Przetargi.pl
Zakup i instalacja systemu monitoringu wizyjnego miasta Morąg

Urząd Miejski w Morągu ogłasza przetarg

  • Adres: 14-300 Morąg, ul. 11 Listopada 9
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 7572231 , fax. 089 7572120
  • Data zamieszczenia: 2010-01-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Morągu
    ul. 11 Listopada 9 9
    14-300 Morąg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 7572231, fax. 089 7572120
    REGON: 00068778700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.morag.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup i instalacja systemu monitoringu wizyjnego miasta Morąg
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są: dostawa i instalacja systemu monitoringu miejskiego CCTV IP dla miasta Morąg. Zakres rzeczowy obejmuje: - dostawę i instalację kamer monitorujących z oprzyrządowaniem i oprogramowaniem - dostawę i instalację urządzeń do transmisji danych wraz z oprogramowaniem sterującym - wyposażenie biurowe i techniczne centrum monitorującego i archiwizującego w budynku Komisariatu Policji w Morągu - roboty budowlane (elektryczne i wykończeniowe) w dyżurce Komisariatu Policji w Morągu - uruchomienie monitoringu wraz z przeszkoleniem obsługi i robotami towarzyszącymi w zakresie zaewidencjonowania zamontowanych urządzeń - udzielenia 36-miesięcznej gwarancji obejmującej także serwis - zgodnie z wzorem umowy i kartą gwarancyjną. System ma zapewniać wyświetlanie obrazu, rejestrację i sterowanie kamerami oraz umożliwić przegląd zapisu z rejestratora w centrum monitorującym. Centrum monitoringu znajdować się będzie w budynku Komisariatu Policji. Transmisja sygnałów video, sterowań i sygnałów dodatkowych odbywać się będzie drogą radiową w wolnym paśmie 5,6 - 5,9 GHz oraz 866 Mhz. System monitoringu ma zapewnić możliwość nieprzerwanej, ciągłej obserwacji newralgicznych punktów miasta Morąg. Każda z 9 kamer (+ dwie przenośne) stworzy Punkt Monitorowania (PM), który bezpośrednio lub pośrednio, za pomocą dwóch Punktów Przekaźnikowych (PP), przekaże obraz do Centrum Monitoringu (CM). Budowa wszystkich punktów kamerowych ma być jednakowa pod względem urządzeń, rozwiązania technicznego i technologii wykonania a rozwiązania sprzętowe systemu mają zapewnić możliwość jego rozbudowy. Zestawienie Punktów Monitorowania (PM): 1. Skrzyżowanie ul. Żeromskiego i ul. Śląskiej - PM1 2. Skrzyżowanie ul. 3-go Maja i ul. Mickiewicza - PM2 3. Budynek przy ul. Mickiewicza 3 - PM3 4. Skrzyżowanie ul. Mickiewicza i ul. Kujawskiej - PM4 5. Słup oświetleniowy ul. Parkowa - PM5 6. Budynek apteki przy ul. J.G. Herdera - PM6 7. Rondo ul. 11-Listopada - PM7 8. Urząd Pracy przy ul. Dąbrowskiego - PM8 9. Rondo przy ul. Pomorskiej - PM9 oraz 2 kamery dodatkowe wraz z niezbędnym sprzętem - jako przenośne (o tych samych parametrach co opisane w projekcie), które należy uwzględnić w ofercie. Wszystkie punkty monitorowania (PM) jak i Centrum Monitoringu (CM) będą pracowały w cyfrowej sieci transmisji danych. Zasadniczym medium transmisji sygnałów wizji, sterowania i danych ma być radiowy system transmisji sygnałów w technologii cyfrowej. W celu zapewnienia wysokiej jakości przesyłanych obrazów, ich rejestracji w CM oraz równoczesnej transmisji sygnałów sterowania kamerami, dodatkowych sygnałów służących np. do zdalnej (z Centrum Monitorowania - CM) konfiguracji systemu, zdalnej synchronizacji czasu, sygnałów alarmowych itp. należy zastosować szerokopasmowy, cyfrowy, radiowy system pracujący w paśmie niekoncesjonowanym 5,8GHz System Monitoringu Wizyjnego miasta Morąg będzie spełniał następujące założenia: - obraz przekazywany ze wszystkich kamer ma być wyświetlany w trybie rzeczywistym, - transmisja obrazu ze wszystkich kamer ma się odbywać w trybie triplex, - system musi dawać możliwość zdalnego, ręcznego i automatycznego sterowania ruchem kamer i zmianą ogniskowych obiektywów, - możliwość cyfrowej rejestracji nagrań przez co najmniej 30 dni - poprawne działanie i funkcjonowanie przy o świetleniu dziennym i nocnym pochodzącym od istniejących lamp ulicznych, - możliwość jednoczesnej wizualizacji obrazu ze wszystkich kamerach jednocześnie i zarazem z każdej kamery z osobna w postaci pełnoekranowej, - możliwość dokonywania przez obsługę Centrum Monitoringu archiwizacji wybranych nagrań na nośnikach DVD; - system musi mieć budowę modułową umożliwiającą jego swobodną późniejszą rozbudowę. Punkty Monitorowania i Punkty Przekaźnikowe- szczegóły Składać będą się z kamery szybkoobrotowej w obudowie hermetycznej, wraz z urządzeniami które uchronią kamerę przed roszeniem oraz mrozem tj. grzałką oraz wentylatorami. Kamery muszą działać nawet przy bardzo małym świetle. Szczegółowe wymagania co do kamer umieszczono w projekcie. Kolejnym urządzeniem Punktu Monitorowania jest urządzenie nadawcze wraz z odpowiedniej klasy anteną kierunkową, oraz skrzynka telekomunikacyjna wewnętrzna lub zewnętrzna (w zależności od lokalizacji), w której umieszczone zostaną urządzenia elektroniczne umożliwiające transmisję danych poprzez radiową sieć transmisyjną. Kamery zostaną zamontowane na istniejących słupach lub elewacjach budynków. Założono zastosowanie kamer jednego producenta, dzięki czemu zachowana zostanie pełna kompatybilność wszystkich punktów kamerowych pod względem sterowania i programowania funkcji poszczególnych kamer. Kamery szybkoobrotowe o parametrach: -Rozdzielczość: 520 TVL (Kolor), 570 TVL (B/W) -30x Auto Focus Zoom optyczny -Ruchomy filtr IR - dzień/noc -Zwolniona migawka (Min. o świetlenie 0,0007 Lux) -Stabilizator obrazu (DIS) Kamery które zostaną zainstalowane muszą umożliwić pracę przy różnym natężeniu oświetlenia i w różnych warunkach atmosferycznych. W czasie dnia kamery pracują w trybie kolorowym, w nocy lub w warunkach słabego oświetlenia kamera przełącza się w monochromatyczny tryb pracy. Kamery muszą być wyposażone w funkcję AutoTrack, polegającą na detekcji ruchu w zasięgu pola widzenia kamery, oraz dokonywania automatycznego zbliżenia na poruszający się obiekt i podążanie za nim. Podzespoły kamery zintegrowanej (kamera, obiektyw, mechanizm, układy elektroniczne) muszą być zamontowane w obudowie o stopniu ochrony IP 66. Dodatkowo kamery muszą być umieszczane w obudowach wandaloodpornych, chroniących je przed skutkami uderzeń, co jest szczególnie istotne w przypadku ich lokalizacji w miejscach dostępnych. W kamerach musi być zastosowana automatyczna kontrola wzmocnienia oraz tryb spowolnionej migawki, co jest niezbędne podczas pracy przy niskim natężeniu oświetlenia (np. w warunkach nocnych). Przełączanie trybu pracy kamery z dziennego na nocny odbywać się musi automatycznie, w przypadku natężenia oświetlenia niewystarczającego do pracy w trybie dziennym. Zdalne sterowanie każdą kamerą będzie odbywało się z centrum monitoringu z wykorzystaniem standardowych interfejsów szeregowych. Kamera współpracować musi zarówno z interfejsami RS - 232 jak i RS - 485. Poza sterowaniem prac ą kamery (obroty zarówno w płaszczyźnie pianowej jak i poziomej oraz dokonywanie zbliżeń obrazu - zoom optyczny oraz cyfrowy) musi istnieć możliwość zaprogramowania innych funkcji, takich jak ustawienie presetów czy tras monitorowania. Wszystkie zestawy w PM przystosowane muszą być do efektywnej transmisji nawet w silnie zakłóconym środowisku przemysłowym. Założono, że Punkty Monitorowania PM oraz Punkty Przekaźnikowe PP będą zasilane poprzez zasilacze awaryjne, umieszczonych w skrzynkach PM, Zasilanie odbywać się będzie sieci energetycznej. Ponieważ kamery wymagają zasilania napięciem zmiennym o wartości 24 V, zostaną zastosowane zasilacze 230/24V AC. W każdej szafce punktu kamerowego oraz dostępowego będzie zamontowany zasilacz UPS, umożliwiający podtrzymanie pracy danego PM oraz PP przez co najmniej 30 minut braku napięcia w sieci zasilającej. Poniżej wykonano bilans mocy dla PM oraz PP. Dla zapewnienia widoczności optycznej pomiędzy Punktami Monitorowania a punktami Przekaźnikowymi a Centrum Monitoringu zaistniała konieczność zastosowania na dachu Szpitala aluminiowego masztu antenowego (typowy projekt masztu wraz z obliczeniami wytrzymałościowymi zawarty jest w projekcie budowlanym). Centrum Monitoringu - szczegóły Centrum Monitoringu zlokalizowane będzie w budynku Komisariatu Policji w Morągu i wyposażone w urządzenia rejestrujące. Głównym zadaniem Centrum Monitorowania jest rejestracja obrazów przesyłanych z kamer oraz ich wizualizacja na monitorach. W Centrum Monitoringu poza stanowiskami operatorów znajdować się będzie urządzenie z zainstalowanym oprogramowaniem umożliwiającym rejestrację obrazów przesyłanych z punktów kamerowych. Ze względu na występowanie w instalacji elementów narażonych na skutki wyładowań atmosferycznych (anteny, metalowe konstrukcje wsporcze) wymagane jest zaprojektowanie i wykonanie ochrony odgromowej i przepięciowej. Ochronę przepięciową i odgromową urządzeń radiowych należy wykonać ściśle zgodnie z wymaganiami producenta systemu radiowego, stosując odgromniki i ochronniki przepięciowe wymagane i zalecane przez producenta systemu radiowego. Schemat ideowy oraz schemat połączeń kablowych w Centrum Monitorowania zostały dołączone do projektu budowlanego w postaci załączników. Główne stanowisko operatora będzie się mieściło w budynku Policji w Morągu w dyżurce na parterze. Zostanie tam zainstalowane jedno stanowisko operatorskie. Stanowisko operatora systemu będzie się składać z: - dwóch monitorów LCD o przekątnej 26 (przykładowe parametry monitora zawarte są w projekcie budowlanym): pierwszy monitor - obrazy z kamer w układzie 3x3 drugi monitor - obraz z wybranej kamery w trybie pełnoekranowym - klawiatury z joystickiem do sterowania kamerami (przykładowe parametry klawiatury cyfrowej zawarte są w projekcie budowlanym) Zapis będzie się odbywał na dedykowanym serwerze lub rejestratorze który będzie umieszczony w szafie typu rack wraz z pozostałymi urządzeniami w wyznaczonym pomieszczeniu Komendy Policji. Pojemność dysków do zapisu wideo umożliwi jednoczesny, ciągły zapis obrazów z wszystkich kamer przez 24 godziny na dobę, przez okres nie krótszy niż 30 dni, przy prędkości zapisu obrazów z każdej kamery > 12 klatek/s. Zarejestrowane obrazy będą zabezpieczone przed możliwością ingerencji w zapis i ich cyfrowej modyfikacji. Przewiduje się wyposażenie serwera rejestracji w pojemność dyskową o wartości 8TB. Pojemność dyskowa zapewni rejestrację obrazu z 9 kamer systemu monitoringu miejskiego. Pozwoli to na rozbudowę systemu monitorowania w dalszych etapach realizacji inwestycji. Konfiguracja komputera serwera musi gwarantować możliwość rozbudowy macierzy dyskowej do minimum 20 TB. W celu podtrzymania pracy systemu w przypadkach awarii zasilania ~ 230 V zostanie zastosowany system awaryjnego zasilania złożony z zasilacza UPS z bateriami o odpowiedniej pojemności. Wymagane jest, aby system zasilania awaryjnego umożliwiał podtrzymanie napięcia w CM przez co najmniej 60 minut. Zasilacz UPS należy zamontować w szafie rack w pomieszczeniu Centrum Monitoringu, Przewidziano prace zasilacza UPS z dwoma modułami baterii 2 x EBM zapewniającymi utrzymanie zasilanie przy pełnym obciążeniu przez ok. 65 min. w razie zaniku głównego napięcia zasilania. Zezwala się na dobór urządzeń zamiennych o parametrach równorzędnych lub wyższych niż przedstawione w opisie. Prace dodatkowe (w dyżurce): - szpachlowanie ścian - pomalowanie ścian farbą zmywalną - wykonanie podwieszonego sufitu na stelażu - wykonanie instalacji oświetleniowej pomieszczenia - wymiana drzwi do dyżurki - wymiana drzwi do pomieszczeń dla osadzonych - wymiana biurka SPECYFIKACJA TECHNICZNA URZĄDZEŃ 1. Kamera szybkoobrotowa Minimalne warunki techniczne 410K PIXEL, 1/4 Exview HAD CCD Rozdzielczość: min. 520 TVL (Kolor), 570 TVL (B/W) 30x Auto Focus Zoom optyczny, 12x Zoom cyfrowy Ruchomy filtr IR - dzień/noc Zwolniona migawka (Min. oświetlenie 0,0007 Lux) Szeroki zakres dynamiki WDR (128x) Auto Flip (Automatyczny obrót o 180°) Zabezpieczenie przed niskim zasilaniem Programowanie kamery: Swing(2), Presets(250), Group(12), Tour, Trace, Spiral, Alarmy (4in/1Out) Zaimplementowane protokoły: D-max, Pelco P, Pelco D, Samsung Techwin Obudowa wandaloodporna, IP 66 Stabilizator obrazu (DIS) Standard sygnału NTSC / PAL Przetwornik 1/4 Exview HAD CCD Rozdzielczość min. 520 TVL (Kolor), 570 TVL (B/W) Obiektyw 30x zoom optyczny Zoom cyfrowy 12x (całkowity zoom 420x) Kąt widzenia 55,8°(Wide) - 1,7°(Tele) Minimalne oświetlenie 0,00014 Lux Stosunek sygnału do szumu >50dB (AGC wyłączone) Wyjście wizyjne 1 Vp-p 75 Om Synchronizacja Wewnętrzna / Z sieci zasilającej (Line Lock) Focus Automatyczne / Ręczne Kompensacja tła Włączona / Wyłączona WDR Automatyczne / Wyłączone / Ręczne (Poziom 1~126) Detekcja ruchu Włączona / Wyłączona Auto Flip Włączona / Wyłączona Elektroniczna migawka Automatyczna Balans bieli Automatyczny / Outdoor / Indoor Wejścia / wyjścia alarmowe 4 wejścia / 1 wyjście programowalne Zakres obrotu Pan / Tilt 0°~360° / 0°~92° Prędkość obrotu 0,1°~240° / sekundę (64 poziomy) Ilość presetów 250 Prędkość presetu 360° / sekundę (64 poziomy) Strefy prywatności min. 4 programowalne strefy System komunikacji RS-485 / 422; D-max, Pelco P, Pelco D, Samsung OSD Wbudowane w kamerę Temperatura pracy -40°C~50°C Wilgotność pracy Mniejsza niż 90% RH Masa do 6,0kg (bez uchwytu) Konstrukcja Obudowa aluminiowa, wandaloodporna kopuła (PC) Pobór mocy 21W (Max) Zasilanie AC24V, 60/50 Hz 2. Klawiatura sterująca Minimalne warunki techniczne 5,2 TFT LCD z ekranem dotykowym Możliwość kontrolowania do 512 odbiorników CCTV i kamer Możliwość wyświetlania kamery na monitorze LCD Współpraca z jednostkami alarmu Kontrola do 64 monitorów i do 500 pozycji Preset Kontrola Pan/Tilt, Zoom, Focus, Power, Auto Pan, Aux Control x2, Preset, Group, Trace, Krosownica, Rejestrator, Dzielnik obrazu Współpraca klawiatury CCTV Receiver, kamera obrotowa, Krosownica, Rejestrator, Dzielnik obrazu Klawiatury podrzędne max 8 sztuk Wyświetlacz 5,2 TFT LCD z ekranem dotykowym Transmisja RS-485 (422) Prędkość transmisji RS-485- 9600bps, N, 8, 1 Połączenie kabel połączony z junction box, klawiatura pobiera zasilanie z junction box Kontrola urządzeń do 512 Zestaw Junction box, 10 m kabla Temperatura pracy od 0°C ~+40°C Pobór mocy do 6W Zasilanie DC 12V, 1A 3.Rejestrator cyfrowy Minimalne warunki techniczne Wyświetlanie i nagrywanie w czasie rzeczywistym - 400FPS, Archiwizacja na nośnikach DVD i pendrive przez port USB 2.0 oraz na twardym dysku Zapis dźwięku dla 16 kanałów Jednoczesny: podgląd na żywo, nagrywanie, odtwarzani, archiwizacja zdarzeń i praca w sieci, Kompresja video MPEG-4, połączona z kodekiem audio G.723, Graficzny interfejs użytkownika (w języku polskim), obsługa za pomocą myszki na USB, Sterowanie za pomocą klawiatury, pilotem, z panelu przedniego Sterowanie kamerami PTZ, 16/4 wej./wyj. alarmowych, Wideo Wejścia: 16CH BNC Wyjścia: 2CH (BNC), 1CH(SPOT), 16CH(przelotowe), S-Video(1CH), VGA wyjście (Max. 1024x768) Audio Wejścia/Wyjścia: 16 wejść i 2 wyjścia (1CH do odtwarzania z wybranego wejścia audio) Rozdzielczość Podgląd: 4x4, 2x2, 1x1 (NTSC:720x480, PAL:720x576) Nagrywanie: NTSC: 720x480, 720x240, 320x240, PAL: 704x576, 704x288, 352x288 Kompresja Algorytm: MPEG-4 - wideo, G.723 - audio Funkcje Pentaplex: Nagrywanie, odtwarzanie, podgląd na żywo, archiwizacja i sieć w tym samym czasie Sterowanie: Panel przedni, pilot, mysz, klawiatura Ilość klatek Nagrywanie (FPS): 400(352x288), 200(704x288), 100(704x576) w PAL, Max 25 w D1 (704x576) na kamerę Nagrywanie Tryby: Rzeczywisty, harmonogram, detekcja , alarm Alarm(Zdarzenie,Detekcja): Wybór kanału nagrywania i funkcja pre-recording trwająca: 30sek, 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,20,30,40,50 min Wej. / Wyj. Alarmowe: 16 wejść alarmowych (NO lub NC), 4 wyjścia przekaźnikowe (NO lub NC) Odtwarzanie Normalne, Szybkie i Search Jog & Shuttle: Normalne: x1 prędkość, przewijanie przód, tył: x2,x4,x8,x16 NTSC, PAL), tryby wyszukiwania w/g: zdarzeń alarmowych, detekcji ruchu, czasu HDD Typ: SATA lub SATA II HDD (8szt. po 1 TB) Sieć Protokoły: 10/100 Base-T TCP/IP, UDP, HTTP, SMTP, NTP, DHCP, DDNS Funkcje sieciowe: Podgląd na żywo, sterowanie PTZ, odtwarzanie, archiwizacja, Web (IE) viewer, hierarchiczna, struktura dostępu, konfiguracja zdalna, dwukierunkowe audio, oprogramowanie CMS Ustawienie czasu: Obsługa Network Time Protocol PTZ Pan/Tilt/Zoom: RS485 Archiwizacja Kopia: DVD i USB 2.0, dysk twardy USB 2.0: Backup dziennika zdarzeń (USB) Aktualizacja Sieć / USB2.0 Aktualizacja firmware za pomocą USB, sieć Zasilanie AC 100~240V 4.Moduł telemetrii do sterowania kamerami obrotowymi oraz rejestratorami Minimalne warunki techniczne Dwukierunkowe przesyłanie protokołu RS485, RS232 oraz TTL 5V Sterowanie kamerami obrotowymi Sterowanie rejestratorami DVR Zdalne zarządzanie systemami alarmowymi oraz ppoż 10 niezależnych kanałów pracy Moc nadawcza 500mW do regulowania Transmisja dwukierunkowa (half duplex) Nie wymaga widzialności optycznej anten Możliwość retransmisji sygnału Antena prętowa, uchwyt masztowy Częstotliwość pracy od 869,4 do 869,65 MHz Moc 200mW oraz 500mW Zasięg 6 km Prędkość transmisji 1200, 2400, 4800, 9600bps Format 8N1 oraz 8E1 Czułość -115dBm Impedancja 50 Ohm Modulacja RC2FSK Temperatura pracy -20 do 55°C Zasilanie 10-15V/400mA DC 5.Nadajnik i odbiornik video do bezprzewodowej transmisji obrazu i dźwięku Minimalne warunki techniczne 8 niezależnych kanałów video Zintegrowana antena kierunkowa Minimalny zasięg - 5km Retransmisja sygnału Transmisja w czasie rzeczywistym Częstotliwość pracy od 5725MHz do 5875MHz Moc <25mW; 13-16 dBm Czułość odbiornika -85dBm Impedancja 50 Ohm Modulacja FM Format video PAL, NTSC Złącza video BNC 75 Ohm, 1 Volt p-p Audio BNC stereo 600 Ohm, 1 Volt p-p Pasmo przenoszonego dźwięku 30Hz do 12kHz Zasilanie 10-12V/500mA DC Temperatura pracy -20 do 55°C 6. Macierz dyskowa HDD Minimalne warunki techniczne 8 TB pamięci w macierzy Opcja łączenia macierzy Obsługa min. 8 dysków SATA lub SATA 2 z funkcją HOT-SWAP Inteligentny system regeneracji po zaniku zasilenia RAID Mirroring - wbudowana funkcja Możliwości konfiguracyjne HDD Min. 8x HOT-SWAP (SATA lub SATA II) Interfejs 1x RJ45 Gigabit Ethernet dla rejestratora 1x RJ45 Gigabit Ethernet dla macierzy Temperatura Użytkowania: +5 °C ~ +45 °C Przechowywania: -10 °C ~ +55 °C Wilgotność względna Użytkowania: 30 ~ 80% bez kondensacji Przechowywania: 93% bez kondensacji Uzas. / pobór prądu 100~230 VAC / maks. 85 W (śr. 60 W) Zakres przedmiotu zamówienia opisuje także dokumentacja projektowa i przedmiary robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 351200001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 4 500.00 PLN (słownie: cztery tysiące pięćset 00/100 PLN)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.), spełniający warunki i wymagania określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w art. 22 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Warunek do spełnienia i sposób dokonywania jego oceny: 1. Sytuacja podmiotowa wykonawcy Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych 2. Zdolność ekonomiczna i finansowa Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia 3. Zdolność techniczna Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zamawiający żąda złożenia: 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. 2.Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. 3. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 4. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 9 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda: 1. Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia do: - kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz - osobę posiadającą licencję pracownika zabezpieczenia technicznego I stopnia. tj. kserokopie uprawnień budowlanych oraz aktualne zaświadczenia o przynależności tych osób do właściwej izby samorządu zawodowego (jeżeli dotyczy) 2. Wykaz wykonanych zamówień w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawy te zostały wykonane należycie (Załącznik Nr 5). Warunkiem Zamawiającego jest, by wykonawca wykazał jedną dostawę wraz z montażem i uruchomieniem systemu monitoringu wizyjnego terenów miejskich o wartości nie mniejszej niż 150 000 zł brutto. W przypadku składania oferty wspólnej ww. wykaz składają ci z wyko?nawców składających ofertę wspólną, którzy potwierdzają spełnienie wa?runku. Warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. 3. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 4.Wskazanie przez wykonawcę w ofercie rodzaju powierzonej części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (załącznik Nr. 6). W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda: 1. Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Zamawiający uzna, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówie?nia, jeżeli suma ubezpieczenia wynikająca z polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia nie będzie niższa niż 100 000,00zł. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Warunek wysokości sumy ubezpieczenia zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. Polisa musi być ważna, lub odnawiana przez cały okres realizacji zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/morag_gmina_miejska/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach