Przetargi.pl
Zakup gazu ziemnego dla Gminy i Miasta Nisko oraz podległych jednostek organizacyjnych na rok 2020

Gmina Nisko ogłasza przetarg

  • Adres: 37-400 Nisko, Plac Wolności
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 8415643, 15 8415638 , fax. 158 415 630
  • Data zamieszczenia: 2019-10-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nisko
    Plac Wolności 14
    37-400 Nisko, woj. podkarpackie
    tel. 15 8415643, 15 8415638, fax. 158 415 630
    REGON: 54413100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nisko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup gazu ziemnego dla Gminy i Miasta Nisko oraz podległych jednostek organizacyjnych na rok 2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest: „Zakup gazu ziemnego dla Gminy i Miasta Nisko oraz podległych jednostek organizacyjnych na rok 2020” 3.2 Do wymagań ogólnych dla przedmiotu umowy należy przyjąć: 1. Zamówienie obejmuje kompleksową dostawę (sprzedaż i świadczenie usług dystrybucji) gazu ziemnego na potrzeby Zamawiającego do punktów poboru określonych w Załączniku nr 5 do SIWZ. 2. Szczegółowe dane dotyczące dostawy i sposobu jej wykonania: 1) Zamawiający zamawia dostawy gazu na okres od dnia 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r., z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie dostawy paliwa gazowego nastąpi nie wcześniej niż po spełnieniu wszystkich warunków przyłączenia do sieci OSD, oraz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania obowiązujących umów kompleksowych (sprzedaży i dystrybucji paliwa gazowego) z dotychczasowym dostawcą oraz po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy. Obecne umowy wymagają wypowiedzenia i kończą się z dniem 31.12.2019r. 2) Zamawiający zamawia paliwo gazowe w poszczególnych miesiącach roku umownego w szacunkowych ilości zgodnie z załączonym wykazem. 3) Alternatywne źródło energii w przypadku przerw lub ograniczeń w dostarczaniu paliwa gazowego - brak. 4) Rozliczenia za dostarczone paliwo gazowe odbywać się będą na podstawie odczytów wskazań istniejącego układu pomiarowo – rozliczeniowego (gazomierza). Okres rozliczeniowy będzie zgodny z postanowieniami pkt 4.3.3. Taryfy Operatora Usług Dystrybucyjnych dla usług dystrybucji paliw gazowych w zakresie liczby odczytów dla danej grupy taryfowej. 5) Wynagrodzenie wykonawcy w okresie rozliczeniowym stanowić będzie suma opłat za faktyczne zużycie paliwa gazowego, opłatę abonamentową, opłatę sieciową stalą, opłatę sieciową zmienną. Wynagrodzenie z tytułu wykonywania przedmiotu zamówienia będzie rozliczane w okresach rozliczeniowych odpowiadających miesiącom kalendarzowym. Wynagrodzenie będzie płatne na podstawie faktury VAT wystawionej przez wykonawcę. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie …. dni od daty wystawienia zamawiającemu faktury VAT. Zamawiający będzie wykorzystywał paliwo na cele grzewcze, na potrzeby własne związane z prowadzoną działalnością. Zamawiający informuje, że nie jest płatnikiem podatku akcyzowego. Zamawiający nie wyraża zgody na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej 6) Rozliczenie przesyłu gazu nastąpi na podstawie aktualnych w danym momencie taryf Sprzedawcy i taryf Operatora systemu dystrybucyjnego zatwierdzonych przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. 7) Stawki podane przez wykonawcę nie będą podlegały zmianom przez okres realizacji zamówienia, z wyjątkiem: a) w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT wówczas ceny jednostkowe gazu oraz szacunkowe wynagrodzenie Wykonawcy określone w umowie zostaną zmienione o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT wynikającej z właściwych przepisów, od dnia ich wejścia w życie, b) w przypadku, jeśli konieczność wprowadzenia zmian umowy wynika ze zmiany taryfy zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, c) taryfy określone przez wykonawcę w ofercie ulegną obniżeniu w toku realizacji zamówienia w przypadku, gdy taryfy zatwierdzone przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki będą niższe od taryf wynikających w przedłożonej ofercie, wykonawca ma obowiązek wówczas stosować względem zamawiającego obniżone taryfy. 8) Umowę przygotowuje Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie. Wykonawca, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę zobowiązany będzie do podpisania umowy na warunkach będących przedmiotem zamówienia publicznego, według jednolitego wzoru umowy ustalonego z wybranym Wykonawcą. 9) W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu; w tym przypadku Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy (art.145 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych), 10) Warunki rozwiązania umowy: a) Rozwiązanie Umowy kompleksowej może nastąpić w każdym czasie za pisemnym porozumieniem Stron. b) Rozwiązanie Umowy kompleksowej może nastąpić za wypowiedzeniem przez każdą ze Stron z zachowaniem siedmiodniowego (7) okresu wypowiedzenia w przypadku rażącego naruszenia postanowień Umowy lub istotnych postanowień IRiESD przez drugą Stronę, pomimo uprzedniego wezwania jej do zaniechania naruszeń i usunięcia ich skutków w wyznaczonym, odpowiednim terminie. Za rażące naruszenie Umowy przez Odbiorcę uznaje się w szczególności nieustanowienie zabezpieczenia w przypadku i na zasadach określonych w Umowie i Ogólnych warunkach umowy. – „OWU” c) W przypadku, o którym mowa w punkcie VIII ust. 1 lit. c) Ogólnych warunków umowy, Sprzedawca może rozwiązać Umowę z zachowaniem siedmiodniowego (7) okresu wypowiedzenia. d) W przypadku rozwiązania umowy wiążącej Sprzedawcę z OSD lub z OSP z przyczyn leżących po stronie Odbiorcy, skutkującego utratą możliwości dostarczania Paliwa gazowego do Odbiorcy, Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu informacji o takim rozwiązaniu zobowiązuje się poinformować Odbiorcę o tym fakcie na piśmie. W takim wypadku Umowa ulega rozwiązaniu z dniem rozwiązania umowy wiążącej Sprzedawcę z OSD lub z OSP. e) W przypadku, gdy okoliczność siły wyższej utrzymuje się nieprzerwanie dłużej niż trzydzieści (30) dni w Roku umownym, Strona, która została zawiadomiona o działaniu siły wyższej może rozwiązać Umowę z zachowaniem co najmniej czternastodniowego (14) terminu wypowiedzenia. f) W przypadku zmiany dotychczasowego Sprzedawcy, Umowa z Odbiorcą końcowym ulega rozwiązaniu z końcem Miesiąca gazowego następującego po Miesiącu gazowym, w którym oświadczenie o wypowiedzeniu zostało złożone Sprzedawcy. Odbiorca ten może wskazać późniejszy termin rozwiązania Umowy. 3. Częściowa zmiana Sprzedawcy polegająca na zawarciu kolejnej umowy kompleksowej z kolejnym sprzedawcą i jednoczesnym zmniejszeniu Mocy umownej u dotychczasowego Sprzedawcy lub częściowym wypowiedzeniu Umowy z dotychczasowym Sprzedawcą, następuje zgodnie z procedurą zmiany sprzedawcy zawartą w IRiESD. W takiej sytuacji Moc umowna u dotychczasowego Sprzedawcy ulega zmniejszeniu z końcem Miesiąca gazowego następującego po Miesiącu gazowym, w którym oświadczenie o zmniejszeniu Mocy umownej zostało złożone Sprzedawcy. Odbiorca ten może wskazać późniejszy termin zmniejszenia Mocy umownej. 4. Wszelkie zmiany Umowy kompleksowej, jej wypowiedzenie lub rozwiązanie, wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności z zastrzeżeniem sytuacji określonych w Umowie i Ogólnych warunkach umowy. 5. Zamawiający informuje, iż jest zwolniony od akcyzy na podstawie art.31b ust. 2 pkt 2 Ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym. (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1114 z późn. zm.). Zamawiający jako organ administracji publicznej jest odbiorcą wyrobu gazowego o kodzie CN 2711 21 00 Gaz ziemny w stanie gazowym. 6. W sprawach nieuregulowanych Umową kompleksową mają zastosowanie w szczególności następujące akty prawne: Ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne. (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 755 z późn. zm.). wraz z przepisami wykonawczymi, Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1025 z późn. zm.), ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień Publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.). 7. Wykonawca przyjmuje dodatkowo na siebie obowiązki:  zgłoszenia wskazanemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy sprzedaży gazu,  działania w zakresie wypowiadania dotychczas obowiązującej umowy sprzedaży gazu,  reprezentowania przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach wiązanych z zawarciem umowy o świadczenie usług dystrybucji, w szczególności do uzyskania i przedłożenia Zamawiającemu – Uczestnikowi do podpisania niezbędnych dokumentów pod warunkiem pozytywnego rozpatrzenia wniosku przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, reprezentowania odbiorcy końcowego w kontaktach z dotychczasowym Sprzedawcą gazu lub Operatorem Systemu Dystrybucji w sprawach związanych z procesem zmiany sprzedawcy. 8. Każda jednostka organizacyjna tj. Gmina i Miasto Nisko zawrze z Wykonawcą indywidualną umowę kompleksowej dostawy (sprzedaż i świadczenie usług dystrybucji) gazu ziemnego dla zarządzanych przez siebie obiektów na warunkach określonych w niniejszym SIWZ-ie, które wykazane są w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącego Załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09123000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 zł słownie: (pięć tysięcy złotych 00/100) 8.2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 08.11.2019 r. do godz. 11:30. 8.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nadsański Bank Spółdzielczy z siedzibą w Stalowej Woli 68 9430 0006 0037 8343 2000 0001, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 8.4 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 8.5 Dowód wniesienia wadium winien być załączony do oferty. 8.6 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym 8.7 Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 8.8 Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8.9 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8.10 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.11 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8.12 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8.13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8.14 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże iż: a) zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy Prawo energetyczne posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, b) zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy Prawo energetyczne posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki - w przypadku Wykonawców będących Właścicielami sieci dystrybucyjnej lub posiada aktualną podpisaną umowę generalną z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji gazu na obszarze na którym znajduje się miejsce dostarczenia gazu ziemnego - w przypadku Wykonawców nie będących Właścicielami sieci dystrybucyjnej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: ---1--- Wypełniony formularz oferty– Załącznik nr 1 do SIWZ ---2--- Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postępowaniu oraz do podpisania umowy (o ile nie wynika to z dokumentów rejestracyjnych). Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy, zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty oraz podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza, kopię pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta Wykonawcy przez osoby do tego upełnomocnione ---3--- Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji na potrzeby realizacji zamówienia niezbędnych zasobów na potwierdzenie spełnienia wymagań Zamawiającego odnośnie zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej - jeżeli dotyczy. ---4--- Pełnomocnictwo udzielone przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - jeżeli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach