Przetargi.pl
Zagospodarowanie terenu działek nr 2-489/42 i 2-491 na zapleczu ulic: Mickiewicza nr 41-47 oraz Kętrzyńskiego nr 3-7 w Giżycku

Gmina Miejska Giżycko ogłasza przetarg

  • Adres: 11-500 Giżycko, Aleja 1 Maja 14
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. +48 87 7324111 , fax. +48 87 428 5241
  • Data zamieszczenia: 2022-10-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Giżycko
    Aleja 1 Maja 14
    11-500 Giżycko, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. +48 87 7324111, fax. +48 87 428 5241
    REGON: 790671171
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gizycko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie terenu działek nr 2-489/42 i 2-491 na zapleczu ulic: Mickiewicza nr 41-47 oraz Kętrzyńskiego nr 3-7 w Giżycku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pn.: „Zagospodarowanie terenu działek nr 2-489/42 i 2-491 na zapleczu ulic: Mickiewicza nr 41-47 oraz Kętrzyńskiego nr 3-7 w Giżycku” na działkach numer 489/42, 489/62, 491, obręb 0002 Miasto Giżycko, gmina miejska Giżycko, objęte dokumentacją pt.: „Zagospodarowanie terenu działek nr 2-489/42, 2-489/62 i 2-491 na zapleczu ulic: Mickiewicza nr 41-47 oraz Kętrzyńskiego nr 3-7 w Giżycku”.2. Podstawowy zakres robót obejmuje w szczególności:a) roboty rozbiórkowe,b) roboty ziemne,c) budowę nawierzchni (z przepuszczalnych płyt ażurowych i kostki betonowej),d) budowę kanalizacji deszczowej (2 studnie chłonne, separator lamelowym z osadnikiem, studnia zbiorcza, wpusty uliczne, odwodnienie liniowe, rurociągi, zawór zwrotny, rury spustowe),e) usunięcie wszystkich ewentualnie istniejących kolizji w zakresie sieci,f) uporządkowanie terenu zajętego na potrzeby przebudowy,g) transport i utylizacja gruzu,h) wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę i budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy.3. Powyższy przedmiot zamówienia podzielono na 3 zakresy rzeczowe, finansowane odpowiednio przez Gminę Miejską Giżycko oraz właścicieli nieruchomości: dz. nr ewid. 2-1127, dz. nr ewid. 2-1128, dz. nr ewid. 2-1129, dz. nr ewid. 2-1130, dz. nr ewid. 2-1131, dz. nr ewid. 2-1132:Zakres nr I – roboty budowlane – zakres rzeczowo-finansowy Gminy Miejskiej Giżycko:- budowa nawierzchni z przepuszczalnych płyt ażurowych – pow. 390,0 m2,- budowa nawierzchni z kostki betonowej gr. 6cm – chodniki – pow. 50,0 m2,- budowa nawierzchni z kostki betonowej gr. 8cm – korytko obniżone do spływu wody – pow. 22,0 m2,- budowa nawierzchni z kostki betonowej gr. 8cm – podjazdy – pow. 23,0 m2,- budowa kanalizacji deszczowej: 2 studnie chłonne, separator lamelowym z osadnikiem, wpusty uliczne, odwodnienie liniowe, rurociągi, zawór zwrotny,- roboty towarzyszące,- nadzór archeologiczny;Zakres nr II – roboty budowlane – zakres rzeczowo-finansowy właścicieli przyległych nieruchomości:- budowę kanalizacji deszczowej: studnia zbiorcza, rurociągi, rury spustowe,- roboty towarzyszące;Zakres nr III – roboty budowlane – zakres rzeczowo-finansowy 50% Gminy Miejskiej Giżycko i 50% właścicieli przyległych nieruchomości:- budowa nawierzchni z kostki betonowej gr. 8cm – podjazdy do garaży – pow. 52,0 m2,- roboty towarzyszące.UWAGA!!! Podział na zakresy został dokonany z tytułu różnych płatników. Zakresów tych nie można traktować jako odrębne części zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest realizacja całości robót wskazanych w pkt. 2.4. Gmina Miejska Giżycko działa w imieniu właścicieli nieruchomości: dz. nr ewid. 2-1127, dz. nr ewid. 2-1128, dz. nr ewid. 2-1129, dz. nr ewid. 2-1130, dz. nr ewid. 2-1131, dz. nr ewid. 2-1132 na podstawie porozumienia z dn. 15.09.2022r.Gmina Miejska Giżycko – koordynator robót, będzie realizowała uprawnienia z tytułu rękojmi zgodnie z zapisami § 17 projektowanych postanowień umowy (Załącznik nr 6 do SWZ).5. Zamawiający informuje, że inwestycja zlokalizowana jest w strefie ochrony konserwatorskiej układu urbanistycznego i zgodnie z pozwoleniem Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków WOUZ-Ełk.5142.34.2022.kk z dn. 21.02.2022r. (w Załączniku nr 9 do SWZ) prace ziemne związane z przedmiotową inwestycją Wykonawca będzie prowadzićpod stałym nadzorem archeologicznym.6. Wykonawca otrzyma pełnomocnictwo do reprezentowania Zamawiającego w czynnościach związanych z uzyskaniem stosownych decyzji. Koszt nadzoru archeologicznego poniesie Wykonawca.7. Warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 6 do SWZ.8. Zamawiający wymaga szczególnej ostrożności w prowadzeniu prac, w szczególności zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń i osłon, utrzymywanie placu budowy w należytym porządku, organizowanie robót budowlanych w sposób nienarażający osób korzystających z nieruchomości sąsiadujących z zakresem zadania inwestycyjnego. W związku z powyższym Wykonawca musi uwzględnić koszty zabezpieczenia wykonywania robót w cenie oferty. Koszt ten należy uwzględnić w kosztach pośrednich.9. Zamawiający, stosownie do art. 95 ustawy PZP, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, którychwykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 z późn. zm.).Powyższy wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy dotyczy pracowników fizycznych wykonujących bezpośrednio roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia w zakresie:a) robót rozbiórkowych,b) robót ziemnych i nawierzchniowych,c) robót instalacyjnych.Powyższy wymóg nie dotyczy osób wykonujących wolne zawody, w tym projektantów, kierownika budowy i kierowników robót.10. Wykonawca zobowiązany jest do dnia podpisania umowy przedłożyć wykaz tych osób wraz z oświadczeniem potwierdzającym zatrudnienie na umowę o pracę, a także na żądanie Zamawiającego, dowodów wskazujących na ich zatrudnienie na umowę o pracę. Wykonawca po zawarciu umowy zobowiązany jest również, na każde żądanie Zamawiającego do przedłożenia wykazu osób wraz z oświadczeniem potwierdzającym zatrudnienie ich na umowę o pracę i niezaleganiu z wypłatą wynagrodzenia na dzień złożenia oświadczenia. Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy ma prawo żądania udowodnienia przez Wykonawcę faktu zatrudnienia osób na umowę o pracę.11. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.12. Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji oraz egzekwowania wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 6 doSWZ.13. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy PZP oraz nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 96 ustawy PZP.14. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich niezbędnych prac zgodnie z:a) postanowieniami SWZ,b) dokumentacją techniczną,c) specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót,d) warunkami technicznymi, normami, przepisami, zgodami administracyjnymi,e) projektowanymi postanowieniami umowy,f) przedmiarami robót,g) kosztorysem ofertowym.Wyżej wymienione dokumenty należy traktować jako wzajemnie uzupełniające i wyjaśniające.15. Wykonawca wykona roboty budowlane na podstawie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), SWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarem robót, a także obowiązującymi przepisamiszczegółowymi i sztuką budowlaną oraz zapewni niezbędną obsługę geodezyjną, jak również okres rękojmi.Ze względu na ograniczoną liczbę znaków szczegóły dotyczące rozwiązań równoważnych znajdują się w Rozdziale 5 SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 10 SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu (art. 112 ustawy PZP).2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający odstępuje od określenia warunku w tym zakresie.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający odstępuje od określenia warunku w tym zakresie.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający odstępuje od określenia warunku w tym zakresie.2.4. zdolności techniczneja) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie) wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, tj.: wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną, polegającą na budowie/przebudowie nawierzchni lub budowie/przebudowie kanalizacji deszczowej o wartości nie mniejszej niż 140 000,00 zł brutto.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że spełniają w/w warunek łącznie.2.5. zdolności zawodowejZamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, które będą odpowiedzialne za nadzorowanie wykonania robót budowlanych, tj.:a) Kierownik robót w specjalności inżynieryjnej drogowej – osoba posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie niezbędnym do realizacji niniejszego zamówienia,b) Kierownik robót w specjalności sanitarnej – pełniący jednocześnie rolę kierownika budowy – osoba posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnychbez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie niezbędnym do realizacji niniejszego zamówienia;Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Wówczas Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych zrealizacją przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego.W celu uniknięcia wątpliwości zaleca się podanie daty wydania uprawnień i dokładne cytowanie zakresu uprawnień z posiadanego zaświadczenia – Załącznik nr 5 do SWZ – wzór wykazu osób.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że spełniają w/w warunek łącznie.3. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizacjęzamówienia.6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu, wg pkt. 10 Załącznika nr 1 do SWZ – Formularz ofertowy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-11-07

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach