Przetargi.pl
Zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Tomice w 2020 roku

Gmina Tomice ogłasza przetarg

  • Adres: 34-100 Tomice, ul. Wadowicka
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 33 8233598 , fax. 33 8233598
  • Data zamieszczenia: 2019-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tomice
    ul. Wadowicka 51
    34-100 Tomice, woj. małopolskie
    tel. 33 8233598 , fax. 33 8233598
    REGON: 07218212000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tomice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Tomice w 2020 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Tomice w 2020 roku poprzez sortowanie, kompostowanie, odzysk i składowanie odpadów komunalnych oraz inne, zgodne z prawem, metody gospodarowania odpadami. Zagospodarowanie odpadów ma zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.) oraz zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Małopolskiego. Przedmiot zamówienia obejmuje Zakresy: Zakres I: Zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z terenu Gminy Tomice w 2020 r., który obejmuje w szczególności wykonanie: - Zagospodarowania poprzez m.in. wydzielenie z odpadów opakowaniowych frakcji nadających się w całości lub w części do odzysku i ponownego wykorzystania. - Zagospodarowania odpadów posortowniczych [kod 19 12 12] wraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Łączna prognozowana do zagospodarowania ilość selektywnie zebranych odpadów komunalnych w 2020 r. dla Zakresu I: 285,00[Mg]; Zakres II: Zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych: zmieszanych, biodegradowalnych, popiołu, wielkogabarytowych, zużytych opon i sprzętu elektrycznego i elektronicznego, higienicznych, gruzu budowlanego, chemikaliów, baterii i akumulatorów z terenu Gminy Tomice w 2020 roku, który obejmuje w szczególności wykonanie usług: - mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz wydzielenie ze zmieszanych odpadów komunalnych frakcji nadających się w całości lub w części do odzysku; - przetwarzania selektywnie zebranych odpadów zielonych i innych bioodpadów zgodnie z art. 35 ust. 6 ustawy 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz.U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.); - prowadzenia mechaniczno-biologicznego procesu przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych zgodnie z art. 35 ust. 6 ustawy 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.); - składowania odpadów po procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych; Łączna prognozowana do zagospodarowania ilość odpadów komunalnych w 2020 r. dla Zakresu II: 1 365,00 [Mg] Szczegółowe informacje dotyczące zakresu i sposobu realizacji zamówienia opisane są w Załączniku nr 1 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu wymaga się wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. do 1 października 2019 r. do godz. 11.00. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z następujących form: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek depozytowy Urzędu Gminy Tomice nr 05 8111 1019 2002 2002 0998 0001 tak, aby zostało zaksięgowane do godz. 11.00 w dniu otwarcia ofert tj. 1 października 2019 r. W tytule przelewu wadium należy wpisać: „wadium w postępowaniu nr RFN.271.21.2019 pn. „Zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Tomice w 2020 roku”. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. W przypadku wadium wniesionego w innej formie niż pieniądz, Zamawiający żąda oryginału wadium. 7. Oryginał wadium należy złożyć na Stanowisku ds. Księgowości Budżetowej Urzędu Gminy Tomice, ul. Wadowicka 51, 34-100 Tomice, pok. nr 17 – przed upływem terminu składania ofert (tj. do godz.11.00 w dniu otwarcia ofert – 1 października 2019 r.), natomiast kopię wadium należy załączyć do oferty przetargowej. 8. W przypadku składania wadium w formie gwarancji, o których mowa w pkt 1 ppkt 3-4, zaleca się aby dokument gwarancji zawierał między innymi następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej, udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib i adresu; 2) przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania, znak postępowania nadanego przez Zamawiającego; 3) kwotę gwarancji; 4) okres na jaki gwarancja została wystawiona (odpowiadający co najmniej terminowi związania ofertą); 5) zobowiązanie gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 9. Dokumenty wadium muszą zachować ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 10. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 16 i 17. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 11, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 15. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku gdy: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16. Na mocy art. 46 ust. 4a ustawy Pzp zostanie zatrzymane wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 17. W ofercie należy podać numer konta (w przypadku wadium wniesionego w pieniądzu) lub adres (w pozostałych przypadkach), na jakie Zamawiający dokona zwrotu wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1b ustawy pzp dotyczące: Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej tj. Wykonawcy muszą posiadać: 1. Aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zagospodarowania odpadów (w ramach niniejszego punktu należy dołączyć pozwolenie zintegrowane lub/i sektorowe na prowadzenie działalności w zakresie zagospodarowanie odpadów, tj. składowanie, przetwarzanie w instalacji na podstawie ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (tekst jednolity Dz.U.2019 poz. 701 z późn. zm.) 2. W przypadku realizacji Zakresu II zamówienia dodatkowo, aktualną informację o statusie instalacji do przetwarzania odpadów jako instalacji komunalnej. Potwierdzeniem może być w szczególności odpowiedni akt prawa miejscowego wskazujący instalację do przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz instalację do składowania odpadów powstających w procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania jako instalację komunalną (status komunalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych dla instalacji MBP, kompostowi, składowiska odpadów innych niż obojętne i niebezpieczne).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Formularz ofertowy wraz z Wyceną ofertową – załącznik nr 2 do SIWZ, 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy Pzp – załącznik nr 3 do SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zasoby techniczne innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w w/w oświadczeniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie, w deklarowanym zakresie spełniania warunków, 3. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 12-22 i ust. 5 pkt 1 i 7 ustawy Pzp - załącznik nr 4 do SIWZ, składane przez każdego z Wykonawców w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, 4.Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); 5. Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SIWZ. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. W/w oświadczeniem Wykonawca potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach