Przetargi.pl
Zakup energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego oraz obiektów gminnych na terenie Gminy Kiszkowo od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.

GMINA KISZKOWO ogłasza przetarg

  • Adres: 62-280 Kiszkowo, ul. Szkolna 2
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA KISZKOWO
    ul. Szkolna 2
    62-280 Kiszkowo, woj. wielkopolskie
    REGON: 631259502
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kiszkowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego oraz obiektów gminnych na terenie Gminy Kiszkowo od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. Przedmiot zamówienia obejmujeA. zakup energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego oraz obiektów gminnych na terenie Gminy Kiszkowo od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r. zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 716, 868, 1093, 1505 z późn. zm.) dla 68 punktów poboru dot. oświetlania ulicznego oraz 69 punktów poboru dot. obiektów gminnych.B. wykonanie czynności wynikających z pełnomocnictwa, stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ (nr 3 do umowy).3.1. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie dla potrzeb obiektów zakwalifikowanych do:C. 1 grupy – oświetlenie uliczne oraz D. 2 grupy – obiektyE. Szczegółowy wykaz punktów poboru energii elektrycznej z mocami zamówionymi zawiera:ZAŁĄCZNIK A – szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – wykaz PPE dot. oświetlenia ulicznego, stanowiący integralną część niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówieniaZAŁĄCZNIK B – szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – wykaz PPE dot. obiektów, stanowiący integralną część niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Prognozowane szacunkowe łączne zużycie energii elektrycznej w okresie od dnia 01.01.2023 r. do dnia 31.12.2023 r. wynosi 544 MWh, w tym: 252 MWh dot. obiektów gminnych,292 MWh dot. oświetlenia ulicznego.Szacunkowe poziomy zużycia energii elektrycznej od 01.01.2023 r. do dnia 31.12.2023 r. oparte są na rzeczywistym poborze energii elektrycznej w okresie 2018 r. – 2020 r.Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w projekcie umowy sprzedaży energii elektrycznej – załącznik nr 5 do SWZ.5. Prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny, służący do porównania ofert i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu nie pobrania przez Zamawiającego przewidywanej ilości energii. Powyższe dane mają wyłącznie charakter orientacyjny, służący do porównania ofert i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości. Wykonawca winien uwzględnić wahanie poboru energii elektrycznej na poziomie (+/-)10%.6. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami jakości obsługi odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną.7. Standardy jakościowe przedmiotu zamówienia – energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z postanowieniami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami, które zapewniał będzie OSD.8. Dodatkowo opis przedmiotu zamówienia został uszczegółowiony w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 5 do SWZ.9. Rozliczenie sprzedaży odbywać się będzie na podstawie faktycznego zużycia energii elektrycznej przy stałych cenach jednostkowych za 1 MWh w całym okresie realizacji zamówienia.10.1 Wybrany wykonawca będzie zobowiązany do wykonania wszelkich formalności i czynności niezbędnych do przejęcia obowiązków sprzedawcy energii w terminie umożliwiającym rozpoczęcie zakupu energii elektrycznej od dnia 01.01.2023 r.10.2 Warunkiem rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej we wskazanym (w odniesieniu do poszczególnych punktów poboru) terminie jest pozytywne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy, posiadanie przez odbiorcę ważnej umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej oraz skuteczne wygaśnięcie dotychczas obowiązujących umów.10.3 Zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów związanych z wykonaniem tych czynności jak również kosztów wynikających z uchybień Wykonawcy wynikłych w trakcie ich realizacji. Zamawiający może dochodzić odszkodowania wynikającego z niedotrzymania terminu oraz innych poniesionych szkód z winy Wykonawcy.11.1 Zamawiający informuje, że proces zmiany sprzedawcy energii elektrycznej odbywa się po raz kolejny dla wszystkich punktów poboru.11.2 Ważność obowiązującej umowy na zakup energii elektrycznej dla wszystkich punktów poboru upływa z dniem 31.12.2022 r.13.1 Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) Zamawiającego jest ENEA Operator Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. ul. Strzeszyńska 58; 60-479 Poznań.13.2 Zamawiający ma podpisane umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby obiektów gminnych i oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Kiszkowo na czas nieoznaczony.14.1 Wykonawca, w oparciu o udzielone Pełnomocnictwo (załącznik nr 6 do SWZ), zobowiązany będzie do zgłoszenia w imieniu własnym i zamawiającego umowy sprzedaży energii elektrycznej właściwemu OSD zgodnie z obowiązującymi przepisami. 14.2 Wykonawca dokona zgłoszenia punktów poboru wyłącznie w oparciu o przekazane przez zamawiającego (po zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej) dane do zmiany sprzedawcy.15. Zamawiający po wyłonieniu Wykonawcy przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel niezwłocznie po podpisaniu umowy.16. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w:  Załącznik nr A – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dot. oświetlania ulicznego  Załącznik nr B – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dot. obiektów gminnych Wzorze umowy – załącznik nr 5 17. Dostawa musi być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami technicznymi i aktualną wiedzą techniczną oraz na warunkach określonych w umowie.18. Zamawiający uznaje, że Wykonawca dla realizacji niniejszego zamówienia weźmie pod uwagę wszystkie czynniki mające wpływ na realizację zamówienia i uwzględnić je w proponowanej cenie ofertowej w PLN.19. Forma płatności:- przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy po otrzymaniu faktury przez Zamawiającego i jego potwierdzeniu.- termin płatności 30 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia. Za dzień zapłaty uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Wykonawcy.20. Zamawiający dopuszcza możliwość elektronicznego fakturowania.21. Formularz oferty oraz załączniki do oferty, powinny być wypełnione przez Wykonawcę wg postanowień niniejszej specyfikacji.22. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.23. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09310000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 4 000,00 PLN (słownie: cztery tysiące 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, tj. 13.12.2022 r. do godz. 09:00 pod rygorem odrzucenia oferty. Przez wniesienie na rachunek bankowy zamawiającego rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może zostać wniesione w jednej lub kilku z poniższych form:3.1 Pieniądzu - wadium zostanie uznane za wpłacone w terminie, jedynie pod warunkiem, że pieniądze znajdą się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Dowód wniesienia wadium powinien być załączony do oferty.3.2 Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym.3.3 Gwarancjach bankowych.3.4 Gwarancjach ubezpieczeniowych.3.5 Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju PrzedsiębiorczościWadium wniesione w pieniądzu należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy Gniezno O/Kiszkowo Nr 48 9065 0006 0050 0500 0273 0025 z dopiskiem: Wadium:Zakup energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego oraz obiektów gminnych na terenie Gminy Kiszkowo od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.4 Za termin wniesienia wadium w formie pieniądza Zamawiający uznaje dzień i godzinę zaksięgowania kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego.5 W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania oferta lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, Zmawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 3. Opis warunków udziału w postępowaniu:a) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.Zamawiający nie określa niniejszego warunku udziału w postępowaniu.b) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie obrotuenergią elektryczną, tj. Wykonawca zobowiązany jest posiadać ważną Koncesję na obrót energią elektryczną wydaną przezPrezesa Urzędu Regulacji Energetyki obowiązującą przez cały okres realizowania zamówienia.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z nich oddzielnie musi spełniaćwarunki udziału w postępowaniu w zakresie Uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, tj. każdy z nichmusi posiadać ważną koncesję na obrót energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.c) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa;Zamawiający nie określa niniejszego warunku udziału w postępowaniud) Zdolność techniczna lub zawodowa.Zamawiający nie określa niniejszego warunku udziału w postępowaniu.Ocenę spełniania ww. warunków dokona Zamawiający na podstawie złożonego oświadczenia - Wykazu wyposażenia,urządzeń na zasadzie spełnia/nie spełniaOcena na podstawie złożonych oświadczeń i złożonych na wezwanie dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia).Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie dokumentu, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 2 SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-12-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach