Przetargi.pl
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Lądek

Gmina Lądek ogłasza przetarg

  • Adres: 62-406 Lądek, ul. Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 632 763 512, , fax. 632 763 512
  • Data zamieszczenia: 2020-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lądek
    ul. Rynek 26
    62-406 Lądek, woj. wielkopolskie
    tel. 632 763 512, , fax. 632 763 512
    REGON: 31101936100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminaladek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Lądek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie odpadów komunalnych z zamieszkałych nieruchomości położonych na terenie gminy Lądek. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania następujących frakcji odpadów komunalnych: zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne - kod odpadu 20 03 01; szkoło i opakowania ze szkła - kod odpadu 1501 07, 20 01 02; papier i tektura i opakowania z papieru i tektury - kod odpadu 15 01 01; metale i opakowania z metali, tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe- kod odpadu 20 01 39; odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach - kod odpadu 20 03 39; odpady wielkogabarytowe - kod odpadu 20 03 07;odpady ulegające biodegradacji - kod odpadu 20 02 01; Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 - kod odpadu 20 01 35, leki 20 01 31; inne baterie i akumalatory - kod odpadu 16 06 05 4. Ilości odpadów komunalnych określone w SIWZ stanowią wielkość wyliczoną wg zebranych ilości odpadów za 2019 r. i I półrocza 2020 r., potwierdzonych sprawozdaniami przesyłanymi przez przedsiębiorcę odbierającego odpady. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazanych odpadów w stosunku do wyliczeń z lat poprzednich oraz prawo do zmiany rodzaju odpadów komunalnych, w zależności od faktycznych potrzeb i ilości, bez prawa Wykonawcy do roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu. 5. Ilość odpadów a tym samym zakres ilościowy usługi może się zwiększyć lub zmniejszyć. Zamawiający przewiduje, że łączna prognozowana ilość odpadów przyjętych do zagospodarowania jest wielkością prognozowaną i w okresie realizacji zamówienia może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu. Z tytułu zmniejszenia ilości odpadów przyjętych do zagospodarowania, Zamawiający nie przewiduje opłat z tego tytułu. 6. Ilość wytworzonych i odebranych odpadów z terenu gminy Lądek nie jest zależna od Zamawiającego. Ilości odpadów określone w SIWZ należy traktować jako orientacyjne. 7. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania odpadów komunalnych w Instalacji Komunalnej wskazanych w ofercie, z zastrzeżeniem ust. 10. 8. Jeżeli Instalacja Komunalna nie będzie w stanie przyjąć odpadów, Wykonawca będzie musiał wskazać inną Instalacje Komunalną, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy w takim samym czasie, w jakim podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia, będzie zamierzał dostarczyć je do Instalacji Komunalnej. 9. Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów na Instalacje Komunalną, a także wskaże temu podmiotowi inną Instalacje Komunalną oraz dni i godziny przyjmowania przez nią̨ odpadów najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów. 10. W przypadku wystąpienia zdarzenia, o którym mowa w ust. 9, Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia o fakcie, że jest w stanie przyjąć odpady na Instalacje Komunalną najpóźniej w pierwszym dniu po zakończeniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów. 11. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady na Instalacji Komunalnej w dni robocze w godzinach od 8:00 do 21:00. Oraz w soboty od godz. 8.00 do 14.00. 12. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało: 1) ważenie – odrębnie dla każdej frakcji - odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania. Przyjmowane odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego; 2) osiągniecie odpowiednich poziomów recyklingu i przygotowanie do ponownego wykorzystania materiałów odpadowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 2167). Na potwierdzenie realizacji tego obowiązku Wykonawca sporządzi sprawozdanie i przekaże Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za grudzień 2021 i 2022 r.; 3) ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych na składowiska zgodnie z wymogami wynikającymi z krajowego i wojewódzkiego planu gospodarki odpadami oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczenia poziomu masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412); 4)niezwłoczne zawiadamianie Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi; 5) spełnianie przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. 13. Wykonawca będzie miał następujące obowiązki w zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: 1) każdorazowe dokumentowanie wszystkich przyjęć odpadów po dostawie, przez Wykonawcę zestawieniem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacyjne dostawcy. Kopię zestawienia Wykonawca przekaże kierowcy dostawcy odpadów podczas każdej dostawy odpadów; 2) przedłożenie za każdy miesiąc zestawienia zbiorczego kart przekazania odpadów, zgodnego z zestawieniami z pkt 1, i przekazanie Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za miesiąc, którego karty dotyczą. Dane z karty muszą być zgodne z kwitami wagowymi. 3) Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszystkie wymagane prawem sprawozdania. 14. .Wykonawca zobowiązany będzie ponadto do: 1) zapewnienia, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w ofercie złożonej przez Wykonawcę̨; 2) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami; 3) zapewnienia, że zgodnie z art. 20 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.) miejsca operacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych będą̨ spełniać kryteria technologiczne i będą̨ odpowiadały wymaganiom określonym w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1219 ze zm.) i innym właściwym przepisom; Sprawdzić rozporządzenie 4) okazanie - na żądanie Zamawiającego - wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa; 5) przyjmowania odpadów w następujący sposób: a) w zakresie przyjęcia odpadów:  udostępnienie wjazdu na wagę znajdującą się na terenie Instalacji Komunalnej,  zarejestrowanie pochodzenia i rodzaju przywiezionych odpadów (rodzaj odpadu wraz z kodem),  zarejestrowanie wagi brutto pojazdu,  wskazanie miejsca wyładunku odpadów,  udostepnienie wjazdu na wagę̨ dla opróżnionego pojazdu,  wydanie kwitu wagowego zgodnie z ust. 14 pkt 1; b) w zakresie procesów, którym powinny zostać poddane odpady:  odzysk surowców wtórnych i pozostałych odpadów zawartych w niesegregowanych zmieszanych odpadach komunalnych,  przyjęcie do sortowania odpadów zbieranych w sposób selektywny, przeznaczonych do odzysku i recyklingu,  składowanie odpadów na składowisku,  zagospodarowanie odpadów w sposób określony w dokumencie dotyczącym sposobu funkcjonowania Instalacji Komunalnej, którym dysponuje Wykonawca. 15. Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. osoby obsługujące legalizowaną wagę̨ przemysłową, były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy (Dz.U. z 2020 r. poz.1320), jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 tej ustawy. Szczegółowe zapisy dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania wymagań i sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. 16. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia podwykonawcom realizacji części zamówienia. Wykonawca w takim przypadku jest obowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wnosząc lub wpłacając wadium przetargowe należy je oznaczyć tytułem: „Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Lądek” 4.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy O/Lądek 55 8542 0001 2200 1935 0213 3373 z dopiskiem „Wadium nr sprawy IZ.271.7.2019” 5.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6.Wadium wniesione w pieniądzu musi być potwierdzone w ofercie kserokopią wpłaty. 7.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - do oferty należy dołączyć oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. 8.W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi jednoznacznie wynikać, termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 9.Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi zawierać klauzule gwarantującą wypłatę na rzecz Zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Pzp. 10.Wadium dla grupy Wykonawców występujących wspólnie (konsorcjum), może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca wykaże, że posiada: a) dokumenty potwierdzające uzyskanie stosownych zezwoleń właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami, b) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.);

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach