Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 400 000,00 zł (dwa miliony czterysta tysięcy złotych) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lesko i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek

Gmina Lesko ogłasza przetarg

  • Adres: 38-600 Lesko, ul. Parkowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4698001, 4698158 , fax. 0-13 4696458
  • Data zamieszczenia: 2020-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lesko
    ul. Parkowa 1
    38-600 Lesko, woj. podkarpackie
    tel. 013 4698001, 4698158, fax. 0-13 4696458
    REGON: 37044003400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.lesko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 400 000,00 zł (dwa miliony czterysta tysięcy złotych) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lesko i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa zaciągnięcia kredytu długoterminowego w kwocie 2.400.000,00 zł (dwa miliony czterysta tysięcy złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lesko w kwocie 122.405,08 zł i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 2.277.594,92 zł. 2. Szczegółowe warunki zamówienia, w tym standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp: 1) Okres wykorzystania kredytu do dnia 31.12.2020 r. 2) Kredyt zostanie wykorzystany zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Lesku Nr XXVII/236/20 3) Kredyt będzie przekazany na żądanie Zamawiającego, w całości na jego rachunek prowadzony w banku wybranym do obsługi budżetu gminy. 4) Okres karencji przy spłacie kredytu do 31.12.2020 r.; 5) Okres kredytowania od daty zawarcia umowy do dnia 31.12.2029 roku 6) Spłata odsetek kwartalna na koniec każdego kwartału począwszy od pierwszego kwartału 2021 roku, 7) Bazowa stopa oprocentowania oparta będzie na stawce WIBOR 3M na dzień 7.12.2020r. powiększona o marżę Wykonawcy, 8) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez dodatkowych opłat i kosztów, 9) Marża Wykonawcy jest stała w okresie umowy, 10) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów i opłat, 11) Spłata kapitału nastąpi w ratach kwartalnych w terminach do 31 marca, 30 czerwca, 30 września i 31 grudnia każdego roku w latach 2021 – 2029 wg. poniższego harmonogramu: a) 2021 rok - 250 000,00 w czterech równych ratach po 62.500,00 zł każda, b) 2022 rok - 100 000,00 w czterech równych ratach po 25 000,00 zł każda, c) 2023 rok - 100 000,00 w czterech równych ratach po 25 000,00 zł każda, d) 2024 rok - 150 000,00 w czterech równych ratach po 37.500,00 zł każda, e) 2025 rok - 150 000,00 w czterech równych ratach po 37.500,00 zł każda f) 2026 rok - 450 000,00 w czterech równych ratach po 112.500,00 zł każda, g) 2027 rok - 450 000,00 w czterech równych ratach po 112.500,00 zł każda, h) 2028 rok- 450 000,00 w czterech równych ratach po 112.500,00 zł każda, i) 2029 rok - 300 000,00 w czterech równych ratach po 75 000,00 zł każda, 12) Oprocentowanie i prowizja za udzielenie kredytu stanowią koszty obsługi kredytu, 13) Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok liczy 365/366 dni, od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie, 14) Za spłatę odsetek od rat kapitału należy przyjąć dzień obciążenia rachunku Zamawiającego . Jeżeli termin płatności przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek i kredytu następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 15) Formę zabezpieczenia kredytu stanowi weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową na sumę odpowiadającą kwocie zadłużenia z tytułu wykorzystanego kredytu wraz z odsetkami oraz innymi kosztami Wykonawcy, 16) Zamawiający nie posiada zaległości wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego, 17) Zakłada się złożenie kontrasygnaty Skarbnika Gminy na dokumentach kredytowych (umowa kredytowa, weksel In blanco, deklaracji wystawienia weksla In blanco), 18) Zamawiający nie korzysta z leasingu oraz emisji papierów dłużnych, 19) Sprawozdania budżetowe oraz uchwały i zarządzenia zmieniające budżet Gminy Lesko dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.lesko.pl) 20) Waluta PLN.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca winien wykazać, że posiada stosowne uprawnienia do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą zdnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1896 z późn. zm.) tj. aktualne Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego uprawniające do wykonywania czynności bankowych lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, 
jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia 
o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, 
o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach