Przetargi.pl
Zakup energii elektrycznej dla Powiatu Stalowowolskiego

Powiat Stalowowolski ogłasza przetarg

  • Adres: 37-450 Stalowa Wola, ul. Podleśna
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 015 643 37 09 , fax. 015 643 36 02
  • Data zamieszczenia: 2019-09-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Stalowowolski
    ul. Podleśna 15
    37-450 Stalowa Wola, woj. podkarpackie
    tel. 015 643 37 09, fax. 015 643 36 02
    REGON: 83041347800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: stalowowolski.bip.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup energii elektrycznej dla Powiatu Stalowowolskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. z 2018 r. poz. 7595 z późn. zm.) dla Powiatu Stalowowolskiego i jego jednostek organizacyjnych wyszczególnionych w załączniku nr 1 do SIWZ. 2. Szczegółowe warunki wykonania przedmiotu zamówienia zostały określone we wzorze Umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 3. Jednocześnie Zamawiający wskazuje, iż: 3.1. Sprzedaż odbywać się będzie za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD), tj. PGE Dystrybucja SA oraz Enesta Sp. z o.o. na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2018 r., poz. 7595 z późn. zm.) zwanej dalej „Prawem energetycznym", zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami do ww. ustawy, przepisami kodeksu cywilnego, zasadami określonymi w koncesjach, postanowieniami SIWZ oraz zgodnie z Taryfą cen energii przedstawionych w ofercie przetargowej, z którym Wykonawca ma zawartą umowę na świadczenie usług dystrybucyjnych na obszarach, na których znajduje się miejsce dostarczenia energii elektrycznej, 3.2. Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał umowę lub promesę zawarcia umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej z operatorami systemu dystrybucyjnego (OSD) tj. PGE Dystrybucja S.A. oraz Enesta Sp. z o.o. , na podstawie której może prowadzić sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tego OSD do wszystkich obiektów wskazanych w Załączniku nr 1 do SIWZ. 3.3. Sprzedaż energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2018 r., poz. 7595 z późn. zm.) oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami obsługi Odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2019 r, poz. 503). 3.4. Rozliczenia za dostarczoną energię elektryczną dokonywać się będą na podstawie faktur wystawionych przez Wykonawcę w terminach stosowanych przez OSD, wg ceny jednostkowej netto zawartej w ofercie. 3.5. W ramach wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: a) zgłoszenia do OSD umowy zgodnie z zasadami określonymi przez OSD, b) sprzedaży energii z zastrzeżeniem, że sprzedaż energii rozpocznie się w chwili przyjęcia umowy do realizacji przez OSD, c) dokonania bilansowania handlowego Zamawiającego, (Wykonawca zwolni Zamawiającego z wszelkich kosztów i obowiązków związanych z niezbilansowaniem). d) prowadzenia ewidencji wpłat należności zapewniającej poprawność rozliczeń, e) przyjmowania wniosków i reklamacji Zamawiającego, f) przekazywania Zamawiającemu istotnych informacji dotyczących realizacji umowy, 3.6. W ramach wykonania przedmiotu zamówienia Zamawiający oświadcza, że: a) zostanie określone miejsce dostawy energii elektrycznej, mocy umownej i grupy taryfowej, b) zostanie określony czas obowiązywania umowy, c) rozliczenia za pobraną energię elektryczną odbywać się będą na podstawie wskazań zainstalowanych układów pomiarowych. 4. Szacowana roczna wielkość zapotrzebowania na energię - szacunkowa łączna ilość energii rocznie to ok. 1 174 455 kWh/rok, w tym taryfa G11- 69 035 kWh/rok, C11- 532 475 kWh/rok, C21- 189 137 kWh/rok i B21- 343 808 kWh/rok, C12A – 40 000 kWh/rok. 5. Podana szacunkowa ilość energii ma charakter orientacyjny, służący do określenia wartości zamówienia oraz porównania ofert i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii elektrycznej w podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu pobrania przez Zamawiającego innej niż przewidywana ilość energii. Określona powyżej ilość może ulec zmianie na etapie realizacji zamówienia wg. rzeczywistego zużycia. 6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu przedmiotu zamówienia w odniesieniu do wskazanych w załączniku nr 1 do SIWZ punktów poboru w przypadkach: sprzedaży, nabycia, zamiany, wynajmu, dzierżawy nieruchomości lub przystąpienia innych jednostek organizacyjnych Powiatu Stalowowolskiego, w których znajdują się układy pomiarowe oraz zmiany taryfy w obrębie grup taryfowych wskazanych w SIWZ i wycenionych przez Wykonawcę w formularzu oferty w okresie obowiązywania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie przez Wykonawcę wadium w wysokości 8 000 zł (słownie: osiem tysięcy) do dnia 03.10.2019 r., do godziny 11:00 w formach określonych w art.45 ust.6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.) tj.: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego – Nadsański Bank Spółdzielczy w Stalowej Woli nr: 21 9430 0006 0001 0041 2000 0086, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). 2. Termin wniesienia wadium upływa w dniu 03.10.2019 r. o godz. 11:00. Niewniesienie wadium do upływu wyznaczonego terminu skutkuje odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust.1 pkt 7b ustawy Pzp. 3. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium - „Zakup energii elektrycznej dla Powiatu Stalowowolskiego”. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego do oferty. Dokumenty, o których mowa w pkt. 1 muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy nastąpi uznanie rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy (załącznik nr 2) - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę, 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie na podstawie art. 25 a ust.1 ustawy Pzp, o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust.1 i art. 24 ust.5 w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SIWZ - załącznik nr 3 do SIWZ, 3) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie na podstawie art. 25 a ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SIWZ- załącznik nr 4 do SIWZ, 4) zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy), 5) pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy), 6) dowód wniesienia wadium. 7) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie (załącznik nr 3 i 4) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach