Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy

MIASTO I GMINA MIEŚCISKO ogłasza przetarg

  • Adres: 62-290 Mieścisko, Plac Powstańców Wielkopolskich 13
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: MIASTO I GMINA MIEŚCISKO
    Plac Powstańców Wielkopolskich 13
    62-290 Mieścisko, woj. wielkopolskie
    REGON: 572140590
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://miescisko.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór następujących frakcji odpadów komunalnych bezpośrednio od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych oraz domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe (tzw. odbiór u źródła):1) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych; 2) bioodpadów stanowiących odpady komunalne;3) odpadów komunalnych selektywnie zbieranych:a) papieru;b) metali, tworzyw sztucznych, odpadów opakowaniowych wielomateriałowych; c) szkła,- oraz dostarczenie tych odpadów do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Nowe – Toniszewo - Kopaszyn zarządzanego przez Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych Sp. z o.o. (MSOK Sp. z o.o.), Toniszewo 31, 64-102 Pawłowo Żońskie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SWZ i załącznikach
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 4.000,00 zł (cztery tysiące złotych).2. Szczegóły dotyczące formy i terminu wniesienia wadium zawarte są w SWZ
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zamawiający stawia warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej w następującym zakresie. Wykonawca biorący udział w postępowaniu zobowiązany jest najpóźniej w dniu składania oferty, spełniać wymagania wynikające z przepisów prawa dla prowadzenia tego typu działalności, w szczególności tj.:a) przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.z 2024 r. poz. 399), dalej ustawa ucpg, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w art. 9d ustawy ucpg;b) posiadania wpisu do prowadzonego przez Burmistrza Mieściska rejestru działalności regulowanej,o którym mowa w art. 9b ustawie ucpg, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,w szczególności kodów, o których mowa w ZAŁĄCZNIKU NR 1 DO OPZ;c) być wpisany do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o których mowa w art. 49 Ustawy o odpadach (Rejestru BDO),w zakresie działalności, o której mowa w pkt. b, oraz w zakresie transportu odpadów, o których mowa w ZAŁĄCZNIKU NR 1 DO OPZ;d) dysponowania sprzętem niezbędnym do wykonywania przedmiotu Umowy, zgodniez obowiązującymi przepisami oraz wymaganiami Zamawiającego, o których mowa w rozdziale 4 ust. 2 pkt 9 OPZ. W tym celu Wykonawca sporządza wykaz posiadanego sprzętu i przekazuje Zamawiającemu, na każde jego żądanie.Wykonawca zobowiązany jest do spełniania wymagań opisanych w pkt. 1 przez cały okres realizacji Umowy.2. Zamawiający stawia warunki w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej - w celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć na żądanie Zamawiającego:a) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnejw zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł.b) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości minimum 20 000,00 zł wystawione nie wcześniej niż na 1 miesiąc przed dniem składania ofert.3. Zamawiający stawia warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej - w celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć na żądanie Zamawiającego dokumenty potwierdzające, że Wykonawca:1) Wykonawca zobowiązany jest dysponować bazą magazynowo-transportową usytuowaną: w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy, na terenie, do którego posiada tytuł prawny;a) baza magazynowo-transportowa musi spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. poz. 122), tj.: teren bazy magazynowo-transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, teren bazy magazynowo-transportowej musi posiadać miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów oraz miejsce do magazynowania selektywnie odebranych odpadów komunalnych, miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów muszą być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych muszą być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, teren bazy magazynowo-transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1478 z późn. zm.), teren bazy magazynowo-transportowej musi posiadać pomieszczenia socjalne dla pracowników, odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, teren bazy magazynowo-transportowej musi być wyposażony w legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów;b) na terenie bazy magazynowo - transportowej powinno znajdować się także: stanowisko do bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów;c) w przypadku braku wyposażenia określonego w pkt. 3 Wykonawca musi wskazać Zamawiającemu miejsce, w którym będą prowadzone czynności naprawcze oraz mycie i dezynfekcja pojazdów. Wszystkie usługi przeglądowe i mycie pojazdów muszą być potwierdzone każdorazowo odpowiednim dokumentem (np. fakturą VAT).2) Wymagania Zamawiającego w zakresie stosowanych przez Wykonawcę pojazdów:a) pojazdy stosowane przez Wykonawcę powinny być w pełni sprawne, posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu;b) w razie awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach, który powinien zrealizować zaplanowany odbiór. Zmianę pojazdu należy zgłosić Zamawiającemu niezwłocznie przed wykonaniem usługi przez pojazd zastępczy. Niedokonanie zgłoszenia stanowić będzie uchybienie.c) Zamawiający dopuszcza, aby odbiór odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny następował przy użyciu pojazdów stosowanych do odbierania odpadów zmieszanych, przy czym odbierane odpady nie mogą być mieszane, a komory do gromadzenia odpadów muszą być czyste;d) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania pojazdów wyposażonych w przegrody zabezpieczające przed mieszaniem poszczególnych frakcji odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny w przypadku odbioru kilku frakcji tych odpadów jednocześnie (dot. odbioru odpadów zbieranych selektywnie z pojemników);e) pojazdy przeznaczone do odbioru odpadów komunalnych przed wykonaniem Usługi powinny być opróżnione, czyste (w środku i na zewnątrz), bez oznak korozji;f) pojazdy powinny spełniać wymogi dotyczące wyposażenia i parametrów technicznych;g) pojazdy powinny spełniać wymogi określone w przepisach ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r.o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875 z późn. zm.),w szczególności w art. 68a tej ustawy;h) pojazdy do odbierania odpadów komunalnych powinny spełniać wymagania Dyrektywy 98/69/EC – min. norma Euro 5. W pierwszej kolejności w każdym dniu odbioru odpadów komunalnych powinien jako pierwszy wyjeżdżać pojazd z normą Euro 5.i) Wykonawca musi dysponować wymaganą przez Zamawiającego minimalną liczbą pięciu pojazdów, w tym: co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej;k) wymogi wskazane w lit. i mają charakter minimalny. Wykonawca zapewnia na etapie realizacji Usługi taką liczbę i rodzaj pojazdów do odbioru odpadów komunalnych, jakie są niezbędne do prawidłowej, terminowej realizacji przedmiotu zamówienia (zgodnie z Harmonogramem);l) w ramach posiadanej floty pojazdów Wykonawca zobowiązany jest dysponować i realizować usługę szczelnymi pojazdami do odbioru bioodpadów o konstrukcji uniemożliwiającej wyciek płynów zawartych w odbieranych odpadach;m) pojazdy w toku wykonywania Umowy muszą pozostawać w dobrym stanie technicznym i sanitarnym umożliwiającym prawidłową, zgodną z prawem oraz Harmonogramem, realizację przedmiotu zamówienia. Pojazdy powinny być również zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów komunalnych podczas ich załadunku i transportu;n) pojazdy muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie. Czynności te muszą być potwierdzane odpowiednimi dokumentami, które Zamawiający ma prawo sprawdzić w toku prowadzonej kontroli Wykonawcy;o) każdy z pojazdów podczas pracy musi być wyposażony w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników;p) pojazdy wykorzystywane przez Wykonawcę do realizacji Umowy powinny być trwale oznakowanew sposób umożliwiający identyfikację nazwy i numeru telefonu Wykonawcy.q) Wykonawca, przed zawarciem umowy (zaleca się złożenie wraz z ofertą), przekaże Zamawiającemu szczegółowy wykaz sprzętu wykorzystywanego do realizacji Usługi, zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ, a także przekaże każdorazowo aktualizację szczegółowy wykaz w wersji elektronicznej najpóźniej 2 dni przed każdym przypadkiem pierwszego wykorzystania pojazdu nieobjętego dotychczasowym wykazem, z zastrzeżeniem, że aktualizacja przekazana drogą elektroniczną powinna zawierać zaktualizowany wykaz zgodnie z ww. załącznikiem oraz dodatkowo informacje co zostało w nim zmienione oraz wyłączeniem przypadku wskazanym w ust. 2 pkt 2.r) brak realizacji obowiązku, o którym mowa w pkt. 16 stanowić będzie uchybienie.s) Wykonawca wyposaży wszystkie pojazdy do odbioru odpadów komunalnych w elektroniczny system monitoringu pozycji pojazdu rejestrujący przebieg trasy pojazdów.4. Dysponuje lub będzie dysponować osobami posiadającymi uprawnienia do:a) kierowania pojazdami przeznaczonymi do realizacji zamówienia. Wystarczające jest wykazanie trzech osób posiadających odpowiednią kategorię prawa jazdy w ZAŁĄCZNIKU NR 5 DO SWZ.Zamawiający będzie dokonywał oceny spełnia / nie spełnia warunki udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów składanych przez Wykonawcę na wezwanie Zamawiającego.II. Wykonawcy występujący wspólnie łącznie muszą spełnić warunki udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-06-07

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach