenia dokumentów. Główny przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) Numer kodu CPV* Nazewnictwo zgodne z Wspólnym Słownikiem Zamówień Publicznych* 30191400-8 Niszczarki 4. Zamawiający nie wymaga osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa niniejsza SIWZ oraz: • Załącznik Nr 1 do SIWZ tj. formularz ofertowy; • Załącznik Nr 4a do SIWZ tj. ogólne warunki umowy dla ZADANIA I, II, III, IV; • Załącznik Nr 4b do SIWZ tj. ogólne warunki umowy dla ZADANIA V; • Załącznik Nr 4c do SIWZ tj. ogólne warunki umowy dla ZADANIA VI. 6. ZADANIE I: • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu materiały biurowe w ilościach, asortymencie i rodzajach określonych w Formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, oraz spełniające wszystkie wymagania jakościowe Zamawiającego. • Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu materiały biurowe w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe we własnym zakresie lub za pośrednictwem wybranego przez siebie przewoźnika do miejsc wskazanych przez Zamawiającego: do magazynu Sekcji wychowawczej 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, znajdującego się na terenie kompleksu Dęblin-Lotnisko; • Dostawa materiałów biurowych winna nastąpić w dzień pracy Zamawiającego, tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach 800-1300, przy udziale przedstawiciela Wykonawcy. O dokładnym terminie dostawy Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego minimum z trzydniowym wyprzedzeniem w kontaktach roboczych telefonicznie na numer: 261 518 878 lub 261 519 738 • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe nowe, nie posiadające wad fizycznych lub prawnych, pochodzące z bieżącej produkcji nie wcześniej niż z 2019 roku. Dostarczone materiały biurowe nie mogą ponadto posiadać śladów ich uszkodzenia lub wcześniejszego używania, winny być opakowane w nienaruszone, fabryczne opakowania, a także winny spełniać wszystkie określone w formularzu ofertowym wymagania i oczekiwania Zamawiającego. • Wraz z dostawą materiałów biurowych Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć stosowne deklaracje zgodności, certyfikaty, karty charakterystyki materiału, atesty, itp.- w stosunku do materiałów, które takowe posiadają, dopuszczających te materiały do powszechnego użytku i stosowania . W przypadku niedostarczenia wraz z dostawą wyżej wymienionych dokumentów, Zamawiającemu przysługuje prawo do odmowy przyjęcia dostawy do momentu uzupełnienia tych braków przez Wykonawcę. • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe do miejsc wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w ust. 3, na własny koszt. Do momentu odbioru przez Zamawiającego dostarczonych materiałów biurowych niebezpieczeństwo związane z ich utratą lub uszkodzeniem ponosi Wykonawca. • Ilościowy i jakościowy odbiór dostarczonych materiałów biurowych zostanie dokonany w miejscu ich dostawy, przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Z czynności odbioru materiałów biurowych sporządzony zostanie protokół odbioru. Podpisany bez zastrzeżeń protokół odbioru będzie stanowić podstawę do wystawienia faktury VAT. • W związku z koniecznością spełnienia wymagań norm wypracowanych w ramach porozumienia NATO (norma STANAG 2494, STANAG 2495, STANAG 4329, NO-02-A080:2008). Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania kodem kreskowym wyrobów będących przedmiotem umowy oraz ich opakowań. • Kod kreskowy powinien zawierać informacje zgodnie z § 4 ust. 1 Załącznika do Decyzji Nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej (Dz. Urz. MON z dnia 7 stycznia 2014r. poz. 11). Przedmiot umowy zakwalifikowany jest do grupy materiałowej 5 (piątej). • Kod umieszczony na etykiecie jednostkowej wyrobu oraz na etykiecie zbiorczej powinien mieć wymiary zgodne z globalnym międzynarodowym i międzybranżowym systemem GS1 (ang. Global System One). Specyfikacja generalna GS1 oraz dokumenty pomocnicze dla dostawcy dostępne są na stronach internetowych www.gs.1org i www.gs1pl.org. • Wyrób nie oznakowany nie zostanie przyjęty do magazynu Zamawiającego. 7. ZADANIE II: • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu materiały biurowe w ilościach, asortymencie i rodzajach określonych w Formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, oraz spełniające wszystkie wymagania jakościowe Zamawiającego. • Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu materiały biurowe w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe we własnym zakresie lub za pośrednictwem wybranego przez siebie przewoźnika do miejsc wskazanych przez Zamawiającego: do magazynu Sekcji wychowawczej 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, znajdującego się na terenie kompleksu Dęblin-Lotnisko; • Dostawa materiałów biurowych winna nastąpić w dzień pracy Zamawiającego, tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach 800-1300, przy udziale przedstawiciela Wykonawcy. O dokładnym terminie dostawy Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego minimum z trzydniowym wyprzedzeniem w kontaktach roboczych telefonicznie na numer: 261 518 878 lub 261 519 738 • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe nowe, nie posiadające wad fizycznych lub prawnych, pochodzące z bieżącej produkcji nie wcześniej niż z 2019 roku. Dostarczone materiały biurowe nie mogą ponadto posiadać śladów ich uszkodzenia lub wcześniejszego używania, winny być opakowane w nienaruszone, fabryczne opakowania, a także winny spełniać wszystkie określone w formularzu ofertowym wymagania i oczekiwania Zamawiającego. • Wraz z dostawą materiałów biurowych Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć stosowne deklaracje zgodności, certyfikaty, karty charakterystyki materiału, atesty, itp.- w stosunku do materiałów, które takowe posiadają, dopuszczających te materiały do powszechnego użytku i stosowania . W przypadku niedostarczenia wraz z dostawą wyżej wymienionych dokumentów, Zamawiającemu przysługuje prawo do odmowy przyjęcia dostawy do momentu uzupełnienia tych braków przez Wykonawcę. • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe do miejsc wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w ust. 3, na własny koszt. Do momentu odbioru przez Zamawiającego dostarczonych materiałów biurowych niebezpieczeństwo związane z ich utratą lub uszkodzeniem ponosi Wykonawca. • Ilościowy i jakościowy odbiór dostarczonych materiałów biurowych zostanie dokonany w miejscu ich dostawy, przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Z czynności odbioru materiałów biurowych sporządzony zostanie protokół odbioru. Podpisany bez zastrzeżeń protokół odbioru będzie stanowić podstawę do wystawienia faktury VAT. • W związku z koniecznością spełnienia wymagań norm wypracowanych w ramach porozumienia NATO (norma STANAG 2494, STANAG 2495, STANAG 4329, NO-02-A080:2008). Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania kodem kreskowym wyrobów będących przedmiotem umowy oraz ich opakowań. • Kod kreskowy powinien zawierać informacje zgodnie z § 4 ust. 1 Załącznika do Decyzji Nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej (Dz. Urz. MON z dnia 7 stycznia 2014r. poz. 11). Przedmiot umowy zakwalifikowany jest do grupy materiałowej 5 (piątej). • Kod umieszczony na etykiecie jednostkowej wyrobu oraz na etykiecie zbiorczej powinien mieć wymiary zgodne z globalnym międzynarodowym i międzybranżowym systemem GS1 (ang. Global System One). Specyfikacja generalna GS1 oraz dokumenty pomocnicze dla dostawcy dostępne są na stronach internetowych www.gs.1org i www.gs1pl.org. • Wyrób nie oznakowany nie zostanie przyjęty do magazynu Zamawiającego. 8. ZADANIE III: • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu materiały biurowe w ilościach, asortymencie i rodzajach określonych w Formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, oraz spełniające wszystkie wymagania jakościowe Zamawiającego. • Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu materiały biurowe w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe we własnym zakresie lub za pośrednictwem wybranego przez siebie przewoźnika do miejsc wskazanych przez Zamawiającego: do magazynu Sekcji wychowawczej 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, znajdującego się na terenie kompleksu Dęblin-Lotnisko; • Dostawa materiałów biurowych winna nastąpić w dzień pracy Zamawiającego, tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach 800-1300, przy udziale przedstawiciela Wykonawcy. O dokładnym terminie dostawy Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego minimum z trzydniowym wyprzedzeniem w kontaktach roboczych telefonicznie na numer: 261 518 878 lub 261 519 738 • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe nowe, nie posiadające wad fizycznych lub prawnych, pochodzące z bieżącej produkcji nie wcześniej niż z 2019 roku. Dostarczone materiały biurowe nie mogą ponadto posiadać śladów ich uszkodzenia lub wcześniejszego używania, winny być opakowane w nienaruszone, fabryczne opakowania, a także winny spełniać wszystkie określone w formularzu ofertowym wymagania i oczekiwania Zamawiającego. • Wraz z dostawą materiałów biurowych Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć stosowne deklaracje zgodności, certyfikaty, karty charakterystyki materiału, atesty, itp.- w stosunku do materiałów, które takowe posiadają, dopuszczających te materiały do powszechnego użytku i stosowania . W przypadku niedostarczenia wraz z dostawą wyżej wymienionych dokumentów, Zamawiającemu przysługuje prawo do odmowy przyjęcia dostawy do momentu uzupełnienia tych braków przez Wykonawcę. • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe do miejsc wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w ust. 3, na własny koszt. Do momentu odbioru przez Zamawiającego dostarczonych materiałów biurowych niebezpieczeństwo związane z ich utratą lub uszkodzeniem ponosi Wykonawca. • Ilościowy i jakościowy odbiór dostarczonych materiałów biurowych zostanie dokonany w miejscu ich dostawy, przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Z czynności odbioru materiałów biurowych sporządzony zostanie protokół odbioru. Podpisany bez zastrzeżeń protokół odbioru będzie stanowić podstawę do wystawienia faktury VAT. • W związku z koniecznością spełnienia wymagań norm wypracowanych w ramach porozumienia NATO (norma STANAG 2494, STANAG 2495, STANAG 4329, NO-02-A080:2008). Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania kodem kreskowym wyrobów będących przedmiotem umowy oraz ich opakowań. • Kod kreskowy powinien zawierać informacje zgodnie z § 4 ust. 1 Załącznika do Decyzji Nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej (Dz. Urz. MON z dnia 7 stycznia 2014r. poz. 11). Przedmiot umowy zakwalifikowany jest do grupy materiałowej 5 (piątej). • Kod umieszczony na etykiecie jednostkowej wyrobu oraz na etykiecie zbiorczej powinien mieć wymiary zgodne z globalnym międzynarodowym i międzybranżowym systemem GS1 (ang. Global System One). Specyfikacja generalna GS1 oraz dokumenty pomocnicze dla dostawcy dostępne są na stronach internetowych www.gs.1org i www.gs1pl.org. • Wyrób nie oznakowany nie zostanie przyjęty do magazynu Zamawiającego. 9. ZADANIE IV: • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu materiały biurowe w ilościach, asortymencie i rodzajach określonych w Formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, oraz spełniające wszystkie wymagania jakościowe Zamawiającego. • Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu materiały biurowe w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe we własnym zakresie lub za pośrednictwem wybranego przez siebie przewoźnika do miejsc wskazanych przez Zamawiającego: do magazynu Sekcji wychowawczej 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, znajdującego się na terenie kompleksu Dęblin-Lotnisko; • Dostawa materiałów biurowych winna nastąpić w dzień pracy Zamawiającego, tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach 800-1300, przy udziale przedstawiciela Wykonawcy. O dokładnym terminie dostawy Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego minimum z trzydniowym wyprzedzeniem w kontaktach roboczych telefonicznie na numer: 261 518 878 lub 261 519 738 • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe nowe, nie posiadające wad fizycznych lub prawnych, pochodzące z bieżącej produkcji nie wcześniej niż z 2019 roku. Dostarczone materiały biurowe nie mogą ponadto posiadać śladów ich uszkodzenia lub wcześniejszego używania, winny być opakowane w nienaruszone, fabryczne opakowania, a także winny spełniać wszystkie określone w formularzu ofertowym wymagania i oczekiwania Zamawiającego. • Wraz z dostawą materiałów biurowych Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć stosowne deklaracje zgodności, certyfikaty, karty charakterystyki materiału, atesty, itp.- w stosunku do materiałów, które takowe posiadają, dopuszczających te materiały do powszechnego użytku i stosowania . W przypadku niedostarczenia wraz z dostawą wyżej wymienionych dokumentów, Zamawiającemu przysługuje prawo do odmowy przyjęcia dostawy do momentu uzupełnienia tych braków przez Wykonawcę. • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć materiały biurowe do miejsc wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w ust. 3, na własny koszt. Do momentu odbioru przez Zamawiającego dostarczonych materiałów biurowych niebezpieczeństwo związane z ich utratą lub uszkodzeniem ponosi Wykonawca. • Ilościowy i jakościowy odbiór dostarczonych materiałów biurowych zostanie dokonany w miejscu ich dostawy, przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Z czynności odbioru materiałów biurowych sporządzony zostanie protokół odbioru. Podpisany bez zastrzeżeń protokół odbioru będzie stanowić podstawę do wystawienia faktury VAT. • W związku z koniecznością spełnienia wymagań norm wypracowanych w ramach porozumienia NATO (norma STANAG 2494, STANAG 2495, STANAG 4329, NO-02-A080:2008). Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania kodem kreskowym wyrobów będących przedmiotem umowy oraz ich opakowań. • Kod kreskowy powinien zawierać informacje zgodnie z § 4 ust. 1 Załącznika do Decyzji Nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej (Dz. Urz. MON z dnia 7 stycznia 2014r. poz. 11). Przedmiot umowy zakwalifikowany jest do grupy materiałowej 5 (piątej). • Kod umieszczony na etykiecie jednostkowej wyrobu oraz na etykiecie zbiorczej powinien mieć wymiary zgodne z globalnym międzynarodowym i międzybranżowym systemem GS1 (ang. Global System One). Specyfikacja generalna GS1 oraz dokumenty pomocnicze dla dostawcy dostępne są na stronach internetowych www.gs.1org i www.gs1pl.org. • Wyrób nie oznakowany nie zostanie przyjęty do magazynu Zamawiającego. 10. ZADANIE V: • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu urządzenia w ilościach i rodzajach określonych w formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, oraz spełniające wszystkie wymagania jakościowe Zamawiającego. • Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu urządzenia w całości terminie 15 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć urządzenia we własnym zakresie lub za pośrednictwem wybranego przez siebie przewoźnika przy udziale przedstawiciela wykonawcy, do miejsc wskazanych przez Zamawiającego, tj. do magazynu Służby Uzbrojenia i Elektroniki 41 Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, znajdującego się na terenie kompleksu Dęblin-Lotnisko, budynek nr 64. • Dostawa urządzeń winna nastąpić w dzień pracy Zamawiającego, tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00-14.00, przy udziale przedstawiciela Wykonawcy. O dokładnym terminie dostaw Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego minimum z dwudniowym wyprzedzeniem w kontaktach roboczych telefonicznie na numer: 261 518 836 lub elektronicznie na adres: monik.boltryk@ron.mil.pl). • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć sprzęt fabrycznie nowy, pochodzący z bieżącej produkcji, nie posiadający wad fizycznych lub prawnych. Dostarczony sprzęt nie może ponadto posiadać śladów ich uszkodzenia lub wcześniejszego używania, być pierwszego gatunku, a także winien spełniać wszystkie określone w ust. 1 wymagania i oczekiwania Zamawiającego. • Wraz z dostawą Wykonawca dostarczy następującą dokumentację w języku polskim: instrukcję obsługi, wypełnioną kartę gwarancyjną, wykaz punktów serwisowych. • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć sprzęt do miejsca wskazanego przez Zamawiającego, o którym mowa w ust. 3, na własny koszt . Do momentu odbioru przez Zamawiającego dostarczonego sprzętu niebezpieczeństwo związane z jego utratą lub uszkodzeniem ponosi Wykonawca. • Ilościowy i jakościowy odbiór dostarczonego sprzętu zostanie dokonany w miejscu jego dostawy, przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Z powyższych czynności zostanie sporządzony protokół przyjęcia dla każdej ze stron. 11. ZADANIE VI: • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu niszczarki w ilościach i wyposażeniu określonym w formularzu ofertowym , stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, oraz spełniający wszystkie wymagania jakościowe Zamawiającego. • Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć niszczarki Zamawiającemu w terminie maksymalnie 21 dni ( dwudziestu jeden ) kalendarzowych od dnia podpisania umowy. • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć niszczarki we własnym zakresie lub za pośrednictwem wybranego przez siebie przewoźnika przy udziale przedstawiciela Wykonawcy i na własny koszt do miejsca wskazanych przez Zamawiającego tj. kompleks wojskowy Dęblin – lotnisko, magazyn Infrastruktury. • Dostawa niszczarek winna nastąpić w dzień pracy Zamawiającego tj. od poniedziałku do piątku w godzinach między 800-1400. O dokładnym terminie dostawy Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego minimum z trzydniowym wyprzedzeniem w kontaktach roboczych: telefonicznie na numer:………………… faksem na numer………….elektronicznie na adres………………………………………………………... • Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć przedmiot umowy nowy, nie posiadający wad fizycznych lub prawnych, pochodzące z bieżącej produkcji. Dostarczone urządzenia nie mogą ponadto posiadać śladów ich uszkodzenia podczas transportu. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć modele urządzeń zadeklarowane w formularzu ofertowym ( załącznik nr 1 do umowy). Dostarczenie innych modeli niszczarek będzie powodem do odmowy przyjęcia dostawy. • Wraz z dostawą niszczarek Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć stosowne dokumenty tj. gwarancja na urządzenia, gwarancja na noże tnące, instrukcja obsługi w języku polskim. • Do momentu odbioru przez Zamawiającego dostarczonego przedmiotu zamówienia niebezpieczeństwo związane z jego utratą lub uszkodzeniem ponosi Wykonawca. • Ilościowy i jakościowy odbiór dostarczonych niszczarek zostanie dokonany w miejscu ich dostawy, przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego ( magazyniera). • Dostarczone niszczarki winny odpowiadać wszystkim właściwościom określonym w opisie przedmiotu zamówienia..
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Dotyczy ZADANIA I, ZADANIA II ZADANIA III, ZADANIA IV, ZADANIA V, ZADANIA VI: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, tj: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SIWZ. 2. Zgodnie z art. 24aa ustawy, Zamawiający dokona najpierw oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zgodnie z kryteriami oceny ofert, określonymi w SIWZ, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3. Zamawiający wymaga wykazania spełniania następujących warunków określonych w art. 22 ust. 1b ustawy, dotyczących: 3.1. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie w przypadku ZADANIA I, ZADANIA II, ZADANIA III, ZADANIAIV, ZADANIAV, ZADANIA VI. 3.2 Sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie w przypadku ZADANIA I, ZADANIA II, ZADANIA III, ZADANIAIV, ZADANIAV, ZADANIA VI. 3.3. Zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie w przypadku ZADANIA I, ZADANIA II, ZADANIA III, ZADANIAIV, ZADANIAV, ZADANIA VI. 4. Spełnianie warunków poprzez poleganie na potencjale „innych podmiotów”: 4.1.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 4.2. Stosowna sytuacja, o której mowa wyżej będzie miała miejsce wyłącznie w przypadku kiedy Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy – przedmiotowe zobowiązanie – w oryginale - Wykonawca musi załączyć do oferty. 4.3. W celu dokonania oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przy wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4.4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 1 niniejszej SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2a do SIWZ). 5. Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego: 5.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, na zasadach określonych w art. 23 ustawy. W tym przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wymagania dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, na zasadach określonych w art. 23 ustawy. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 5.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego warunki udziału w postępowaniu określone w rozdziale V pkt 3.3. niniejszej SIWZ, powinien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie 5.3.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu wykazują zgodnie z pkt. 5.2. 6. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który nie wykaże, że spełnia warunki udziału w niniejszym postępowaniu. 7.Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 24aa ustawy, dokona najpierw oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zgodnie z kryteriami oceny ofert, określonymi w SIWZ, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w języku polskim, zgodnie z wyborem zamawiającego, za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1481 z późn. zm.), osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422, z 2015 r. poz. 1844 oraz z 2016 r. poz. 147 i 615) z zastrzeżeniem postanowień ust. 2. 2. Wykonawca za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1481 z późn. zm.), osobiście lub za pośrednictwem posłańca zobowiązany jest: 2.1. złożyć Ofertę - w formie pisemnej (oryginał) pod rygorem nieważności; 2.2. złożyć Oświadczenie - w formie pisemnej (oryginał) pod rygorem nieważności (zgodnie z wzorem stanowiącym - Załącznik Nr 2a i 2b do SIWZ); 2.3. złożyć oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia - dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców - w oryginale; 2.4. złożyć dokumenty, o których mowa w SIWZ i w rozporządzeniu w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia - inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt. 2.3 - w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. Poświadczenie za zgodność z oryginałem dokonywane w formie pisemnej powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). 2.5. złożyć inne dokumenty, o których mowa w ustawie - w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; 2.6. złożyć pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał) lub kopii poświadczonej notarialnie, bądź przez osoby udzielające pełnomocnictwa; 2.7. zobowiązanie innych podmiotów, w formie pisemnej (oryginał). 3. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekażą - inne niż określone w ust. 2 - oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 4. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu ws dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli Zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy. 6. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 10 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiajmy od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 7. Oświadczenia i dokumenty dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w SIWZ, składane przez Wykonawcę na skutek wezwania Zamawiającego, na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy, zostaną złożone odpowiednio w formie i zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie, Rozporządzeniu w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia i SIWZ. Zamawiający uzna te dokumenty i oświadczenia za złożone w wyznaczonym terminie, jeżeli ich treść w formie pisemnej dotrze do Zamawiającego przed upływem wyznaczonego terminu! 8. Zamawiający na stronie internetowej www.41blsz.wp.mil.pl => BIP => OGŁOSZENIA => ZAMÓWIENIA opublikował Ogłoszenie o zamówieniu oraz niniejszą SIWZ. Wszelkie zmiany/wyjaśnienia/zawiadomienia dotyczące przedmiotowego postępowania również będą publikowane pod w/w adresem. 9. Nie będą udzielane wyjaśnienia na zapytania dotyczące niniejszej SIWZ kierowane w formie ustnej lub drogą telefoniczną. 10. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania wszystkich Wykonawców, w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących SIWZ. 11. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie SIWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. 12. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane przez Wykonawców pisemnie winny być składane na adres: 41. Baza Lotnictwa Szkolnego 08 – 521 Dęblin ul. Brygady Pościgowej 5 budynek Nr 226, pokój nr 7 (Kancelaria Jawna) z dopiskiem: Sekcja Zamówień Publicznych. 13. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane przez Wykonawców drogą elektroniczną winny być kierowane na adres: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl, a faksem na numer: 261 519 536. 14. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane za pomocą faksu bądź drogą elektroniczną wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez wykonawcę zamawiający domniema, że pismo wysłane przez niego na numer faksu lub e-mail podany przez wykonawcę w ofercie zostało doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z treścią pisma. 15. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu nieotrzymania przez wykonawcę informacji związanych z prowadzonym postępowaniem w przypadku wskazania przez wykonawcę w ofercie błędnego numeru telefonu/faksu lub adresu, albo – w przypadku nieprawidłowego działania wskazanych urządzeń – nieprzekazania zamawiającemu numerów zamiennych. 16. Zamawiający powiadomi wykonawców o wynikach postępowania w sposób zgodny z przepisami ustawy. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania zostanie przesłane faksem na numer wskazany w ofercie wykonawcy. Jeśli próba przesłania faksem okaże się negatywna, zawiadomienie zostanie przesłane drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w ofercie wykonawcy. Jeżeli wskazane próby przesłania faksem i drogą elektroniczną będą nieskuteczne, zawiadomienie zostanie przesłane na numer faksu lub adres e-mail wykonawcy ujawniony na stronie internetowej wskazanej w ofercie lub na stemplu firmowym wykonawcy (w przypadku braku numeru faksu lub e-mail w ofercie wykonawcy, zamawiający skontaktuje się z wykonawcą w celu ustalenia danych kontaktowych). Jednocześnie zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania zostanie przesłane pisemnie na adres korespondencyjny wskazany przez wykonawcę w ofercie. 17. Wykonawca może zwracać się do zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące wszelkich wątpliwości związanych ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, sposobem przygotowania i złożenia oferty, kierując swoje zapytania na piśmie pod adres: 41. Baza Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie ul. Brygady Pościgowej 5, budynek Nr 226, pokój nr 7 (Kancelaria Jawna), 08-521 Dęblin z dopiskiem Sekcja Zamówień Publicznych. Zapytania mogą być składane faksem pod numer 261 519 536 bądź drogą elektroniczną na adres: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl pod warunkiem niezwłocznego potwierdzenia treści zapytania na piśmie - pismo winno być nadane w tej samej dacie co faks lub e-mail. Zaleca się nadawanie pism przesyłką listową priorytetową. 18. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa w pkt. 11, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. 19. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w pkt. 11. 20. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zostanie przekazana jednocześnie wszystkim wykonawcom, którym doręczono Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego www.41blsz.wp.mil.pl bez wskazania źródła zapytania. 21. Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do zamawiającego zapytania, w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania. 22. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SIWZ a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie zamawiającego. 23. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmienić treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Dokonaną zmianę zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym doręczono Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia, a jeżeli specyfikacja jest udostępniana na stronie internetowej, zamieści ją także na tej stronie – www.41blsz.wp.mil.pl (BIP => OGŁOSZENIA => ZAMÓWIENIA - w tym samym artykule co pierwotna SIWZ). 24. W przypadku, jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie prowadzącej do zamiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym wykonawców którym doręczono Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia, a jeżeli specyfikacja jest udostępniana na stronie internetowej – zamieści informację na tej stronie.1. Wykonawca składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. 2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 3. Na co najmniej 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, Zamawiający może zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres nie dłuższy jednak niż 60 dni. Dotyczy ZADANIA I, ZADANIA II ZADANIA III, ZADANIA IV, ZADANIA V, ZADANIA VI: 1. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim i składać się z: • wypełnionego formularza ofertowego sporządzonego na wzorze stanowiącym - Załącznik Nr 1 do SIWZ; • oświadczeń - w formie pisemnej (oryginały) pod rygorem nieważności (zgodnie ze wzorami stanowiącymi Załącznik Nr 2a i 2b SIWZ); • Pełnomocnictwa dla lidera konsorcjum (jeśli oferta składana jest przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego); • dokumentów na potwierdzenie równoważności - Jeżeli Wykonawca powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego artykuły równoważne, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w załączniku nr 1do SIWZ, tj. w Formularzu ofertowym. Stosowne dokumenty na potwierdzenie równoważności należy dołączyć do składanej oferty. • Innych dokumentów wymaganych przez obowiązujące przepisy. 2. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający zaleca wykorzystanie formularzy przekazanych przez zamawiającego. 3. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej, w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym (innym jak polski) muszą być składane przez wykonawców wraz z ich tłumaczeniem na język polski, potwierdzonym przez wykonawcę. 4. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. 5. Oferta i załączniki do oferty (oświadczenia i dokumenty) muszą być podpisane przez upoważnion(ego)ych przedstawiciel(a)i wykonawcy: a) w przypadku składania dokumentów w formie kopii, muszą one być poświadczone za zgodność z oryginałem przez upoważnion(ego)ych przedstawiciel(a)i wykonawcy lub osoby wymienione w pkt c), b) poświadczenie za zgodność z oryginałem musi być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem), c) w przypadku podpisywania oferty lub poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osob(ę)y nie wymienion(ą)e w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii przez notariusza lub osoby udzielające pełnomocnictwa w zakresie zgodności kopii z oryginałem i aktualności pełnomocnictwa. 6. Kilku wykonawców może wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. a) pełnomocnictwo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego musi dokładnie określać zakres umocowania; b) jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę wykonawców; c) wszelka korespondencja związana z postępowaniem będzie kierowana do ustanowionego przez wykonawców pełnomocnika (należy podać adres na jaki ma być wysyłana korespondencja). 7. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 9. Zamawiający może żądać, w wyznaczonym przez siebie terminie wyjaśnień dotyczących złożonej oferty. 10. Zamawiający zaleca, aby każda zapisana strona oferty (wraz z załącznikami do oferty) była ponumerowana kolejnymi numerami. 11. Zamawiający zaleca, aby oferta wraz z załącznikami była zestawiona w sposób uniemożliwiający jej samoistną dekompletację (bez udziału osób trzecich) oraz uniemożliwiający zmianę jej zawartości bez widocznych śladów naruszenia. 12. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty (w tym załącznikach do oferty) muszą być parafowane (lub podpisane) własnoręcznie przez osob(ę)y podpisując(ą)e ofertę. Parafka (podpis) winna być naniesiona w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby sporządzającej parafkę). 13. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 96 ust. 3 w związku z ust. 2 i art. 8 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazał, (załączyć dowody, pisemne uzasadnienie), iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. a) Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzania nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności, działania w celu utrzymania ich w poufności. b) Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa”, lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty, c) Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ww. ustawy skutkować będzie wyłączeniem zakazu ujawniania zastrzeżonych informacji; Uwaga ! d) Jeśli Wykonawca składając ofertę wraz z jej załącznikami zamierza zastrzec niektóre informacje w nich zawarte, zgodnie z postanowieniami art. 8 ust. 3 ustawy, zobowiązany jest nie później niż w terminie składania ofert, zastrzec w dokumentach składanych wraz z ofertą, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazać (załączyć do oferty pisemne uzasadnienie), iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Stosownie do powyższego, jeśli Wykonawca nie dopełni ww. obowiązków wynikających z ustawy, Zamawiający będzie miał podstawę uznania, że zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest bezskuteczne i w związku z tym potraktuje daną informację, jako niepodlegającą ochronie i niestanowiącą tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz. 1503 ze zm.). 14. Udostępnieniu podlega protokół wraz z załącznikami. Załączniki do protokołu mogą być udostępniane po dokonaniu przez zamawiającego wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym że oferty są jawne od chwili ich otwarcia. Udostępnianie protokołu oraz załączników do protokołu odbywać się będzie na zasadach określonych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów. 15. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, z zastrzeżeniem art. 93 ust. 4 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach