Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 7 000 000,00 PLN z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów oraz finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

Gmina Milejów ogłasza przetarg

  • Adres: 21020 Milejów, ul. Partyzancka
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 817 572 026 , fax. 817 572 385
  • Data zamieszczenia: 2018-03-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Milejów
    ul. Partyzancka
    21020 Milejów, woj. lubelskie
    tel. 817 572 026, fax. 817 572 385
    REGON: 43101955000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.milejow.pl , www.ugmilejow.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 7 000 000,00 PLN z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów oraz finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1 Przedmiotem zamówienia jest: zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 7 000 000,00 PLN z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów oraz finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Kredyt zostaje zaciągnięty na: - spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w kwocie 1 000 000,-zł (słownie: jeden milion złotych), - finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego w kwocie 6 000 000,-zł (słownie: sześć milionów złotych) Wysokość kredytu 7 000 00,00 zł Kredyt spłacany w ratach płatnych do ostatniego dnia miesiąca w latach: 2021 r.: 31.03.2021 = 125 000,00 zł.; 31.05.2021 = 125 000,00 zł.; 31.08.2021 = 125 000,00 zł.; 2022 r.: 28.02.2022 = 125 000,00 zł.; 31.03.2022 = 125 000,00 zł.; 30.04.2022 = 125 000,00 zł.; 31.05.2022 = 125 000,00 zł.; 30.06.2022 = 125 000,00 zł.; 31.07.2022 = 125 000,00 zł.; 31.08.2022 = 125 000,00 zł.; 30.09.2022 = 125 000,00 zł.; 31.10.2022 = 125 000,00 zł.; 30.11.2022 = 125 000,00 zł.; 2023 r.: 31.01.2023 = 160 000,00 zł.; 28.02.2023 = 160 000,00 zł.; 31.03.2023 = 160 000,00 zł.; 30.04.2023 = 160 000,00 zł.; 31.05.2023 = 160 000,00 zł.; 30.06.2023 = 160 000,00 zł.; 31.07.2023 = 160 000,00 zł.; 31.08.2023 = 160 000,00 zł.; 30.09.2023 = 160 000,00 zł.; 31.10.2023 = 160 000,00 zł.; 30.11.2023 = 160 000,00 zł.; 31.12.2023 = 140 000,00 zł.; 2024 r.: 31.01.2024 = 160 000,00 zł.; 29.02.2024 = 160 000,00 zł.; 31.03.2024 = 160 000,00 zł.; 30.04.2024 = 160 000,00 zł.; 31.05.2024 = 160 000,00 zł.; 30.06.2024 = 160 000,00 zł.; 31.07.2024 = 160 000,00 zł.; 31.08.2024 = 160 000,00 zł.; 30.09.2024 = 160 000,00 zł.; 31.10.2024 = 160 000,00 zł.; 30.11.2024 = 160 000,00 zł.; 31.12.2024 = 140 000,00 zł.; 2025 r.: 31.01.2025 = 145 000,00 zł.; 28.02.2025 = 143 000,00 zł.; 31.03.2025 = 143 000,00 zł.; 30.04.2025 = 143 000,00 zł.; 31.05.2025 = 143 000,00 zł.; 30.06.2025 = 143 000,00 zł.; 31.07.2025 = 143 000,00 zł.; 31.08.2025 = 143 000,00 zł.; 30.09.2025 = 143 000,00 zł.; 31.10.2025 = 143 000,00 zł.; 30.11.2025 = 143 000,00 zł.; RAZEM: 7 000 000,00 zł 4.2 Warunki udzielenia kredytu: 1) Wykonawca przygotowując ofertę musi: - uwzględnić wszystkie koszty związane z uzyskaniem kredytu; - uwzględnić wszystkie koszty związane ze spłatą kredytu i podać w ofercie całkowity koszt jego spłaty za przewidywany okres kredytowania; - uwzględnić oprocentowanie kredytu wg średniej arytmetycznej stawki WIBOR 1 M za miesiąc luty 2018 r. plus marża bankowa. 2) Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.03.2021 r.; 3) Płatność I raty – do 31.03.2021 r.; 4) Odsetki od kredytu w okresie karencji tj. od chwili wypłaty pierwszej transzy kredytu do czasu spłaty pierwszej raty będą płatne do końca każdego miesiąca. Pozostałe wg harmonogramu spłat przygotowanego przez Bank, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu; 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania tylko z części przyznanego kredytu. W w/w sytuacji zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów z powodu nie wykorzystania przyznanych środków finansowych. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu lub rezygnacji z kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. Wykonawca nie będzie naliczał i pobierał odsetek, jakichkolwiek opłat i prowizji bankowych od kwoty niewykorzystanego kredytu 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu. W w/w sytuacji Zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 7) Oprocentowanie kredytu zmienne, oparte o stawkę WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedniego plus marża banku (stała) w okresie obowiązywania umowy. UWAGA: Dla potrzeb obliczenia ceny ofertowej należy przyjąć stawkę bazową oprocentowania według średniej arytmetycznej stawki WIBOR 1M za miesiąc luty 2018 r. plus marża bankowa. 8) W przypadku spłaty części lub całości kredytu w trakcie miesiąca odsetki będą naliczane w oparciu o faktyczny czas korzystania z kapitału kredytu i płatne będą do ostatniego dnia miesiąca. 9) W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek, przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy po wyznaczonej dacie spłaty. 10) Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się że rok liczy 365 dni. 11) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Ponadto Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji z umowy kredytowej. 12) Liczba oraz wysokość transz uruchomienia kredytu będzie ustalona przez Zamawiającego według jego bieżących potrzeb, na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego. UWAGA: Dla potrzeb obliczenia ceny ofertowej przyjmuje się jednorazową wypłatę kredytu w dniu 21.03.2018 r. 13) Zamawiający dopuszcza pobieranie prowizji tylko od przyznanego kredytu. UWAGA: Dla potrzeb obliczenia ceny ofertowej przyjmuje się, że prowizja ma charakter jednorazowy, a płatność prowizji nastąpi do dnia 21.03.2018 r. 14) Koszty wynikające z obsługi kredytu zamawiający pokrywa tylko do wysokości prowizji i odsetek od uruchomionego kredytu. Wszystkie czynności wykonywane przy obsłudze kredytu przez wykonawcę są bezpłatne dla zamawiającego. 15) Marża wykonawcy oraz wysokość prowizji nie mogą ulec zmianie podczas trwania umowy; 16) Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzania w uzasadnionych przypadkach zmian do umowy kredytu w formie zawarcia stosownego(ych) aneksu(ów), np. przy dokonaniu przedterminowej spłaty części kredytu - strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu. 17) Zmawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, złożył w terminie do 2 dni od daty rozstrzygnięcia postępowania (bez wezwania Zamawiającego) projekt umowy, która będzie uwzględniała wszystkie warunki określone w SWIZ. Zamawiający nie będzie związany z przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie prawo negocjacji szczegółowych zapisów projektu umowy w celu naniesienia niezbędnych poprawek. Poprawki mogą dotyczyć w szczególności warunków umowy, które nie zostały ściśle określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, przy czym ewentualne zmiany treści projektu umowy nie spowodują sprzeczności z zapisami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 18) Dokumenty potwierdzające zdolność kredytową Zamawiającego udostępnia się do wglądu w siedzibie Zamawiającego. UWAGA: Zamawiający wyklucza sporządzanie analiz, zestawień finansowych zawartych w przedstawianych dokumentach, według kryteriów określonych przez Wykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 10.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2018r., poz.110). 10.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank - Spółdzielczy Bank Powiatowy w Piaskach Oddział Milejów Nr konta bankowego: 86 8689 0007 4000 0095 2000 0040 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy IPR.271.10.2018: - kredyt”. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. 10.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 10.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 10.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 10.7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 10.8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 10.9. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10.10.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10.11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10.12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów , potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10.14.Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust 1 ustawy Prawo bankowe posiadania innego dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.3. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacji z otwarcia ofert), jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 3 do SIWZ. 8.9. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 8.7.2 lit. a) SIWZ - składa informację z odpowiedniego rejestru albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8.10. Dokumenty, o których mowa w pkt 8.9 SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8.11. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt. 8.9 SIWZ -, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby której dokument miał dotyczyć, złożone przez notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis pkt. 8.10 SIWZ stosuje się odpowiednio. 8.12. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt. 8.7.2 lit. a) SIWZ, składa dokument, o którym mowa w pkt. 8.9. SIWZ, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 14 i 21 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis pkt. 8.10 SIWZ stosuje się odpowiednio. 8.13. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 8.7.2 lit. d) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zapis pkt 8.12 i 8.10 stosuje się odpowiednio.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach