Przetargi.pl
Zagospodarowanie zabytkowego parku w Borku

Gmina Głogów ogłasza przetarg

  • Adres: 67-200 Głogów, ul. Słodowa 2b
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 076 836 55 55 , fax. 076 836 55 67
  • Data zamieszczenia: 2014-11-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Głogów
    ul. Słodowa 2b 2b
    67-200 Głogów, woj. dolnośląskie
    tel. 076 836 55 55, fax. 076 836 55 67
    REGON: 39064731100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugglogow.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie zabytkowego parku w Borku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. Zagospodarowanie zabytkowego parku w Borku 2.Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o warunki podane w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (zwanej dalej SIWZ) oraz w oparciu o dokumentację projektową. Przedmiar robót załączony do SIWZ jest załączony i wymagany przez Zamawiającego tylko i wyłącznie z uwagi na potrzeby rozliczenia projektu współfinansowanego ze środków z Unii Europejskiej, przedmiar ma charakter pomocniczy. Zamawiający zaleca zadawanie pytań i wniosków o wyjaśnianie SIWZ (w tym załączników) w czasie przewidzianym zgodnie z ustawą pzp. Załącznikami do SIWZ są: - Załącznik od nr 7 - Projekt budowlany w zakresie zagospodarowania zabytkowego parku w Borku, - Załącznik nr 8 - Przedmiar robót. 3.Wykonawca udzieli na wykonane roboty (robocizna, materiały, w tym urządzenia, nasadzenia) gwarancji na okres 36 miesięcy - począwszy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu podbite karty gwarancyjne na zamontowane urządzenia. Wykonawca jest zobowiązany do pielęgnacji nasadzeń drzew i krzewów w okresie 12 miesięcy od dnia odbioru końcowego bez uwag zgodnie z zapisami dokumentacji projektowej. W pozostałym okresie gwarancji w ramach wynagrodzenia (po upływie 12 miesięcy do 36 miesiąca) Wykonawca realizuje zabiegi pielęgnacyjnie zgodnie z określonym i ocenianym w ofercie kryterium częstotliwości w pozostałych 24 miesiącach gwarancji (Rozdz. XIV niniejszej SIWZ). 4. Park objęty jest ochroną konserwatorską, wpisany jest do rejestru zabytków decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków - numer A/2766/535/L z dnia 19.06.1979 r. Realizacja zadania obejmuje działki nr 369/9 i 369/10. Zgodnie z decyzją Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu nr 587/2012 osobą kierującą robotami jest Dymitr Gomułka, osoba wykonująca nadzór inwestorski jest Ryszard Sieledczyk, osobą nadzorującą prace konserwatorskie jest Małgorzata Sieledczyk. Dopuszczalna jest zmiana osoby kierującej robotami pod warunkiem uzyskania stosownej zgody Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu - osoba winna mieć wymagane uprawnienia do kierowania robotami przy zabytku. 5. Należy ściśle przestrzegać zaleceń ujętych w decyzji Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu nr 587/2012 z dnia 02.10.2012 r. - Załącznik nr 4 do SIWZ. Wycinkę drze należy prowadzić poza okresem lęgowym ptaków, który trwa od dnia 01.04. do 15.08 każdego roku. Ścięte drzewo należy pociąć na klocki o długości ok. 1,50 m i rozdysponować (przewieźć) zgodnie z ustaleniami z Zamawiającym na odległość średnią do 10 km. Na każdym z tzw. przystanków ścieżki przyrodniczo-historycznej należy zamontować tablice informacyjne - przed zleceniem druku na powierzchni ekspozycyjnej (płyta PCV) należy uzyskać zatwierdzenie Zamawiającego. Zamawiający dokona uzgodnienia treści tablic w terminie do 7 dni. 6. W ramach realizacji zadania należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym: - gazon, - osie widokowe, - zbiorniki wodne, - mostki i przepusty, - istniejącą fontannę, - nawierzchnię i komunikację, - małą architekturę, - polanę rekreacyjno - sportową, - ścieżki przyrodniczo - historyczne, - nasadzenia drzew i krzewów wraz z pracami przygotowawczymi, porządkowymi i agrotechnicznymi. 7. Mała architektura: ławki - szt. 17, kosze na śmieci - szt. 13, Tablica informacyjna duża - 1 szt., tablica informacyjna mała - 8 szt., stojak rowerowy - 1 szt., lampy ogrodowe - 6 szt. Lampy ogrodowe ze względu na brak zasilania energetycznego powinny być typu solarnego. 8.Wszystkie elementy i materiały użyte do realizacji zadania winne być zgodne z określonymi w dokumentacji (lub równoważne tzn. że winny spełniać określone w dokumentacji normy oraz winny być zgodne z właściwościami, funkcjami i parametrami technicznymi materiałów określonych w dokumentacji). Roboty należy wykonać zgodnie z warunkami załączonej do SIWZ dokumentacji. 9.We wszystkich miejscach oraz w załącznikach do SIWZ, w których ewentualnie wskazano nazwę producenta lub nazwę własną materiałów Zamawiający dodaje zapis lub równoważne o porównywalnych parametrach. Jedynym celem podania nazw własnych materiałów, produktów lub producenta jest przedstawienie standardów jakościowych oczekiwanych przez Zamawiającego. Załączniki do SIWZ dla potrzeb opisania przedmiotu zamówienia i w celach poglądowych mogą wskazywać dla niektórych materiałów, urządzeń itp. znaki towarowe, normy, nazwy producentów lub pochodzenie, co jednak nie przesądza o obowiązku ich stosowania przez Wykonawcę. Każdy przypadek użycia przez Zamawiającego w SIWZ lub załącznikach do SIWZ znaku towarowego, normy, nazwy producenta lub pochodzenia jest równoznaczne z dodaniem zwrotu lub równoważne o porównywalnych parametrach ze względu na możliwość składania ofert równoważnych. 10.Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych z zastosowaniem innych materiałów i urządzeń niż opisane w niniejszej SIWZ pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych, eksploatacyjnych, funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych od założonych w dokumentacji. Dopuszcza się odstępstwo o ok. 5 % dla parametrów mierzalnych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia etc. spełniają określone w SIWZ przez Zamawiającego wymagania. Ciężar udowodnienia, że wyrób jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego, spoczywa na Wykonawcy składającym ofertę. Wykonawca, w takim przypadku musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczno - jakościowe, certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne z opisanymi przez Zamawiającego (pod rygorem odrzucenia oferty). 11.Wszystkie montowane elementy i urządzenia winny posiadać atesty, certyfikaty bezpieczeństwa lub aprobaty techniczne (jeżeli ta jest wymagana). 12.Wykonawca przedstawi Zamawiającemu przed wbudowaniem wszelkie dokumenty, atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, protokoły itp. określone we wzorze umowy, w tym w szczególności dokumenty potwierdzające parametry jakościowe oraz techniczne materiałów, których zamierza użyć do realizacji zadania. Do Wykonawcy w ramach ustalonego wynagrodzenia należeć będzie wykonanie i przeprowadzenie wszelkich odbiorów technicznych (np. zakład energetyczny, itp.), prób, uruchomień i uzyskanie wszelkich niezbędnych dokumentów i protokołów do odbioru przez uprawnione służby (np. PINB). 13.Wykonawca zobowiązuje się do stosowania podczas realizacji robót objętych niniejszą umową wyłącznie wyrobów i materiałów nowych, w stanie kompletnym i nieuszkodzonym dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 - Prawo budowlane oraz ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r., Nr 92, poz. 881 ze zm.). 14.Na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora nadzoru okazać w stosunku do wskazanych materiałów certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną. 15.Wykonawca wykona zadanie z materiałów stanowiących własność Wykonawcy. 16.Wykonawca w ramach realizacji robót/zadania odtworzy wszelkie nawierzchnie placów, terenów i dróg, które winien będzie doprowadzić do stanu pierwotnego po zakończeniu realizacji zadania. 17.Wykonawca zabezpieczy na czas realizacji robót codzienną obsługę geodezyjną przez uprawnionego geodetę celem dokonania pomiarów inwentaryzacyjnych. 18.Zadanie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 313, 322, 323 Odnowa i rozwój wsi objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. 19.Zamawiający zastrzega sobie następujące warunki płatności: płatność będzie dokonana jednorazowo przelewem na wskazany przez Wykonawcę na fakturze VAT rachunek bankowy, w terminie 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT wraz z zatwierdzonym przez Zamawiającego i Inspektora nadzoru bezusterkowym protokołem odbioru końcowego robót (bez uwag) oraz w przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę podwykonawców i/lub dalszych podwykonawców stosownym oświadczeniem podwykonawców i/lub dalszych podwykonawców, potwierdzającym, że otrzymali należne wynagrodzenie. Stopień szczegółowości faktury VAT określi Zamawiający w zależności od warunków i wymagań dotyczących rozliczenia dotacji 20.Zastrzega się możliwość ograniczenia zakresu robót z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, których nie można było przewidzieć na tym etapie bez skutków prawnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 773000003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. 2.Wadium wnosi się przed upływem składania ofert, tj. do dnia 09.12.2014 r. do godz. 10:00. 3.Zamawiający ustala kwotę wadium w wysokości: 7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100). 4.Wadium może być wnoszone w formie przewidzianej przez ustawę pzp w art. 45 ust. 6. 5. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Głogowie rachunek nr 44-8646-0008-0000-0000-6161-0004. Wniesienie wadium w terminie oznacza uznanie kwoty na rachunku bankowym do dnia 09.12.2014 r. do godz. 10:00. Zamawiający dopuszcza używanie skrótu w tytule przelewu ze względu na ilość znaków. 6.Zamawiający zobowiązuje się do przechowywania na rachunku bankowym wadium wniesionego w pieniądzu. 7.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego tj. 09.12.2014 r. do godz. 10:00 w pok. 8, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 8. Jeżeli Wykonawca nie wniesie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje jego wykluczenie z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 tejże ustawy. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy pzp. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 tejże ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 15.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16. Warunki, które winna spełniać gwarancja ubezpieczeniowa lub bankowa wniesiona przez Wykonawcę jako wadium: 1) gwarancja winna być udzielona nieodwołalnie, bezwarunkowo i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego, 2) kwota gwarancji i terminy jej obowiązywania winny być zgodne z postanowieniami SIWZ, 3) warunkiem wypłaty kwoty gwarantowanej może być jedynie przedstawienie Gwarantowi wezwania Zamawiającego do wypłacenia określonej kwoty wraz z oświadczeniem, że zaistniała choćby jedna przesłanka zatrzymania wadium zgodna z ustawą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Pielęgnacja obiektu w okresie gwarancji od 12 miesiąca do 36 miesiąca (okres 24 miesięcy)
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugglogow.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach