Przetargi.pl
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Goworowo w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020 roku

Urząd Gminy Goworowo ogłasza przetarg

  • Adres: 07-440 Goworowo, ul. Ostrołęcka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 297 614 066 , fax. 297 614 043
  • Data zamieszczenia: 2019-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Goworowo
    ul. Ostrołęcka 21
    07-440 Goworowo, woj. mazowieckie
    tel. 297 614 066, fax. 297 614 043
    REGON: 53899800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.goworowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Goworowo w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwianie) odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości położonych na terenie gminy Goworowo, na których zamieszkują mieszkańcy. W 2018 roku, zgodnie z otrzymanymi sprawozdaniami od firm odbierających odpady komunalne, bezpośrednio od mieszkańców oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Goworowie odebrano łącznie: - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01 w ilości 1 455,76 Mg; - papier i tektura o kodzie 20 01 01 w ilości 45,53 Mg; - tworzywa sztuczne o kodzie 20 01 39 w ilości 39,02 Mg; - szkło o kodzie 20 01 02 w ilości 32,49 Mg; - metale o kodzie 20 01 40 w ilości 13,00 Mg; - odpady ulegające biodegradacji o kodzie 20 02 01 w ilości 14,911 Mg; - zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 15 01 06 w ilości 0,2 Mg; - odpady kuchenne ulegające biodegradacji o kodzie 20 01 08 w ilości 7,28 Mg; - odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 w ilości 17,30 Mg; - zużyte opony o kodzie 16 01 03 w ilości 2,78 Mg; - opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone o kodzie 15 01 10 w ilości 0,10 Mg; - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23, zawierające niebezpieczne składniki o kodzie 20 01 35 w ilości 2,72 Mg; - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 o kodzie 20 01 36 w ilości 9,60 Mg. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazanych odpadów w stosunku do przedstawionej powyżej ilości oraz prawo do zmiany rodzaju odpadów komunalnych w zależności od faktycznych potrzeb i ilości, bez prawa Wykonawcy do roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu. 2. Odpady dostarczane będą przez firmę posiadającą odpowiednie zezwolenia w tym zakresie. W przypadku zmiany przepisów prawa albo Regulaminu utrzymania czystości gminy Goworowo, Zamawiający zastrzega możliwość rozdzielenia odpadów dostarczanych według innego zestawienia kodów odpadów lub podziału na inne frakcje. 3. Gmina Goworowo zbiera w sposób selektywny w workach, bezpośrednio sprzed nieruchomości, następujące frakcje odpadów: - odpady z tworzyw sztucznych, metali, wielomateriałowych; - szkło białe i kolorowe; - odpady z papieru i tektury; - odpady biodegradowalne. 4. W ramach Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Goworowie gromadzone są odpady, podzielone na następujące frakcje: papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe, przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlano – rozbiórkowe nie wymagające pozwolenia na budowę, zużyte opony i odpady ulegające biodegradacji. 5. Zagospodarowanie odpadów musi być dokonane przez instalację przetwarzania odpadów, wskazaną w obowiązującym Planie gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2024, posiadającą status Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, dalej zwaną RIPOK, która może obsługiwać region, do którego należy Gmina Goworowo. Składając ofertę na zagospodarowanie odpadów komunalnych Wykonawca musi podać nazwę i adres RIPOK. 6. Zagospodarowanie odpadów musi zostać potwierdzone na złożonej Zamawiającemu karcie przekazania odpadów, o treści zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2019 r., poz. 819), dalej zwanej KPO. Wykonawca złoży także zestawienie kwitów wagowych, potwierdzające wagę odpadów komunalnych i termin ich przyjęcia do RIPOK. 7. Wykonawca zobowiązuje się: - zapewnić realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tej dziedzinie; - zapewnić dogodną drogę dla pojazdów do miejsca przyjęcia odpadów; - przyjmować odpady od dostawcy, wskazanego przez Zamawiającego, w godzinach minimum od 08:00 do 16:00; - dokumentować każdą dostawę odpadów dokumentem, zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacyjne dostawcy. Dokument taki będzie przekazany kierowcy oraz Zamawiającemu; - terminowo przekazać Zamawiającemu wszystkie wymagane sprawozdania i KPO (wraz z fakturą), określone obowiązującymi przepisami w sprawie zagospodarowania odpadów; - prowadzić dokumentację w zakresie sprawozdawczości i przekazywania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań zawierających informacje zgodne z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, na obowiązujących drukach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2018 r. poz. 1627), - poinformować Zamawiającego o wszelkich awariach RIPOK, przestojach w przyjmowaniu odpadów i zmianach w funkcjonowaniu instalacji, wynikających z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, a także ograniczeniach wynikających z decyzji organów nadzorczych w terminie do 24 godzin od momentu zaistniałych zdarzeń. Brak informacji o zaistniałych zmianach w funkcjonowaniu instalacji może skutkować naliczeniem kar umownych. 8. W związku z obowiązkiem Gminy Goworowo, dotyczącym składanych sprawozdań do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego, czy otrzymał pomoc publiczną ze środków działania 2.1 Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ze środków krajowych w ramach Programu priorytetowego Współfinansowanie II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi oraz ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 – 2013 i 2014 - 2020 w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, dotyczącą bezpośrednio lub pośrednio Gminy Goworowo. 9. Poziomy recyklingu a) Usługę należy realizować w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z zapisami Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2024 oraz przepisami regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Goworowo, b) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomów odzysku odpadów komunalnych, wskazanych dla lat 2019 - 2020 w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i Rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, c) Ustalenie, czy Wykonawca osiągnął wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło, nastąpi w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy, o którym mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów, wydane przez właściwy organ zgodnie z art. 41 ustawy o odpadach
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ, 2) stosowne Pełnomocnictwo(a) – jeżeli dotyczy, 3) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego zgodnie z SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach