Przetargi.pl
Zaciągnięcie długoterminowego kredytu w kwocie 6 100 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Klucze w roku 2020 oraz na pokrycie zobowiązań planowanych w rozchodach

Urząd Gminy Klucze ogłasza przetarg

  • Adres: 32-310 Klucze, ul. Partyzantów
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 326 428 508 , fax. 326 428 052
  • Data zamieszczenia: 2020-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Klucze
    ul. Partyzantów 1
    32-310 Klucze, woj. małopolskie
    tel. 326 428 508, fax. 326 428 052
    REGON: 53776300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-klucze.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie długoterminowego kredytu w kwocie 6 100 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Klucze w roku 2020 oraz na pokrycie zobowiązań planowanych w rozchodach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu w kwocie 6 100 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Klucze w roku 2020 oraz na pokrycie zobowiązań planowanych w rozchodach” Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Kredyt zostanie udzielony bez odrębnego wniosku kredytowego. 2) Kredyt zostanie postawiony do dyspozycji Zamawiającego w transzach lub całości, ale nie później niż do 31.12.2020r. w terminie maksymalnie do pięciu dni roboczych od dnia zawarcia umowy (termin ten stanowi kryterium oceny ofert) – począwszy od dnia postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego, Zamawiający ma prawo kierować do Wykonawcy wnioski o wypłatę całości lub transz kredytu (faksem lub e-mailem). 3) Naliczanie odsetek nastąpi od daty uruchomienia kredytu w całości, a w przypadku wypłaty w transzach od kwoty i daty poszczególnych transz kredytu. 4) Spłata kredytu nastąpi w ratach kwartalnych (na koniec każdego kwartału kalendarzowego) począwszy od 31.03.2021 do 31.12.2027, zgodnie z opisem poniżej: 2021r. – 500 000,00 zł (4 x 125 000,00 zł), 2022r. – 1 000 000,00 zł (4 x 250 000,00 zł), 2023r. – 1 200 000,00 zł (4 x 300 000,00 zł), 2024r. – 200 000,00 zł (4 x 50 000,00 zł), 2025r. – 700 000,00 zł (4 x 175 000,00 zł), 2026r. – 1 250 000,00 zł (4 x 312 500,00 zł), 2027r. – 1 250 000,00 zł (4 x 312 500,00 zł). 5) Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie pobrania w pełnej wysokości kwoty kredytu. W takim przypadku Wykonawca nie obciąży Zamawiającego kosztami nie pobranego kredytu. 6) Odsetki naliczane i pobierane będą kwartalnie, od niespłaconej kwoty kredytu w 10 dniu następnego miesiąca po zakończeniu kwartału, na podstawie pisemnej informacji Wykonawcy, przesłanej w terminie do 7 dnia następnego miesiąca po zakończonym kwartale. Odsetki za III kwartał 2020r. płatne do 10.10.2020r., ostatnia rata odsetkowa za okres IV kwartału 2027r. płatna do dnia 31.12.2027r. Informacja powinna określać: - kwotę odsetek, - stopę procentową, - okres za jaki naliczono odsetki, - datę płatności, - nr rachunku bankowego do dokonania wpłaty. 7) Dla określenia wysokości odsetek należy przyjąć rok równy 365 dni oraz rzeczywistą liczbę dni w kwartale. 8) Jeżeli termin spłaty kredytu lub odsetek upływać będzie w sobotę, niedzielę lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, spłata kredytu lub odsetek nastąpi w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym termin spłaty. 9) Oprocentowanie kredytu według zmiennej stopy procentowej, która ulega zmianie w okresach kwartalnych zgodnie z niżej wymienioną zasadą: - stopa procentowa składa się ze zmiennej stawki WIBOR dla 3 miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych liczonych jako średnia ze wszystkich notowań miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy oraz ze stałej marży banku, 10) Kredytobiorca ma prawo do spłaty całości lub części kredytu w dowolnym czasie przed terminem określonym wyżej, z zachowaniem miesięcznego okresu powiadomienia, bez dodatkowych opłat lub prowizji. Wcześniejsza spłata kredytu będzie skutkować proporcjonalnym obniżeniem kwoty należnych odsetek, które będą naliczane od pozostałej do spłaty kwoty zadłużenia (odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy). Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu i dokonane ustalenia zapiszą w formie aneksu. 11) Kwota kredytu nie uruchomiona do końca bieżącego roku, nie będzie wykorzystana. Od niewykorzystanej kwoty kredytu nie będzie pobierana przez Wykonawcę żadna opłata lub prowizja. Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu i dokonane ustalenia zapiszą w formie aneksu do umowy. 12) Zabezpieczenie kredytu ustala się w formie weksla własnego in blanco wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowane przez skarbnika gminy). 13) Prowadzenie rachunków dodatkowych do obsługi kredytu odbywać się będzie bez opłat i prowizji. 14) Walutą kredytu będzie złoty polski – wszystkie rozliczenia między bankiem a kredytobiorcą będą dokonywane w złotych polskich. 15) Kredyt nie będzie obciążony żadnymi opłatami, prowizjami lub kosztami. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego udostępnia na stronie internetowej www.gmina-klucze.pl, BIP w zakładce „Budżet i majątek” uchwały budżetowe, uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Klucze, sprawozdania budżetowe oraz opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie. Link Budżet 2020 : https://bip.malopolska.pl/ugklucze,m,331221,2020.html Link Budżet 2019 : https://bip.malopolska.pl/ugklucze,m,312338,2019.html
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Dla spełnienia tego warunku Zamawiający wymaga zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 2357, z późn. zm.),, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe innego dokumentu potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy. Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Pełnomocnictwo. pełnomocnictwo dla osoby występującej w imieniu wykonawcy, uwzględniające szczegółowy zakres umocowania i okres obowiązywania, wskazujące że osoba posiada uprawnienia do podpisywania zobowiązań w imieniu wykonawcy - (jeżeli zostało udzielone). Pełnomocnictwo legitymuje pełnomocnika do wykonywania czynności prawnych w imieniu mocodawcy, zatem jego zakres i okres obowiązywania powinny być wyraźnie i precyzyjnie określone w dokumencie pełnomocnictwa, -pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, podpisane przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym ustanowionego wykonawcę –pełnomocnika (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie) – do pełnomocnictwa należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że osoby podpisujące pełnomocnictwo są uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu danego wykonawcy, b) Zobowiązanie innego podmiotu, na którym polega Wykonawca ( jeżeli zaistniał taka sytuacja).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach