Przetargi.pl
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Myszyniec w 2021r.

Gmina Myszyniec ogłasza przetarg

  • Adres: 07-430 Myszyniec, Plac Wolności
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 297 721 141 , fax. 297 721 141
  • Data zamieszczenia: 2020-07-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Myszyniec
    Plac Wolności 60
    07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie
    tel. 297 721 141, fax. 297 721 141
    REGON: 54660900000000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Myszyniec w 2021r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z terenu gminy Myszyniec. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zagospodarowanie: 2.1. Niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 w szacunkowej ilości ok. 1000 Mg; 2.2. Segregowanych odpadów komunalnych z podziałem na następujące frakcje, w szacunkowej ilości: 2.2.1. Worek żółty: - tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych o kodach 20 01 39 i 15 01 02, - metale, opakowania z metali o kodach 20 01 40 i 15 01 04, - opakowania wielomateriałowe o kodzie 15 01 05 oraz zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 15 01 06 w łącznej ilości ok. 180 Mg 2.2.2. Worek niebieski: - papier i tektura, opakowania z papieru i tektury o kodach 20 01 01 i 15 01 01 w ilości ok. 30 Mg, 2.2.3. Worek zielony: - szkło, opakowania ze szkła o kodach 20 01 02, 15 01 04 w ilości ok. 200 Mg, 2.2.4. Worek brązowy: - odpady ulegające biodegradacji o kodzie 20 02 01 oraz odpady kuchenne ulegające biodegradacji o kodzie 20 01 08 w ilości ok. 120 Mg, 2.2.5. odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 w ilości ok. 30 Mg, 2.2.6. zużyte opony o kodzie 16 01 03 w ilości ok. 30 Mg 2.2.7. zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23, o kodach 20 01 35* i 20 01 36 w ilości ok. 5 Mg; 2.2.8. leki inne niż wymienione w 20 01 31, o kodzie 20 01 32 w ilości ok. 0,1 Mg 2.3. Sposób świadczenia usług: 2.3.1. W przypadku przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych i innych bioodpadów Wykonawca powinien posiadać status instalacji komunalnej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, dla instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów (MBP), instalacji biologicznego przetwarzania odpadów ulegających biodegradacji (kompostowania), składowania odpadów powstałych w procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów. Przetwarzanie odpadów zbieranych w sposób selektywny w tym odpadów opakowaniowych nie może być realizowane poza instalacjami i urządzeniami zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy o odpadach (Dz. U. 2020 poz. 797), przy czym wspomniane instalacje nie muszą posiadać statusu instalacji regionalnej. UWAGA: Wykonawca posiadający instalację (do odzysku i / lub unieszkodliwiania, w której planuje odzyskać i / lub unieszkodliwiać odpady objęte niniejszym zamówieniem) poza terenem Rzeczypospolitej Polskiej powinien przedstawić zezwolenie równoważne decyzji na zagospodarowanie (przetwarzanie)tj.na odzysk i / lub unieszkodliwianie odpadu wystawione w kraju, w którym instalacja ta znajduje się. Decyzję zezwalającą na międzynarodowe przemieszczanie odpadów Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać po podpisaniu umowy. 2.3.2. Zagospodarowanie odpadów ma zostać potwierdzone kartą przekazania odpadów, rozumianą zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25.04.2019r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, (Dz. U. z 2019r. poz. 819), dalej określana jako „Karta Przekazania Odpadów”, przekazaną Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za miesiąc, którego karta dotyczy. Dane z Karty muszą być zgodne z kwitami wagowymi, o których mowa w pkt.2.3.9, którą każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za miesiąc poprzedni. 2.3.3. Wskazane w SIWZ szacunkowe ilości odpadów komunalnych, stanowią wyliczenia na podstawie ilości odebranych w 2020r. wykazane w sprawozdaniach i innych dokumentach przekazywanych przez firmę odbierającą odpady i zagospodarowującą odpady. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazywanych odpadów w stosunku do wskazanych w pkt. 2. Wykonawca zobowiązany jest w takiej sytuacji do zagospodarowania większej ilości odpadów danego rodzaju po cenach jednostkowych wskazanych w ofercie, jednakże całkowite umowne wynagrodzenie wykonawcy za realizacje całego zakresu zamówienia nie może zostać przekroczone bez prawa Wykonawcy do roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu. 2.3.4. Jeżeli instalacja komunalna Wykonawcy nie będzie w stanie przyjąć odpadów z terenu gminy Myszyniec, Wykonawca będzie musiała wskazać inną instalację komunalną, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy, w takim samym terminie jak przewidziano ich dostarczenie do instalacji komunalnej. W tej sytuacji w przypadku konieczności transportu odpadów do innej instalacji na odległość od Gminy Myszyniec większą niż odległość do instalacji Wykonawcy, Wykonawca pokryje różnicę w kosztach wynikającą konieczności transportu odpadów komunalnych na większą odległość. 2.3.5. Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów na instalacje komunalną, a także wskaże temu podmiotowi inną instalację komunalną oraz dni i godziny przyjmowania przez nią odpadów najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów. 2.3.6. W przypadku wystąpienia zdarzenia, o którym mowa w pkt. 2.3.5 Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów do swojej instalacji komunalnej najpóźniej w pierwszym dniu po zakończeniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów komunalnych. 2.3.7. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wszelkich awariach instalacji, przestojach przyjmowaniu odpadów, zmianach w funkcjonowaniu instalacji, ograniczeniach wynikających z decyzji organów nadzorczych w terminie do 24 godzin od momentu zaistnienia zdarzeń, ograniczeń, postojów. Brak informacji o zaistniałych zmianach w funkcjonowaniu instalacji może skutkować naliczeniem kar umownych. 2.3.8. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00 oraz w soboty od godz. 9:00do 12:00. 2.3.9. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało: 1) Ważenie odrębnie dla każdej frakcji odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania. Przyjmowane odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego; 2) Dokumentowanie przez Wykonawcę dostawy odpadów. Każdy wjazd będzie zarejestrowany i potwierdzony dokumentem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacje dostawcy. Kopię ww. dokumentu otrzymuje kierowa dostawy odpadów podczas dostawy każdej partii odpadów, a zestawienie ww. dokumentów każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za miesiąc poprzedni wraz z Kartami przekazania odpadów; 3) Przekazanie Zamawiającemu wszystkich wymaganych sprawozdań określonych obowiązującymi przepisami w sprawie zagospodarowania odpadów w terminach wskazanych w tychże przepisach. UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontrolnego / komisyjnego ważenia odpadów z terenu gminy Myszyniec, w obecności wyznaczonych przez Zamawiającego, uprawnionych pracowników.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90533000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów tj.: pozwolenie zintegrowane lub/ i sektorowe na prowadzenie działalności w zakresie zagospodarowania odpadów tj. składowanie, przetwarzanie w instalacji, wydawane przez właściwy organ zgodnie z zapisami ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2020r. poz. 797), b) instalacja do przetwarzania odpadów posiada status instalacji komunalnej, zgodnie z Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019r. poz. 1396). Potwierdzeniem może być w szczególności odpowiedni akt prawa miejscowego wskazujący instalację do przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz instalację do składowania odpadów powstających w procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, jako instalację komunalną (status komunalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych dla instalacji MBP, kompostowni, składowiska odpadów innych niż obojętne i niebezpieczne).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach