Przetargi.pl
„Zakup biletów miesięcznych dla dzieci i młodzieży dojeżdżających do jednostek oświatowych na terenie Gminy Wąsosz wraz z zapewnieniem opieki w roku 2021 w terminie 02.01.2021 r. do 25.06.2021 r. z pierwszeństwem przejazdu dzieci i młodzieży z biletem miesięcznym”

Gmina Wąsosz ogłasza przetarg

  • Adres: 56-210 Wąsosz, Plac Wolności
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 065 543-78-50, , fax. 65 543 77 08
  • Data zamieszczenia: 2020-10-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wąsosz
    Plac Wolności 17
    56-210 Wąsosz, woj. dolnośląskie
    tel. 065 543-78-50, , fax. 65 543 77 08
    REGON: 411050617000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wasosz.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zakup biletów miesięcznych dla dzieci i młodzieży dojeżdżających do jednostek oświatowych na terenie Gminy Wąsosz wraz z zapewnieniem opieki w roku 2021 w terminie 02.01.2021 r. do 25.06.2021 r. z pierwszeństwem przejazdu dzieci i młodzieży z biletem miesięcznym”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi, polegające na przewozach dzieci i młodzieży szkolnej z terenu gminy Wąsosz wraz z opiekunami, do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie gminy Wąsosz wraz z odwozem po zakończonych zajęciach szkolnych do miejsc zamieszkania. Przewozy będą świadczone na podstawie biletów miesięcznych dla dzieci zgodnie z art. 5 ust.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do bezpłatnych i ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. z 2018 r., poz. 295) z pierwszeństwem przejazdu dzieci i młodzieży z imiennym, szkolnym biletem miesięcznym oraz opiekunów z biletem miesięcznym (cena biletów zostanie ustalona w niniejszym postępowaniu). Przejazdy będą realizowane środkami komunikacji publicznej realizowanymi w ramach linii regularnych – publicznych na trasach określonych w załączniku nr 5 do SIWZ, na utworzonych przez Wykonawcę liniach. Przewozy będą świadczone w terminie od 02.01.2021 r. do 25.06.2021 r., we wszystkie dni nauki szkolnej, tj. w dni powszednie z wyjątkiem sobót, świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych, określonych na podstawie przepisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej. Zakres zamówienia: 1) Linie komunikacji muszą być ułożone przez Wykonawcę i oznaczone w taki sposób, aby umożliwiały dzieciom dojazd z miejsca zamieszkania do szkoły oraz ze szkoły do miejsca zamieszkania w dni nauki szkolnej. Wykonawca zaplanuje harmonogram przywozu dzieci do placówek oświatowych i odwozu, na podstawie informacji zawartych w załączniku do SIWZ. Dowozy i odwozy będą odbywać się z/do wyznaczonych miejsc przystankowych. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą drogą. 2) Wykonawca zapewnia osoby sprawujące opiekę nad dziećmi w trakcie przejazdów – 1 opiekun na każdy pojazd + 3 opiekunów do niepełnosprawnych uczniów. a) zakres obowiązków opiekuna przy przewozach dzieci i młodzieży: - dba o bezpieczne wejście, przewóz i wyjście do i pojazdu ucznia, - zwraca uwagę na właściwe zachowanie się uczniów podczas przejazdu, - współpracuje z Dyrektorami placówek oświatowych, - w przypadku awarii autobusu przewożącego uczniów sprawuje opiekę nad dowożonymi uczniami, zapewniając im bezpieczeństwo – do czasu zapewnienia im pojazdu zastępczego i potem w autobusie zastępczym, - posiada kontakt telefoniczny z placówkami oświatowymi na wypadek zmian godzin przyjazdu i odjazdu wynikających z sytuacji niezależnych np. kolizja, utrudnienia na drodze, przekaże ewentualne informacje do szkoły, - opiekun autobusu szkolnego ponosi odpowiedzialność za dowożonych uczniów od chwili wejścia do autobusu do chwili przekazania ich szkole oraz od chwili odebrania ich ze szkoły do chwili opuszczenia autobusu przez ucznia na przystanku swojej miejscowości. 3) Prognozowana łączna liczba uczniów dojeżdżających co miesiąc do placówek oświatowych wynosi: 330 osób, na każdy pojazd 1 opiekun + 3 opiekunów do niepełnosprawnych uczniów. 4) Przedmiot zamówienia obejmuje dowóz uczniów wraz z opiekunami do niżej wskazanych placówek oświatowych, a także odwóz do miejsca zamieszkania po zakończeniu zajęć: • Zespół Szkół w Wąsoszu Aleja Niepodległości 10 56-210 Wąsosz • Szkoła Podstawowa w Płoskach Płoski 4 56 - 210 Wąsosz • Szkoła Podstawowa w Czarnoborsku z oddziałem w Pobielu: - Czarnoborsko 10 56-210 Wąsosz - Pobiel 75 56-210 Wąsosz • Przedszkole Samorządowe w Wąsoszu Plac Kościelny 2 56-210 Wąsosz • Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy ul. Korczaka 6 56-210 Wąsosz Szczegółowy wykaz szkół i ilości uczęszczających do nich dzieci stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. 5) Usługi świadczone będą zgodnie z zasadami i obowiązkami wynikającymi z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, a w szczególności: ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 58 ze zm.), ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 2016 ze zm.), ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1983 ze zm.) oraz ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 ze zm.). a) Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania wszystkich zezwoleń wynikających z przepisów prawa, niezbędnych do świadczenia usług objętych przedmiotem umowy na co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem ich świadczenia. 6) Wykonawca wystawiać będzie dla przewożonych dzieci w ramach świadczenia usługi dowozu bilety miesięczne. 7) Imienna lista uczniów, dla których zostaną zakupione bilety (z podziałem na poszczególne placówki oświatowe i miejscowości) zostanie podana do wiadomości Wykonawcy przez Zamawiającego do 25 dnia każdego miesiąca, poprzedzającego miesiąc na który bilety zostaną zakupione, w formie pisemnej. Dopuszcza się przekazanie listy za pomocą faksu lub poczty elektronicznej z niezwłocznym potwierdzeniem pisemnym: a) Wykonawca do każdej faktury powinien dołączyć wykaz ilościowy uczniów, których faktura dotyczy, potwierdzony uprzednio przez Dyrektora właściwej szkoły. 8) Przekazywane listy w stosunku do oferty mogą różnić się ilością dzieci dowożonych, która mogła ulec zmianie w stosunku do ilości przedstawionej w ofercie. Ilość dzieci może ulegać w okresach miesięcznych zwiększeniu bądź zmniejszeniu ze względu na migrację ludności. W przypadku zmiany ilości dzieci dojeżdżających Wykonawca dostosuje trasy i liczbę kursów do potrzeb sprawnego dowozu dzieci do placówek na warunkach podanych w ofercie. Z tytułu zmniejszenia ilości dowożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat, a Wykonawca nie będzie rościł pretensji ani żądał rekompensaty finansowej, jeżeli wartość zamówienia będzie mniejsza niż szacowana przez Zamawiającego. 9) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwrócenia biletów już zakupionych najpóźniej do 5 dnia miesiąca na który zostały zakupione, bez ponoszenia kosztu ich zakupu. a) Wykonawca powinien uwzględnić proporcjonalny sposób naliczania opłat za bilety w przypadku dojścia lub odejścia dziecka w trakcie miesiąca. 10) Wykonawca zobowiązany jest przekazać bilety: • dla dzieci - dyrektorom poszczególnych placówek oświatowych najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem każdego miesiąca, 11) Wykonawca zobowiązany jest do ścisłego stosowania się do godzin dowozu i odwozu ustalonych w opracowanym przez siebie rozkładzie jazdy. Godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć zawiera załącznik nr 5 do SIWZ, który może być aktualizowany w trakcie roku szkolnego. Wykonawca ma obowiązek dowieźć dzieci do szkół zgodnie z załącznikiem nr 5. a) Aktualizacja wykazu uczniów, planowanych godzin rozpoczęcia i zakończenia nie wymaga aneksu do umowy. 12) Zamawiający zastrzega, że okres oczekiwania dzieci na odwóz do miejsc zamieszkania (wyznaczonych miejsc przystankowych) po zakończonych zajęciach nie będzie dłuższy niż 45 minut. 13) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w rozkładzie dowozów i odwozów, z powodu zmiany planu lekcji, ilości dzieci, likwidacji szkół, zmiany organizacji roku szkolnego, odpracowania dni wolnych, itp. W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia na określone dni innego niż ustalony rozkład dowozów i odwozów, w szczególności przed rozpoczęciem roku szkolnego, po powiadomieniu Wykonawcy w terminie co najmniej 7 dni przed dniem, w którym nastąpi zmiana. Ustalenie ostatecznego rozkładu jazdy Wykonawca dokonuje w porozumieniu z Zamawiającym. Trasa powinna przebiegać możliwie najkrótszą drogą. 14) Zmiany w rozkładzie jazdy oraz ilości dzieci/młodzieży szkolnej dla których wystawiane są bilety szkolne w danym miesiącu możliwe są na podstawie pisemnego zatwierdzenia przez Dyrektorów jednostek oświatowych oraz przekazane do wiadomości dla Zamawiającego (elektronicznie). 15) Wykonawca winien posiadać odpowiednią ilość sprawnych technicznie pojazdów, odpowiednio oznakowanych, z odpowiednią ilością miejsc do przewiezienia dzieci i opiekunów na danej trasie: a) Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi dowozu pojazdami sprawnymi technicznie ze szczególnym uwzględnieniem instalacji grzewczej w okresie zimowym. b) Przy dowożeniu kursami ogólnodostępnymi Wykonawca musi uruchomić w razie potrzeby dodatkowe kursy, aby zapewnić dzieciom bezpieczne i higieniczne warunki w czasie dowozu. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania taboru w wielkości umożliwiającej prawidłowe wykonanie umowy oraz do świadczenia usługi środkami transportu przystosowanymi do przewozu młodzieży szkolnej spełniającymi wszystkie wymagania bezpieczeństwa, higieny i kodeksu drogowego, przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług. 16) Wykonawca zobligowany jest zapewnić wszystkim przewożonym uczniom miejsca siedzące. 17) W razie uszkodzenia lub awarii pojazdu wykonującego przewóz, Wykonawca zobowiązuje się podstawić sprawny technicznie zastępczy pojazd w ciągu minimum 30 minut - maksymalnie 60 minut. Skrócenie terminu maksymalnego będzie premiowane w ramach kryteriów oceny ofert. 18) Wykonawca jest obowiązany posiadać aktualne badania techniczne i ubezpieczenia OC pojazdów uczestniczących w dowozach oraz zobligowany jest ubezpieczyć również przewożone w ramach umowy osoby od następstw nieszczęśliwych wypadków. Polisy ubezpieczenia Wykonawca przedkłada na wezwanie Zamawiającego. 19) Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wynikające z wypadków lub innych zdarzeń wynikłych w czasie realizacji usługi stanowiącej przedmiot umowy, dlatego Wykonawca oświadcza, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości co najmniej odpowiadającej wartości całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy wskazanego w niniejszej umowie. Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu osób. 20) Wykonawca zapozna się ze stanem dróg, na których realizowane będą przewozy. 21) Zaleca się Wykonawcom bardzo dokładne zapoznanie się z warunkami wykonywania przedmiotu zamówienia w celu prawidłowego oszacowania przez Wykonawcę kosztów i ryzyka usługi oraz uzyskania i zweryfikowania wszelkich danych jakie mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty i podpisaniu umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia. 22) Świadczona usługa będzie wykonywana zgodnie z warunkami przedmiotowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz umową stanowiącą załącznik do niniejszej SIWZ. 23) Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia zawarcia umowy zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu wykazu osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia wraz ze wskazaniem czynności, jakie wykonują wraz z oświadczeniem, że w/w osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Wykaz ten powinien zawierać w szczególności: określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że wymienione osoby zatrudnione wykonujące czynności w ramach niniejszego zamówienia są zatrudnione w ramach umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia wykazu w imieniu Wykonawcy. a) w trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, Wykonawca przedłoży wskazane w wezwaniu dowody w celu potwierdzenia spełniania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w trakcie realizacji zamówienia, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę kopię umowy o pracę osób wykonujących określone czynności w realizacji zamówienia. c) w przypadku konieczności zastąpienia w okresie trwania umowy osób wykonujących czynności, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu informacji o zmianie pracownika, w ciągu 10 dni od dokonania zmiany.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34980000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: -
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada aktualną licencję na wykonanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu osób, zgodnie z ustawa z dnia 06.09.2001 roku o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 2200 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z należytymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenia na raty zaległości płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 2) zaświadczenia właściwej jednostki terenowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia albo innego dokumentu potwierdzającego, ze Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach