Przetargi.pl
Zagospodarowanie terenu obok Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Nowej Sarzynie

Gmina Nowa Sarzyna ogłasza przetarg

  • Adres: 37-310 Nowa Sarzyna, ul. Mikołaja Kopernika
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 413 177 , fax. 172 413 111
  • Data zamieszczenia: 2021-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nowa Sarzyna
    ul. Mikołaja Kopernika 1
    37-310 Nowa Sarzyna, woj. podkarpackie
    tel. 172 413 177, fax. 172 413 111
    REGON: 52965700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowasarzyna.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie terenu obok Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Nowej Sarzynie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na zagospodarowaniu terenu obok Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji położonego w miejscowości Nowa Sarzyna. Zakres robót obejmuje: 1) roboty ziemne 2) roboty ciesielskie 3) roboty zbrojarskie 4) roboty betonowe 5) roboty murarskie 6) roboty ślusarskie i spawalnicze 7) roboty montażowe 8) roboty dekarskie 9) wykonanie instalacji elektrycznej Zakres rzeczowy robót: 1) Obiekty kubaturowe a) altana biesiadna sześciokątna – śr. 12m konstrukcja drewniana, dach kryty gontem bitumicznym w kolorze ceglastym; wys. 5,6 m, b) altana biesiadna łukowa (szt. 2) – wym. ~4x15m konstrukcja drewniana, zadaszenie membranowe; wys. 3,5 m, c) altana biesiadna łukowa – wym. ~5,6x13m konstrukcja drewniana, zadaszenie membranowe; wys. 3,5 m, 2) Obiekty sportowe a) kort tenisowy szt. 2 (pole gry o wym. 23,77x10,97 m, strefa bezpieczeństwa szer. ~6,42/2,67 m) - nawierzchnia sztuczna (poliuretan typu SP) obramowana obrzeżem bet.; wym. 36,60x16,30 m, b) bieżnia lekkoatletyczna okólna 4. torowa (bieg na dystansie 200,0 m) - nawierzchnia sztuczna (poliuretan typu SP) obramowana obrzeżem bet.; szer. 5,33 m, c) bieżnia lekkoatletyczna prosta 6. torowa (bieg na dystansie 100,0 m) - nawierzchnia sztuczna (poliuretan typu SP) obramowana obrzeżem bet.; szer. 7,87 m, d) rozbieżnia lekkoatletyczna do skoku w dal oraz trójskoku (rozbieg dł. 45,0 m) - nawierzchnia sztuczna (poliuretan typu SP) obramowana obrzeżem bet.; szer. 5,33 m, e) zeskocznia do skoku w dal - piaskownica wypełniona piaskiem kwarcowym, obramowana obrzeżem elastycznym; wym. 8,0x4,5 m, f) skocznia do skoku wzwyż (rozbieżnia o promieniu dł. 20,0 m) - nawierzchnia sztuczna (poliuretan typu SP) obramowana obrzeżem bet., g) rzutnia do pchnięcia kulą (koło do rzutów ∅2,135 m; pole rzutów dł. 25,0 m) - koło rzutów o nawierzchni sztucznej (poliuretan typu SP) obramowanej pierścieniem stalowym; pole rzutów o nawierzchni trawiastej (murawa sportowa), h) skatepark - plac otwarty o nawierzchni betonowej obramowany obrzeżem bet.; wym. ~18,0x25,0 m, - urządzenia do przeniesienia z istniejącego skateparku, i) boisko do gry w bule (szt. 2) - pole gry o wym. 15x4m, nawierzchnia z tłucznia granitowego, j) boisko do gry w siatkówkę plażową (szt. 2) - pole gry o wym. 16x8m, nawierzchnia z piasku płukanego. 3) Obiekty rekreacyjne a) stoliki do gry w szachy 4 os. osadzone w podłożu (stoły o wym. 0,85x0,85 m, strefa bezpieczeństwa o wym. 3,6x3,6 m) - konstrukcja wyk. z betonu; siedziska drewniane, b) stoliki do tenisa stołowego (stoły o wym. 2,74x1,52 m, strefa bezpieczeństwa o wym. 9,0x5,5 m) - konstrukcja wyk. z polimerbetonu, c) skałki wspinaczkowe umożliwiające wspinaczkę bez asekuracji - obiekty bouderowe wys. ~3,0 m, strefa bezpieczeństwa o nawierzchni z piasku płukanego wym. 9,0x9,0 m, d) miejsce dla rekreacji aktywnej (siłownia zewnętrzna) - nawierzchnia trawiasta / piasek płukany. Urządzenia istniejące do przeniesienia do nowej lokalizacji, e) mini miasteczko ruchu drogowego - nawierzchnia kostka brukowa gr. 6cm. 4) Obiekty placu zabaw a) plac zabaw dla dzieci – rozbudowa istniejącego. Nawierzchnia stref bezpieczeństwa wyk. z poliuretanu wraz z obramowaniem obrzeżami bet. - zestaw zabawowy – drzewo wspinaczkowe ptasie gniazdo, wys. urządzenia 6m, średnica strefy bezpieczeństwa 11m., wys. upadku 3m, - wir obrotowy do wspinaczki – wys. urządzenia 4,15m, średnica strefy bezpieczeństwa 11m, wys. upadku 2,5m, - hamak wypoczynkowy XXL – 2x1,4m, wymagana powierzchnia 4,32x1,60m strefa ochrony przed upadkiem 21m2, wys. upadku 1m, - trampolina 2000 do wbudowania z ramą umożliwiającą wkopanie – powierzchnia do skakania 1,75x2,5m, strefa bezpieczeństwa 4,75x3m, strefa ochrony przed upadkiem 19,4m2, wys. upadku 1m. 5) Ciągi komunikacyjne a) ciągi komunikacyjne: komunikacja piesza - nawierzchnia wyk. z bet. kostki brukowej obramowana obrzeżem bet., b) ciągi komunikacyjne: komunikacja pieszo-jezdna - nawierzchnia asfaltowa. 6) Infrastruktura techniczna a) infrastruktura techniczna: instalacja oświetleniowa. Szczegółowy zakres zamówienia został przedstawiony w załączonej dokumentacji projektowej. 2. Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45000000-7 Roboty budowlane 45111000-8 Roboty ziemne 45422000-1 Roboty ciesielskie 45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45262311-4 Betonowanie konstrukcji 45262400-5 Wznoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej 45400000-1 Roboty montażowe 3. Zakres zamówienia obejmuje również: 1) przygotowanie terenu budowy, 2) zabezpieczenie terenu budowy, 3) zakup i dostawę materiałów niezbędnych do realizacji zadania, 4) wykonanie robót budowlanych, 5) uporządkowanie terenu budowy, 6) inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza. 4. Inne obowiązki i koszty Wykonawcy Do zakresu obowiązków i kosztów Wykonawcy należy także: 1) sporządzenie przed rozpoczęciem budowy planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 2) zabezpieczenie własnym kosztem i staraniem, mediów niezbędnych do wykonania robót budowlanych, 3) przeprowadzenie prób, badań i pomiarów technicznych, 4) utylizacja odpadów, 5) rejestrowanie w formie wpisów do dziennika budowy przebiegu robót budowlanych oraz wszelkich innych faktów związanych z prowadzonymi robotami, 6) opracowanie kosztorysu powykonawczego, 7) opracowanie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej. W/w opracowania należy doliczyć do kosztów zadania. 5. Wykonawca przed podpisaniem umowy, w terminie do 7 dni od opublikowania informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, przedstawi Zamawiającemu harmonogram rzeczowo–finansowy (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ). Harmonogram musi uzyskać pisemną akceptację Zamawiającego. Zamawiający dokona zatwierdzenia lub wniesie uwagi do harmonogramu w terminie 3 dni roboczych od dnia przedłożenia harmonogramu przez Wykonawcę. Wykonawca jest związany zastrzeżeniami i wskazaniami Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest, w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zastrzeżeń, do przedłożenia dostosowanego harmonogramu rzeczowo–finansowego do wskazań Zamawiającego. W przypadku nieprzedłożenia przez Wykonawcę harmonogramu w wyżej określonym terminie Zamawiający uzna, iż Wykonawca uchyla się od podpisania umowy. 6. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu – także w dokumentacji projektowej służącej do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty czy pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne („lub równoważne” – art. 29 ust. 3 ustawy Pzp). Dotyczą one wszystkich elementów / składników opisu przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu, które są wymagane od Wykonawcy. Jeżeli Wykonawca, analizując dokumentację projektową, stwierdzi / zauważy przypadki nazw własnych, prosi się Wykonawcę, aby niezwłocznie (przed upływem terminu składania ofert) przekazał Zamawiającemu tą informacje wskazując to w zapytaniu dotyczącym opisu przedmiotu zamówienia. 7. Podobna zasada obowiązuje w przypadkach, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały wprowadzone odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp. 8. Oferowanie rozwiązań równoważnych do wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia wymaga dodatkowo wykazania, że oferowane rozwiązanie równoważne jest o parametrach techniczno-eksploatacyjno-użytkowych nie gorszych niż wymagane przez Zamawiającego. Ponadto Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem osiągnięcia założonych w dokumentacji projektowej standardów technicznych. Ciężar wykazania spełnienia tych wymagań leży po stronie Wykonawcy w składanej ofercie lub jeżeli ten przypadek ma miejsce w trakcie realizacji umowy – w chwili zaistnienia konieczności dokonania takiej zmiany. 9. W przypadku zastosowania zasad wskazanych powyżej w trakcie realizacji umowy, mogą one wystąpić pod warunkiem, że zmiany te nie będą wpływać na oferowany w ofercie przedmiot zamówienia i efekt zakreślony niniejszą SIWZ. Mogą to być także przypadki korzystne dla Zamawiającego. Obowiązkiem strony wnoszącej o takie rozwiązanie równoważne (w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający lub Wykonawca) wymagane jest uzasadnienie tego przypadku w formie pisemnej. Nie mogą one jednak zmienić istotnych elementów oferty czy umowy, przykładowo: wydłużenia terminu realizacji w stosunku do tego wymaganego zapisami SIWZ. Wprowadzenie rozwiązania równoważnego w trakcie realizacji umowy może następować także w następujących okolicznościach: 1) powodują obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy; 2) powodują poprawienie parametrów technicznych w stosunku do wymaganych przez Zamawiającego w SIWZ; 3) wynikają z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. 10. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane wg zasad wskazanych w pkt. II.4.6 musi dodatkowo wykazać w ofercie / w trakcie realizacji zamówienia, że oferowane przez niego dostawy / usługi / roboty budowlane spełniają wszystkie wymagania określone przez zamawiającego w treści SIWZ i w postępowaniu. 11. Wykazanie, że oferowane przez Wykonawcę rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego musi nastąpić w złożonej ofercie (na etapie prowadzenia robót budowlanych w formie pisma skierowanego do Zamawiającego) z podaniem szczegółowych parametrów zaproponowanych materiałów i urządzeń oraz udowodnienia okoliczności wynikających z wcześniejszych zapisów. Stosowanie powyższych rozwiązań równoważnych dotyczy także przypadków, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia wskutek jakiegoś niedopatrzenia pojawiły się wskazania, o których mowa w niniejszym materiale. 12. Materiały i urządzenia zastosowane do realizacji zamówienia winny spełniać i posiadać: 1) Polskie Normy; 2) polskie aprobaty techniczne; 3) polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw; 4) krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 215 z późn. zm.). 13. Kosztorysy ofertowe muszą być w pełni zgodne z zapisami zawartymi w przedmiarach robót (materiał, opis, ilość) i mają zawierać ceny jednostkowe dla poszczególnych pozycji. Każda pozycja w kosztorysie ofertowym powinna być odrębnie wyceniona. Wszystkie wartości (z wyjątkiem obmiarów) powinny być naliczane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania. 14. Dokumenty jakie będą wymagane od Wykonawcy w trakcie odbioru końcowego: 14.1. Do zawiadomienia o zakończeniu robót Wykonawca załączy operat kolaudacyjny w skład którego wchodzą następujące dokumenty: 1) wypełniony dziennik budowy, 2) oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym, warunkami pozwolenia na budowę, obowiązującymi przepisami i Polskimi Normami, 3) atesty, certyfikaty, karty gwarancyjne deklaracje zgodności na zastosowane materiały i urządzenia z adnotacją kierownika budowy o ich wbudowaniu, 4) rysunki ze zmianami wprowadzonymi w trakcie prowadzonych robót budowlanych w przypadku ich wprowadzenia, 5) protokoły z przeprowadzonych badań linii kablowych oraz pomiarów instalacji uziemiających i instalacji odgromowej, 6) protokoły odbioru robót zanikających, 7) karty przekazania i utylizacji odpadów 8) kosztorys powykonawczy, 9) inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza, 10) karta gwarancyjna. 14.2. Dokumenty winny być ponumerowane i poukładane wg spisu treści; kopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem. 14.3. Zamawiający wyznaczy termin i rozpocznie końcowy odbiór przedmiotu umowy lub wezwie do uzupełnienia dokumentów lub innych wymaganych do odbioru dokumentów w terminie do 7 dni od daty zawiadomienia go o osiągnięciu gotowości do odbioru zawiadamiając, o tym Wykonawcę. 14.4. Niedostarczenie Zamawiającemu dokumentów wymaganych do odbioru wstrzymuje podpisanie końcowego protokołu odbioru robót. 15. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy podmiotowi uprawnionemu do unieszkodliwiania odpadów oraz o dostarczenie Zamawiającemu dokumentu potwierdzającego tę czynność (Karta przekazania odpadów). 16. Okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia nie może być krótszy niż 36 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót i nie dłuższy niż 60 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót. 17. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności opisane w pkt. II.4.1 w trakcie realizacji zamówienia. 18. Wykonawca i podwykonawcy zobowiązują się, że osoby wykonujące czynności, o których mowa w pkt. II.4.17 będą zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320). 19. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. II.4.17 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 20. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. II.4.17 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem danych osobowych tych osób, niezbędnych do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę (w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika) oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 21. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. II.4.17 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. 22. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. II.4.17 czynności. 23. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach