Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego do kwoty 3 200 000,00 zł, z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu

Gmina Namysłów, reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa ogłasza przetarg

  • Adres: 46-100 Namysłów, ul. Stanisława Dubois
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774 190 359 , fax. 774 104 841
  • Data zamieszczenia: 2019-11-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Namysłów, reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa
    ul. Stanisława Dubois 3
    46-100 Namysłów, woj. opolskie
    tel. 774 190 359, fax. 774 104 841
    REGON: 52451300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.namyslow.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego do kwoty 3 200 000,00 zł, z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Nazwa i kod wg Wspólnego Słownika Zamówień: 66113000-5 Usługi udzielenia kredytu Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie w 2019 roku kredytu długoterminowego do kwoty 3 200 000,00 zł, z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu. 2) Kredyt zostanie spłacony w terminie do 5 lat począwszy od 2020 roku. 3) Zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia kredytu. 4) Zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu wydawania zaświadczeń, opinii oraz za ewentualne sporządzanie aneksów do umowy. 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania całej kwoty kredytu. Za niewykorzystanie kredytu w pełnej wysokości Zamawiający nie będzie ponosił żadnych opłat. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 7) Zamawiający oświadcza, że nie posiada zaległości wobec ZUS i US oraz, że wszystkie zobowiązania wobec zawartych umów są regulowane na bieżąco. 8) Wykonawca pozyska opinie instytucji finansowych, w których zamawiający ma zaciągnięte zobowiązania finansowe (jeżeli uzna, że są one potrzebne do udzielenia kredytu). 9) Planuje się uruchomienie kredytu w 2019 roku do kwoty 3 200 000,00 zł. 10) Płatność odsetek następowała będzie w ostatnim dniu kwartału, w którym nastąpiła wypłata pierwszej transzy kredytu. 11) Spłata kapitału następować będzie w ratach i okresach określonych poniżej:  31.03.2020 r. – 275.000,00 zł,  30.06.2020 r. – 275.000,00 zł,  30.09.2020 r. – 275.000,00 zł,  31.12.2020 r. – 275.000,00 zł,  31.03.2021 r. – 275.000,00 zł,  30.06.2021 r. – 275.000,00 zł,  30.09.2021 r. – 275.000,00 zł,  31.12.2021 r. – 275.000,00 zł,  31.03.2022 r. – 75.000,00 zł,  30.06.2022 r. – 75.000,00 zł,  30.09.2022 r. – 75.000,00 zł,  31.12.2022 r. – 75.000,00 zł,  31.03.2023 r. – 62.500,00 zł,  30.06.2023 r. – 62.500,00 zł,  30.09.2023 r. – 62.500,00 zł,  31.12.2023 r. – 62.500,00 zł,  31.03.2024 r. – 112.500,00 zł,  30.06.2024 r. – 112.500,00 zł,  30.09.2024 r. – 112.500,00 zł,  31.12.2024 r. – 112.500,00 zł. 12) Na wekslu własnym in blanco wraz z deklaracją wekslową oraz umowie kredytowej będzie złożona kontrasygnata Skarbnika. 13) Oświadczenie o poddaniu się do egzekucji zostanie podpisane przez osoby upoważnione wraz z kontrasygnatą Skarbnika. 14) Oprocentowanie kredytu zmienne oparte o stawkę WIBOR ustaloną na okres 3 M z dnia 10.10.2019 roku, która wynosi 1,72% plus stała marża banku w okresie obowiązywania umowy. Do podpisania umowy nie jest wymagane przedstawienie opinii o możliwości spłaty kredytu. W/w opinia zostanie przedłożona, Wykonawcy, który wygra przetarg. Sprawozdania, uchwały oraz opinie są dostępne na stronie internetowej BIP Namysłów www.bip.namyslow.eu. Do warunków umowy w siwz należy dopisać: Dopuszczalna jest zmiana istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadkach oraz na warunkach przewidzianych w ogłoszeniu o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia właściwej dla przetargu. Szczegółowe warunki umowy zostaną określone po rozstrzygnięciu przetargu z możliwością jej aneksowania. Aneksowanie umowy może nastąpić w sytuacji: a) niewykorzystania w całości lub części kwoty kredytu (sytuacja może wystąpić np. w przypadku zrealizowania dodatkowych dochodów); b) zmiany terminu uruchomienia i wykorzystania kredytu (sytuacja może wystąpić np. przy bieżącej realizacji zadań określonych w budżecie gminy); c) wcześniejszej spłaty rat kredytu przez zamawiającego (sytuacja może wystąpić np. w przypadku zrealizowania dodatkowych dochodów); d) zmiany przeznaczenia kredytu (sytuacja może wystąpić np. przy bieżącej realizacji zadań określonych w budżecie gminy); e) zmiany terminów spłaty rat kredytu (sytuacja może wystąpić np. w przypadku niezrealizowania dodatkowych dochodów). Aneksowanie umowy winno nastąpić w ciągu 14 dni roboczych od dnia złożenia wniosku przez zamawiającego. 2. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp), osób realizujących czynności w ramach przedmiotu umowy, tj.: wykonanie czynności administracyjnych w trakcie realizacji zamówienia związane z uruchomieniem kredytu, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.). Wymagania określające w szczególności sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone w pkt 16 siwz, które zostaną wprowadzone treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego na zaciągnięcie kredytu długoterminowego do kwoty 3 200 000,00 zł, z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu. 3. Zamawiający wymaga przeniesienia praw własności intelektualnej lub udzielenia licencji. 4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w siwz i ofercie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 3.300,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące trzysta 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe. W przypadku podmiotu mającego siedzibę poza granicami RP – zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności. Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków oraz przesłanek braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego według formuły „spełnia – nie spełnia”.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach