Przetargi.pl
UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W WYSOKOŚCI 2.926.400,00 ZŁ

Gmina Sędziszów ogłasza przetarg

  • Adres: 28-340 Sędziszów, Dworcowa
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 3811127 , , fax. 413 811 131
  • Data zamieszczenia: 2020-11-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sędziszów
    Dworcowa 20
    28-340 Sędziszów, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 3811127 , , fax. 413 811 131
    REGON: 29100985700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://sedziszow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W WYSOKOŚCI 2.926.400,00 ZŁ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań oraz pokrycie deficytu budżetu Gminy Sędziszów na 2020 rok, w wysokości 2.926.400,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset dwadzieścia sześć tysięcy czterysta złotych). 2. Ogólny opis przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu długoterminowego w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1896 z późn. zm.) w walucie polskiej, w wysokości nieprzekraczającej kwotę 2.926.400,00 zł, stanowiącą maksymalną kwotę kredytu; 2) Kredyt jest udzielany na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2030 r. tj. w okresie obowiązywania umowy (umowny okres kredytowania). Okres kredytowania upływa z dniem spłaty ostatniej raty kredytu; 3) Zamawiający przeznaczy i wykorzysta środki z kredytu do dnia 31.12.2020 r., na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań oraz pokrycie deficytu budżetu Gminy Sędziszów na 2020 rok; 4) Zamawiającemu przysługuje prawo do refundacji wydatków poniesionych od dnia 02.01.2020 r. ze środków własnych, związanych z zadaniami inwestycyjnymi; 5) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, dotyczące udzielonego kredytu będą prowadzone w PLN; 6) Wykonawca otworzy rachunek kredytowy Zamawiającego w terminie 3 dni od zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie jej obowiązywania; 7) Wykonawca dokona uruchomienia kredytu zgodnie z dyspozycją płatniczą Zamawiającego; 8) Od udzielonego kredytu Wykonawca pobierze odsetki według zmiennej stopy procentowej obliczanej w stosunku rocznym od kwoty wykorzystanego kredytu. Wysokość oprocentowania będzie równa sumie zmiennej stawki bazowej i stałej marży, określonej w ofercie Wykonawcy. Stawka bazowa oparta jest o stawkę WIBOR dla depozytów 1 - miesięcznych w PLN (WIBOR 1M), obliczoną jako średnia arytmetyczna z dziesięciu ostatnich dni poprzedzających miesięczny okres obrachunkowy, zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku, przy czym w dniu, w którym nie ma notowań, przyjmuje się do wyliczeń stawkę z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego ten dzień; 9) Zgodnie z pkt 8, odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w miesięcznych okresach obrachunkowych wg następującej formuły: K = N x (R + M) x D/365 (lub 366 w latach przestępnych); gdzie: K - odsetki, N - pozostała do spłacenia kwota kredytu, R - stopa bazowa oprocentowania, określona w postaci procentowej, M - marża kredytodawcy, określona w postaci procentowej, D - liczba dni okresu odsetkowego. W przypadku, gdy suma WIBOR-u oraz marży wykonawcy osiągnie wartość ujemną do wyliczeń odsetek przyjmuje się stawkę 0%. 10) Wielkość (wysokość) oprocentowania kredytu, określoną wg pkt 8 i 9 - stosuje się do wyliczenia odsetek od pierwszego dnia następnego miesiąca; 11) Z tytułu realizacji zamówienia Wykonawca nie będzie pobierał od Zamawiającego żadnych opłat i prowizji. 12) Zabezpieczenie wierzytelności Wykonawcy z tytułu zawartej umowy stanowi weksel in blanco, wystawiony przez Zamawiającego i zaopatrzony w deklarację wekslową Zamawiającego. Skarbnik Gminy Sędziszów złoży kontrasygnatę na deklaracji wekslowej oraz na wekslu in blanco. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został podany w „Istotnych dla stron postanowieniach, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego”, które stanowią załącznik nr 5 do SIWZ. 4. Rodzaj zamówienia: usługa. 5. Kody CPV dotyczące zamówienia: Główny kod: 66 11 30 00 - usługi udzielania kredytów. 6. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 7. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców, przy czym, jeżeli Wykonawca będzie realizował zamówienie w zakresie udzielania kredytu przy udziale podwykonawcy, to podwykonawca winien posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Prawo bankowe (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1896 z późn. zm.). 8. Zamawiający nie dopuszcza: a) składania ofert częściowych; b) składania ofert wariantowych. 9. Zamawiający nie przewiduje: a) zawarcia umowy ramowej; b) ustanowienia dynamicznego systemu zakupów; c) wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej; d) rozliczenia w walucie innej niż polski nowy złoty (PLN).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej oraz zdolności technicznej i zawodowej. 2. Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust 1b ustawy o Pzp w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej: uprawnienie Wykonawcy do prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1896 z późn. zm.). Dokumentami uprawniającymi do ww. działalności wg Prawa bankowego są: ­- zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia lub - dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe lub - rozporządzenie Rady Ministrów o utworzeniu banku państwowego - w tym przypadku wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach