Przetargi.pl
Zagospodarowanie terenu przy ul. Stary Rynek, ul. Kościelnej, ul. Piekarskiej, ul. M. Getta wraz z poprawą funkcjonowania skweru miejskiego realizowanej w ramach projektu pod nazwą: "Opole Lubelskie do dotknięcia, do zasmakowania - rewitalizacja gospodarczo - społeczna historycznego centrum Opola Lubelskiego"

Gmina Opole Lubelskie ogłasza przetarg

  • Adres: 24-300 Opole Lubelskie, ul. Lubelska
  • Województwo: brak
  • Telefon/fax: tel. 81 827 72 01 , fax. 81 827 72 00
  • Data zamieszczenia: 2020-02-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Opole Lubelskie
    ul. Lubelska 4
    24-300 Opole Lubelskie, woj. brak
    tel. 81 827 72 01, fax. 81 827 72 00
    REGON: 43102002600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://umopolelubelskie.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie terenu przy ul. Stary Rynek, ul. Kościelnej, ul. Piekarskiej, ul. M. Getta wraz z poprawą funkcjonowania skweru miejskiego realizowanej w ramach projektu pod nazwą: "Opole Lubelskie do dotknięcia, do zasmakowania - rewitalizacja gospodarczo - społeczna historycznego centrum Opola Lubelskiego"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest rewitalizacja zabytkowego centrum miasta Opole Lubelskie polegające na zagospodarowaniu terenu przy ul. Stary Rynek, ul. Kościelnej, ul. Piekarskiej, ul. M. Getta wraz z poprawą funkcjonowania skweru miejskiego . 2. Zamawiający nie przewiduje dzielenia przedmiotu zamówienia. 3. Zakres zamówienia obejmuje: 1) Wykonanie prac budowlanych na terenie Starego Rynku strefa A, m.in.: a) budowa sceny, b) wykonanie rzymskiego chodnika między sceną a trybunkami, c) budowa trybunki, d) budowa fontanny (w tym m.in. wykonanie instalacji sanitarnej, wodociągowej i elektrycznej, wentylacji mechanicznej), e) wykonanie chodników, f) wykonanie placu, g) budowa okrągłych siedzisk, h) wykonanie parkingu, i) budowa (ewentualnie montaż) wiat przystankowych, j) montaż elementów małej architektury, k) wykonanie kanalizacji deszczowej wraz z przyłączami, l) budowa oświetlenia i monitoringu, m) zagospodarowanie zieleni, n) wykonanie robót budowlanych poza pasem drogowym, o) wykonanie robot budowlanych w pasie drogowym. 2) Wykonanie prac budowlanych na terenie Starego Rynku strefa B, m.in.: a) wykonanie ciągu pieszo jezdnego przy sklepach, b) wykonanie chodnika, c) wykonanie rzymskiego chodnika, d) budowa okrągłych siedzisk, e) montaż małej architektury, f) zagospodarowanie zieleni, g) wykonanie robót budowlanych poza pasem drogowym, h) wykonanie robót budowlanych w pasie drogowym. 3) Wykonanie prac budowlanych na terenie ul. Miecznika Getta, m.in.: a) wykonanie robót budowlanych w pasie drogowym b) wykonanie chodników, c) montaż elementów malej architektury, d) budowa kanalizacji deszczowej wraz z odcinkiem kanalizacji deszczowej od ul. Ogrodowej przez ul. Cichą do włączenia w istniejący kanał deszczowy KD 600; e) budowa sieci wodno-kanalizacyjnej wraz z przyłączami, 4) Wykonanie prac budowlanych na terenie ul. Piekarskiej, m.in.: a) Wykonanie robót budowlanych w pasie drogowym, b) wykonanie konstrukcji chodnika, c) montaż elementów malej architektury, d) budowa sieci wodno-kanalizacyjnej wraz z przyłączami, e) budowa kanalizacji deszczowej, f) budowa oświetlenia. 5) Wykonanie prac budowlanych na terenie ul. Kościelnej: a) wykonacie robót budowlanych w pasie drogowym, b) budowa kanalizacji wod-kan. 4. Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje dokumentacja projektowa składająca się z projektu budowlanego, wykonawczego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary robót, mapy przedstawiającej lokalizacja kanału przeznaczonego do oczyszczania i odmulenia oraz mapy przedstawiającej Strefę A i B Starego Rynku - Załączniki nr 10, 11, 12, 13 i 14 do SIWZ . 5. Wykonawca zapewnia obsługę geodezyjną oraz wykonanie dokumentacji geodezyjnej w trakcie prowadzonych robót; 6. Wykonawca zabezpieczy teren prowadzonych robót. 7. Wykonawca zapewni (w przypadku konieczności) w trakcie realizacji robót budowlanych nadzór uprawnionego ornitologa. 8. Wykonawca w ramach zadania musi opracować, uzgodnić oraz zatwierdzić projekt stałej oraz czasowej organizacji ruchu związany z wykonaniem prac budowlanych. 9. Wykonawca zakupi oznaczenie i oznakuje teren robót zgodnie z projektem organizacji ruchu drogowego. 10. Wykonawca zapewnia pełnienie usługi przez uprawnionego archeologa w przypadku konieczności wraz ze sporządzeniem niezbędnych dokumentów, sprawozdań celem złożenia do LWKZ w Lublinie. 11. Gruz pochodzący z rozbiórki Wykonawca zagospodarowuje we własnym zakresie, za wyjątkiem gruzu posiadającego wartość użytkową takiego jak rozbiórkowa kostka, krawężniki, obrzeża betonowe oraz destrukt asfaltowy. Powyższy asortyment należy przetransportować na plac składowy zlokalizowany przy Al. 600 lecia 8 w Opolu Lubelskim. 12. Wykonawca jest obowiązany do dokonania odpowiedniego ogrodzenia terenu budowy ogrodzeniem panelowym szczelnym z siatką maskującą. Zabezpieczenie terenu budowy będzie obowiązywało: w okresie trwania realizacji kontraktu, aż do zakończenia i ostatecznego odbioru robót. 13. Wykonawca musi zapewnić wyjścia / przejścia dla pieszych. 14. Wykonawca musi zapewnić utrzymanie w czystości dróg przy placu budowy. 15. Informujemy, że Zmawiający nie przewiduje wyłączenia terenu podlegającemu przebudowie z funkcjonowania. W związku z powyższym Wykonawca jest obowiązany w taki sposób prowadzić roboty aby zapewnić odpowiednie ciągi komunikacyjne, dojazdy do posesji, punktów handlowych i instytucji publicznych. 16. Informujemy również, że na terenie Starego Rynku znajdują się przystanki komunikacji PKS/BUS. Wykonawca w związku z powyższym jest obowiązany do przedłożenia z co najmniej 30 dniowym wyprzedzeniem zmian do harmonogramu prac, w celu umożliwienia przedsiębiorcom dokonania zmian w decyzjach zezwalających na prowadzenie usługi komunikacyjnej miejsca przystankowego. 17. Wykonawca po podpisaniu umowy, jest obowiązany do przedłożenia planu w zakresie etapów wykonywanych robót, w celu ustalenia planowanego przebiegu prac na obszarze objętym postepowaniem przetargowym. 18. Wykonawca jest obowiązany do przedkładania z co najmniej 30 dniowym wyprzedzeniem wniosków materiałowych dotyczących planowanego do wbudowania wyposażenia w obiekty małej architektury. Wykonawca na życzenie Zamawiającego jest obowiązany do przedkładania próbek materiałów, w szczególności Wykonawca jest obowiązany do przedkładania propozycji w zakresie utwardzenia ternu w celu weryfikacji zgodności z przyjętymi rozwiązaniami projektowymi uzgodnionymi z LWKZ w Lublinie. 19. Wykonawca zapewnia na własny koszt wodę i energie dla celów budowlanych. 20. Wykonawca jest obowiązany do przedkładania Inspektorowi Nadzoru wniosków materiałowych , które winny zawierać dokumenty potwierdzające spełnienie parametrów technicznych danego wyrobu,. Wnioski materiałowe musza być podpisane przez kierownika budowy/kierownika robót. Bez podpisu kierownika budowy / robót wnioski nie będą rozpatrywane przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. Wnioski materiałowe musza być przedkładane na co najmniej 7 dni przed planowanym wbudowaniem. 21. Wykonawca jest obowiązany do zapewnienia pielęgnacji zieleni nasadzonej w ramach rewitalizacji przez okres co najmniej 24 miesięcy po zakończeniu inwestycji w okresie gwarancyjnym. Do czasu odbioru inwestycji zieleń nasadzona winna być pielęgnowana na koszt Wykonawcy. 22. W skład pielęgnacji w okresie gwarancyjnym wchodzi: koszenie, nawadnianie, osiewanie trawy (uzupełnienie) w przypadku stwierdzenia wypadów, podlewanie (w częstotliwości uzależnionej od warunków atmosferycznych) - według potrzeb, uzupełnianie wypadów nasadzeń, odchwaszczanie - według potrzeb, nawożenie – według potrzeb. Wykonawca przedłoży instrukcję pielęgnacji i określi harmonogram czynności związanych z pielęgnacją i przekaże go Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru końcowego zadania. 23. Do obowiązków Wykonawcy należy oczyszczenie i odmulenie istniejącego kanału deszczowego KD 600 na odcinku ok. 240,00 m, do którego planowane jest wpięcie nowej kanalizacji deszczowej. (Lokalizację kanału przedstawia załącznik nr 11). 24. Zamawiający informuje, że w I - II kwartale roku 2020 PGE Dystrybucja planuje na obszarze objętym projektem przeprowadzić kompleksową przebudowę i modernizację linii energetycznej zasilającej odbiorców indywidualnych, tj. likwidację napowietrznej linii energetycznej zasilającej odbiorców indywidualnych oraz budowę linii kablowej nN i przyłączy kablowych wraz ze złączami oraz wewnętrznymi liniami zalicznikowymi. Planowane do wykonania przez PGE Dystrybucja roboty elektryczne kolidują z robotami budowanymi na terenie objętym projektem rewitalizacji, w związku z powyższym roboty te powinny być wykonane w pierwszej kolejności. Wykonanie robót związanych z rewitalizacją jest obowiązany do współpracy z przedstawicielami PGE Dystrybucja i do uzgadniania terminów poszczególnych robót, koordynacji. PGE Dystrybucja planuje całkowite wykonanie zakresu robót elektrycznych najpóźniej do końca czerwca 2020 r. Wykonawca jest zatem obowiązany do udostępnienia części placu budowy na potrzeby wykonywania robót elektrycznych przez PGE Dystrybucja. 25. Informujemy, że Wykonawca jest obowiązany do realizacji robót budowlanych w oparciu o pozwolenie na budowę nr 412/2017 Znak: Ab.6740.5.136.2017 z dnia 26.10.2017r. Pozwolenie na budowę, o którym mowa wyżej dotyczy większego zakresu robót aniżeli objęty niniejszym postepowaniem. Zmawiający udzielił w miesiącu grudniu zamówienia na realizację części robót objętych w/w pozwoleniem na budowę ale nie objętych niniejszym postępowaniem o udzielnie zamówienia. W związku z powyższym jest ustanowiony kierownik budowy przez Wykonawcę robót objętych postępowaniem przetargowym nr IPR.271.14.2019 z dnia tj. Wykonawca Małego targu oraz ul. Ogrodowej. Do czasu zakończenia robót związanych z przebudowa Małego targu oraz ul. Ogrodowej funkcję kierownika budowy będzie pełnił kierownik budowy ustanowiony w pierwotnym zamówieniu. Z chwila zakończenia robót związanych z przebudowa Małego Targu i ul. Ogrodowej, funkcję kierownika budowy przejmie kierownik robót zagospodarowania centrum miasta Opole Lubelskie. 26. Wykonawca lub jego przedstawiciel ma obowiązek uczestniczyć w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego np. z mieszkańcami, przedsiębiorcami, itp. 27. Wykonawca będzie informować z kilkudniowym wyprzedzeniem (mieszkańców, przedsiębiorców itp. na obszarze objętym postępowaniem przetargowym) o wszelkich utrudnieniach oraz przerwach w dostawie mediów. 28. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót w sposób jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców. Prace uciążliwe należy prowadzić przed godzinami otwarcia obiektów usługowych lub po ich zamknięciu. 29. Wykonawca będzie zobowiązany do zorganizowania szkolenia z zakresu pielęgnacji roślin oraz obsługi fontanny dla osób wskazanych przez Zamawiającego. 30. Warunki wykonania zamówienia zawarte są we wzorach umowy stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ. 1. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. W takiej sytuacji Wykonawca: a) może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy nie więcej niż 50% wartości zadania, b) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; Uwaga: powyższy warunek będzie ciągle monitorowany przez zamawiającego. c) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; d) w przypadku podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile są już znane, nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w usługi. Wykonawca będzie zawiadamiał zamawiającego o wszelkich zmianach danych, dotyczących podwykonawców w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143 b ustawy prawo zamówień publicznych. e) Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są we wzorze umowy. 2. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: • wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w Części III SIWZ w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o prace oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 100 000 zł brutto. 1. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 poz. 310 z późn. zm). 6)Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank PKO BP S.A. Nr konta: 76 1020 3235 0000 5002 0007 4336 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Miejski w Opolu Lubelskim, ul. Lubelska 4, 24-300 Opole Lubelskie w Punkcie Obsługi Klienta na parterze Urzędu Miejskiego w Opolu Lubelskim lub dołączyć do oferty. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu spełnienia tego warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP) – wg załącznika Nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do oferty prosimy załączyć dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę oraz dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy (np. dokumenty rejestrowe itp).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach