Przetargi.pl
Zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Zator w regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów, zlokalizowanej w regionie zachodnim województwa małopolskiego poprzez: sortowanie, kompostowanie i składowanie odpadów komunalnych w okresie od 1 czerwca 2016 roku do 31 grudnia 2017 roku Nr procedury DI.271.1.2016

Burmistrz Zatora ogłasza przetarg

  • Adres: 32-640 Zator, Plac Marszałka Józefa Piłsuskiego 1
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 33 8412215 , fax. 33 84 10 206
  • Data zamieszczenia: 2016-02-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Zatora
    Plac Marszałka Józefa Piłsuskiego 1 1
    32-640 Zator, woj. małopolskie
    tel. 33 8412215, fax. 33 84 10 206
    REGON: 00053107400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zator.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Zator w regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów, zlokalizowanej w regionie zachodnim województwa małopolskiego poprzez: sortowanie, kompostowanie i składowanie odpadów komunalnych w okresie od 1 czerwca 2016 roku do 31 grudnia 2017 roku Nr procedury DI.271.1.2016
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Zator w regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów, zlokalizowanej w regionie zachodnim województwa małopolskiego poprzez: sortowanie, kompostowanie i składowanie odpadów komunalnych w okresie od 1 czerwca 2016 roku do 31 grudnia 2017 roku, Zagospodarowanie odpadów ma się odbywać w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. 2013 r. poz. 1399 z późn. zmianami) oraz zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Małopolskiego. 1.1. Rodzaj zamówienia - usługi. 1.2. Kod CPV : 90500000-2. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności wykonywanie usług w zakresie: 1) mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz wydzielenie ze zmieszanych odpadów komunalnych frakcji nadających się w całości lub w części do odzysku, 2) przetwarzania selektywnie zebranych odpadów zielonych i innych bioodpadów zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012 r. o odpadach, (tekst jednolity Dz.U. z dnia 08.01.2013, poz. 21, art. 35, pkt 6, ppkt. 2 z późn. zm.). 3) prowadzenia mechaniczno-biologicznego procesu przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (frakcja podsitowa 0-80 mm) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.09.2012, (Dz.U. poz. 1052), 4) składowania odpadów po procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, 5) sortowanie zmieszanych odpadów opakowaniowych i odpadów zbieranych u źródła z przeznaczeniem ich do odzysku. Ilość odpadów przetworzonych z terenu Gminy Zator w 2015 r. oraz prognozowana ilość oraz rodzaj odpadów przeznaczonych do przetwarzania jest zawarta w poniższej tabeli oraz formularzu cenowym, będącym częścią zał. nr 1 do oferty - formularza ofertowego i wynosi łącznie około - 4.100,00 Mg. Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia rzeczywistej ilości odpadów, różniącej się w dół lub w górę od prognozowanej. Rodzaj odpadów: Niesegregowane (zmieszanie) odpady komunalne; Kod odpadów: 20 03 01, 20 03 99; Odebrane w 2015 r [Mg]: 2 378; Prognoza za okres 1.06.2016 - 31.12.2017 r. [Mg]: 4100, Rodzaj odpadów: Odpady segregowane (tworzywa sztuczne, szkło, papier, metal); Kod odpadów: 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40; Odebrane w 2015 r [Mg]: 290; Prognoza za okres 1.06.2016 - 31.12.2017 r. [Mg]: 500; Rodzaj odpadów: Odpady ulegające biodegradacji; Kod odpadów: 20 02 01; Odebrane w 2015 r [Mg]: 55; Prognoza za okres 1.06.2016 - 31.12.2017 r. [Mg]: 100; Rodzaj odpadów: Odpady betonu i cegły, gruz betonowy i ceglany z remontów; Kod odpadów: 17 01 01; Odebrane w 2015 r [Mg]: 0; Prognoza za okres 1.06.2016 - 31.12.2017 r. [Mg]: 60; Rodzaj odpadów: Odpady wielkogabarytowe; Kod odpadów: 20 03 07; Odebrane w 2015 r [Mg]: 33; Prognoza za okres 1.06.2016 - 31.12.2017 r. [Mg]: 45; Rodzaj odpadów: Odpady niewymienione w innych grupach; Kod odpadów: 20 03 99; Odebrane w 2015 r [Mg]: 24; Prognoza za okres 1.06.2016 - 31.12.2017 r. [Mg]: 38; 3. Warunki realizacji: 1) w zakresie dostarczania odpadów: a) odpady wyszczególnione w formularzu cenowym, który stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji, będą odbierane z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy i z nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy - przez wyłonionego w drodze odrębnego przetargu Operatora, któremu zamawiający powierzy odbieranie i transport odpadów komunalnych, b) wszystkie dostarczane przez operatora odpady muszą być ważone na legalizowanej wadze samochodowej o dokładności +/- 20 kg (Wykonawca będzie przedstawiał na żądanie Zamawiającego wyniki badań z legalizacji wagi oraz kopię legalizacji wagi), c) każdy pojazd Operatora dostarczający odpady musi być dwukrotnie ważony: raz z ładunkiem i drugi raz bez ładunku, d) wynik ważenia musi być wyświetlony każdorazowo na wyświetlaczu zewnętrznym, e) ilość dostarczonych przez Operatora odpadów ma być każdorazowo wpisywana i potwierdzana w dokumentach operatora (karcie drogowej lub innym dokumencie) do każdego pojazdu, przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia, f) Wykonawca zobowiązany jest po zakończeniu każdego miesiąca (do 3-go dnia roboczego następnego miesiąca) przesłać w formie elektronicznej na adres poczty wskazany przez Zamawiającego zapis wag pojazdów Operatora za dany miesiąc (dane w pliku XML, XLS), g) Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania kontrolnego ważenia na innej legalizowanej wadze samochodowej; w przypadku różnicy powyżej 5% wagi ładunku dokonane zostaną powtórne ważenia na kolejnej wybranej przez wykonawcę legalizowanej wadze. Jeżeli wynik ważenia wykonawcy potwierdzi wynik ważenia zamawiającego wykonawca będzie zobowiązany dokonać ponownej kalibracji wagi. h) W przypadku wystąpienia różnicy w ważeniu na niekorzyść zamawiającego, wykonawca zobowiązany jest skorygować wagi w danym okresie rozliczeniowym. i) Zamawiający zastrzega sobie prawo do dostarczenia w okresie obowiązywania umowy mniejszej lub większej ilości odpadów (każdego rodzaju i łącznie), niż określone w powyższej tabeli i załączniku nr 1. j) Zamawiający zobowiązuje się do realizacji zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 80% wartości zamówienia brutto, k) ilości odpadów do zagospodarowania wskazane w formularzu cenowym są wartościami prognozowanymi i mogą ulec zmniejszeniu, na co Wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian ilościowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. l) Zamawiający dopuszcza możliwość przekazania do zagospodarowania większej ilości odpadów, niż określono w tabeli i zał. nr 1, po cenach jednostkowych podanych w ofercie. 2) w zakresie odbioru odpadów: a) dojazd do miejsca zrzutu odpadów winien być utwardzony tak, aby pojazdy Operatora o dopuszczalnym nacisku 100 kN miały zachowaną możliwość rozładunku niezależnie od warunków atmosferycznych i ich wpływu na podłoże, po uprzednim zważeniu pojazdu, b) teren przy rozładunku winien być utwardzony i dostosowany do swobodnego zawracania i cofania pojazdów operatora w promieniu min. 20 m, c) miejsce rozładunku powinno być należycie zabezpieczone przed dostępem osób postronnych podczas rozładunku odpadów, d) Wykonawca zapewni możliwość dezynfekcji kół pojazdów Operatora opuszczających instalację po wyładowaniu odpadów oraz udostępni możliwość mycia pojazdów zamawiającego we własnym zakresie, e) za wszystkie uszkodzenia pojazdów Operatora wynikłe ze złego stanu technicznego dróg dojazdowych i miejsc manewrowych na terenie instalacji będzie odpowiadał Wykonawca, w szczególności jest on zobowiązany do pokrycia kosztów naprawy i wymiany trwale uszkodzonego ogumienia, f) Wykonawca umożliwi mycie kół i podwozi pojazdów Operatora na terenie instalacji, g) w przypadku wystąpienia awarii lub innej przyczyny uniemożliwiającej przyjmowanie odpadów Wykonawca wskaże instalację zastępczą i poniesie wszelkie koszty związane z tak zaistniałą sytuacją. Instalacja wskazana przez Wykonawcę podlegać będzie akceptacji przez Zamawiającego, w takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego poinformowania zamawiającego o każdej sytuacji powodującej utrudnienia w składowaniu dowiezionych odpadów lub braku możliwości składowania z co najmniej 1-dniowym wyprzedzeniem, h) Wykonawca zabezpieczy odbiór odpadów w dni robocze w godzinach od 6.00 do 18.00. W szczególnych przypadkach odpady mogą być przyjmowane w innych dniach i godzinach, co wymaga wcześniejszego uzgodnienia pomiędzy stronami, i) Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy na zagospodarowanie odpadów z wybranym przez Zamawiającego Operatorem. 3) w zakresie ewidencji i rozliczania odpadów: a) każda faktycznie dostarczona przez Operatora ilość odpadów będzie ewidencjonowana przez Wykonawcę z obligatoryjnym rozbiciem na: ilość odpadu, nr rejestracyjny pojazdu dostarczającego odpad, określony kod odpadu oraz datę i godzinę dostarczenia odpadów, b) na potwierdzenie faktycznej ilości zagospodarowanych odpadów wskazany przez Wykonawcę pracownik podpisze Operatorowi karty przekazania odpadów, c) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu informacji o osiągniętych poziomach odzysku i recyklingu w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy, d) Wykonawca zobowiązany do sporządzenia i przekazania Zamawiającemu w formie i terminach wskazanych przez Zamawiającego (do 10 dnia miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy), informacji i dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, e) Wykonawca zobowiązany jest do zamieszczania na swojej stronie internetowej informacji dotyczących zagospodarowania odpadów dostarczonych przez Zamawiającego w ramach prowadzonego systemu gospodarki odpadami. 4) w zakresie postępowania z odpadami: a) Wykonawca jest odpowiedzialny za osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, wskazanych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012r. poz. 645) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz.U z 2012r. poz. 676), b) Wykonawca powinien posiadać status instalacji regionalnej w regionie zachodnim województwa małopolskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i ustawą o odpadach, c) Frakcja odpadów 0-80 mm winna być odsiewana i przewożona do kompostowania. Odpady o frakcji powyżej 80 mm z sita bębnowego, powinny trafić do kabiny sortowniczej celem ich przesortowania, 5) w zakresie wymagań prawnych i środowiskowych dotyczących zagospodarowania odpadów: 1. Wykonawca powinien posiadać status instalacji regionalnej w regionie zachodnim województwa małopolskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dla: instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów (MBP); instalacji biologicznego przetwarzania odpadów ulegających biodegradacji (kompostownia), składowiska odpadów innych niż obojętne i niebezpieczne, 2. Instalacja MBP powinna gwarantować wykonanie art.30 pkt 1 (zakazuje się przetwarzania odpadów poza instalacjami i urządzeniami), ustawy o odpadach Dz.U. z dnia 8 stycznia 2013, poz. 21. Uwaga: Wykonawca posiadający instalację (do odzysku i/lub unieszkodliwiania, w którym planuje odzyskać i/lub unieszkodliwić odpady objęte niniejszym zamówieniem) poza terenem Rzeczpospolitej Polskiej powinien przedstawić zezwolenie równoważne decyzji na zagospodarowanie (przetwarzanie) tj. na odzysk i/lub unieszkodliwianie odpadu o kodzie 19 12 12 wystawiane w kraju, w którym ta instalacja się znajduje. Decyzję zezwalającą na międzynarodowe przemieszczanie odpadów Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać po podpisaniu umowy. 6) W zakresie świadczenia usług edukacyjnych: Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do świadczenia usług w zakresie promocji zachowań proekologicznych zgodnych z przedmiotem zamówienia, w tym w szczególności: - Opracowanie i udostępnienie Zamawiającego filmu instruktażowego dla dzieci i młodzieży dotyczącego funkcjonowania RIPOK i zagospodarowania odpadów w RIPOK celem prezentacji na zajęciach edukacyjnych w placówkach oświatowych na terenie Gminy Zator. Film ma zostać opracowany i udostępniony Zamawiającemu w 2 egz. (2 nośniki) nie później niż do 31.08.2016r. - Zamawiający nie przewiduje dodatkowych płatności za świadczenie usług edukacyjnych, wynagrodzenie wykonawcy winno zostać skalkulowane w cenie zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych. 7) warunki rozliczania zadania: a) dopuszcza się możliwość częściowego fakturowania, b) fakturowanie za dostarczone do zagospodarowania odpady będzie się odbywało za każdy miesiąc kalendarzowy z dołu, c) faktura powinna zawierać ilość i rodzaj odpadu oraz cenę jednostkową jego zagospodarowania. Podstawą do wystawienia faktury za wykonane prace będzie uprzednie rozliczenie ilości odebranych odpadów zgodnie z warunkami odbioru zadania, o których mowa w niniejszym rozdziale specyfikacji, d) na potwierdzenie faktycznej ilości przekazanych odpadów przedstawiciel zamawiającego dostarczy karty przekazania odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami, e) prawidłowo wystawione faktury VAT płatne będą przelewem w terminie do 30 dni od daty wpływu faktury VAT, f) za wykonanie prac stanowiących przedmiot zamówienia Zamawiający zapłaci wynagrodzenie według cen jednostkowych wskazanych w ofercie. Wykonawca zapewni zagospodarowanie wszystkich odpadów komunalnych objętych zakresem zamówienia z gminy, wytworzonych w okresie realizacji zamówienia tj. od 01.06.2016 do 31.12. 2017r. 8) Podwykonawstwo Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Wskazanie niniejsze nastąpi w załączniku nr 18 do oferty. Brak takiej informacji oznaczać będzie, iż całość zamówienia będzie realizowana przez Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium - 25.000,00 zł, w jednej z form opisanych w art. 45-46 ustawy, wniesione przed terminem otwarcia ofert (oryginał dokumentu złożony przed otwarciem ofert u Skarbnika Gminy, kopia dołączona do oferty). W przypadku wpłaty gotówkowej - nr konta Zamawiającego: 60 8136 0000 0000 1544 2000 0170 Bank Spółdzielczy w Zatorze.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Funkcjonalność i koszt eksploatacji zamówienia związany z dojazdem do instalacji (odległość Zamawiającego od instalacji)
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zator.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach