Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 8 034 177,71 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań (pożyczki i kredyty)

Gmina Wieluń ogłasza przetarg

  • Adres: 98-300 Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 438 860 249 , fax. 438 860 260
  • Data zamieszczenia: 2020-06-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wieluń
    Plac Kazimierza Wielkiego 1
    98-300 Wieluń, woj. łódzkie
    tel. 438 860 249, fax. 438 860 260
    REGON: 73093475000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wielun.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 8 034 177,71 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań (pożyczki i kredyty)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia dotyczy usługi „Zaciągnięcia kredytu długoterminowego w wysokości 8 034 177,71 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań (pożyczki i kredyty)”.Wymagania: 1) okres kredytowania - od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2027 r.; 2) wykorzystanie kredytu - do dnia 31.12.2020 r.; 3) Karencja w spłacie kredytu – do dnia 30 stycznia 2021 r. 4) uruchomienie kredytu od dnia podpisania umowy do 31.12.2020 r. - w transzach, o których kredytobiorca (Zamawiający) będzie informował bank (Wykonawcę) z co najmniej 2 dniowym wyprzedzeniem. Określenie wartości wypłat kredytu oraz termin postawienia ich do dyspozycji Zamawiającego następować będzie poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki (wzór zapotrzebowania na środki stosowanego przez wybranego Wykonawcę będzie stanowić załącznik do umowy kredytowej). Kwota niewykorzystana w okresie postawienia do dyspozycji danej transzy może być wykorzystana przez Zamawiającego w okresie postawienia do dyspozycji następnej transzy; 5) rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie PLN; 6) spłata kapitału po upływie okresu karencji w 84 ratach miesięcznych (do ostatniego dnia miesiąca) zgodnie z Harmonogramem spłat - załącznik nr 13 do SIWZ w okresie od 31 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2027 r., płatności rat kapitałowych zgodnie z pkt 15 Istotnych postanowień umowy – załącznik nr 7 do SIWZ; 7) spłata odsetek - miesięcznie, naliczane od kwoty aktualnego zadłużenia, ostatnia spłata do dnia 31 grudnia 2027 r., przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, zaś rok 365 dni; płatności rat odsetkowych zgodnie z pkt 19 Istotnych postanowień umowy – załącznik nr 7 do SIWZ: a) pierwsza rata odsetek płatna będzie ostatniego dnia miesiąca, w którym miało miejsce uruchomienia kredytu, za okres od dnia uruchomienia kredytu do końca tego miesiąca, w którym miało miejsce uruchomienie kredytu, b) kolejne raty odsetek płatne będą do ostatniego dnia każdego miesiąca za dany okres obrachunkowy, c) ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie płatności ostatniej raty kredytu; 8) koszty obsługi kredytu - kredyt złotówkowy ze zmienną stopą procentową, oprocentowany wg stawki WIBOR 3M plus ewentualna stała marża bankowa w umownym okresie kredytowania; Kredyt oprocentowany jest według zmiennej stopy procentowej ustalanej w oparciu o stawkę WIBOR dla trzymiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych (WIBOR 3M). Oprocentowanie w całym okresie kredytowania stanowi sumę stawki WIBOR 3M plus ewentualna stała marża banku w okresie obowiązywania umowy. Wysokość stawki WIBOR dla terminu 3 miesięcznego ustalana jest jako stawka obowiązująca na dwa dni robocze przed końcem miesiąca poprzedzającego okres odsetkowy i publikowana na koniec każdego okresu przez Bank. 9) formę zabezpieczenia kredytu stanowi weksel „in blanco” bez kontrasygnaty Skarbnika Miasta wraz z deklaracją wekslową kontrasygnowaną przez Skarbnika Miasta na sumę równą wielkości udzielonego kredytu wraz z należnymi odsetkami umownymi. Zamawiający nie wyraża zgody na to, aby wystawiony weksel obejmował również prowizję i inne ewentualne koszty. Kontrasygnata Skarbnika Miasta składana będzie na umowie; 10) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez żadnych kosztów finansowych obciążających Zamawiającego; 11) Zamawiający zastrzega sobie możliwość pobrania kredytu w mniejszej wysokości bez konsekwencji finansowych dla Zamawiającego; 12) Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia bankowi pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym Gminy Wieluń; 13) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat i prowizji od złożonego i rozpatrzonego wniosku kredytowego; 14) Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzenia dla potrzeb Wykonawców, danych i informacji w postaci przetworzonej wg wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania; 15) Zamawiający nie planuje przedłużenia terminu spłaty rat kredytowych. Ostateczny termin spłaty kredytu zgodnie z umową to 31.12.2027 r. 16) Zamawiający nie dopuszcza zawierania innych umów lub nabywania innych produktów bankowych niż będąca przedmiotem zamówienia Umowa kredytu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium do dnia 22.06.2020 r. do godz. 13.00 w wysokości: 4 330,00 zł (słownie: cztery tysiące trzysta trzydzieści złotych 00/100). Wadium może być wnoszone w jednej lub kilka następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia, tj. działalność bankowa, wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Wykonawcy winni udokumentować, że posiadają uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej i działają na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm);
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.um.wielun.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Oświadczenia nie należy składać wraz z ofertą. W przypadku składania oferty wspólnej (konsorcja/spółki cywilne) ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców we własnym imieniu. Inne dokumenty: a) wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej (konsorcja/spółki cywilne) należy złożyć jeden dokument; b) pełnomocnictwo (oryginał) osoby lub osób podpisujących ofertę – jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów; pełnomocnictwo udzielone liderowi w przypadku złożenia oferty wspólnej (konsorcjum, spółka cywilna). Pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem; c) dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach