Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek na 2016r. do wysokości 1 419 443,00 zł

Gmina Tuszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 95-080 Tuszyn, ul. Piotrkowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 6143325 , fax. 42 6143069
  • Data zamieszczenia: 2016-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuszyn
    ul. Piotrkowska 2/4
    95-080 Tuszyn, woj. łódzkie
    tel. 42 6143325, fax. 42 6143069
    REGON: 590648304
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek na 2016r. do wysokości 1 419 443,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek na 2016r. do wysokości 1 419 443,00 zł. ( słownie : jeden milion czterysta dziewiętnaście tysięcy czterysta czterdzieści trzy zł 00/100). a) Kod CPV 66 11 30 00 – 5 b) Planowany okres kredytowania – do dnia 20.12.2022 roku. c) Okres spłaty rat kredytu- kapitał – począwszy od 20 marca 2017 roku do 20 grudnia 2022 roku – w 24 ratach kwartalnych, w tym: w roku 2017 - 236 573,00 zł - 3 raty kapitałowe po 59 143,00 zł i jedna rata w kwocie 59 144,00 zł, w roku 2018 - 236 573,00 zł - 3 raty kapitałowe po 59 143,00 zł i jedna rata w kwocie 59 144,00 zł, w roku 2019 - 236 573,00 zł - 3 raty kapitałowe po 59 143,00 zł i jedna rata w kwocie 59 144,00 zł, w roku 2020 - 236 573,00 zł - 3 raty kapitałowe po 59 143,00 zł i jedna rata w kwocie 59 144,00 zł, w roku 2021 - 236 573,00 zł - 3 raty kapitałowe po 59 143,00 zł i jedna rata w kwocie 59 144,00 zł, w roku 2022 - 236 578,00 zł - 3 raty kapitałowe po 59 144,00 zł i jedna rata w kwocie 59 146,00 zł, d) Karencja spłaty rat kapitałowych do dnia 19 marca 2017 roku. e) Termin ostatecznego wykorzystania kredytu do 29 grudnia 2016 roku. f) Uruchomienie kredytu – jednorazowo lub w transzach do 29 grudnia 2016r. po podpisaniu umowy, z tym, że termin wypłaty kredytu najpóźniej w ciągu 5 dni od chwili wystąpienia przez Gminę o uruchomienie wypłaty (transzy) w kwocie określonej w złożonym zapotrzebowaniu. ( Po wyborze wykonawcy termin uruchomienia transzy kredytu zgodny z ofertą wykonawcy). Kwota niewykorzystana przez Gminę do końca ostatecznego okresu wykorzystania kredytu, obniża kwotę kredytu odpowiednio zmienia harmonogram spłat rat kredytu. 2. Waluta – PLN 3. Oprocentowanie kredytu . Kredyt jest oprocentowany według zmiennej stopy procentowej według stawki oprocentowania dla depozytów międzybankowych – WIBOR 1M - ustalonej dla pierwszego okresu kredytowania jako średnia arytmetyczna notowań z miesiąca poprzedzającego dzień wypłaty kredytu, a dla kolejnych okresów odsetkowych obowiązuje stawka WIBOR 1M ustalona jako średnia arytmetyczna notowań z miesiąca poprzedzającego okres jej obowiązywania, z dokładnością do 2 miejsc po przecinku, powiększonej o stałą w całym okresie kredytowania marżę Banku. Pierwszy okres oprocentowania rozpoczyna się w pierwszym dniu uruchomienia kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego. Każdy następny okres obowiązywania oprocentowania rozpoczyna się w dniu następującym bezpośrednio po upływie poprzedniego okresu obowiązywania oprocentowania i kończy się w ostatnim dniu kalendarzowym kolejnego miesiąca. Ostatni okres obowiązywania oprocentowania kończy się w dniu poprzedzającym dzień zakończenia okresu kredytowania wskazanym w § 3 ust.1 . 4. Marża Banku nie ulegnie zmianie w całym okresie kredytowania. 5. Naliczanie i płatność odsetek. 1) Odsetki płatne miesięcznie w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca naliczania odsetek – z wyłączeniem pierwszego i ostatniego okresu naliczania odsetek. 2) Pierwszy okres naliczania odsetek rozpoczyna się w pierwszym dniu uruchomienia kredytu i kończy się w ostatnim dniu miesiąca, w którym został uruchomiony kredyt. 3) Każdy następny okres naliczania odsetek rozpoczyna się 1-go dnia miesiąca a kończy się ostatniego dnia tego miesiąca. 4) Ostatni okres naliczania odsetek kończy się w dniu poprzedzającym dzień zakończenia okresu kredytowania. 5) Odsetki będą naliczane tylko od kwoty faktycznego zadłużenia. 6) Odsetki będą spłacane w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca. Jeżeli płatność odsetek przypada na dzień świąteczny, niedzielę lub dzień wolny od pracy, to płatność nastąpi w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym wolne dni wyliczone na ostatni dzień miesiąca, którego płatność dotyczy. Ewentualne różnice w naliczeniu lub zapłacie wyrównywane będą w następnym okresie. 7) O wysokości odsetek Wykonawca będzie informował Zamawiającego na co najmniej 7 dni przed zapłatą odsetek drogą e-mail:a.prus@tuszyn.info.pl i potwierdzał pisemnie na adres Zamawiającego. 8) Odsetki będą naliczane za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu, przy założeniu, że rok liczy 365-366 dni. 6. Kredyt zostanie przelany na konto wskazane przez Zamawiającego jednorazowo lub w transzach. Uruchomienie wypłaty kredytu nastąpi w terminie do 5 dni od daty wystąpienia przez Gminę z pisemną dyspozycją uruchomienia wypłaty. W pisemnej dyspozycji Gminy dotyczącej uruchomienia środków z kredytu zostanie podana wysokość uruchamianych środków. Po wyborze wykonawcy termin uruchomienia transzy kredytu zgodnie z ofertą wykonawcy. Do oferty należy przyjąć i traktować jedynie jako hipotetyczną jednorazową wypłatę środków z kredytu w terminie 12 grudnia 2016r. oraz stawkę WIBOR 1M z 18.11.2016 r. tj. 1,66. 7. 1. Kredytobiorca dopuszcza możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu w przypadku wykonania wyższych od przewidywanych dochodów, o których nie miał wiedzy w dniu sporządzania SIWZ lub wykonania niższych od planowanych wydatków, lub wcześniejszej spłaty bez ponoszenia dodatkowych opłat ( bez prowizji za tzw. gotowość lub opłat za aneks ). 2. Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do skrócenia lub wydłużenia okresu kredytowania oraz zmiany wysokości rat kapitałowych w okresie spłaty kredytu. 3. Skrócenie lub wydłużenie okresu kredytowania oraz zmiany wysokości rat kapitałowych w okresie spłaty kredytu mogą nastąpić w przypadku: 1) zmiany obowiązujących przepisów prawa, 2) wystąpienia istotnych okoliczności mających wpływ na sytuację finansową Zamawiającego np. (wypracowanie wolnych środków, wyższe lub niższe wykonanie dochodów, brak możliwości spełnienia warunków art. 243 uofp itp.) 4. Wydłużenie okresu kredytowania nie może być dłuższe niż 3 lata od daty spłaty kredytu wynikającej z umowy. Przesunięcie na lata 2023-2025 może być dokonane maksymalnie do kwoty 700 000,00 zł. 5. Zamiar dokonania zmian wysokości rat kapitałowych w okresie spłaty kredytu lub skrócenie okresu kredytowania powinny być zgłoszone Wykonawcy na piśmie najpóźniej do ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca poprzedzającego termin zapłaty raty, której zmiana dotyczy. 6. Zamiar wydłużenia okresu kredytowania powinien być zgłoszony Wykonawcy na piśmie najpóźniej na 90 dni kalendarzowych poprzedzających termin zapłaty kolejnej raty. 7. Wszystkie zmiany powinny być wprowadzone aneksem do umowy i zmianą harmonogramu spłaty. 8. Zamawiający wyraża zgodę na zbadanie i ocenę przez Wykonawcę zdolności kredytowej Zamawiającego do spłaty rat kapitałowych we wnioskowanych nowych kwotach i terminach lub w przypadku wydłużenia okresu kredytowania. 9. Ustanawia się zabezpieczenie kredytu w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie przez Skarbnika kontrasygnaty na wekslu in blanco. 10. Zamawiający nie dopuszcza możliwości przyjęcia innych dodatkowych zabezpieczeń kredytu niż wynikające ze SIWZ. 11. Marża oraz prowizja od przyznanego kredytu stanowią jedyne koszty obciążające Zamawiającego. Od niespłaconego w terminie zadłużenia z tytułu zaciągniętego kredytu pobiera się odsetki w wysokości odsetek ustawowych. 12. Odsetki będą liczone od kwoty kredytu wykorzystanego a nie postawionego do dyspozycji. 13. 1. W sytuacji wcześniejszej spłaty kredytu – odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy, bez dodatkowych opłat i prowizji rekompensacyjnej. 2. W przypadku: 1) przesunięcia terminu spłaty rat kapitałowych w okresie kredytowania; 2) wydłużenia terminu spłaty; Kredytodawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji za wyjątkiem odsetek. 14. Skarbnik Miasta złoży kontrasygnatę na umowie kredytowej. 15. Prowizja banku będzie obliczona od wypłaconej transzy kredytu. Prowizja płatna w dniu uruchomienia transzy kredytu z rachunku Urzędu Miasta Tuszyna - z rachunku bankowego Bank PEKAO SA I O/Tuszyn 951240 3451 1111 0000 3031 6229 16. W przypadku wejścia Polski do strefy euro kredyt zostanie przewalutowany bez dodatkowych opłat. 17. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu : 1) odsetki za zwłokę w udzieleniu kredytu – w wysokości 0,05% wartości transzy za każdy dzień zwłoki. 2) karę umowną w wysokości 10% sumy udzielonego kredytu za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność. 18. Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie w umowie kredytowej następujących klauzul : 1) cross default – nie wykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z jakiejkolwiek umowy zawartej z bankiem, 2) paris pass – zapewnienie, że wierzytelności banku w stosunku do klienta będą miały równe pierwszeństwo w zaspokojeniu z wierzytelnościami innych podmiotów z zastrzeżeniem przepisów bezwzględnie obowiązującego prawa, 3) negative pledge – zapewnienie, że bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody banku klient nie będzie dokonywał jakichkolwiek obciążeń składników swojego majątku obecnego i przyszłego, a w szczególności nie będzie dokonywał na tym majątku zabezpieczeń wierzytelności innych wierzycieli. Wszystkie wymienione wyżej warunki stanowią istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy i muszą się znaleźć w umowie, która zostanie zawarta z wybranym Wykonawcą.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach