Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy i Miasta Żuromin na 2017 rok związanego z realizacją zadań inwestycyjnych pn. „Budowa ulicy łączącej ul. Wyzwolenia z ul. Lidzbarską w Żurominie” oraz „Przebudowa drogi Będzymin – Siemcichy"

Gmina i Miasto Żuromin ogłasza przetarg

  • Adres: 09-300 Żuromin, Pl. Piłsudskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 23 6572 558, , fax. 236 572 540
  • Data zamieszczenia: 2017-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Żuromin
    Pl. Piłsudskiego 3
    09-300 Żuromin, woj. mazowieckie
    tel. 23 6572 558, , fax. 236 572 540
    REGON: 130377936
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zuromin.ibip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy i Miasta Żuromin na 2017 rok związanego z realizacją zadań inwestycyjnych pn. „Budowa ulicy łączącej ul. Wyzwolenia z ul. Lidzbarską w Żurominie” oraz „Przebudowa drogi Będzymin – Siemcichy"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy i Miasta Żuromin na 2017 rok związanego z realizacją zadań inwestycyjnych pn: a) „Budowa ulicy łączącej ul. Wyzwolenia z ul. Lidzbarską w Żurominie” w kwocie 344 959,52 zł, zgodnie z Uchwałą Nr 234/XXXIII/17 Rady Miejskiej w Żurominie z dnia 25 maja 2017 roku. b) „Przebudowa drogi Będzymin – Siemcichy” w kwocie 200 000,00 zł, zgodnie z Uchwałą Nr 232/XXXIII/17 Rady Miejskiej w Żurominie z dnia 25 maja 2017 roku. 2. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: CPV 66113000-5 – Usługi udzielania kredytu 3. Uruchomienie kredytu w całości. Termin uruchomienia kredytu od dnia przedłożenia Wykonawcy pisemnego wniosku (dyspozycji uruchomienia kredytu) – zgodnie z deklaracja zawartą w ofercie Wykonawcy. Maksymalny termin, w którym Wykonawca pozostawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu - 5 dni roboczych. Do obliczenia ceny oferty należy przyjąć datę uruchomienia kredytu 02.10.2017 r 4. Okres kredytowania – 02.10.2017 r – 30 grudnia 2022 r 5. Zabezpieczeniem spłaty kredytu stanowić będzie weksel ,,in blanco’’ z deklaracją wekslową. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kwoty kredytu w całości. 7. Kwota kredytu zostanie przekazana na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy. 8. Raty odsetkowe płatne będą w okresach miesięcznych – w ostatnim dniu kalendarzowym każdego m-ca z rachunku bankowego Zamawiającego. 9. Odsetki płatne będą w okresach miesięcznych, liczonych od faktycznie wykorzystanego kredytu, a przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że rok kalendarzowy ma 365 dni, a miesiąc kalendarzowy rzeczywistą liczbę dni w danym miesiącu. 10. Karencja w spłacie kredytu do dnia 27 grudnia 2018 r. 11. Spłata kapitału w ratach rocznych z rachunku bankowego Zamawiającego zgodnie z poniższym harmonogramem: - 28 grudnia 2018 r. – rata w wysokości 15 000,00 zł, - 30 grudnia 2019 r. – rata w wysokości 30 000,00 zł, - 30 grudnia 2020 r. – rata w wysokości 30 000,00 zł, - 30 grudnia 2021 r. – rata w wysokości 300 000,00 zł, - 30 grudnia 2022 r. – rata w wysokości 169 959,52 zł, 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków umowy, dotyczących zmiany okresu kredytowania, zmiany wysokości rat oraz okresu karencji za zgodą wykonawcy. 13. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania prowizji za udzielenie kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty kredytu, prowizji za aneksowanie umowy oraz dodatkowych opłat i prowizji lub odsetek od niewykorzystanych kwoty kredytu oraz innych stosowanych przez Bank prowizji i opłat związanych z obsługą kredytu. Kredyt nie będzie obciążony innymi kosztami niż wymienione w SIWZ tj. oprocentowanie. 14. Sposób ustalenia wysokości stopy procentowej: stopa % dla danego okresu zależna od wielkości wykorzystanego kredytu, a ustalona w oparciu o stawkę bazową WIBOR 3M dla depozytów międzybankowych właściwy dla danego okresu rozliczeniowego i niezmiennej w całym okresie kredytowania marży wykonawcy/banku. Przy naliczeniu odsetek za dany miesiąc kalendarzowy będzie przyjmowana stawka WIBOR 3M notowana w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego ten miesiąc. Oprocentowanie kredytu wg zmiennej stawki składającej się z WIBOR 3M oraz stałej marży banku. W celu doprowadzenia do porównywalności ofert w ofercie należy przyjąć stawkę WIBOR 3M – 1,73% z dnia 28.07.2017 r. 15. Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania dopuszczalna jest w przypadku jedynie zmiany stawki WIBOR 3M. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 16. Zakłada się złożenie kontrasygnaty Skarbnika Gminy i Miasta Żuromin na dokumentach kredytowych (umowa kredytowa, weksel in blanco, deklaracja wystawcy weksla in blanco) 17. Zamawiający udostępnia następujące dokumenty: - Uchwałę budżetową Gminy i Miasta Żuromin na rok 2017, - Uchwała WPF Gminy i Miasta Żuromin na lata 2017-2026, - sprawozdanie finansowe z wykonania budżetu za lata 2016 tj.: a) sprawozdanie Rb – 27S, b) sprawozdanie Rb – 28S, c) sprawozdanie Rb – NDS, d) sprawozdanie Rb – N, e) sprawozdanie Rb – Z, - niezbędne uchwały RIO dotyczące budżetu/ kredytu, - Uchwałę Rady Miejskiej w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. 18. WYMAGANIA W ZAKRESIE ZATRUDNIENIA NA PODSTAWIE UMOWY O PRACĘ 18.1 Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666). Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: obsługa kredytu tj. w szczególności uruchomienie kredytu, wyliczanie należnych odsetek od kredytu, informowanie o bieżącym stanie kredytu, rozliczanie w okresie realizacji zamówienia; Zamawiający wymaga zatrudnieni min. 1 osoby w wymiarze czasu pracy proporcjonalnym do wykonywanych czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w trakcie realizacji zamówienia (przez cały okres realizacji zamówienia). W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 18.2 W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 18.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 18.3 Wykonawca lub podwykonawca w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu osoby w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy, która będzie wykonywać czynności określone w pkt 18.1 wraz z podaniem imienia, nazwiska, rodzaju umowy o pracę, wymiaru etatu. O każdorazowej zmianie wskazanych w wykazie osób (aktualizacji) Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego na piśmie. 18.4 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie tj. 10 dni od dnia otrzymania wezwania Wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 18.1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 18.5 Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 18.1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego (pkt. 23 SIWZ). Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 18.1 czynności. 18.6 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają: Zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 1988 późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inne dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, przekazał Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP – wg wzoru stanowiącego załączniku nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody (dokumenty bądź informacje potwierdzające), że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu - w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 2. Inne dokumenty, które należy dołączyć do oferty: 1) Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę – jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów 2) W przypadku złożenia oferty wspólnej – pełnomocnictwo udzielone liderowi 3) Zobowiązanie podmiotu trzeciego – jeśli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach