Przetargi.pl
Zagospodarowanie terenów przy ul. Parkowej dla potrzeb sportu i rekreacji

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 77 56 988 , fax. 075 77 56 988
  • Data zamieszczenia: 2010-08-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    ul. Domańskiego 7 7
    59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 77 56 988, fax. 075 77 56 988
    REGON: 23082154600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie terenów przy ul. Parkowej dla potrzeb sportu i rekreacji
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na zagospodarowaniu terenów przy ul. Parkowej w Zgorzelcu dla potrzeb sportu i rekreacji. 2. Roboty budowlane obejmują budowę dwóch boisk wielofunkcyjnych wraz z ogrodzeniem, oświetleniem i monitoringiem. Budowę dojść do boisk oraz parkingu dla 10 pojazdów wraz z dojazdem do tego parkingu. W ramach robót budowlanych wykonane zostaną trawniki i alejki spacerowe na terenie przylegającym do boisk wielofunkcyjnych. 3. Obszar objęty robotami budowlanymi znajduje się na terenie parku im. Błachańca, który to park wchodzi w skład zespołu parków miejskich wpisanych do rejestru zabytków decyzją nr A/1242/1-2 z dnia 29.05.2009 roku. W związku z powyższym roboty budowlane realizowane będą w strefie ochrony konserwatorskiej i strefie krajobrazu chronionego. 4. Szczegółowy zakres robót budowlanych zawiera Dokumentacja Projektowa stanowiąca załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ, w ramach której to zakresu przewidziano: a) rozebranie parterowego budynku znajdującego się przy północnej granicy terenu objętego robotami budowlanymi oraz rozebranie istniejących boisk o nawierzchni asfaltowej, b) budowę dwóch boisk wielofunkcyjnych o nawierzchni poliuretanowej typu EPDM, przeznaczonych do gry w piłkę ręczną, koszykówkę i siatkówkę wraz dojściami do boisk i ich ogrodzeniem, c) budowę parkingu dla 10 pojazdów o nawierzchni typu Hanse-Grand Robust zamkniętej obrzeżem betonowym, zlokalizowanego wzdłuż jednego z boków boisk wielofunkcyjnych wraz z dojazdem do tego parkingu, d) wykonanie trawników oraz alejek spacerowych o nawierzchni parkowej typu Hanse-Grand. e) wykonanie sieci monitoringu kierunkowego obszaru boisk oraz obszaru alejek spacerowych, f) wykonanie sieci oświetlenia boisk wielofunkcyjnych, sieci oświetlenia obszaru alejek spacerowych oraz sieci oświetlenia parkingu dla 10 pojazdów. 5. Zestawienie powierzchni: Powierzchnia terenu: 9 749,46 m2, Teren utwardzony (parking, dojazd/dojście) 476 00 m2, alejki spacerowe 595,70 m2, Nawierzchnia typu EPDM boisk 2 464,00 m2, Teren zielony 6 213,76 m2, W tym: 2x boisko wielofunkcyjne z nawierzchnią typu EPDM: - powierzchnia całkowita boiska 1232,00 m2, - długość całkowita boiska 44,00 m - szerokość całkowita boiska 28,00m 6. Rozwiązania materiałowe: a) Boiska Wielofunkcyjne: W skład boisk wielofunkcyjnych wchodzić będą: 2 boiska do piłki ręcznej (20 x 40 m), cztery wewnętrzne boiska do koszykówki (15,0 x 24,0 m), dwa wewnętrzne boiska do siatkówki (18,0 x 9.0 m). Wokół boisk planuje się strefy ochronne (o szerokościach jak w części rysunkowej Dokumentacji Projektowej stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ). Całkowita szerokość jednego boiska wynosi 28m, a długość 44m. Boiska wykonane będą z nawierzchni dwuwarstwowej poliuretanowo - gumowej, układanej na podbudowie dynamicznej, przepuszczającej wodę. Wszystkie nawierzchnie wykonane będą w systemie EPDM w kolorze zielonym i czerwonym i zakończone obrzeżami trawnikowymi wg rysunków zagospodarowania terenu Dokumentacji Projektowej stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ Boiska wielofunkcyjne będą dostosowane do korzystania przez osoby niepełnosprawne. b) Ogrodzenie boiska wielofunkcyjnych: Ogrodzenie terenu boisk panelami ogrodzeniowymi zgrzewanymi w kolorze RAL6005, o wysokości 4,06m i szerokości 2,50m. Na ogrodzenie systemowe składają się słupki ze stalowych rur profilowych 100x40x2, rozstawiane co 2515mm. Panele są to maty spawane o oczkach 50 x 200 mm, wykonane z prętów stalowych. Słupki osadza się w fundamentach betonowych B15 30x30cm, głębokość posadowienia 80cm poniżej poziomu terenu.W ogrodzeniu planuje się montaż dwóch furtek 1,00x2,00m (w osiach słupków) oraz bramy dwuskrzydłowej 2,50x2,00 m. c) Układ komunikacyjny: Projektowany ciąg komunikacyjny szerokości 4,50m służyć będzie jako dojazd i dojście do projektowanych boisk, powstanie obok dotychczasowego wejścia i wjazdu na teren działki. Przy wjeździe przewiduje się lokalizację parkingu z dziesięcioma miejscami parkingowymi (9 miejsc o wym.2,50x5,00m i jedno o wym. 3,60x5,00m przeznaczone do korzystania przez osoby niepełnosprawne). W części zachodniej terenu powstanie sieć alejek spacerowych szer. 2,00m. Wszystkie nawierzchnie utwardzane należy wykonać jako biologicznie czynne żwirowe (grubość ziarna 0-8mm dla alejek spacerowych np. Hanse-Grand, 0-11mm dla drogi dojazdowej i parkingu np. Hanse-Grand Robust) wykonane z wysokogatunkowych surowców, takich jak: łupki wysokogórskie, specjalny wiążący żwir, kamień naturalny, na podbudowie dynamicznej z kruszyw mineralnych. Wszystkie pola nawierzchni utwardzonych należy zamknąć obrzeżami betonowymi. W części zachodniej terenu, wzdłuż projektowanych alejek spacerowych, przewiduje się montaż ławek parkowych i koszy na śmieci, zgodnie z rysunkiem zagospodarowania terenu. Zastosowane urządzenia powinny nawiązywać formą do urządzeń zastosowanych w pozostałych częściach parku, w stworzonych wcześniej projektach rewaloryzacji. d) Instalacja oświetleniowa boisk: Oświetlenie boisk projektuje się montując słupy oświetleniowe wysokości 12 m z fundamentami, latarnie zasilane będą liniami kablowymi (L2 i L3) YKY 5*6mm2 z projektowanej szafki oświetleniowej SO(w szafce oświetleniowej wskazanej w projekcie budowlanym należy uwzględnić dodatkowe zabezpieczenie, które w przyszłości zostanie wykorzystane na przyłączenie dodatkowego obwodu oświetleniowego placu zabaw w Parku Błachańca). Proponuje się 26 opraw typu MVP 506 A/59 ze źródłem HPI-TP250W SGR. Do oświetlenia parku projektuje się linię kablową L4 i słupy oświetleniowe S11 - S21wysokości 5m z oprawami parkowymi - oprawy oświetleniowe typu OPC-1 S-70W z kloszem Aulis Maxi PC. Oprawy instalować na słupach SAL-4 - aluminiowych, anodowanych na kolor wybrany przez Zamawiającego. Do oświetlenia parkingu projektuje się linię kablową L1 i słupy oświetleniowe S9 - S10 wysokości 5 m z oprawami parkowymi . Zastosowane urządzenia powinny nawiązywać formą do urządzeń zastosowanych w pozostałych częściach parku, w stworzonych wcześniej projektach rewaloryzacji. e) Wyposażenie boisk wielofunkcyjnych: - bramka do piłki ręcznej - szt.4 Rama bramki wykonana z profilu kwadratowego aluminiowego (80x80mm). Łuki składane wraz z siatką. Mocowana w 4-rech punktach do podłoża. Wymiar bramki : 3,00 x 2,00 m , bramki mocowane na stałe. - do koszykówki kosze typu gęsia szyja - 8 sztuk - konstrukcja mocująca /pojedyncza/, wysięgnik L=1,20 m, cynkowana ogniowo. Tablica do koszykówki uniwersalna z włókna epoksydowego (90x120cm), mocowana na ramie. Obręcz do koszykówki wzmocniona.Siateczka łańcuchowa, tuleja mocująca konstrukcję w podłożu. - do siatkówki - słupki do siatkówki. szt. 4 Profil stalowy cynkowany ogniowo, kwadratowy 80x80 mm, mocowane w tulejach /tuleje w komplecie/. Mechanizm naciągowy przesuwny. Płynna regulacja wysokości siatki. Tuleje pod słupki do siatkówki wraz z zaślepkami mocować na stałe, natomiast mechanizm naciągowy oraz siatkę zdeponować w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. f) Monitoring: W ramach inwestycji należy wykonać monitoring kierunkowy obszaru boisk oraz podłączenie się do linii kablowej światłowodowej, transmitującej sygnał z kamer do centrum monitoringu obiektów sportowych zlokalizowanego na terenie Stadionu Miejskiego przy ul. Maratońskiej w Zgorzelcu. Wykonanie w/w linii przewidziane jest w ramach oddzielnej inwestycji. System składać będzie się z 6 punktów kamerowych wyposażonych w megapikselowe kamery sieciowe stałopozycyjne typu dzień/noc np. Panasonic WN-NP. 304 lub równoważne. Kamery będą instalowane na słupach oświetleniowych, a zasilane będą z projektowanej szafki oświetleniowej. Projektowane kamery będą obsługiwane przez centrum monitoringu miasta. Do czasu wykonania linii światłowodowej, sygnał należy transmitować z pomocą Internetu. W tym celu do skrzynki oświetleniowej należy doprowadzić przyłącze internetowe np. DSL oraz wyposażyć ja w rejestrator sygnału z twardym dyskiem UWAGA: Wszystkie wskazane z nazwy materiały, urządzenia i przyjęte technologie użyte w dokumentacji projektowej należy rozumieć jako określenie wymaganych minimalnych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów, urządzeń i technologii równoważnych do nazwanych materiałów, urządzeń oraz proponowanej technologii wykonania, wymienionych w dokumentacji projektowej z zachowaniem ich wymogów w zakresie jakości. Ciężar udowodnienia zachowania minimalnych parametrów technicznych lub standardów jakościowych, wymaganych przez Zamawiającego, leżeć będzie w trakcie realizacji robót po stronie Wykonawcy. 7. Przed przystąpieniem do robót budowlanych, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu tymczasowy projekt zmiany organizacji ruchu na czas trwania budowy, uzgodniony z odpowiednim zarządem drogi i organem zarządzającym ruchem 8. Do obowiązków Wykonawcy zaliczyć należy również wykonanie i uzgodnienie projektu docelowej organizacji ruchu oraz wprowadzenie w/w oznakowania pionowego i poziomego zgodnie z uzyskanym uzgodnieniem. 9. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej terenu, objętego robotą budowlaną, celem zapoznania się z warunkami realizacji przedmiotu umowy. Wizję lokalną Wykonawca dokona na własny koszt. 10. Wykonawca opracuje dokumentację powykonawczą i przekaże ją Zamawiającemu na 7 dni przed terminem odbioru końcowego po zakończeniu etapu IV robót budowlanych . W skład dokumentacji powykonawczej wejść powinny: - inwentaryzacja geodezyjna, - atesty i certyfikaty wbudowanych materiałów, prefabrykatów lub urządzeń, - aprobaty techniczne, - uzupełniony dziennik budowy/rozbiórki, - wymagane przepisami protokoły i zaświadczenia, z przeprowadzonych przez Wykonawcę, badań i sprawdzeń, - oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym, warunkami pozwolenia na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz oświadczenie kierownika budowy o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także sąsiedniej ulicy, nieruchomości, - w przypadku zmian nie odstępujących w sposób istotny od zatwierdzonego projektu i warunków zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę, Wykonawca dołączy kopie rysunków wchodzących w skład zatwierdzonego projektu budowlanego, z naniesionymi zmianami i uzupełniającym opisem. W takim przypadku oświadczenie kierownika budowy powinno być zatwierdzone przez projektanta i Inspektora nadzoru, - oświadczenie kierownika budowy o wbudowaniu materiałów na które dostarczono dokumenty odbiorowe, - oświadczenie inspektora nadzoru o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym, warunkami pozwolenia na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami, - pisemna gwarancja jakości na wykonany przedmiot umowy, - oświadczenie właściciela terenu na którym prowadzona była inwestycja o przywróceniu terenu do stanu pierwotnego, - deklaracje zgodności z określeniem miejsca przeznaczenia, zgodnie z ustawą z dnia 16.04.2004 roku, o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2004 roku Nr 92 poz. 881 ze zmianami) oraz ustawą z dnia 30.08.2004 roku, o systemie oceny zgodności (tekst jednolity Dz.U. z 2004 roku Nr 204 poz. 2087) Nie przekazanie Zamawiającemu przedmiotowej dokumentacji w terminie określonym umową o zamówienie będzie skutkowało odmową przystąpienia do odbioru końcowego robót. W przypadku przekroczenia powyższego terminu Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną. 11. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 3 pkt. 22 ustawy o odpadach, ma obowiązek zagospodarowania odpadów powstałych podczas realizacji zamówienia, zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r. (Dz. U. Nr 62, poz. 628 z późn. zm.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity z 2008r. Dz. U. Nr 25, poz.150). Wykonawca przedstawi Zamawiającemu potwierdzenie zagospodarowania odpadów, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami. 12. Wszelkie roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z uzyskanymi pozwoleniami, uzgodnieniami, opiniami oraz decyzjami. 13. Przedmiot zamówienia współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, Priorytet 9 - Odnowa zdegradowanych obszarów na terenie dolnego śląska (miasta), Działanie 9.1 - Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452122008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 120 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie wadium w kwocie 26.202,- PLN brutto (słownie: dwadzieścia sześć tysięcy dwieście dwa złote 00/100 brutto) 2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. Uwaga! Przedłużenie terminu składania ofert spowoduje, że wszelkie prawa i zobowiązania Zamawiającego i Wykonawcy dot. w/w ustaleń będą podlegały odpowiednio nowym terminom. 3. Termin wniesienia wadium upływa przed terminem składania ofert 4. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą, lub nie wniesie wadium zwróconego mu po wyborze najkorzystniejszej oferty, a do ponownego jego wniesienia Zamawiajacy wezwał Wykonawcę w związku z wyborem oferty Wykonawcy w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, zostanie przez Zamawiającego wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 5. W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w formach: a/ pieniądzu, b/ poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c/ gwarancjach bankowych, d/ gwarancjach ubezpieczeniowych, e/ poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275) Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych uznana za odrzuconą. 6. W przypadku wniesienia wadium w formach wymienionych w pkt.5 ppkt b,c,d, i e z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż wypłata Zamawiającemu sumy gwarancyjnej nastąpi także w przypadku określonym w pkt. 11. Zabronionym jest umieszczenie w treści tego dokumentu jakiejkolwiek klauzuli lub zapisu stanowiącego, że wypłata wadium w okolicznościach określonych w pkt. 11 będzie uzależniona od dodatkowych okoliczności dowodowych, które spełnić ma Beneficjent. Gwarancja ma mieć charakter bezwarunkowy i być płatna na pierwsze wezwanie. 7. Warunkiem uznania wniesienia wadium w formach wymienionych w pkt. 5 ppkt b,c,d, i e będzie załączony do oferty dokument potwierdzający wniesienie wadium do Zamawiającego. 8. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 35124012971111000025654013 w banku PEKAO S.A. I O/Zgorzelec. Na przelewie należy umieścić informację : Wadium do postępowania przetargowego: Zagospodarowanie terenów przy ul. Parkowej dla potrzeb sportu i rekreacji Potwierdzeniem tej formy wniesienia wadium będzie oryginał dowodu wpłaty lub potwierdzona za zgodność z oryginałem jego kopia załączona do oferty. 9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 11. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę . 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 w/w ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni , że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a/ odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b/ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. c/ nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. d/ w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w pkt.11. 13. Wadium wybranego Wykonawcy zostanie zwrócone niezwłocznie po zawarciu przez niego umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach