Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego konsolidacyjnego w 2013r. do wysokości 3.023.316,00 zł ( słownie: trzy miliony dwadzieścia trzy tysiące trzysta szesnaście zł )

Gmina Tuszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 95-080 Tuszyn, ul. Piotrkowska 2/4
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 6143325 , fax. 042 6143069
  • Data zamieszczenia: 2013-10-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuszyn
    ul. Piotrkowska 2/4 2/4
    95-080 Tuszyn, woj. łódzkie
    tel. 042 6143325, fax. 042 6143069
    REGON: 59064830400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tuszyn.info.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego konsolidacyjnego w 2013r. do wysokości 3.023.316,00 zł ( słownie: trzy miliony dwadzieścia trzy tysiące trzysta szesnaście zł )
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zaciągnięcie kredytu długoterminowego konsolidacyjnego w 2013 r. w wysokości 3.023.316,00 zł ( słownie: trzy miliony dwadzieścia trzy tysiące trzysta szesnaście zł ) z przeznaczeniem na spłatę zobowiązania finansowego gminy z tytułu zaciągniętego kredytu w Banku Gospodarstwa Krajowego w Łodzi w kwocie pozostającej do spłaty tj. 3. 023.316,00 zł. 2. Kredyt nie będzie przekazany na konto Gminy. Bank, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza dokona bezpośrednio spłaty ww. zobowiązania do 20 grudnia 2013 roku. a) Kod CPV 66 11 30 00 - 5 b) Planowany okres kredytowania w latach 2014 - 2021 c) Okres spłaty rat kredytu-kapitał - począwszy od 20 marca 2014 roku do 20 grudnia 2021 roku - w 32 ratach kwartalnych, w tym: w roku 2014 - 4 raty kapitałowe po 63.785,00 zł ( razem 255.140,00 zł ), w roku 2015 - 4 raty kapitałowe 3 raty po 185.686,00 zł i 1 rata 185.685,00 zł ( razem 742.743,00 zł), w roku 2016 - 4 raty kapitałowe po 84.393,00 zł ( razem 337.572,00 zł ), w roku 2017 - 4 raty kapitałowe po 84.393,00 zł ( razem 337.572,00 zł ), w roku 2018 - 4 raty kapitałowe po 84.393,00 zł ( razem 337.572,00 zł ), w roku 2019 - 4 raty kapitałowe po 84.393,00 zł ( razem 337.572,00 zł ), w roku 2020 - 4 raty kapitałowe po 84.393,00 zł ( razem 337.572,00 zł ), w roku 2021 - 4 raty kapitałowe 3 raty po 84.393,00 zł i 1 rata 84.394,00 zł ( razem 337.573,00 zł), d) Okres karencji w spłacie kredytu do końca 2013 roku. e) Termin ostatecznego wykorzystania kredytu do 20 grudnia 2013 roku. f) Uruchomienie kredytu - jednorazowo do 20 grudnia 2013 r. po podpisaniu umowy, najpóźniej w ciągu 7 dni od chwili wystąpienia przez Gminę o uruchomienie wypłaty w kwocie określonej w złożonym zapotrzebowaniu na rachunek Banku Gospodarstwa Krajowego w Łodzi. Do oferty należy przyjąć i traktować jedynie jako hipotetyczną jednorazową wypłatę środków z kredytu w terminie 20 października 2013 r. oraz stawkę WIBOR 1M z 01.10.2013 r. tj. 2,60 . 3. Waluta - PLN 4. Oprocentowanie kredytu . Kredyt jest oprocentowany według zmiennej stopy procentowej według stawki oprocentowania dla depozytów międzybankowych - WIBOR 1M- ustalonej dla pierwszego okresu kredytowania jako średnia arytmetyczna notowań z miesiąca poprzedzającego dzień wypłaty kredytu, a dla kolejnych okresów odsetkowych obowiązuje stawka WIBOR 1M ustalona jako średnia arytmetyczna notowań z miesiąca poprzedzającego okres jej obowiązywania, z dokładnością do 2 miejsc po przecinku powiększonej o stałą w całym okresie kredytowania marżę Banku. Pierwszy okres oprocentowania rozpoczyna się w pierwszym dniu uruchomienia kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego. Każdy następny okres obowiązywania oprocentowania rozpoczyna się w dniu następującym bezpośrednio po upływie poprzedniego okresu obowiązywania oprocentowania i kończy się w ostatnim dniu kalendarzowym kolejnego miesiąca. Ostatni okres obowiązywania oprocentowania kończy się w dniu poprzedzającym dzień zakończenia okresu kredytowania wskazanym w § 3 ust.1 . Marża Banku nie ulegnie zmianie w całym okresie kredytowania. 4. Naliczanie i płatność odsetek. Odsetki płatne miesięcznie w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca naliczania odsetek - z wyłączeniem pierwszego i ostatniego okresu naliczania odsetek. Pierwszy okres naliczania odsetek rozpoczyna się w pierwszym dniu uruchomienia kredytu i kończy się w ostatnim dniu miesiąca, w którym został uruchomiony kredyt. Każdy następny okres naliczania odsetek rozpoczyna się 1-go dnia miesiąca a kończy się ostatniego dnia tego miesiąca. Ostatni okres naliczania odsetek kończy się w dniu poprzedzającym dzień zakończenia okresu kredytowania. Odsetki będą naliczane tylko od kwoty faktycznego zadłużenia. Odsetki będą spłacane w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca. Ostatnie odsetki płatne wraz z ostatnią ratą kredytu. Odsetki będą naliczane za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu, przy założeniu, że rok liczy 365-366 dni. 5. Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów. 6. Ustanawia się zabezpieczenie kredytu w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie przez Skarbnika kontrasygnaty na wekslu in blanco . 7. Marża oraz prowizja od przyznanego kredytu stanowią jedyne koszty obciążające Zamawiającego. Od niespłaconego w terminie zadłużenia z tytułu zaciągniętego kredytu pobiera się odsetki w wysokości odsetek ustawowych. 8. Nie przewiduje się ustalenia innego dodatkowego zabezpieczenia kredytu. 9. Odsetki będą liczone od kwoty kredytu wykorzystanego a nie postawionego do dyspozycji. 10. W sytuacji wcześniejszej spłaty kredytu - odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy, bez prowizji rekompensacyjnej. 11. Skarbnik Miasta złoży kontrasygnatę na umowie kredytowej. 12. Prowizja banku będzie obliczona od wypłaconej kwoty kredytu. Prowizja płatna w dniu uruchomienia kredytu z rachunku Urzędu Miasta Tuszyna - Bank PEKAO S.A. I O/Tuszyn 95124034511111000030316229. 13. W przypadku wejścia Polski do strefy euro kredyt zostanie przewalutowany bez dodatkowych opłat. 14. Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do skrócenia lub wydłużenia okresu kredytowania oraz do zmiany wysokości rat kapitałowych w okresie spłaty kredytu w zależności od kondycji finansowej gminy. Zamiar dokonania zmian w harmonogramie powinien być zgłoszony Wykonawcy na piśmie najpóźniej do ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca poprzedzającego termin zapłaty raty, której zmiana dotyczy, a wszystkie zmiany powinny być wprowadzone aneksem do umowy. 15. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu : 1) odsetki za zwłokę w udzieleniu kredytu - w wysokości 0,05% wartości kredytu za każdy dzień zwłoki. 2) karę umowną w wysokości 10% sumy udzielonego kredytu za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność. 16. Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie w umowie kredytowej następujących klauzul : 1) cross default - nie wykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z jakiejkolwiek umowy zawartej z bankiem, 2) paris pass - zapewnienie, że wierzytelności banku w stosunku do klienta będą miały równe pierwszeństwo w zaspokojeniu z wierzytelnościami innych podmiotów w stosunku do klienta z zastrzeżeniem przepisów bezwzględnie obowiązującego prawa, 3) negative pleadge - zapewnienie, że bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody banku klient nie będzie dokonywał jakichkolwiek obciążeń składników swojego majątku obecnego i przyszłego, a w szczególności nie będzie dokonywał na tym majątku zabezpieczeń wierzytelności innych wierzycieli. Wszystkie wymienione wyżej warunki stanowią istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy i muszą się znaleźć w umowie, która zostanie zawarta z wybranym Wykonawcą.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tuszyn.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach