Przetargi.pl
Zakup energii elektrycznej wraz z dystrybucją dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nowej Dębie

Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nowej Dębie ogłasza przetarg

  • Adres: 39-460 Nowa Dęba, ul. M. C. Skłodowskiej
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 8462651 w. 120
  • Data zamieszczenia: 2020-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nowej Dębie
    ul. M. C. Skłodowskiej
    39-460 Nowa Dęba, woj. podkarpackie
    tel. 15 8462651 w. 120
    REGON: 56329800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: zoznowadeba.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup energii elektrycznej wraz z dystrybucją dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nowej Dębie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz z jej przesyłem (dystrybucją) do obiektów Zamawiającego. Energia elektryczna będzie dostarczana do następujących budynków: a) Stacja transformatorowa przy ul. M.C. Skłodowskiej 1A 39-460 Nowa Dęba Sekcja I Taryfa B23, PPE 480548208000014247 Nr licznika 96327088 Moc umowna 105 kW Szacunkowe zużycie energii elektrycznej w okresie 24 miesięcy wyniesie 590 412 kWh b) Stacja transformatorowa przy ul. M.C. Skłodowskiej 1A 39-460 Nowa Dęba Sekcja II Taryfa B23, PPE 480548208000014247 Nr licznika 96453746 Moc umowna 105 kW Szacunkowe zużycie energii elektrycznej w okresie 24 miesięcy wyniesie 669 998 kWh c) Budynek Oddziału Rehabilitacji ul. Rzeszowska 8 39-460 Nowa Dęba, Nr układu pomiarowego 08/0101/0107/0 63 A, PPE-480548108002546923, Nr licznika 10548872, Tarfa C11 Szacunkowe zużycie energii elektrycznej w okresie 24 miesięcy wyniesie 67 420 kWh. d) Budynek Oddziału Rehabilitacji ul. Rzeszowska 8 39-460 Nowa Dęba, Nr układu pomiarowego 08/0101/0242/0 40 A, PPE-480548108002547024, Nr licznika 04143835 Tarfa C11 Szacunkowe zużycie energii elektrycznej w okresie 24 miesięcy wyniesie 29 302 kWh. Całkowite szacowane zużycie energii elektrycznej w obiektach SPZZOZ w Nowej Dębie wynosi 1 357 132 kWh na okres 24 m-cy. Szacowane roczne zużycie energii elektrycznej ma jedynie charakter orientacyjny. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 2 do SIWZ – Formularz cenowy. Podana wartość zużycia energii czynnej oraz nadwyżka energii biernej indukcyjnej określona w Załączniku nr 2 do SIWZ jest szacunkowa, podana w celu określenia wartości zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości zamawianej energii elektrycznej. Z tytułu zmniejszenia zakresu ilościowego w okresie trwania umowy nie będą przysługiwać Wykonawcy żadne roszczenia wobec Zamawiającego. Warunki jakości energii elektrycznej określone są w Polskiej Normie PN-EN 50160: 2002/Ap1: 2005 – Parametry napięcia zasilającego w publicznych sieciach rozdzielczych lub równoważna. Do regulacji w/w Normy zostały dostosowane zapisy w odpowiednich aktach prawnych. Wobec powyższego Wykonawca zobowiązany będzie, aby dostawa energii elektrycznej oraz świadczenie usługi przesyłania i dystrybucji odbywała się na warunkach określonych w szczególności: 1) w Ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 833) 2) w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego. (Dz. U. Nr 93, poz. 623 z późn. zm.); 3) w Ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 459 z późn. zm.); 4) w zasadach określonych w koncesji Wykonawcy. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust., 1-3 ustawy Pzp należy rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji. Prawem opcji jest możliwość zwiększenia dostaw energii elektrycznej na warunkach określonych w umowie sprzedaży do 30 % ilości zamówienia podstawowego. Maksymalna ilość energii w zakresie prawa opcji wynosi do 407139,6 kWh. Maksymalne wynagrodzenie Wykonawcy za sprzedaż przedmiotu umowy w zakresie prawa opcji nie przekroczy kwoty do 192.784,33 zł. netto. Ceny jednostkowe będą takie same dla zamówienia podstawowego oraz zamówień udzielanych w ramach prawa opcji zgodnie z podaną stawką dla danego roku. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie. Okoliczności, w jakich może dojść do skorzystania z prawa opcji: Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od dodania nowych punktów poboru energii elektrycznej lub zwiększenia zapotrzebowania na dostawę energii elektrycznej do ppe określonych w załączniku nr 2 do SIWZ. W przypadku włączania nowych punktów poboru energii elektrycznej zmiany w ich ilości wynikać mogą np. ze zmiany właściwości technicznych punktu poboru, budowy nowych punktów poboru, zmiany stanu prawnego punktu poboru, zmiany w zakresie nabywcy, odbiorcy, płatnika w szczególności przeniesienia praw i obowiązków związanych z obiektem, przy którym znajduje się dany punkt poboru energii elektrycznej. Niewykonanie przez Zamawiającego przedmiotu Umowy w zakresie maksymalnej wartości przedmiotu zamówienia nie wymaga podania przyczyny. Okoliczności, w jakich może dojść do skorzystania z prawa opcji: Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od dodania nowych punktów poboru energii elektrycznej lub zwiększenia zapotrzebowania na dostawę energii elektrycznej do ppe określonych w załączniku nr 2 do SIWZ. W przypadku włączania nowych punktów poboru energii elektrycznej zmiany w ich ilości wynikać mogą np. ze zmiany właściwości technicznych punktu poboru, budowy nowych punktów poboru, zmiany stanu prawnego punktu poboru, zmiany w zakresie nabywcy, odbiorcy, płatnika w szczególności przeniesienia praw i obowiązków związanych z obiektem, przy którym znajduje się dany punkt poboru energii elektrycznej. Wartość przedmiotu zamówienia: a) podstawowego (gwarantowanego) wynosi 70%, b) z prawem opcji wynosi do 30% maksymalnej wartości przedmiotu zamówienia. Zwiększenie liczby punktów poboru energii jest możliwe jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w formularzu ofertowym Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający na potwierdzenie spełnienia tego warunku, wymaga aby Wykonawca posiadał aktualną na dzień składania ofert koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2019 poz. 755 z późn. zm.) lub ważna wydana na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniająca do wykonywania w/w działalności. Dokument ten będzie potwierdzeniem, że Wykonawca posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej przedmiotem zamówienia działalności zawodowej. Wstępnym potwierdzeniem spełniania warunków udziału przez Wykonawcę będzie złożenie wraz z ofertą Oświadczenia - wg wzoru zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ, zgodnie z SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt. 2 nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt. I.1.2. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolności, którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje dostawy, których wskazane zdolności dotyczą. W celu wstępnego wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu każdy wykonawca musi dołączyć do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia wskazanych w Części C pkt II SIWZ oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenia, o których mowa w pkt 1) i 2) dotyczące tych podmiotów. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 1) i 2), składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, w których każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczeniu wskazanej w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2020, poz. 1076). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie oświadczenie, o którym mowa w niniejszym pkt. składa każdy z Wykonawców. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2.3), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 4 stosuje się. Załącznik nr 1 do SIWZ- Formularz ofertowy, Załącznik nr 2- Formularz cenowy, Załącznik nr 4 do SIWZ - Oświadczenie dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu, Załącznik nr 3 do SIWZ - Oświadczenie dot. braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Załącznik nr 5 do SIWZ – Oświadczenie dot. grupy kapitałowej, Załącznik nr 6- Istotne postanowienia umowy. Pełnomocnictwo w przypadku, gdy osoba lub osoby podpisujące ofertę działają na podstawie pełnomocnictwa i/lub pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy/Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach