Przetargi.pl
Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2 048 488,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu roku 2020

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 63-620 Trzcinica, ul. Jana Pawła II
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 815 011 , fax. 627 815 001
  • Data zamieszczenia: 2020-09-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    ul. Jana Pawła II 47
    63-620 Trzcinica, woj. wielkopolskie
    tel. 627 815 011, fax. 627 815 001
    REGON: 54798000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzcinica.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2 048 488,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu roku 2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2 048 488,00 zł (słownie: dwa miliony czterdzieści osiem tysięcy czterysta osiemdziesiąt osiem 00/100 złotych) z okresem spłaty do dnia 31.12.2032r. 1. Forma kredytu – kredyt złotówkowy. 2. Kredyt udzielony zostanie w wysokości 2 048 488,00 zł (słownie: dwa miliony czterdzieści osiem tysięcy czterysta osiemdziesiąt osiem 00/100 złotych)) i wypłacony w dwóch transzach: I transza w kwocie 1 113 551,35 zł przekazana w dniu 12.10.2020r. II transza w kwocie 934 936,65 zł przekazana w dniu 10.12.2020r. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany terminów i wysokości transz kredytu. 3. Okres kredytowania 12 lat. 4. Termin spłaty kredytu do 31 grudnia 2032r. 5. Okres karencji do 31 grudnia 2020r. 6. Spłata kredytu następować będzie w ratach kwartalnych począwszy od 31 marca 2021r. do końca grudnia 2032r. w terminach: I rata – 31.03, II rata – 30.06, III rata – 30.09, IV rata – 31.12 danego roku w następującej wysokości : 2021r. – 4 raty w wysokości po 100 000,00 zł, tj. 400 000,00 zł 2022r. – 4 raty w wysokości po 12 500,00 zł, tj. 50 000,00 zł 2023r. – 4 raty w wysokości po 12 500,00 zł, tj. 50 000,00 zł 2024r. – 4 raty w wysokości po 12 500,00 zł, tj. 50 000,00 zł 2025r. – 4 raty w wysokości po 12 500,00 zł, tj. 50 000,00 zł 2026r. – 4 raty w wysokości po 50 000,00 zł, tj. 200 000,00 zł 2027r. – 4 raty w wysokości po 50 000,00 zł, tj. 200 000,00 zł 2028r. – 4 raty w wysokości po 50 000,00 zł, tj. 200 000,00 zł 2029r. – 4 raty w wysokości po 50 000,00 zł, tj. 200 000,00 zł 2030r. – 4 raty w wysokości po 50 000,00 zł, tj. 200 000,00 zł 2031r. – 4 raty w wysokości po 50 000,00 zł, tj. 200 000,00 zł 2032r. – 4 raty w wysokości po 62 122,00 zł, tj. 248 488,00 zł 7. Zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 8. Wpływ środków na rachunek Zamawiajacego w Spółdzielczym Banku Ludowym w Kępnie O/Trzcinica oznacza wykorzystanie kredytu. 9. Odsetki naliczone w okresach miesięcznych płatne kwartalnie, liczone od faktycznie wykorzystanych środków, płatne do 20 dnia po zakończeniu kwartału na podstawie noty odsetkowej. Nota odsetkowa wystawiona przez Wykonawcę do 10 dnia po zakończeniu kwartału. 10. Jeżeli termin spłaty raty kredytu czy odsetek przypada na dzień wolny od pracy, płatność przypada na pierwszy dzień roboczy po terminie płatności. 11. Kredyt będzie spłacony z dochodów własnych Gminy w latach spłaty kredytu. 12. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne liczone jako stawka WIBOR 3M notowana na dwa dni robocze poprzedzające okres rozrachunkowy (kwartał), powiększone o marżę bankową określoną na dzień otwarcia oferty. 13. W celu porównania złożonych ofert Zamawiający wskazuje do obliczeń wysokość stopy WIBOR 3M z dnia 01.09.2020r. plus stała marża banku. 14. Zamawiający nie przewiduje naliczenia przez Wykonawcę prowizji za przyznanie kredytu. 15. W przypadku pozyskania przez Gminę dodatkowych środków, dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. 16. W przypadku wcześniejszej spłaty kapitału podstawowego odsetki będą naliczane za okres faktycznego wykorzystania kredytu. 17. W przypadku nie wykorzystania kredytu lub jego części pozostawionej do dyspozycji, bank nie pobierze dodatkowych prowizji. 18. Zamawiający, w przypadku pozyskania środków z innych żródeł, zastrzega sobie prawo zmniejszenia wysokości wnioskowanego kredytu oraz zmiany terminu jego uruchomienia. 19. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości oraz zmianę terminu jego uruchomienia bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 20. Zamawiający nie ponosi żadnych innych dodatkowych kosztów oprócz wyszczególnionych w Załączniku Nr 1 do SIWZ. 21. Uruchomienie kredytu nastąpi na podstawie pisemnej dyspozycji Zamawiającego złożonej w Banku. 22. Zamawiający przewiduje podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego. 23. W razie braku dyspozycyjności kredytu, w czasie określonym w ofercie, Zamawiający zastrzega sobie prawo do odszkodowania za poniesione straty na zasadach ogólnych. 24. Gmina Trzcinica zobowiązuje się wypełnić niezbędne warunki formalne (dokumenty, zaświadczenia, opinie) wynikające z treści umowy kredytowej, w tym przedłożenia stosownej opinii RIO. 25. Zamawiający przewiduje, że umowa na zaciągnięcie kredytu będzie podpisana na projekcie Wykonawcy udzielającego kredytu, przy wymogu spełnienia wszystkich warunków określonych przez Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia. Zapis w ofercie dotyczący zawarcia umowy zgodnie z projektem umowy oznacza przedłożony przez Wykonawcę projekt umowy, który spełnia wszystkie zapisy i wymogi SIWZ. 26. Zamawiający nie posiada zaległości oraz wszystkie zobowiązania wobec ZUS i US regulowane są na bieżąco. 27. Wykonawca do wyliczenia łącznego kosztu obsługi kredytu przyjmie termin złożenia wniosku o uruchomienie kredytu w dniach i kwotach określonych w pkt 2. 28. Zamawiający w Załączniku Nr 3 do SIWZ podaje wykaz stron internetowych dotyczących dokumentów finansowych budżetu Gminy Trzcinica: - Uchwał budżetowych i zmian w budżetu za poszczególne lata, - Opinia RIO dot. projektu budżetu oraz wykonania budżetu z poszczególnych lat, - Sprawozdania Rb z wykonania budżetu, w tym Rb -27S, Rb -28S, Rb –N, Rb –NDS, Rb – Z, - Uchwała w sprawie WPF oraz zmiany WPF za poszczególne lata, - Opinie RIO dot. WPF, - Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu, - Zarządzenie Nr 95/2020 Wójta Gminy Trzcinica z dnia 21 lipca 2020r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na finasowanie planowanego deficytu budżetu na rok 2020.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca przedłoży zezwolenie na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym. Warunkiem spełnienia jest posiadanie i przedłożenie zezwolenia Prezesa NBP na wykonywanie czynności bankowych albo innych dokumentów równoważnych (np. w przypadku Banku Państwowego prosimy o podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie na mocy którego został utworzony bank).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ofertę należy złożyć wg wzoru druku załączonego do materiałów przetargowych (Załącznik Nr 1) w oparciu o wytyczne zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Treść oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (art. 82, ust. 3 Pzp). 2. Do oferty Wykonawca załączy aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: 1) nie podlega wykluczeniu w zakresie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 Pzp, 2) spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie art. 22 ust. 1 Pzp. Wzory treści oświadczeń stanowią Załącznik Nr 2a oraz Załącznik Nr 2b do SIWZ. 3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcy, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór treści oświadczenia stanowi Załącznik Nr 4.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach