Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego

Gmina Łagów ogłasza przetarg

  • Adres: 26025 Łagów, ul. Rynek
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 343 70 54 , fax. 41 343 70 51
  • Data zamieszczenia: 2018-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łagów
    ul. Rynek 62
    26025 Łagów, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 343 70 54, fax. 41 343 70 51
    REGON: 54531400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lagowgmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Łagów w wysokości 3 895 877 PLN (słownie: trzy miliony osiemset dziewięćdziesiąt pięć tysięcy osiemset siedemdziesiąt siedem złotych, 00/100) o okresie spłaty do 31 grudnia 2031r. 2. Kredyt jest przeznaczony na pokrycie planowanego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. Kredyt w kwocie 3 755 515,00 PLN pokryje planowany deficyt, natomiast kwota 140 362,00 PLN przeznaczona jest na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 3. Zamawiający przewiduje uruchomienie kwoty kredytu jednorazowo. Czas oczekiwania (liczony w dniach roboczych) na wpływ środków na rachunek bankowy Zamawiającego, od momentu złożenia dyspozycji uruchomienia kredytu przez Zamawiającego stanowi kryterium oceny ofert, lecz nie później niż do dnia 31 grudnia 2018 roku. 4. Karencja w spłacie kredytu do dnia 30.03.2020 roku. Spłaty rat kapitałowych w okresach kwartalnych do końca każdego kwartału (w ostatnim dniu roboczym każdego kwartału) począwszy od 31.03.2020 roku według poniższego harmonogramu: L.P. data kwota [zł] 1 31 marzec 2020 37.500 2 30 czerwiec 2020 37.500 3 30 wrzesień 2020 37.500 4 31 grudzień 2020 37.500 5 31 marzec 2021 62.500 6 30 czerwiec 2021 62.500 7 30 wrzesień 2021 62.500 8 31 grudzień 2021 62.500 9 31 marzec 2022 87.500 10 30 czerwiec 2022 87.500 11 30 wrzesień 2022 87.500 12 31 grudzień 2022 87.500 13 31 marzec 2023 87.500 14 30 czerwiec 2023 87.500 15 30 wrzesień 2023 87.500 16 31 grudzień 2023 87.500 17 31 marzec 2024 87.500 18 30 czerwiec 2024 87.500 19 30 wrzesień 2024 87.500 20 31 grudzień 2024 87.500 21 31 marzec 2025 87.500 22 30 czerwiec 2025 87.500 23 30 wrzesień 2025 87.500 24 31 grudzień 2025 87.500 25 31 marzec 2026 87.500 26 30 czerwiec 2026 87.500 27 30 wrzesień 2026 87.500 28 31 grudzień 2026 87.500 29 31 marzec 2027 87.500 30 30 czerwiec 2027 87.500 31 30 wrzesień 2027 87.500 32 31 grudzień 2027 87.500 33 31 marzec 2028 53.000 34 30 czerwiec 2028 53.000 35 30 wrzesień 2028 53.000 36 31 grudzień 2028 53.000 37 31 marzec 2029 87.500 38 30 czerwiec 2029 87.500 39 30 wrzesień 2029 87.500 40 31 grudzień 2029 87.500 41 31 marzec 2030 87.500 42 30 czerwiec 2030 87.500 43 30 wrzesień 2030 87.500 44 31 grudzień 2030 87.500 45 31 marzec 2031 183.877 46 30 czerwiec 2031 100.000 47 30 wrzesień 2031 100.000 48 31 grudzień 2031 100.000 5. Spłata odsetek następować będzie na koniec każdego kwartału kalendarzowego, począwszy od 31 grudnia 2018 roku. W przypadku, gdy termin spłaty upływa w dniu wolnym ustawowo od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata rat i odsetek nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty (dni robocze: poniedziałek-piątek). Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym okresie rozliczeniowym (tj. w danym kwartale) w stosunku do liczby dni w roku (przyjmuje się, że każdy rok odsetkowy liczy 365 dni). 6. Okres finansowania: od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2031 r. 7. Oprocentowanie w okresie obowiązywania umowy: ustalone w oparciu o stawkę bazową WIBOR 1M, powiększoną o stałą marżę. Stawka bazowa ustalana będzie w okresach kwartalnych, zgodnie z notowaniem stawki WIBOR 1M na dwa dni robocze przed rozpoczęciem nowego okresu odsetkowego. O każdej zmianie oprocentowania wynikającej ze zmiany stawki WIBOR 1M Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie pisemnej z podaniem terminu, od którego zmiana będzie obowiązywała. 8. Zabezpieczenie wierzytelności: weksel in blanco z deklaracją wekslową. 9. Termin wykonania zamówienia: wymagany termin wykonania zamówienia: do 31 grudnia 2031 r. 10. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonywujących czynności związane z realizacja zamówienia: a) Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby przez cały okres realizacji umowy Wykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 917 z późn. zm.) obsługę kredytu udzielanego Gminie Łagów. b) Wykonawca gwarantuje, że osoby, o których mowa w pkt. 10 lit. a) wykonujące czynności we wskazanym powyżej zakresie będą zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 – Kodeks Pracy (t.j. z 2018r. poz. 917 z późn. zm.). c) Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. d) W terminie 7 dni kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy Wykonawca przedłoży oświadczenie w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 10 lit. a) czynności w trakcie realizacji zamówienia. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy. e) W przypadku zmiany osoby, o której mowa w pkt. 10 lit. a) Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o tym fakcie przed rozpoczęciem wykonywania przez nowa osobę czynności w ramach świadczonej usługi, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt. 10 lit. d) f) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 10 lit. a) czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 10 ust. 2 lit. a) istotnych postanowień umowne – Załącznik nr 5 do Siwz. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 10 lit. a) czynności. g) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. h) Zamawiający ma prawo do zapoznania się z przebiegiem prac na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy, w tym zakresie Wykonawca ma obowiązek udzielania wyczerpujących informacji w przedmiocie sprawy oraz okazania wszelkich dokumentów na każde żądanie Zamawiającego. i) Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia na wykonanie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, które mogą obejmować aspekty gospodarcze, społeczne, związane z innowacyjnością lub zatrudnieniem osób wymienionych w art. 29 ust. 4 pkt. 1-4 ustawy Pzp. 11. W celu zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego zostają załączone następujące dokumenty, które stanowią załącznik nr 6 do Swiz: - NIP, - REGON, - Uchwała o powołaniu Skarbnika Gminy, - Zaświadczenie o wyborze Burmistrza, - Uchwała Rady Miejskiej w Łagowie w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego; - Uchwała Rady Gminy Łagów w sprawie udzielenia absolutorium dla Wójta Gminy Łagów z tytułu wykonania budżetu za rok 2016; - Uchwała Rady Miejskiej w Łagowie w sprawie udzielenia absolutorium dla Wójta Gminy Łagów z tytułu wykonania budżetu za rok 2017; - Opinia RIO w sprawie opinii o wniosku komisji rewizyjnej w sprawie absolutorium za rok 2016; - Opinia RIO w sprawie opinii o wniosku komisji rewizyjnej w sprawie absolutorium za rok 2017; - Opinia RIO w sprawie opinii o projekcie budżetu Gminy Łagów na 2018 rok; - Uchwała Rady Miejskiej w Łagowie w sprawie zmian w budżecie Gminy Łagów na 2018r.; - Uchwała Rady Miejskiej w Łagowie w sprawie zmiany Uchwały Nr XLVI/377/17 w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łagów na lata 2018 – 2031; - Uchwała Rady Gminy Łagów w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Łagów za rok 2016; - Uchwała Rady Miejskiej w Łagowie w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Łagów za rok 2017; - Opinia RIO w sprawie opinii o sprawozdaniach z wykonania budżetu Gminy Łagów za 2016 rok wraz z informacją o stanie mienia JST i objaśnieniami; - Opinia RIO w sprawie opinii o sprawozdaniach z wykonania budżetu Gminy Łagów za 2017 rok wraz z informacją o stanie mienia JST i objaśnieniami; - Opinia RIO w sprawie opinii o informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Łagów za I półrocze 2018r.; - Sprawozdanie Rb – Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji – IV kwartał 2016, - Sprawozdanie Rb – Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji – IV kwartał 2017, - Sprawozdanie Rb – Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji – I, II, III kwartał 2018, - Sprawozdanie Rb – NDS o nadwyżce/deficycie JST za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2016r. - Sprawozdanie Rb – NDS o nadwyżce/deficycie JST za okres od początku roku do dnia 31 grudnia 2017r. - Sprawozdanie Rb – NDS o nadwyżce/deficycie JST za okres od początku roku do dnia 30 września 2018r. - Sprawozdanie Rb – N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych - IV kwartał 2016, - Sprawozdanie Rb – N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych - IV kwartał 2017, - Sprawozdanie Rb – N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych - kwartał I, II, III 2018r., - Informacje o stanie mienia komunalnego wg stanu na dzień 31.12.2017r. Opina RIO dotycząca możliwości zaciągnięcia kredytu będzie przedstawiona przed podpisaniem umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualnie zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.8.1997 roku Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 2187 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 tejże ustawy inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 Prawo bankowe. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego dokumentu. Dokument ten należy złożyć na wezwanie Zamawiającego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Siwz. Wymagana forma dokumentu – oryginał. 2. Oryginał pełnomocnictwa (pełnomocnictw), jeżeli oferta nie jest podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy lub gdy z innych wymaganych dokumentów nie wynika upoważnienie do reprezentowania, ewentualnie notarialnie potwierdzona za zgodność kopia pełnomocnictwa. Wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona notarialnie za „zgodność z oryginałem” 3. Jeżeli o zamówienie Wykonawcy ubiegają się wspólnie – dokument potwierdzający ustanowienie wspólnego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona notarialnie za „zgodność z oryginałem”

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach