Przetargi.pl
Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w 2013r. do wysokości 1.008.038,00 zł ( słownie: jeden milion osiem tysięcy trzydzieści osiem zł ) na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek

Gmina Tuszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 95-080 Tuszyn, ul. Piotrkowska 2/4
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 6143325 , fax. 042 6143069
  • Data zamieszczenia: 2013-10-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuszyn
    ul. Piotrkowska 2/4 2/4
    95-080 Tuszyn, woj. łódzkie
    tel. 042 6143325, fax. 042 6143069
    REGON: 59064830400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tuszyn.info.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w 2013r. do wysokości 1.008.038,00 zł ( słownie: jeden milion osiem tysięcy trzydzieści osiem zł ) na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w 2013 r. do wysokości 1.008.038,00 zł ( słownie: jeden milion osiem tysięcy trzydzieści osiem zł ) na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek. a) Kod CPV 66 11 30 00 - 5 b) Planowany okres kredytowania - do dnia 20.12.2021 roku. c) Okres spłaty rat kredytu-kapitał - począwszy od 20 marca 2014 roku do 20 grudnia 2021 roku - w 32 ratach kwartalnych, w tym: w roku 2014 - 4 raty kapitałowe po 12 500,00 zł ( razem 50 000,00 zł ), w roku 2015 - 4 raty kapitałowe po 12 500,00 zł ( razem 50 000,00 zł ), w roku 2016 - 4 raty kapitałowe po 12 500,00 zł ( razem 50 000,00 zł ), w roku 2017 - 4 raty kapitałowe ( 3 raty po 42 902,00 zł i 1 rata 42 901,00 zł ( razem 171 607,00 zł), w roku 2018 - 4 raty kapitałowe ( 3 raty po 42 902,00 zł i 1 rata 42 901,00 zł ( razem 171 607,00 zł), w roku 2019 - 4 raty kapitałowe ( 3 raty po 42 902,00 zł i 1 rata 42 901,00 zł ( razem 171 607,00 zł), w roku 2020 - 4 raty kapitałowe ( 3 raty po 42.902,00 zł i 1 rata 42 901,00 zł ( razem 171 607,00 zł), w roku 2021 - 4 raty kapitałowe ( 3 raty po 42 902,00 zł i 1 rata 42 904,00 zł ( razem 171 610,00 zł), d) Okres karencji w spłacie kredytu do końca 2013 roku. e) Termin ostatecznego wykorzystania kredytu do 20 grudnia 2013 roku. f) Uruchomienie kredytu - jednorazowo do 20 grudnia 2013 r. po podpisaniu umowy, z tym, że termin wypłaty kredytu najpóźniej w ciągu 7 dni od chwili wystąpienia przez Gminę o uruchomienie wypłaty w kwocie określonej w złożonym zapotrzebowaniu. Kwota niewykorzystana przez Gminę do końca ostatecznego okresu wykorzystania kredytu, obniża kwotę kredytu i odpowiednio zmienia harmonogram spłat rat kredytu. 2. Waluta - PLN 3. Oprocentowanie kredytu . Kredyt jest oprocentowany według zmiennej stopy procentowej według stawki oprocentowania dla depozytów międzybankowych - WIBOR 1M- ustalonej dla pierwszego okresu kredytowania jako średnia arytmetyczna notowań z miesiąca poprzedzającego dzień wypłaty kredytu, a dla kolejnych okresów odsetkowych obowiązuje stawka WIBOR 1M ustalona jako średnia arytmetyczna notowań z miesiąca poprzedzającego okres jej obowiązywania, z dokładnością do 2 miejsc po przecinku, powiększonej o stałą w całym okresie kredytowania marżę Banku. Pierwszy okres oprocentowania rozpoczyna się w pierwszym dniu uruchomienia kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego. Każdy następny okres obowiązywania oprocentowania rozpoczyna się w dniu następującym bezpośrednio po upływie poprzedniego okresu obowiązywania oprocentowania i kończy się w ostatnim dniu kalendarzowym kolejnego miesiąca. Ostatni okres obowiązywania oprocentowania kończy się w dniu poprzedzającym dzień zakończenia okresu kredytowania wskazanym w § 3 ust.1 . Marża Banku nie ulegnie zmianie w całym okresie kredytowania. 4. Naliczanie i płatność odsetek. Odsetki płatne miesięcznie w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca naliczania odsetek - z wyłączeniem pierwszego i ostatniego okresu naliczania odsetek. Pierwszy okres naliczania odsetek rozpoczyna się w pierwszym dniu uruchomienia kredytu i kończy się w ostatnim dniu miesiąca, w którym został uruchomiony kredyt. Każdy następny okres naliczania odsetek rozpoczyna się 1-go dnia miesiąca a kończy się ostatniego dnia tego miesiąca. Ostatni okres naliczania odsetek kończy się w dniu poprzedzającym dzień zakończenia okresu kredytowania. Odsetki będą naliczane tylko od kwoty faktycznego zadłużenia. Odsetki będą spłacane w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca. Ostatnie odsetki płatne wraz z ostatnią ratą kredytu. Odsetki będą naliczane za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu, przy założeniu, że rok liczy 365-366 dni. 5. Kredyt zostanie przelany na konto wskazane przez Zamawiającego jednorazowo. Uruchomienie wypłaty kredytu nastąpi w terminie do 7 dni od daty wystąpienia przez Gminę z pisemną dyspozycją uruchomienia wypłaty . W pisemnej dyspozycji Gminy dotyczącej uruchomienia środków z kredytu zostanie podana wysokość uruchamianych środków. Do oferty należy przyjąć i traktować jedynie jako hipotetyczną jednorazową wypłatę środków z kredytu w terminie 20 października 2013 r. oraz stawkę WIBOR 1M z 01.10.2013 r. tj. 2,60. 6. Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów. 7. Dopuszcza się niewykorzystanie pełnej kwoty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych opłat ( bez prowizji za tzw. gotowość lub opłat za aneks ), zmianę wysokości rat kapitałowych, skrócenie lub wydłużenie okresu kredytowania. Wykonawca zobowiązany jest do podpisania stosownego aneksu do umowy w terminie 14 dni od daty otrzymania wniosku Zamawiającego o zmniejszenie kwoty kredytu, zmianę wysokości rat kapitałowych, skrócenie lub wydłużenie okresu kredytowania. 8. Ustanawia się zabezpieczenie kredytu w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie przez Skarbnika kontrasygnaty na wekslu in blanco . 9. Marża oraz prowizja od przyznanego kredytu stanowią jedyne koszty obciążające Zamawiającego. Od niespłaconego w terminie zadłużenia z tytułu zaciągniętego kredytu pobiera się odsetki w wysokości odsetek ustawowych. 10. Nie przewiduje się ustalenia innego dodatkowego zabezpieczenia kredytu. 11. Odsetki będą liczone od kwoty kredytu wykorzystanego a nie postawionego do dyspozycji. 12. W sytuacji wcześniejszej spłaty kredytu - odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy, bez prowizji rekompensacyjnej. 13. Skarbnik Miasta złoży kontrasygnatę na umowie kredytowej. 14. Prowizja banku będzie obliczona od wypłaconej kwoty kredytu. Prowizja płatna w dniu uruchomienia kredytu z rachunku Urzędu Miasta Tuszyna - Bank PEKAO SA I O/Tuszyn 951240 3451 1111 0000 3031 6229 15. W przypadku wejścia Polski do strefy euro kredyt zostanie przewalutowany bez dodatkowych opłat. 16. Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do skrócenia lub wydłużenia okresu kredytowania oraz do zmiany wysokości rat kapitałowych w okresie spłaty kredytu w zależności od kondycji finansowej gminy. Zamiar dokonania zmian w harmonogramie powinien być zgłoszony Wykonawcy na piśmie najpóźniej do ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca poprzedzającego termin zapłaty raty, której zmiana dotyczy, a wszystkie zmiany powinny być wprowadzone aneksem do umowy. 17. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu : 1) odsetki za zwłokę w udzieleniu kredytu - w wysokości 0,05% wartości transzy za każdy dzień zwłoki. 2) karę umowną w wysokości 10% sumy udzielonego kredytu za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność. 18. Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie w umowie kredytowej następujących klauzul : 1) cross default - nie wykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z jakiejkolwiek umowy zawartej z bankiem, 2) paris pass - zapewnienie, że wierzytelności banku w stosunku do klienta będą miały równe pierwszeństwo w zaspokojeniu z wierzytelnościami innych podmiotów w stosunku do klienta z zastrzeżeniem przepisów bezwzględnie obowiązującego prawa, 3) negative pleadge - zapewnienie, że bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody banku klient nie będzie dokonywał jakichkolwiek obciążeń składników swojego majątku obecnego i przyszłego, a w szczególności nie będzie dokonywał na tym majątku zabezpieczeń wierzytelności innych wierzycieli. Wszystkie wymienione wyżej warunki stanowią istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy i muszą się znaleźć w umowie, która zostanie zawarta z wybranym Wykonawcą.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tuszyn.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach