Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych i konserwatorskich w zabytkowym budynku dworu w Roźwienicy

Gmina Roźwienica ogłasza przetarg

  • Adres: 37-565 Roźwienica, Roźwienica
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-07-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Roźwienica
    Roźwienica
    37-565 Roźwienica, woj. podkarpackie
    REGON: 650900387
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rozwienica.itl.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych i konserwatorskich w zabytkowym budynku dworu w Roźwienicy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac na zadaniu inwestycyjnym pn.: ,,Wykonanie robót budowlanych i konserwatorskich w zabytkowym budynku dworu w Roźwienicy”.2. Zamawiający informuje, iż przedmiotowe prace będą prowadzone na czynnym obiekcie, gdyż w budynku dworu znajduje się urząd gminy dlatego wszystkie roboty objęte zamówieniem należy przeprowadzić w taki sposób, aby możliwe było funkcjonowanie urzędu i zapewnione było całkowite bezpieczeństwo pracowników i stronom urzędu. Budynek w którym zostaną przeprowadzone roboty budowlane i konserwatorskie jest obiektem wpisanym do rejestru zabytków pod Nr A-40 i z tego względu podlega ścisłej ochronie konserwatorskiej. Zamawiający informuje, iż roboty budowlane w zabytkowym budynku dworu prowadzone są od roku 2019. Dotychczas wykonano: wymianę konstrukcji i pokrycia dachu, wykonano elewację, częściowo wymieniono instalacje elektryczną oraz wymieniono instalacje c.o. Niniejsze zamówienie stanowi pierwszą część zadania na wykonanie robót budowlanych i konserwatorskich w zabytkowym budynku dworu w Roźwienicy, natomiast drugie postępowanie na część drugą zadania na tym budynku Zamawiający przewiduje wszcząć w III kwartale br. 3. Zakres robót:1) Przedmiot zamówienia został określony w dokumentacji projektowej oraz STWiORB a szczegółowy zakres robót został określony przedmiarach robót a zestawienie robót budowlanych i konserwatorskich wskazuje, które z pozycji przedmiarowych należy wykonać w ramach przedmiotu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem. Powyższe dokumenty są zawarte w załączniku Nr 9 do SWZ. 2) W zakres robót objętych niniejszym zamówieniem wchodzi m.in.: a) odnowienie tynków wewnętrznych,b) odnowienie sztukaterii,c) renowację zabytkowych drzwi,d) wymianę pozostałej części instalacji elektrycznej, e) wykonanie instalacji przeciwpożarowej,f) wykonanie robót malarskich pomieszczeń,g) zaprojektowanie i wykonanie klimatyzacji w budynku zgodnej z koncepcją instalacji klimatyzacji pomieszczeń biurowych budynku Urzędu Gminy w Roźwienicy- zawartej w załączniku nr 9 do SWZ,h) roboty sanitarne.4. Prace związane z przedmiotową inwestycją należy prowadzić:1) zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym, obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności dotyczącymi zasad prowadzenia prac budowlanych w obiekcie objętym ochroną konserwatorską oraz jakości materiałów,2) zgodnie z warunkami określonymi w uzyskanych uzgodnieniach, pozwoleniach, a w szczególności zawartymi w decyzji Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Przemyślu z dnia 23.05.2024r. znak IRN- II.5142.75.2024.PG,3) zgodnie z zasadami BHP i wykonywać je zgodnie z uzyskanymi opiniami i uzgodnieniami. 5. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane na okres nie krótszy niż 60 miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego robót. Rzeczywisty okres gwarancji zostanie ustalony na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w ofercie. Okres udzielonej gwarancji stanowi jedno z kryterium oceny ofert.6. Szczegółowe warunki i zasady realizacji umowy określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 8 do SWZ. WYMAGANIA W ZAKRESIE ZATRUDNIENIA NA PODSTAWIE STOSUNKU PRACY, W OKOLICZNOŚCIACH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 95 USTAWY PZP 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób, którzy w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia wykonywać będą czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem konkretnych prac fizycznych związanych z wykonywaniem niżej wymienionych robót, tj.: roboty w zakresie stolarki, roboty malarskie, roboty tynkarskie, wykonanie posadzki, wykonanie ścian i ścianek działowych. Wymóg powyższy nie dotyczy osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, osób wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych jak również osób świadczących prace tymczasowe/towarzyszące. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy również sytuacji, w której wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnicy spółki cywilnej).2) Zamawiający postanawia, że:a) Wykonawca zobowiązany jest, aby osoby wykonujący czynności, wymienione w pkt 1, byli zatrudnieni do realizacji umowy na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy.b) Wykonawca zobowiązany jest, aby osoby wykonujące wyżej wymienione czynności byli zatrudnieni na podstawie stosunku pracy w czasie obowiązywania umowy minimalnie na okres wykonywania odpowiednich czynności.c) Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zamawiający określił w projekcie umowy – załącznik nr 8 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100 000,00 zł2) Zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:a) wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty/inwestycje polegające na wykonaniu robót budowlanych lub remontowych lub budowlano-remontowych, w tym:- jedna z nich która została zrealizowana w/przy obiekcie/budynku wpisanym do rejestru zabytków, o wartości co najmniej 100 000,00 zł brutto,- jedna z nich w zakres której wchodziły łączenie roboty związane z montażem urządzeń klimatyzacyjnych i roboty branży elektrycznej, o wartości roboty co najmniej 200 000,00 zł bruttoi na potwierdzenie tego przedstawi dowody potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie.b) na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiającymi realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości tj. co najmniej:− jedną osobą, która będzie pełnić funkcje Kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, zgodnie z wymaganiami określonymi w treści art. 37 c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,− jedną osobą, która pełnić będzie funkcję Kierownika robót elektrycznych posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych.− jedną osobą, która będzie kierować pracami konserwatorskimi i restauratorskimi albo będzie samodzielnie je wykonywać spełniającą wymagania, o których mowa w art. 37a ust 1 i 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami tj.:• posiada ukończone studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2 ww. ustawy.lub• w dziedzinach nieobjętych programem studiów wyższych o których mowa wyżej pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru albo na Listę Skarbów Dziedzictwa, posiada: świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie- oraz która przez co najmniej 4 lata brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, na Listę Skarbów Dziedzictwa, do inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub innych zabytkach zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2 ww. ustawy.Uwaga:1. Zamawiający dopuszcza łączenie ww. stanowisk tylko pod warunkiem spełnienia łącznie wymaganych wyżej wymagań.2. Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumnie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie - Prawo budowlane oraz w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 220).W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)- stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budowlanych (Dz.U. 2019 r. poz. 1117 ze zm.), osób wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanym, wyszczególnione wyżej jeżeli:- nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz- posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.3. Zamawiający dopuszcza wykazanie spełnienia warunku udziału określonego powyżej w ust.1 pkt 2lit. b tiret trzeci poprzez wskazanie osoby, która uzyskała wykształcenie i tytuł zawodowy oraz nabyła doświadczenie zawodowe poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na zasadach określonych w art. 37h ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, lub która posiada kwalifikacje zawodowe (uprawnienia) zdobyte na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-08-19

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach