Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 3.400.000,00 zł. w tym na pokrycie planowanego deficytu w kwocie 2.527.500,00 zł. i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów w kwocie 872.500,00 zł.

Gmina Dwikozy ogłasza przetarg

  • Adres: 27620 Dwikozy, ul. Spółdzielcza
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 158 311 471 , fax. 158 311 404
  • Data zamieszczenia: 2018-03-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dwikozy
    ul. Spółdzielcza 15
    27620 Dwikozy, woj. świętokrzyskie
    tel. 158 311 471, fax. 158 311 404
    REGON: 83040993300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dwikozy.bip.gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 3.400.000,00 zł. w tym na pokrycie planowanego deficytu w kwocie 2.527.500,00 zł. i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów w kwocie 872.500,00 zł.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 3.400.000,00 zł. w tym na pokrycie planowanego deficytu w kwocie 2.527.500,00 zł. i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów w kwocie 872.500,00 zł. 2.1 Przeznaczenie kredytu długoterminowego: kwota 3.400.000,00 zł. w tym na pokrycie planowanego deficytu w kwocie 2.527.500,00 zł. i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów w kwocie 872.500,00 zł.” w tym: - Poprawa bezpieczeństwa w Gminie Dwikozy poprzez zakup średniego samochodu strażackiego oraz przenośnej pompy szlamowej dla Ochotniczej Straży Pożarnej w miejscowości Słupcza – 100.000,00zł. - Rozwój infrastruktury sportowej i pracowni matematyczno-przyrodniczych w Szkole Podstawowej w Gierlachowie – opracowanie Studium Wykonalności, Kompleksowy Program Rozwoju Szkół oraz prace inwestycyjne – 105.000,00zł. - Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Dwikozy – 187.500,00zł. - Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami dla miejscowości Dwikozy – etap II – 150.000,00zł. - Wykonanie studni wierconej dla wodociągu wiejskiego w miejscowości Stary Garbów Gmina Dwikozy – 165.000,00zł. - Kompleksowa rewitalizacja centrum Gminy Dwikozy mająca na celu ożywienie zdegradowanego obszaru – 650.000,00zł. - Odbudowa dróg gminnych – 600.000,00zł. - Odbudowa dróg gminnych uszkodzonych w wyniku klęsk żywiołowych – 300.000,00zł. - Przebudowa – zabezpieczenie dna wąwozów lessowych przed erozją: wąwóz lessowy w ciągu drogi gminnej dojazdowej do gospodarstw i użytków rolnych Słupcza – Dwikozy „Zieleniec” w km od 0+100 do km 1+210 dz. ewid. 1269, 1349, 1348, 1370 – 100.000,00zł. - Przebudowa – zabezpieczenie dna wąwozów lessowych przed erozją: wąwóz lessowy w ciągu drogi gminnej dojazdowej do gospodarstw i użytków rolnych Słupcza – Słupcza tzw. „Kucharka” w km od 0+000 do km 1+480 dz. ewid. 204,130, 22-150 – 100.000,00zł. - Budowa oświetlenia ulicznego – 70.000,00zł. Zgodnie z załącznikiem 3 oraz 4 do Uchwały Nr XXXVI/201/2018 Rady Gminy w Dwikozach z dnia 28 lutego 2018 roku. 2.2. Okres kredytowania od dnia podpisania umowy kredytowej do 31.12.2029 r. 2.3. Karencja w spłacie rat kapitałowych kredytu do 31.12.2022 oraz przerwa w spłacie przez cały 2026 r. 2.4. Zamawiającemu przysługuje prawo wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż kwota 3.400.000,00PLN, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów(opłat, prowizji itp.). 2.5. Zabezpieczenie : weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 2.6. Spłata kredytu (kapitału) dokonywana będzie w 36 ratach miesięcznych w: 2023 r. – 12 rat po 16.500,00 zł. tj.198.000,00 zł 2024 r. – 12 rat po 16.500,00 zł. tj. 198.000,00zł 2025 r. – 12 rat po 16.500,00 zł tj. 198.000,00 zł 2026 r. - przerwa w spłacie 2027 r. – 12 rat po 41.500,00 zł tj. 498.000,00 zł 2028 r. – 12 rat po 96.000,00 zł tj. 1.152.000,00 zł. 2029 r. – 11 rat po 96.000,00 zł tj. 1.056.000,00 zł i ostatnia rata 100.000,00 zł Wszystkie raty płatne na ostatni roboczy dzień każdego miesiąca poczynając od 2023-2025 oraz od 2027-2029 r. 2.7. Odsetki od kredytu naliczone są w miesięcznych okresach obrachunkowych i płatne w terminie na ostatni roboczy dzień każdego miesiąca poczynając od 31.07.2018 r. 2.8. Kredyt będzie wykorzystywany w czterech transzach, w następujących miesiącach i kwotach: VI.2018 r. – 1.200.000,00 zł VIII.2018 r. – 400.000,00 zł IX. 2018 r. – 1.000.000,00 zł X. 2018 r. – 800.000,00 zł „na żądania” tj. po pisemnej dyspozycji do uruchomienia kredytu na rachunek Gminy 2.9. Prowizja będzie płatna jednorazowo w ciągu 30 dni od podpisania umowy, z tym że zamawiający dopuszcza zastosowanie przez wykonawców prowizji przygotowawczej od kwoty kredytu tylko jeden raz, tzn. prowizji z tytułu uruchomienia kredytu. 2.10. Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o WIBOR 3M z notowań na dzień 29.03.2018 r. na potrzeby badania ofert. 2.11. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 2.12. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości lub części, bez dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu. 2.13. Zamawiający określa sposób ustalania WIBORU 3M do naliczania oprocentowania kredytu liczony według stawki WIBOR 3M według notowań na 10 dni kalendarzowych poprzedzających okres obrachunkowy. 2.14. Wykonawca, będzie terminowo przekazywał środki pieniężne na rachunek Zamawiającego. 2.15. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawca będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 2.16. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany umowy kredytowej w zakresie zmiany harmonogramu spłat . 2.17. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej ,że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, zamawiający odstąpi od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. 2.18. Zamawiający nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 .par. 1 pkt.5 k.p.c. 2.19. Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej. 2.20. Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 2.21. Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 2.22. W Gminie nie był prowadzony program postepowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009r o finansach publicznych 2.23. W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków. 2.24. Do naliczania odsetek od kredytu należy przyjąć kalendarz rzeczywisty 2.25. Zamawiający nie posiada zobowiązań z tyt. Obligacji, wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu. 2.26. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 2.27. Zamawiający nie posiada podpisanych umów o charakterze publiczno-prawnym. 2.28. Podmioty powiązane kapitałowo z Zamawiającym: - Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Dwikozach, ul. Spółdzielcza 15. - 100 % udziałów
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium. 10.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 10 000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych) 10.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 10.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 10.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 10.4.1. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10.4.2. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10.5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Sandomierzu /o. Dwikozy nr 49 9429 0004 2002 0014 0184 0031 Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego należy złożyć wraz z ofertą. 10.6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 10.7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) wykonawca składa wraz z ofertą. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 3.400.000,00 zł. w tym na pokrycie planowanego deficytu w kwocie 2.527.500,00 zł. i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów w kwocie 872.500,00 zł.” oznaczenie sprawy: ZPI.271.02.2018.MD 10.8. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 10.3. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa-niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. a) SIWZ., jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (j. t.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach