Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne na terenie Gminy Sienno

GMINA SIENNO ogłasza przetarg

  • Adres: 27-350 Sienno, ul. Rynek 36/40
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-05-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SIENNO
    ul. Rynek 36/40
    27-350 Sienno, woj. mazowieckie
    REGON: 670223994
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.sienno.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne na terenie Gminy Sienno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest:1.1. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne określone w pkt. 2 niniejszego rozdziału.1.2 . Odbieranie i zagospodarowanie odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) określone w niniejszym rozdziale w pkt. 2 ppkt. 2-16 .1.3. Odbieranie i zagospodarowanie zebranych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów budowlanych w cyklu 2 razy w roku zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego,1.4. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów z Punktów Zbiórki Przeterminowanych Leków oraz Punktów Zbiórki Zużytych Baterii.1.5. Wyposażenie wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne w pojemniki na odpady zmieszane w terminie 21 dni od zawarcia umowy.Zamawiający przekaże Wykonawcy (utworzony na podstawie zebranych deklaracji) wykaz punktów zbiórki odpadów, które należy wyposażyć w pojemniki w dniu zawarcia umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych. 1.6. Wyposażenie wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne w pojemniki lub worki do segregacji odpadów komunalnych w terminie 21 dni od zawarcia umowy, oraz dostarczenie nowych worków przy odbiorze odpadów w miarę potrzeb mieszkańców (ilość worków będzie równa ilości odebranych worków z odpadami), Zamawiający przekaże Wykonawcy (utworzony na podstawie zebranych deklaracji) wykaz punktów zbiórki odpadów, które należy wyposażyć w pojemniki lub worki w dniu zawarcia umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych. 1.7.Wyposażenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w zamykane kontenery/pojemniki lub wydzielone segmenty do oddzielnego gromadzenia wyselekcjonowanych odpadów. 1.8 . Wyposażenie we wskazanych przez Zamawiającego Punktów Zbiórki Przeterminowanych Leków oraz Punktów Zbiórki Zużytych Baterii w pojemniki do selektywnego zbierania przeterminowanych leków i zużytych baterii oraz opróżnianie ich po zgłoszeniu, według potrzeb w terminie 21 dni od zawarcia umowy.1.9 Przygotowanie i dystrybucja harmonogramu odbioru odpadów wraz z informacją dotyczącą prawidłowej segregacji odpadów w terminie 21 dni od zawarcia umowy.1.10. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia prelekcji lub konkursu w zakresie prawidłowej segregacji odpadów komunalnych dla uczniów szkół znajdujących się na terenie Gminy Sienno w ilości 2 razy w okresie realizacji zamówienia. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu w terminie 60 dni od dnia podpisania umowy harmonogram prelekcji lub konkursów obejmujący wszystkie szkoły na terenie gminy Sienno. Harmonogram winien być uzgodniony z dyrektorami szkół.1.11. Wykonawca jest zobowiązany do zorganizowania raz w okresie realizacji zamówienia szkolenia w zakresie prawidłowej segregacji odpadów komunalnych dla radnych i sołtysów gminy Sienno na terenie siedziby Wykonawcy lub raz w okresie realizacji zamówienia prelekcji dla mieszkańców gminy Sienno w wyznaczonym przez Zamawiającego miejscu na terenie gminy, o tematyce prawidłowej segregacji odpadów komunalnych.1.12. Wykonawca w okresie realizacji umowy w cenie oferowanej usługi, zobowiązany jest dostarczyć do wszystkich gospodarstw pojemniki i worki lub kontenery (z tworzyw sztucznych lub metalowe) na odpady o odpowiednich pojemnościach, spełniających wymogi Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sienno. a) Szacunkowa liczba pojemników: Liczba pojemników 0,12 m3 na odpady komunalne zmieszane – około 2 800 szt. Liczba pojemników 0,24 m3 na odpady komunalne zmieszane – około 200 szt.Liczba pojemników 0,12 m3 na metal i tworzywa sztuczne – około 200 szt.Liczba pojemników 0,24 m3 na metal i tworzywa sztuczne – około 2 800 szt. Liczba pojemników 1,10 m3 - około 30 szt.Liczba pojemników 2,50 m3 – około 8 szt.Liczba pojemników 5,00 m3 – około 7 szt.W okresie realizacji przedmiotu zamówienia do 15% liczby pojemników może ulec zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu).b) Szacunkowa liczba worków: wg zapotrzebowania Zamawiający zastrzega, że w okresie realizacji umowy ilość pojemników może ulec zmianie – zmniejszeniu lub zwiększeniu stosownie do rzeczywistych potrzeb. W przypadku wystąpienia opisanej sytuacji, wynagrodzenie Wykonawcy pozostaje na niezmienionym poziomie.c) W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego w terminie 7 dni od zgłoszenia e-mail zapotrzebowania przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia.d) Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany uszkodzonych pojemników na własny koszt w terminie 7 dni od zgłoszenia e-mail zapotrzebowania przez Zamawiającego.e) Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów zgromadzonych w pojemnikach i workach wystawionych przed ogrodzenie zamkniętej nieruchomości lub ustawionych na wyodrębnionym, urządzonym na terenie nieruchomości (w rejonie bramy lub furtki wejściowej) placyku gospodarczym. W przypadku mieszkańców nie będących w stanie samodzielnie wystawić pojemnika przed posesję, obowiązkiem Wykonawcy będzie wejście na teren posesji, odbiór pojemnika z wyznaczonego miejsca, opróżnienie pojemnika i odstawienie go w wyznaczone miejsce. Usługa ta będzie realizowana zgodnie z wykazem adresów nieruchomości dostarczonym przez zamawiającego. Szacuje się, że ilość posesji o których mowa powyżej, nie przekroczy 5%.1.13. Usługa obejmuje również zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (w szczególności zimą oraz w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o utrudnionej lokalizacji - około 41 miejsc trudnodostępnych. 1.14. Wykonawca jest zobowiązany do mycia, dezynfekcji pojemników zgodnie z wymaganiami z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej w miejscu odbioru odpadów przynajmniej dwa razy w roku w okresie marzec-listopad przy użyciu pojazdu śmieciarki – myjki o zamkniętym obiegu wody. a) Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania pisemnych raportów z wykonania usługi, zawierających miejsca (adresy) i ilości pojemników poddanych myciu i dezynfekcji. Termin dostarczenia Zamawiającemu raportu wynosi 7 dni od daty wykonania zabiegu. b) Mycie, dezynfekcja pojemników zgodnie z wymaganiami z zakresu ochrony środowiska(z użyciem produktów biobójczych, w rozumieniu ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych) i ochrony sanitarnej w miejscu odbioru odpadów.c) Obowiązek wykorzystywania do mycia i dezynfekcji środków: biodegradowalne i dezynfekujące posiadające atest PZH dopuszczający do obrotu na terenie Polski.d) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania harmonogramu przeprowadzenia mycia i dezynfekcji pojemników oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym.2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące kategorie odpadów komunalnych:1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne,2) metale i tworzywa sztuczne – frakcje w skład których wchodzą odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe,3) papier – frakcje odpadów w skład której wchodzą odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, 4) szkło - frakcje odpadów w skład której wchodzą odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła ,5) bioodpady,6) odpady niebezpieczne,7) przeterminowane leki i chemikalia,8) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych które powstały w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, 9) zużyte baterie i akumulatory,10) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,11) meble i inne odpady wielkogabarytowe,12) zużyte opony o rozmiarze nie większym, niż 22,5 cala, 13) odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z remontów wykonywanych we własnym zakresie,14) odpady tekstyliów i odzieży,15) popiół,16) inne odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90533000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia dotyczące prowadzenia działalności w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych (podmiotowe środki dowodowe):a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Sienno, w zakresie objętym Przedmiotem zamówienia;b) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO), o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach;c) zezwolenie na zbieranie odpadów;d) umowę z instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych (IPOK), której będzie przekazywał odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania;e) umowy z instalacjami odzysku i unieszkodliwiania lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Warunek zostanie spełniony przez wykonawcę, jeżeli wykaże (podmiotowe środki dowodowe):a) posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę minimum 500 000,00 zł (pięćset tysięcy złotych 00/100),b) posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 300 000,00 zł (trzysta tysięcy złotych 00/100).Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach.UWAGA: w przypadku potwierdzenia spełnienia przedmiotowego warunku udziałuw postępowaniu za pomocą dokumentu informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającego wysokość zdolności kredytowej wykonawcy, ww. dokument musi jednoznacznie potwierdzać fakt posiadania zdolności kredytowej określonej (wymaganej) wysokości, a nie fakt posiadania przez Wykonawcę np. uprzednio przyznanego kredytu.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Warunek zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że (podmiotowe środki dowodowe) :a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje co najmniej 1 usługę polegającą na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od co najmniej 1 700 nieruchomości oraz czasie świadczenia tej usługi nie krótszym niż 12 kolejnych miesięcy. Zamawiający uzna, że powyższy rachunek udziału w postępowaniu jest spełniony a Wykonawca gwarantuje należyte wykonanie udzielonego zamówienia, gdy wskazane przez wykonawcę usługi wykonał lub wykonuje należycie.Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w wykazie usług – zał. nr 5Do wykazu usług należy załączyć dokumenty, z których będzie wynikało, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dokumentami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - wzór stanowi Załącznik nr 5b) dysponuje lub będzie dysponował niżej wymienionym sprzętem:• dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,• dwoma pojazdem przystosowanym do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,• jednym pojazdem przystosowanym do odbierania i przewozu odpadów niebezpiecznych,• jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej,• jednym pojazdem przystosowanym do odbierania odpadów komunalnych z terenów trudnodostępnych,• jednym pojazdem posiadającym zamontowaną myjkę do pojemników, przystosowany do mycia i dezynfekcji pojemników (0,12-1,1 m3 ) w miejscu odbioru odpadów.Warunek zostanie uznany za spełniony jeśli wykonawca wykaże posiadanie w/w pojazdów przy pomocy zał. Nr 6 - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych. Ocena zostanie przeprowadzona wg kryterium spełnia/nie spełniac) posiada bazę magazynowo – transportowa, do której ma tytuł prawny, usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granic gminy Sienno.Warunek zostanie uznany za spełniony jeśli wykonawca wykaże posiadanie bazy magazynowo – transportowej przy pomocy zał. Nr 6 - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych. Ocena zostanie przeprowadzona wg kryterium spełnia/nie spełniaW odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielnie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tychz wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-06-01

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach