Przetargi.pl
Zagospodarowanie odpadów komunalnych niesegregowanych i bioodpadów w okresie od 1 stycznia do 12 maja 2021 r. z terenu miasta Białogard.

Miasto Białogard - Urząd Miasta Białogard ogłasza przetarg

  • Adres: 78-200 Białogard, 1-go Maja
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. (94) 3579 100, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-09-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białogard - Urząd Miasta Białogard
    1-go Maja 18
    78-200 Białogard, woj. zachodniopomorskie
    tel. (94) 3579 100, , fax. -
    REGON: 33092045200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.bialogard.info/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie odpadów komunalnych niesegregowanych i bioodpadów w okresie od 1 stycznia do 12 maja 2021 r. z terenu miasta Białogard.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług publicznych w zakresie gospodarki odpadami poprzez zagospodarowanie odpadów komunalnych dostarczonych do instalacji Wykonawcy w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 12 maja 2021 r. przez Odbiorcę odpadów, z którym Miasto Białogard zawrze umowę na odbiór odpadów w 2021 r. 2.2 Przedmiotem zamówienia objęte są odpady o kodach: 2.2.1 20 03 01 - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o szacowanej masie około 1910 Mg. 2.2.2 20 02 01 - bioodpady o szacowanej masie około 165 Mg. 2.3 Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów, o których mowa: 2.3.1 w pkt 2.2.1 poprzez poddanie ich procesowi przetwarzania i odzysku R-12 w instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych, 2.3.2 w pkt 2.2.2 poprzez poddanie ich procesowi przetwarzania i odzysku R-3 w kompostowni - instalacji biologicznego przetwarzania. 2.4 Warunki przyjęcia odpadów do zagospodarowania: 2.4.1 Odpady, które Wykonawca będzie przyjmował do zagospodarowania będą dostarczone przez wskazanego przez Zamawiającego przedsiębiorcę, z którym Miasto Białogard zawrze umowę na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta Białogard, objętych miejskim systemem gospodarowania odpadami na rok 2021 i transport odpadów niesegregowanych o kodzie 20 03 01 oraz bioodpadów o kodzie 20 02 01 w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 12 maja 2021 r. do instalacji Wykonawcy, zwanego dalej „Odbiorcę odpadów”. 2.4.2 Odpady będą dostarczane w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 12 maja 2021 r. 2.4.3 Wszystkie dostarczone odpady będą podlegały obowiązku ważenia. 2.5 Sposób świadczenia usług: 2.5.1 W przypadku przetwarzania niesegregowanych odpadów komunalnych i bioodpadów Wykonawca powinien posiadać status instalacji komunalnej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku gminach dla: instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów (MBP), instalacji biologicznego przetwarzania odpadów ulegających biodegradacji. 2.5.2 Wykonawca przez cały okres trwania umowy będzie posiadał wszystkie aktualne decyzje, zezwolenia i pozwolenia wymagane przepisami prawa do należytego wykonania przedmiotu umowy. 2.5.3 Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania raportów miesięcznych sporządzonych na ostatni dzień miesiąca z realizacji usług objętych przedmiotem niniejszej umowy, zawierających informacje o: a) ilości przyjętych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych [Mg], b) ilości przyjętych bioodpadów [Mg], c) sposobach zagospodarowania przyjętych odpadów; Raport za miesiąc maj zostanie sporządzony na ostatni dzień obejmujący zamówienie - 12 maja 2021 r. 2.5.4 Miesięczne raporty Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu w terminie do 10 dnia każdego miesiąca - za miesiąc poprzedni, a za miesiąc maj do dnia 21 maja 2021 r. 2.5.5 Wykonawca przekaże Zamawiającemu, na jego żądanie, dodatkowe dokumenty i informacje związane z realizacją usługi w terminie 3 dni roboczych od otrzymania wezwania lub w uzasadnionych przypadkach, w uzgodnionym z Zamawiającym terminie, jednak nie dłuższym niż 14 dni roboczych. 2.5.6 Zamawiający może żądać przedłożenia dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów. 2.5.7 Wskazane szacunkowe ilości odpadów komunalnych, stanowią przewidywaną masę odebranych odpadów na podstawie wykazanych w sprawozdaniach i innych dokumentach przekazanych przez Odbiorcę odpadów do ich zagospodarowania. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazywanych odpadów w stosunku do wskazanych ilości. Wykonawca zobowiązany będzie w takiej sytuacji do zagospodarowania większej ilości odpadów danego rodzaju po cenach jednostkowych wskazanych w ofercie. 2.5.8 W przypadku gdy instalacja komunalna Wykonawcy nie będzie w stanie przyjąć odpadów z terenu miasta Białogard, Wykonawca będzie musiał wskazać inną instalację komunalną, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy w takim samym terminie w jakim przewidziano ich dostarczenie do instalacji komunalnej Wykonawcy. W tej sytuacji w przypadku konieczności transportu odpadów do innej instalacji na odległość od miasta Białogard większą niż odległość instalacji Wykonawcy, Wykonawca pokryje różnicę w kosztach wynikającą z konieczności transportu odpadów komunalnych na większą odległość. 2.5.9 Wykonawca powiadomi Odbiorcę odpadów o braku możliwości przyjęcia odpadów na instalację komunalną, a także wskaże temu podmiotowi inną instalację komunalną oraz dni i godziny przyjmowania przez nią odpadów, najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów. 2.5.10 Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wszelkich awariach instalacji, przestojach w przyjmowaniu odpadów, zmianach w funkcjonowaniu instalacji, ograniczeniach wynikających z decyzji organów nadzorczych w terminie do 24 godzin od momentu zaistniałych zdarzeń, ograniczeń, przestojów. 2.5.11 Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do wiadomości regulaminu świadczenia usługi w zakresie przyjmowania i zagospodarowania odpadów, w którym określi zasady korzystania z usługi przez Odbiorcę odpadów w imieniu Zamawiającego. 2.5.12 Wykonawca wyznaczy koordynatora umowy, z którym Zamawiający będzie mógł się bezpośrednio kontaktować; koordynator będzie odpowiadał za nadzorowanie wykonywania umowy ze strony Wykonawcy. 2.5.13 Wykonawca przygotuje i wskaże Odbiorcy odpadów odpowiednie miejsce przeznaczone do wyładowania odpadów. 2.5.14 Wykonawca zabezpieczy możliwości dojazdu przez pojazd Odbiorcy odpadów do wskazanego miejsca wyładowania odpadów. 2.5.15 Wykonawca zapewni sprawy system ważenia dostarczonych odpadów. 2.5.16 Wykonawca zobowiązany jest do ważenia odrębnie dla każdej frakcji odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów, każdorazowo na legalizowanej wadze i potwierdzania ważenia poprzez wystawienie kwitu wagowego. 2.5.17 Wykonawca zapewni dezynfekcję kół pojazdów opuszczających instalację. 2.5.18 Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, z zasadami wiedzy fachowej oraz z zachowaniem należytej staranności. 2.6 Do obowiązków Wykonawcy będzie należało: 2.6.1 przyjmowanie dostarczonych odpadów przez Odbiorcę odpadów w każdy dzień roboczy w godzinach od 7.00 do 16.00 oraz w soboty od 7.00 do 14.00, 2.6.2 dokumentowanie dostawy odpadów; każdy wjazd będzie zarejestrowany i potwierdzony dokumentem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacyjne Odbiorcy odpadów. Kopię w/w dokumentu otrzymuje kierowca Odbiorcy odpadów podczas dostawy każdej partii odpadów. Zamawiający otrzymuje miesięczny raport sporządzonym na ostatni dzień miesiąca, a za miesiąc maj na dzień 12 maja 2021 r. – ostatni dzień zamówienia, z zestawieniem ilości przyjętych do zagospodarowania odpadów zawierającym w szczególności kody przyjętych odpadów, ilość i sposób ich zagospodarowania, 2.6.3 przekazanie Zamawiającemu wszystkich wymaganych sprawozdań określonych obowiązującymi przepisami w sprawie zagospodarowania odpadów w terminach wskazanych w tychże przepisach, 2.6.4 posiadanie wszystkich aktualnych decyzji, zezwoleń i pozwoleń wymaganych przepisami prawa do należytego wykonania przedmiotu umowy, 2.6.5 przedłożenie Zamawiającemu do wiadomości regulaminu świadczenia usługi w zakresie przyjmowania i zagospodarowania odpadów, w którym określi zasady korzystania z usługi przez Odbiorcę odpadów w imieniu Zamawiającego, 2.6.6 wyznaczenie koordynatora umowy, z którym Zamawiający będzie mógł się bezpośrednio kontaktować; koordynator będzie odpowiadał za nadzorowanie wykonywania umowy ze strony Wykonawcy, 2.6.7 przygotowanie i wskazanie Odbiorcy odpadów odpowiedniego miejsca przeznaczonego do wyładowania odpadów, 2.6.8 zabezpieczenie możliwości dojazdu przez pojazd Odbiorcy odpadów do wskazanego miejsca wyładowania odpadów, 2.6.9 zapewnienie sprawnego systemu ważenia dostarczonych odpadów, 2.6.10 ważenie odrębnie dla każdego rodzaju odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów, każdorazowo na legalizowanej wadze i potwierdzania ważenia poprzez wystawienie kwitu wagowego; 2.6.11 zapewnienie dezynfekcji kół pojazdów opuszczających instalację. 2.6.12 w przypadku gdy instalacja komunalna Wykonawcy nie będzie w stanie przyjąć odpadów z terenu miasta Białogard, Wykonawca będzie musiał wskazać inną instalację komunalną, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy w takim samym terminie jak przewidziano ich dostarczenie do instalacji komunalnej Wykonawcy. W tej sytuacji w przypadku konieczności transportu odpadów do innej instalacji na odległość od Miasta Białogard większą niż odległość instalacji Wykonawcy, Wykonawca pokryje różnicę w kosztach wynikającą z konieczności transportu odpadów komunalnych na większą odległość; 2.6.13 Wykonawca powiadomi Odbiorcę odpadów o braku możliwości przyjęcia odpadów na instalację komunalną, a także wskaże temu podmiotowi inną instalację komunalną oraz dni i godziny przyjmowania przez nią odpadów, najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów. 2.6.14 Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wszelkich awariach instalacji, przestojach w przyjmowaniu odpadów, zmianach w funkcjonowaniu instalacji, ograniczeniach wynikających z decyzji organów nadzorczych w terminie do 24 godzin od momentu zaistniałych zdarzeń, ograniczeń, przestojów. 2.6.15 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 z późn. zm.) wszystkich osób, które będą wykonywały czynności w zakresie gospodarowania odpadami, w szczególności nadzorujących technologię przetwarzania odpadów. 2.6.16 Wykonawca w dniu podpisania umowy przekaże Zamawiającemu wykaz osób, które będą wykonywać czynności określone w ust. 5 wraz z oświadczeniem, że te osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 2.6.17 Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, przedłożyć do wglądu zanonimizowane (pozbawione danych osobowych pracowników) kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z pracownikami świadczącymi pracę. w tym co najmniej dwoma pracownikami posiadającymi świadectwo stwierdzające kwalifikacje w zakresie gospodarowania odpadami, w tym pracownikiem nadzorującym wykonanie zamówienia w sposób zgodny z przepisami ochrony środowiska oraz pracownikiem z 5- letnim doświadczeniem w nadzorowaniu technologii przetwarzania odpadów. 2.6.18 Za niedopełnienie wymogu, o którym mowa w ust. 5, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowna w wysokości stanowiącej iloczyn kwoty 2 000 zł i liczby miesięcy w okresie realizacji umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu – za każde zdarzenie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90533000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium przed upływem terminu, o którym mowa w pkt 8.1 SIWZ w wysokości 20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy 00/100 złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wszelkie decyzje i pozwolenia wymagane przez przepisy prawa do należytego wykonania przedmiotu zamówienia: pozwolenie zintegrowane o którym mów art. 201 Prawa Ochrony Środowiska wydane zgodnie z postanowieniami art. 378 ust.1 Prawa Ochrony Środowiska przez organ właściwy do wydania pozwolenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Pełnomocnictwo do podpisania oferty w imieniu Wykonawcy (jeżeli dotyczy). 2. Zobowiązanie podmiotu trzeciego – zgodnie z załącznikiem nr 10 do SIWZ (jeżeli dotyczy). 3. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu w formie pisemnej lub elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem kwalifikowanym, oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. 4. Potwierdzenie wpłaty wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach